KONSTAL 105N/Na

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
krakus
Znawca
Posty: 172
Rejestracja: 26 sie 2020, 22:14

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: krakus » 06 wrz 2024, 15:50

Ciekawe z kim połączą 105NDa #233?

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 449
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: LLoan » 06 wrz 2024, 15:53

Bayer2003 pisze: 06 wrz 2024, 15:40
Czyli w obecnej formie nie istnieją już składy RZ226+RZ228+RZ229, RZ231+RZ232+RZ239 oraz RZ234+RZ233? Oby te roszady nie skończyły się tylko zmniejszeniem ilostanu taboru 40m+.
Dokładnie tak, przynajmniej na chwilę obecną.
krakus pisze: 06 wrz 2024, 15:50 Ciekawe z kim połączą 105NDa #233?
Być może do składu RZ231+RZ239.

suchy
Ekspert
Posty: 1171
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: suchy » 06 wrz 2024, 18:20

LLoan pisze: 06 wrz 2024, 15:53 Być może do składu RZ231+RZ239.
RZ231+233+239

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 449
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: LLoan » 06 wrz 2024, 19:08

suchy pisze: 06 wrz 2024, 18:20RZ231+233+239
a więc mamy 105Na+2x105NaD :)

czyli podsumowując:
RZ226, RZ232 - żeberko
RZ234+RZ228+RZ229 - nowa lokomotywa
RZ231+RZ233+RZ239 - zmiana drugiego wagonu
ubył jeden skład 2x105Na

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: Bayer2003 » 06 wrz 2024, 20:15

LLoan pisze: 06 wrz 2024, 19:08 RZ232 - żeberko
Czy jest szansa na powrót tego wagonu, czy to przez naprawę RZ226, czy też przez spięcie dziewiątego ufoka, czy może wagon do kasacji? Jego rocznik to 1988, więc trochę szkoda byłoby pozbywać się 36-letniego tramwaju, czyli jak na krakowskie standardy dość młodego.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 449
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: LLoan » 06 wrz 2024, 20:22

Bayer2003 pisze: 06 wrz 2024, 20:15 Czy jest szansa na powrót tego wagonu, czy to przez naprawę RZ226, czy też przez spięcie dziewiątego ufoka, czy może wagon do kasacji? Jego rocznik to 1988, więc trochę szkoda byłoby pozbywać się 36-letniego tramwaju, czyli jak na krakowskie standardy dość młodego.
Spięcie 9 uffoka jest raczej niemożliwe ze względu na to, iż wagony RZ24x nigdy nie kursowały w takim zestawieniu. Obydwa wagony na żeberku stoją z opuszczonymi pantografami czołami do siebie. Trochę szkoda byłoby się ich pozbywać, gdyż jak już wspomniałem nie byłoby wtedy rezerwy dla 3x105Na. Osobiście mam nadzieję, że zdecydują się na naprawę RZ226 i utworzą skład "rezerwowy" (jakim był do tej pory RZ234+RZ233) RZ226+RZ232.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: Bayer2003 » 06 wrz 2024, 20:28

LLoan pisze: 06 wrz 2024, 20:22 Spięcie 9 uffoka jest raczej niemożliwe ze względu na to, iż wagony RZ24x nigdy nie kursowały w takim zestawieniu.
Masz rację, chociaż taki wagon powinno się zawsze dać wpiąć w środek takiego składu (RZ24x+RZ232+RZ24x). Pytanie jak coś takiego by funkcjonowało, bo zapewne źle.
LLoan pisze: 06 wrz 2024, 20:22 Obydwa wagony na żeberku stoją z opuszczonymi pantografami czołami do siebie. Trochę szkoda byłoby się ich pozbywać, gdyż jak już wspomniałem nie byłoby wtedy rezerwy dla 3x105Na. Osobiście mam nadzieję, że zdecydują się na naprawę RZ226 i utworzą skład "rezerwowy" (jakim był do tej pory RZ234+RZ233) RZ226+RZ232.
Pytanie czy w ostatnich latach (po 2020) wagony z takimi uszkodzeniami naprawiono, bo trochę podobnych kolizji było. Na pewno na niekorzyść przemawia fakt, że na dniach w Podgórzu może zostać oddany RF330, a zaraz po nim RF331, więc "zastępstwo" będzie.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 449
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: LLoan » 06 wrz 2024, 20:34

Bayer2003 pisze: 06 wrz 2024, 20:28 Pytanie czy w ostatnich latach (po 2020) wagony z takimi uszkodzeniami naprawiono, bo trochę podobnych kolizji było. Na pewno na niekorzyść przemawia fakt, że na dniach w Podgórzu może zostać oddany RF330, a zaraz po nim RF331, więc "zastępstwo" będzie.
Racja, zastępstwo będzie, ale za skład. Jednak gdyby "coś" przytrafiło się w jakimś trójskładzie to wtedy nie mamy już rezerwy by zrobić roszady i mamy jeden tramwaj 40m+ mniej. Stopiątek jest już bardzo mało, a tych "zdolnych" do jazdy w formie 3x105Na jeszcze mniej i lepiej się ich nie pozbywać, bo taboru 40m+ brakuje w Krakowie nawet w planie minimum.

krakus
Znawca
Posty: 172
Rejestracja: 26 sie 2020, 22:14

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: krakus » 06 wrz 2024, 20:44

suchy pisze: 06 wrz 2024, 18:20RZ231+233+239
Nie przypominam sobie ufoka spiętego w konfiguracji
105Na+105NaD+105NaD

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: impuls » 06 wrz 2024, 20:50

RZ232 i RZ226 stoją na żeberku już bez biletomatów a to pierwszy krok do kasacji.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: Bayer2003 » 06 wrz 2024, 20:53

LLoan pisze: 06 wrz 2024, 20:34 Racja, zastępstwo będzie, ale za skład. Jednak gdyby "coś" przytrafiło się w jakimś trójskładzie to wtedy nie mamy już rezerwy by zrobić roszady i mamy jeden tramwaj 40m+ mniej. Stopiątek jest już bardzo mało, a tych "zdolnych" do jazdy w formie 3x105Na jeszcze mniej i lepiej się ich nie pozbywać, bo taboru 40m+ brakuje w Krakowie nawet w planie minimum.
Masz całkowitą rację, jednak krakowskie MPK słynie z podejmowania głupich decyzji.
krakus pisze: 06 wrz 2024, 20:44 Nie przypominam sobie ufoka spiętego w konfiguracji
105Na+105NaD+105NaD
Jeżeli są 105Na+105NaD+105Na oraz 105Na+105Na+105NaD, raczej przeciwwskazań nie ma.
impuls pisze: 06 wrz 2024, 20:50 RZ232 i RZ226 stoją na żeberku już bez biletomatów a to pierwszy krok do kasacji.
Czyli przy następnej kolizji ufoka ilostan 40m+ znowu poleci w dół. W ciągle rosnącym mieście jest to ze strony przewoźnika taborowy sabotaż.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

krakus
Znawca
Posty: 172
Rejestracja: 26 sie 2020, 22:14

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: krakus » 06 wrz 2024, 21:00

impuls pisze: 06 wrz 2024, 20:50 RZ232 i RZ226 stoją na żeberku już bez biletomatów a to pierwszy krok do kasacji.
RZ 226 zapewne w wyniku uderzenia została uszkodzona belka a to oznacza tylko kasację, choć RZ204 miał mniejsze obrażenia i poszedł do kasacji.
Zaś RZ232 pewnie w kiepskim stanie technicznym.

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: impuls » 07 wrz 2024, 21:13

Potwierdzam widziałem już spięte do ruchu ufoki RZ234+RZ228+RZ229 oraz RZ231+RZ233+RZ239. Ten ostatni to 105Na+105NaD+105NaD. Czy taki ufok z dwoma 105NaD kiedyś był? Ja sobie podobnie jak krakus nie przypominam, ale zdania są podzielone.

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 449
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: LLoan » 07 wrz 2024, 21:26

impuls pisze: 07 wrz 2024, 21:13 Potwierdzam widziałem już spięte do ruchu ufoki RZ234+RZ228+RZ229 oraz RZ231+RZ233+RZ239. Ten ostatni to 105Na+105NaD+105NaD. Czy taki ufok z dwoma 105NaD kiedyś był? Ja sobie podobnie jak krakus nie przypominam, ale zdania są podzielone.
"Nowe" uffoki odbyły już Jazdy Próbne i zapewne od poniedziałku ujrzymy je na mieście. A co do tego "egzotycznego" połączenia to bardzo prawdopodobne, że "długoterminowo" zdarzy się to po raz pierwszy. Największym plusem tego rozwiązania jest z pewnością wyższa pojemność takiego składu, a bardzo dużym minusem brak awaryjnej drugiej lokomotywy w uffoku w razie potrzeby, która bardzo rzadko ale czasem może się przydać.

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: impuls » 07 wrz 2024, 23:31

Czyli zostały trzy składy 105Na. Dwa z pewnością będą obsługiwać linię '49'. Czy na 13-05 która była jako jedyna w 105-ch wyjedzie ten trzeci skład od poniedziałku, tego nie wiadomo. Jeśli wyjedzie, wtedy będą mieć 100% wykorzystania. A tego MPK nie lubi robić zbyt często. Na razie linia '13' pozostaje od 09.09.2024 w czerwonej ramce. Ale ta ramka, to może być tylko dopuszczenie składu a nie stały przydział. Istnieje też prawdopodobieństwo, że piątek 06.09.2024 był ostatnim dniem składów 105Na na '13'.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości