Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 756
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kbieniu7 » 27 lip 2024, 13:16

Brawo Wy. Naprawdę tytaniczna robota!

kucyk
Ekspert
Posty: 2404
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kucyk » 27 lip 2024, 15:06

kbieniu7 pisze: 27 lip 2024, 13:16 Brawo Wy. Naprawdę tytaniczna robota!
Już widzę te zmiany. :lol: :lol: :lol:

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kot_feliks » 07 sie 2024, 12:13

kucyk pisze: 27 lip 2024, 15:06Już widzę te zmiany. :lol: :lol: :lol:
Pod kątem Meissnera 4-6 jest oficjalnie wysłana zmiana do wykonawcy, pod kątem skrzyżowania z Mogilską powinno być zaraz polecenie zmiany.

Dzisiaj było kolejne spotkanie, ze zmian (tym razem drobnych):
- poszerzenie chodnika wzdłuż Bohomolca w rejonie Kniaźnina;
- wydłużenie chodnika wzdłuż Marchołta;
- poszerzenie łącznika między Dobrego pasterza, a terenem Straży Miejskiej (przez który będzie ogólnodostępny dojazd rowerowy do biurowców);
- do przeanalizowania długość odcinka z 3 pasami na wlocie Meissnera na Młyńskie -> w zamian szpaler drzew od strony osiedla;

I to (poza Meissnera na wlocie na Młyńskie i 2x1 na odcinku Śliczna - Ugorek -> tu raczej org. ruchu po przebudowie) raczej będą już ostatnie zmiany w projekcie.

Pozostały jeszcze nasadzenia zieleni, obsadzenie jakoś tego całego wykopu tramwajowego, będziemy ich chcieli przekonać do pełnych zadaszeń przystanków, innej kolorystyki nawierzchni i większych obwodów drzew planowanych do nasadzenia.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kot_feliks » 13 sie 2024, 12:07

Są oficjalne potwierdzenia wprowadzenia zmian przez ZDMK w projekcie :)

- Meissnera 4-6 - wyjazd spod bloków również przez wyjazd p. poż., z ciągłością chodnika i DDR (wytyczne ZDMK -> Gulermak z 26.07 br.);
- skrzyżowanie Mogilska / Lema / Meissnera / al. Jana Pawła II (01.08 br.):
--- zawężenie pasów ruchu do 3,00 m, poszerzenie peronu tramwajowego w kierunku centrum, likwidacja zatoki autobusowej w kierunku centrum, poszerzenie chodników;
- Lublańska - nasadzenia szpalerów drzew po stronie wschodniej, wzdłuż biurowców (info wraz z przekrojami z 02.08 br.)

suchy
Ekspert
Posty: 1169
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: suchy » 20 sie 2024, 12:18

Byłem wczoraj przejazdem w rejonie pętli Mistrzejowice - i patrząc na postęp prac, to nie ma żadnych szans, żeby tramwaje wróciły od września, czyli za jakieś 2 tygodnie.

- dawny dojazd do pętli od strony Miśnieńskiej jest rozkopany, nie ma nawet podbudowy, dalej stoją stare słupy trakcyjne,
- bliżej pętli jakaś tam podbudowa chyba już jest, na której leży nierozścielona jeszcze geowłóknina,
- wybetonowana jest podbudowa na przystankach przelotowo/końcowych,
- wjazd na pętlę od strony Bohomolca nie jest nawet jeszcze przekopany (nowa pętla będzie jakieś 3-4 metry niżej niż stara),
- wybetonowana jest podbudowa na przystankach postojowych,
- wyjazd z pętli w kierunku Bohomolca/Miśnieńskiej również nie jest przekopany.

Nigdzie nie ma położonego nawet metra torowiska, brak słupów i sieci, brak chodników... Oj będzie wesoło na Piastów w roku szkolnym... :roll:

cynamon
Znawca
Posty: 103
Rejestracja: 31 lip 2023, 23:57

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: cynamon » 20 sie 2024, 13:22

Teraz pytanie co postanowi ZTP. Czy będzie dalej stać na stanowisku, że przy wzmożonych potokach pasażerskich zatramwaj wciąż jest niepotrzebny czy jednak nagle znajdą się środki, tabor i kierowcy?

kucyk
Ekspert
Posty: 2404
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kucyk » 20 sie 2024, 14:24

suchy pisze: 20 sie 2024, 12:18 Byłem wczoraj przejazdem w rejonie pętli Mistrzejowice - i patrząc na postęp prac, to nie ma żadnych szans, żeby tramwaje wróciły od września, czyli za jakieś 2 tygodnie.

- dawny dojazd do pętli od strony Miśnieńskiej jest rozkopany, nie ma nawet podbudowy, dalej stoją stare słupy trakcyjne,
- bliżej pętli jakaś tam podbudowa chyba już jest, na której leży nierozścielona jeszcze geowłóknina,
- wybetonowana jest podbudowa na przystankach przelotowo/końcowych,
- wjazd na pętlę od strony Bohomolca nie jest nawet jeszcze przekopany (nowa pętla będzie jakieś 3-4 metry niżej niż stara),
- wybetonowana jest podbudowa na przystankach postojowych,
- wyjazd z pętli w kierunku Bohomolca/Miśnieńskiej również nie jest przekopany.

Nigdzie nie ma położonego nawet metra torowiska, brak słupów i sieci, brak chodników... Oj będzie wesoło na Piastów w roku szkolnym... :roll:
Normalka. Ogłoszą inwestycję, potem przetarg. Wyłonią zwycięzcę w przetargu - oczywiście z ofertą najtańszą. Rozpoczną pracę z wielkim wychwalaniem a potem......
Normalnie na placu budowy przez większą część czasu nic się nie dzieje co z końcem wymusza ogłoszenie, że prace będą wydłużone bo różne problemy były po drodze itp.
Typowe okłamywanie społeczeństwa nic poza tym.
Pozdrawiam ze słonecznej Hiszpanii.

mejtolx
Pasażer
Posty: 38
Rejestracja: 21 sie 2022, 3:08

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: mejtolx » 20 sie 2024, 14:31

Wiem, że chyba tory przed pętlą też są rozkopane ale jeśli było wiadome, że remont się przedłuży to powinni w okolicach Miśnieńskiej zrobić przejazdówkę i skierować tam "16" i "9" na dwukierunkowych i w ramach zmniejszenia taboru na "9" wydłużyć "49" do Ronda Hipokratesa, ewentualnie sama "16" chociaż gdyby na "9" miałoby rzekomo taboru dwukierunkowego zabraknąć.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Bayer2003 » 20 sie 2024, 15:49

mejtolx pisze: 20 sie 2024, 14:31 Wiem, że chyba tory przed pętlą też są rozkopane ale jeśli było wiadome, że remont się przedłuży to powinni w okolicach Miśnieńskiej zrobić przejazdówkę i skierować tam "16" i "9" na dwukierunkowych i w ramach zmniejszenia taboru na "9" wydłużyć "49" do Ronda Hipokratesa, ewentualnie sama "16" chociaż gdyby na "9" miałoby rzekomo taboru dwukierunkowego zabraknąć.
Pamiętaj, że ciągle będą dwukierunkowe "1" i "5" (łącznie 23 brygady), więc "9" odpada na pewno. Co do "16" - jej skrócona do Miśnieńskiej wersja mogłaby się zamknąć w 4 brygadach, co po debiutach RF330 i RF331 być może jakoś by się spięło, chociaż wysyłanie codziennie łącznie z rezerwami 30 dwukierunkowców (prawdopodobnie 27 GT8 + 3 N8) łatwe nie będzie.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Dr2
Specjalista
Posty: 441
Rejestracja: 01 maja 2021, 18:15

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Dr2 » 20 sie 2024, 17:32

"5" można zawracać przy tej samej bramie co "4" i wtedy nie potrzeba dwukierunków.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kot_feliks » 21 sie 2024, 16:43

kucyk pisze: 20 sie 2024, 14:24 Normalka. Ogłoszą inwestycję, potem przetarg. Wyłonią zwycięzcę w przetargu - oczywiście z ofertą najtańszą. Rozpoczną pracę z wielkim wychwalaniem a potem......
Normalnie na placu budowy przez większą część czasu nic się nie dzieje co z końcem wymusza ogłoszenie, że prace będą wydłużone bo różne problemy były po drodze itp.
Typowe okłamywanie społeczeństwa nic poza tym.
Pozdrawiam ze słonecznej Hiszpanii.
Większych bzdur to dawno nie czytałem :/

Kompletnie nie masz pojęcia, jak ta inwestycja jest prowadzona. Już pomijając fakt, że tam był dialog konkurencyjny, a nie przetarg...

kucyk
Ekspert
Posty: 2404
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kucyk » 21 sie 2024, 21:33

kot_feliks pisze: 21 sie 2024, 16:43 Większych bzdur to dawno nie czytałem :/

Kompletnie nie masz pojęcia, jak ta inwestycja jest prowadzona. Już pomijając fakt, że tam był dialog konkurencyjny, a nie przetarg...
Ale ja nie piszę odnośnie tylko tej inwestycji. :lol:

suchy
Ekspert
Posty: 1169
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: suchy » 22 sie 2024, 9:39

Bayer2003 pisze: 20 sie 2024, 15:49 Pamiętaj, że ciągle będą dwukierunkowe "1" i "5" (łącznie 23 brygady), więc "9" odpada na pewno. Co do "16" - jej skrócona do Miśnieńskiej wersja mogłaby się zamknąć w 4 brygadach, co po debiutach RF330 i RF331 być może jakoś by się spięło, chociaż wysyłanie codziennie łącznie z rezerwami 30 dwukierunkowców (prawdopodobnie 27 GT8 + 3 N8) łatwe nie będzie.
Jak poślesz dwukierunkową 16 do Miśnieńskiej, to gdzie prowadzący mieliby PKR? Na Kopcu przecież nie ma nic poza toi-toiem, a na Mistrzejowicach tramwajowy został zburzony. Nie wiem czy jest jakiś również na pętli autobusowej - ale nawet jeśli, to prowadzący mieliby biegać kilkaset metrów tam i z powrotem?

Plus dodatkowo Podgórze byłoby zmuszone do wysyłania wagonów przez całe miasto na wyjazdy / zjazdy z linii - sam napisałeś, że powinno się zamknąć w 4 brygadach, a PH ma tylko 3 sprawne dwukierunki.
Dr2 pisze: 20 sie 2024, 17:32 "5" można zawracać przy tej samej bramie co "4" i wtedy nie potrzeba dwukierunków.
Teoretycznie tak - w praktyce było już wielokrotnie mówione, że MPK nie jest skłonne na zawracanie wagonów na zajezdni, jeśli nie jest to ostateczna ostateczność. W przypadku 4 jest to uzasadnione, bo przecież potrzebne jest jakiekolwiek połączenie z przystanku Zajezdnia NH, a dwukierunków na tą linię nie wyślemy, bo tramwaj na Bronxie będzie niezabieralny.

W przypadku, gdyby skierować 5 na teren zajezdni, to po pierwsze trzeba byłoby dołożyć kolejną brygadę (dodatkowy czas na objechanie całej zajezdni dookoła), po drugie trzeba byłoby wygospodarować kolejny tor postojowy (4 i 5 nie skierujesz na jeden tor, bo 4 jak pamiętam miała bardzo długie postoje po ok. 25-30 minut).

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Bayer2003 » 22 sie 2024, 11:10

suchy pisze: 22 sie 2024, 9:39 Jak poślesz dwukierunkową 16 do Miśnieńskiej, to gdzie prowadzący mieliby PKR? Na Kopcu przecież nie ma nic poza toi-toiem, a na Mistrzejowicach tramwajowy został zburzony. Nie wiem czy jest jakiś również na pętli autobusowej - ale nawet jeśli, to prowadzący mieliby biegać kilkaset metrów tam i z powrotem?
Rozumiem, że nie da się przynajmniej tymczasowo na Kopcu Wandy czegoś bardziej przyzwoitego niż toi-toi postawić?
suchy pisze: 22 sie 2024, 9:39 Plus dodatkowo Podgórze byłoby zmuszone do wysyłania wagonów przez całe miasto na wyjazdy / zjazdy z linii - sam napisałeś, że powinno się zamknąć w 4 brygadach, a PH ma tylko 3 sprawne dwukierunki.
PH ma 5 "sprawnych" dwukierunków, jednak ich sprawność nie pozwoli na wysłanie ponad trzech. Jedna brygada niestety musiałaby być obsługiwana przez Podgórze.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Scania_9640
Ekspert
Posty: 2055
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Scania_9640 » 22 sie 2024, 12:53

Bayer2003 pisze: 22 sie 2024, 11:10 Rozumiem, że nie da się przynajmniej tymczasowo na Kopcu Wandy czegoś bardziej przyzwoitego niż toi-toi postawić?


PH ma 5 "sprawnych" dwukierunków, jednak ich sprawność nie pozwoli na wysłanie ponad trzech. Jedna brygada niestety musiałaby być obsługiwana przez Podgórze.
Gdzie Ty chcesz postawić na Kopcu punkt socjalny (bo coś przyzwoitego jak piszesz to tylko punkt socjalny wchodzi w grę) jak tam sama zieleń?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości