Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Brawo Wy. Naprawdę tytaniczna robota!
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Pod kątem Meissnera 4-6 jest oficjalnie wysłana zmiana do wykonawcy, pod kątem skrzyżowania z Mogilską powinno być zaraz polecenie zmiany.
Dzisiaj było kolejne spotkanie, ze zmian (tym razem drobnych):
- poszerzenie chodnika wzdłuż Bohomolca w rejonie Kniaźnina;
- wydłużenie chodnika wzdłuż Marchołta;
- poszerzenie łącznika między Dobrego pasterza, a terenem Straży Miejskiej (przez który będzie ogólnodostępny dojazd rowerowy do biurowców);
- do przeanalizowania długość odcinka z 3 pasami na wlocie Meissnera na Młyńskie -> w zamian szpaler drzew od strony osiedla;
I to (poza Meissnera na wlocie na Młyńskie i 2x1 na odcinku Śliczna - Ugorek -> tu raczej org. ruchu po przebudowie) raczej będą już ostatnie zmiany w projekcie.
Pozostały jeszcze nasadzenia zieleni, obsadzenie jakoś tego całego wykopu tramwajowego, będziemy ich chcieli przekonać do pełnych zadaszeń przystanków, innej kolorystyki nawierzchni i większych obwodów drzew planowanych do nasadzenia.
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Są oficjalne potwierdzenia wprowadzenia zmian przez ZDMK w projekcie 
- Meissnera 4-6 - wyjazd spod bloków również przez wyjazd p. poż., z ciągłością chodnika i DDR (wytyczne ZDMK -> Gulermak z 26.07 br.);
- skrzyżowanie Mogilska / Lema / Meissnera / al. Jana Pawła II (01.08 br.):
--- zawężenie pasów ruchu do 3,00 m, poszerzenie peronu tramwajowego w kierunku centrum, likwidacja zatoki autobusowej w kierunku centrum, poszerzenie chodników;
- Lublańska - nasadzenia szpalerów drzew po stronie wschodniej, wzdłuż biurowców (info wraz z przekrojami z 02.08 br.)

- Meissnera 4-6 - wyjazd spod bloków również przez wyjazd p. poż., z ciągłością chodnika i DDR (wytyczne ZDMK -> Gulermak z 26.07 br.);
- skrzyżowanie Mogilska / Lema / Meissnera / al. Jana Pawła II (01.08 br.):
--- zawężenie pasów ruchu do 3,00 m, poszerzenie peronu tramwajowego w kierunku centrum, likwidacja zatoki autobusowej w kierunku centrum, poszerzenie chodników;
- Lublańska - nasadzenia szpalerów drzew po stronie wschodniej, wzdłuż biurowców (info wraz z przekrojami z 02.08 br.)
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Byłem wczoraj przejazdem w rejonie pętli Mistrzejowice - i patrząc na postęp prac, to nie ma żadnych szans, żeby tramwaje wróciły od września, czyli za jakieś 2 tygodnie.
- dawny dojazd do pętli od strony Miśnieńskiej jest rozkopany, nie ma nawet podbudowy, dalej stoją stare słupy trakcyjne,
- bliżej pętli jakaś tam podbudowa chyba już jest, na której leży nierozścielona jeszcze geowłóknina,
- wybetonowana jest podbudowa na przystankach przelotowo/końcowych,
- wjazd na pętlę od strony Bohomolca nie jest nawet jeszcze przekopany (nowa pętla będzie jakieś 3-4 metry niżej niż stara),
- wybetonowana jest podbudowa na przystankach postojowych,
- wyjazd z pętli w kierunku Bohomolca/Miśnieńskiej również nie jest przekopany.
Nigdzie nie ma położonego nawet metra torowiska, brak słupów i sieci, brak chodników... Oj będzie wesoło na Piastów w roku szkolnym...
- dawny dojazd do pętli od strony Miśnieńskiej jest rozkopany, nie ma nawet podbudowy, dalej stoją stare słupy trakcyjne,
- bliżej pętli jakaś tam podbudowa chyba już jest, na której leży nierozścielona jeszcze geowłóknina,
- wybetonowana jest podbudowa na przystankach przelotowo/końcowych,
- wjazd na pętlę od strony Bohomolca nie jest nawet jeszcze przekopany (nowa pętla będzie jakieś 3-4 metry niżej niż stara),
- wybetonowana jest podbudowa na przystankach postojowych,
- wyjazd z pętli w kierunku Bohomolca/Miśnieńskiej również nie jest przekopany.
Nigdzie nie ma położonego nawet metra torowiska, brak słupów i sieci, brak chodników... Oj będzie wesoło na Piastów w roku szkolnym...

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Teraz pytanie co postanowi ZTP. Czy będzie dalej stać na stanowisku, że przy wzmożonych potokach pasażerskich zatramwaj wciąż jest niepotrzebny czy jednak nagle znajdą się środki, tabor i kierowcy?
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Normalka. Ogłoszą inwestycję, potem przetarg. Wyłonią zwycięzcę w przetargu - oczywiście z ofertą najtańszą. Rozpoczną pracę z wielkim wychwalaniem a potem......suchy pisze: 20 sie 2024, 12:18 Byłem wczoraj przejazdem w rejonie pętli Mistrzejowice - i patrząc na postęp prac, to nie ma żadnych szans, żeby tramwaje wróciły od września, czyli za jakieś 2 tygodnie.
- dawny dojazd do pętli od strony Miśnieńskiej jest rozkopany, nie ma nawet podbudowy, dalej stoją stare słupy trakcyjne,
- bliżej pętli jakaś tam podbudowa chyba już jest, na której leży nierozścielona jeszcze geowłóknina,
- wybetonowana jest podbudowa na przystankach przelotowo/końcowych,
- wjazd na pętlę od strony Bohomolca nie jest nawet jeszcze przekopany (nowa pętla będzie jakieś 3-4 metry niżej niż stara),
- wybetonowana jest podbudowa na przystankach postojowych,
- wyjazd z pętli w kierunku Bohomolca/Miśnieńskiej również nie jest przekopany.
Nigdzie nie ma położonego nawet metra torowiska, brak słupów i sieci, brak chodników... Oj będzie wesoło na Piastów w roku szkolnym...![]()
Normalnie na placu budowy przez większą część czasu nic się nie dzieje co z końcem wymusza ogłoszenie, że prace będą wydłużone bo różne problemy były po drodze itp.
Typowe okłamywanie społeczeństwa nic poza tym.
Pozdrawiam ze słonecznej Hiszpanii.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Wiem, że chyba tory przed pętlą też są rozkopane ale jeśli było wiadome, że remont się przedłuży to powinni w okolicach Miśnieńskiej zrobić przejazdówkę i skierować tam "16" i "9" na dwukierunkowych i w ramach zmniejszenia taboru na "9" wydłużyć "49" do Ronda Hipokratesa, ewentualnie sama "16" chociaż gdyby na "9" miałoby rzekomo taboru dwukierunkowego zabraknąć.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Pamiętaj, że ciągle będą dwukierunkowe "1" i "5" (łącznie 23 brygady), więc "9" odpada na pewno. Co do "16" - jej skrócona do Miśnieńskiej wersja mogłaby się zamknąć w 4 brygadach, co po debiutach RF330 i RF331 być może jakoś by się spięło, chociaż wysyłanie codziennie łącznie z rezerwami 30 dwukierunkowców (prawdopodobnie 27 GT8 + 3 N8) łatwe nie będzie.mejtolx pisze: 20 sie 2024, 14:31 Wiem, że chyba tory przed pętlą też są rozkopane ale jeśli było wiadome, że remont się przedłuży to powinni w okolicach Miśnieńskiej zrobić przejazdówkę i skierować tam "16" i "9" na dwukierunkowych i w ramach zmniejszenia taboru na "9" wydłużyć "49" do Ronda Hipokratesa, ewentualnie sama "16" chociaż gdyby na "9" miałoby rzekomo taboru dwukierunkowego zabraknąć.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
"5" można zawracać przy tej samej bramie co "4" i wtedy nie potrzeba dwukierunków.
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Większych bzdur to dawno nie czytałem :/kucyk pisze: 20 sie 2024, 14:24 Normalka. Ogłoszą inwestycję, potem przetarg. Wyłonią zwycięzcę w przetargu - oczywiście z ofertą najtańszą. Rozpoczną pracę z wielkim wychwalaniem a potem......
Normalnie na placu budowy przez większą część czasu nic się nie dzieje co z końcem wymusza ogłoszenie, że prace będą wydłużone bo różne problemy były po drodze itp.
Typowe okłamywanie społeczeństwa nic poza tym.
Pozdrawiam ze słonecznej Hiszpanii.
Kompletnie nie masz pojęcia, jak ta inwestycja jest prowadzona. Już pomijając fakt, że tam był dialog konkurencyjny, a nie przetarg...
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Ale ja nie piszę odnośnie tylko tej inwestycji.kot_feliks pisze: 21 sie 2024, 16:43 Większych bzdur to dawno nie czytałem :/
Kompletnie nie masz pojęcia, jak ta inwestycja jest prowadzona. Już pomijając fakt, że tam był dialog konkurencyjny, a nie przetarg...

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Jak poślesz dwukierunkową 16 do Miśnieńskiej, to gdzie prowadzący mieliby PKR? Na Kopcu przecież nie ma nic poza toi-toiem, a na Mistrzejowicach tramwajowy został zburzony. Nie wiem czy jest jakiś również na pętli autobusowej - ale nawet jeśli, to prowadzący mieliby biegać kilkaset metrów tam i z powrotem?Bayer2003 pisze: 20 sie 2024, 15:49 Pamiętaj, że ciągle będą dwukierunkowe "1" i "5" (łącznie 23 brygady), więc "9" odpada na pewno. Co do "16" - jej skrócona do Miśnieńskiej wersja mogłaby się zamknąć w 4 brygadach, co po debiutach RF330 i RF331 być może jakoś by się spięło, chociaż wysyłanie codziennie łącznie z rezerwami 30 dwukierunkowców (prawdopodobnie 27 GT8 + 3 N8) łatwe nie będzie.
Plus dodatkowo Podgórze byłoby zmuszone do wysyłania wagonów przez całe miasto na wyjazdy / zjazdy z linii - sam napisałeś, że powinno się zamknąć w 4 brygadach, a PH ma tylko 3 sprawne dwukierunki.
Teoretycznie tak - w praktyce było już wielokrotnie mówione, że MPK nie jest skłonne na zawracanie wagonów na zajezdni, jeśli nie jest to ostateczna ostateczność. W przypadku 4 jest to uzasadnione, bo przecież potrzebne jest jakiekolwiek połączenie z przystanku Zajezdnia NH, a dwukierunków na tą linię nie wyślemy, bo tramwaj na Bronxie będzie niezabieralny.Dr2 pisze: 20 sie 2024, 17:32 "5" można zawracać przy tej samej bramie co "4" i wtedy nie potrzeba dwukierunków.
W przypadku, gdyby skierować 5 na teren zajezdni, to po pierwsze trzeba byłoby dołożyć kolejną brygadę (dodatkowy czas na objechanie całej zajezdni dookoła), po drugie trzeba byłoby wygospodarować kolejny tor postojowy (4 i 5 nie skierujesz na jeden tor, bo 4 jak pamiętam miała bardzo długie postoje po ok. 25-30 minut).
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Rozumiem, że nie da się przynajmniej tymczasowo na Kopcu Wandy czegoś bardziej przyzwoitego niż toi-toi postawić?suchy pisze: 22 sie 2024, 9:39 Jak poślesz dwukierunkową 16 do Miśnieńskiej, to gdzie prowadzący mieliby PKR? Na Kopcu przecież nie ma nic poza toi-toiem, a na Mistrzejowicach tramwajowy został zburzony. Nie wiem czy jest jakiś również na pętli autobusowej - ale nawet jeśli, to prowadzący mieliby biegać kilkaset metrów tam i z powrotem?
PH ma 5 "sprawnych" dwukierunków, jednak ich sprawność nie pozwoli na wysłanie ponad trzech. Jedna brygada niestety musiałaby być obsługiwana przez Podgórze.suchy pisze: 22 sie 2024, 9:39 Plus dodatkowo Podgórze byłoby zmuszone do wysyłania wagonów przez całe miasto na wyjazdy / zjazdy z linii - sam napisałeś, że powinno się zamknąć w 4 brygadach, a PH ma tylko 3 sprawne dwukierunki.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Gdzie Ty chcesz postawić na Kopcu punkt socjalny (bo coś przyzwoitego jak piszesz to tylko punkt socjalny wchodzi w grę) jak tam sama zieleń?Bayer2003 pisze: 22 sie 2024, 11:10 Rozumiem, że nie da się przynajmniej tymczasowo na Kopcu Wandy czegoś bardziej przyzwoitego niż toi-toi postawić?
PH ma 5 "sprawnych" dwukierunków, jednak ich sprawność nie pozwoli na wysłanie ponad trzech. Jedna brygada niestety musiałaby być obsługiwana przez Podgórze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości