Jestem za, tylko jak to u nas ruszysz w jednym miejscu to sypie się w innymkot_feliks pisze: 05 sie 2024, 13:36 Ale mówimy o wzmocnieniu jedynie 18 (która zresztą przecież kiedyś f5 już miała)![]()


Jestem za, tylko jak to u nas ruszysz w jednym miejscu to sypie się w innymkot_feliks pisze: 05 sie 2024, 13:36 Ale mówimy o wzmocnieniu jedynie 18 (która zresztą przecież kiedyś f5 już miała)![]()
To może wtedy co drugi kurs wrzucić do Łagiewnik?Robert pisze: 05 sie 2024, 13:38 Jestem za, tylko jak to u nas ruszysz w jednym miejscu to sypie się w innymBo wiadomo że pętlę na Makach wybudowali "na bogato"
![]()
Nawet drobne infrastrukturalne ciągną się u nas niestety latami. A to wcale nie byłaby taka mała inwestycja, ktoś to już kiedyś tu na forum to rozrysowywał.kot_feliks pisze: 05 sie 2024, 17:18 Napisałem wcześniej, w jaki sposób można potencjalnie w miarę szybko rozwiązać kwestię pętli na CM.
11 spokojnie mogłaby pójść w piach gdyby w jej miejsce wprowadzić postulowane przez wiele osób 3xx z Wieliczki przez Nowosądecką i Trasę Łagiewnicką do CM. I szybciej by jechało i sprawniej - i jeszcze wywalenie 11 zrobiłoby miejsce dla częstszej 18. Same zaletyRobert pisze: 05 sie 2024, 22:40 Zeby zwiekszyc 18 do 12 poc/h to musialaby wyleciec 11 albo 17 . Troche slabo.
Do momentu rozbudowy pętli na Makach (czy przedłużenia trasy dalej) i budowy łącznika Nowosądecka/Wielicka mógłby taki autobus jeździć.fysztof pisze: 05 sie 2024, 22:54 11 spokojnie mogłaby pójść w piach gdyby w jej miejsce wprowadzić postulowane przez wiele osób 3xx z Wieliczki przez Nowosądecką i Trasę Łagiewnicką do CM. I szybciej by jechało i sprawniej - i jeszcze wywalenie 11 zrobiłoby miejsce dla częstszej 18. Same zalety![]()
Też o tym mówię, Bieżanów, Maki... Wygląda na to, że mogłoby to być upierdliwe, ale wykonalne. No i kasiory trzeba dołożyć.Robert pisze: 05 sie 2024, 23:06 Edit
Btw jeśli na Makach mieści im się 24 poc/h to dlaczego na Bronowicach Małych tyle nie chcą puścić?To tak a propo tego 44...
Liczyłem przed wakacjami i "19" oraz "44" miały dokładnie tyle samo kursówkot_feliks pisze: 05 sie 2024, 12:30Jedynym uzasadnieniem dla 44 do GN są chyba jedynie koszty - bo ta linia ma zwyczajnie najmniej kursów ze wszystkich potencjalnych kandydatów.
Może chcą ugrać bezpośrednie połączenie dla osób jadących do Czyżyn (biurowce, uczelnie). Do samej Huty "44" jedzie bardzo naokoło. Z kolei do Czyżyn wychodzi niby 7 minut dłużej niż przez Tunel, jednak jeśli doliczyć czas na przesiadkę na Mogilskim to różnica jest paru minut. A są ludzie, którzy preferują bezpośrednie połączenie nawet kosztem odrobinę dłuższej podróży. Jak wspominałem, wg mnie wydłużanie "44" do GN to bardzo zły pomysł, próbuję jedynie zrozumieć czym kieruje się ZTP.kot_feliks pisze: 05 sie 2024, 12:3044 (poza tym, że powinna wylądować pod Bagatelą), to najgorszy wybór z punktu widzenia GN:
- jeśli ktoś jedzie z GN w kierunku Mogilskiego (i dalej Grzegórzeckiego albo w kierunku NH) - wybierze 50. Nikt nie będzie czekał na 44 z f15 jadące dookoła;
- jeśli kto jedzie do I obwodnicy - z GN wsiądzie może do tej 44 (jeśli akurat jedzie jedynie pod Stary Kleparz), natomiast w drugą stronę nikt do tego nie wsiada, bo ma inne przystanki, niż 18. Na Starym Kleparzu na 18 potrafi czekać tłumek ludzi i 18 potrafi być zawalona po dach na Długiej, a w tym samym momencie w 44 potrafi być zajętych kilka miejsc... No ale nikt nie będzie czekał / biegał na 44, mając równocześnie 18 z f7,5...
Do tego stan budżetu jest fatalny, z tego co mi mówiono urzędy dostały przykaz zamrożenia wszelkich większych inwestycji które jeszcze się nie zaczęły.sorig pisze: 05 sie 2024, 17:41Nawet drobne infrastrukturalne ciągną się u nas niestety latami. A to wcale nie byłaby taka mała inwestycja, ktoś to już kiedyś tu na forum to rozrysowywał.
"18" miała f5 gdy również "52" jeździło z f5. ZTP nie chce do tego wracać - raz że koszty, dwa że "18" i "52" się wtedy notorycznie zajeżdżały na Czerwonych Makach. Teraz, przy równych taktach, mimo wszystko tego zajeżdżania jest mniej.kot_feliks pisze: 05 sie 2024, 13:36Ale mówimy o wzmocnieniu jedynie 18 (która zresztą przecież kiedyś f5 już miała)
Dlaczego w przypadku 50 mamy jeden numer i kursy wariantowe, a w przypadków innych linii tworzymy kolejne numery?Kaszmir pisze: 07 sie 2024, 12:14 Gdyby (gdyby) kiedyś znalazły się olbrzymie pieniądze, to można by przywrócić "18" i "52" do f5 każda - acz wg mnie wtedy na Makach byłoby przeciążenie bo kursów byłoby nawet więcej niż dawniej ("11+17" mają 8 kursów/h, dawniej "11+23" miały 6). Może lepiej byłoby zostawić "18" i "52" z f7,5, a w zamian utworzyć wspomagające "48". Na początek nawet wystarczyłoby na trasie Górka Narodowa - I obwodnica (i potem np. Cichy Kącik), a z czasem wydłużyć do Łagiewnik, a kiedyś może i do... os. Kliny![]()
Kojak pisze: 08 sie 2024, 7:43 Dlaczego w przypadku 50 mamy jeden numer i kursy wariantowe, a w przypadków innych linii tworzymy kolejne numery?
Tworzenie oddzielnych numerów wcale nie jest takie czytelne. Bo jest to jednak osobna linia, posiadająca osobny rozkład jazdy.
Wg mnie kursy wariantowe są czytelniejsze niż tworzenie osobnych bytów autobusowych czy tramwajowych.
W przypadku tramwajów "50", "21" a do niedawna również "3", kursy wariantowe w pełni pokrywają się z trasą podstawową, są jej skróconą wersją a sama różnica wynosi ledwie kilka przystanków na końcowych odcinkach.Kojak pisze: 08 sie 2024, 7:43Dlaczego w przypadku 50 mamy jeden numer i kursy wariantowe, a w przypadków innych linii tworzymy kolejne numery?
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], fysztof i 5 gości