KONSTAL 105N/Na
Re: KONSTAL 105N/Na
Ja jakoś wolałem dawne numery Konstali, wtedy kojarzylem praktycznie każdy wóz. W Hucie najstarsze które są 105tki?
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: KONSTAL 105N/Na
HZ284+HZ285 z 1984 roku
Re: KONSTAL 105N/Na
#RZ231 dostał zamienniki świateł?
Re: KONSTAL 105N/Na
A czy ktoś wie co się stało z HZ275+HZ276?
Re: KONSTAL 105N/Na
W TTSS jako "52" widoczne były dziś RZ204 oraz HZ290. Od pierwszego z nich wprawdzie niedawno został odczepiony RZ239, więc bardzo prawdopodobne jest dołączenie do niego któregoś z dwuskładów (wnioskując z TTSS osobiście obstawiam RZ237+RZ238). Dziwi i jednocześnie cieszy jednak pojawienie się w systemie jako "52" HZ290. Jeżeli faktycznie był to test ufoka, oznaczałoby to że zajezdnia Nowa Huta zabrała się nareszcie za łączenie trójskładów, że połączy ich przynajmniej dwa (po połączeniu jednego zostałaby nieprzydatna solówka, więc należałoby ją gdzieś dopiąć) oraz że zobaczymy wkrótce nietypowego ufoka ze 105Nb na czele. Są to same dobre przypuszczenia i mam nadzieję, że się sprawdzą, chociaż niestety każde dwa ufoki zmniejszają o jeden ilostan składów, więc przy połączeniu większej ich liczby mogą już powstawać drobne problemy z ilością taboru przy ~250 brygadach.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: KONSTAL 105N/Na
Przecież RZ239 jest w składzie 231+232.
Re: KONSTAL 105N/Na
Tak w Gdańsku rozwiązano problem nie mieszczenia się ostatnich drzwi w trójskładach na niektórych przystankach 



Re: KONSTAL 105N/Na
To mi przypomina rozwiązanie londyńskie, gdzie metro było tak zatłoczone że dołożyli dodatkowy wagon do składów na wybranych liniach. Jednak przez to nie mieszczą się one na niektórych peronach i wtedy właśnie pojawia się komunikat, że "ostatnie (czasem pierwsze) drzwi się nie otworzą".yosujiro pisze: 15 wrz 2020, 13:48Tak w Gdańsku rozwiązano problem nie mieszczenia się ostatnich drzwi w trójskładach na niektórych przystankach
Swoją drogą, pamiętacie krakowskie GT6? Tam tak samo było zasłonięte ostatnie, trzecie skrzydło ostatnich drzwi

Re: KONSTAL 105N/Na
Wyobraziłem sobie sytuację, że muszą przejść do kolejnego wagonu, ale Londyn chyba nie ma aż tylu składów o otwartych przejściach międzywagonowych.Kaszmir pisze: 15 wrz 2020, 15:00To mi przypomina rozwiązanie londyńskie, gdzie metro było tak zatłoczone że dołożyli dodatkowy wagon do składów na wybranych liniach. Jednak przez to nie mieszczą się one na niektórych peronach i wtedy właśnie pojawia się komunikat, że "ostatnie (czasem pierwsze) drzwi się nie otworzą".yosujiro pisze: 15 wrz 2020, 13:48Tak w Gdańsku rozwiązano problem nie mieszczenia się ostatnich drzwi w trójskładach na niektórych przystankach
Swoją drogą, pamiętacie krakowskie GT6? Tam tak samo było zasłonięte ostatnie, trzecie skrzydło ostatnich drzwiTrochę da się to dostrzec na tym zdjęciu, z bloga https://blogtransportowy1.blogspot.com/ ... lipca.html

Akurat GT6 miały tą przewagę nad 105N, że miały fotokomórki, więc mogli te drzwi zostawić.

Re: KONSTAL 105N/Na
HZ290 na 52 jeździł jako wtyczka lub rezerwa. Widziałem go z tabliczką H02.
Re: KONSTAL 105N/Na
Obecnie poza pięcioma rezerwami w dzień powszedni jest dodatkowo pięć wtyczek, trzy z Podgórza i dwie z huty obsługiwane przez wiednie, konstale EU8N i NGT6. Różnica polega na tym, że wtyczki wykonują dodatkową pracę pomiędzy brygadami, gdzie przewiduje się zwiększoną potrzebę w godzinach szczytu. Oznaczone są T-01 - T-03 Podgórze lub H-01, H-02 Huta. HZ290, HZ246, HZ248, HZ273, RZ242, RZ244 to pierwsze wagony składów z wyświetlaczami które w pierwszej kolejności są brane do obsługi rezerw i wtyczek. Nie są brane pod uwagę przy tworzeniu ufoków.
Re: KONSTAL 105N/Na
Z tego co słyszałem, wtyczki miały istnieć jako wsparcie przy przeciążeniu linii f~10/20. Wiesz może, czy przy f~7,5/15 w dalszym ciągu będą one utrzymane?impuls pisze: 15 wrz 2020, 21:29 Obecnie poza pięcioma rezerwami w dzień powszedni jest dodatkowo pięć wtyczek, trzy z Podgórza i dwie z huty obsługiwane przez wiednie, konstale EU8N i NGT6. Różnica polega na tym, że wtyczki wykonują dodatkową pracę pomiędzy brygadami, gdzie przewiduje się zwiększoną potrzebę w godzinach szczytu. Oznaczone są T-01 - T-03 Podgórze lub H-01, H-02 Huta. HZ290, HZ246, HZ248, HZ273, RZ242, RZ244 to pierwsze wagony składów z wyświetlaczami które w pierwszej kolejności są brane do obsługi rezerw i wtyczek. Nie są brane pod uwagę przy tworzeniu ufoków.
Co do ufoków - wiadomo, że wszystkich stopiątek połączyć się w ten sposób nie da, ponieważ znacznie zmniejszyłoby to ogólną liczbę pociągów gotowych do wyjechania na miasto. Szkoda jednak, że zrezygnowano akurat z łączenia w ufoki tych składów - mają one wyświetlacze, często wagony 105NaD oraz są po prostu w (przynajmniej wizualnie) lepszym stanie technicznym. Osobiście jestem za łączeniem w trójskłady właśnie takich wagonów, a gorsze egzemplarze swoje miejsce powinny znaleźć jako rezerwa/wtyczka, a za kilka lat niestety trafić na złom (niektóre naprawdę wyglądają, jakby już długo miały nie wytrzymać :/).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
- pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
- Ekspert
- Posty: 1568
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: KONSTAL 105N/Na
I właśnie przez te wyświetlacze są najlepszymi Konstalami na rezerwy/wtyczki bo nie trzeba w nich wozić 300 (?) tablic.Bayer2003 pisze: 15 wrz 2020, 21:42 Szkoda jednak, że zrezygnowano akurat z łączenia w ufoki tych składów - mają one wyświetlacze
Nie karmić troli 

Re: KONSTAL 105N/Na
Haha nieLw25 pisze: 15 wrz 2020, 15:14Wyobraziłem sobie sytuację, że muszą przejść do kolejnego wagonu, ale Londyn chyba nie ma aż tylu składów o otwartych przejściach międzywagonowych.![]()

Pamięć może mnie zawodzić bo byłem wtedy jeszcze dzieckiem, jednak wydaje mi się że na początku to trzecie skrzydło miały czynne, zdaje się że raz mijałem GT6 które je otworzyło na przystanku. Czemu zablokowali? Może był problem z widocznością - motorniczy chyba nie widział tych drzwi w ogóle w lusterku, mógł nie widzieć ruchu pasażerów koło nich itd.Lw25 pisze: 15 wrz 2020, 15:14Akurat GT6 miały tą przewagę nad 105N, że miały fotokomórki, więc mogli te drzwi zostawić.No chyba, że wyłączyła je z użycia jeszcze Norymberga.
Niemniej szkoda. Zawsze chciałem wsiąść tym trzecim skrzydłem

Re: KONSTAL 105N/Na
Ten gdański pomysł nie jest taki zły i może rzeczywiście to byłoby dobre rozwiązanie na składy 2xGT8S?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości