Komunikacja miejska w 2024 roku

- Linie, trasy, rozkłady
ant_sm
Specjalista
Posty: 421
Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: ant_sm » 04 wrz 2024, 20:57

michasss pisze: 04 wrz 2024, 20:11 Przecież to było spowodowane zamknięciem ul. Powstańców. Autobus nad nią nie przeleci, a przejazd 12 metrowego autobusu górą, przez Dziekanowice i Węgrzce był ponoć niemożliwy, choć z tym akurat śmiem się nie zgodzić.
Nie zgadasz się na podstawie czego? Google Maps? Polecam się najpierw przejechać zanim się zacznie pisać swoje zdanie i zweryfikować to naocznie, bo Autosanem jest tam momentami ciężko przejechać, a gdzie jeszcze się minąć z innym pojazdem. A piszesz tu o dużo większym autobusie.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1645
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: yosujiro » 06 wrz 2024, 9:26

Niedługo październik, a mnie wciąż mierzi trochę trasa planowanego 438. Czy ono naprawdę musi jechać Opolską, na której od kilku miesięcy obserwuję 172/572 i nie jestem przekonany, czy potrzebna jest na tym ciągu? Nie lepiej by było jakby poniekąd zastąpiło i tak kompletnie nieprzewidywalne 168, przejęło jego numerek i pojechało na Azory, a od nich już dalej po trasie 138?
Do tego nie podoba mi się, że od Wiślickiej ma jechać jak 159 do Piastowa. Czy nie lepiej by było jakby pojechało dalej Okulickiego i po obsłużeniu Kupały skręciło na światłach w lewo i dalej dopiero osiedlem do Piastów? Wtedy rzeczywiście mówimy o wzmocnieniu 138 na jego najbardziej obciążonym odcinku.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 06 wrz 2024, 13:22

yosujiro pisze: 06 wrz 2024, 9:26Niedługo październik, a mnie wciąż mierzi trochę trasa planowanego 438. Czy ono naprawdę musi jechać Opolską, na której od kilku miesięcy obserwuję 172/572 i nie jestem przekonany, czy potrzebna jest na tym ciągu? Nie lepiej by było jakby poniekąd zastąpiło i tak kompletnie nieprzewidywalne 168, przejęło jego numerek i pojechało na Azory, a od nich już dalej po trasie 138?
Do tego nie podoba mi się, że od Wiślickiej ma jechać jak 159 do Piastowa. Czy nie lepiej by było jakby pojechało dalej Okulickiego i po obsłużeniu Kupały skręciło na światłach w lewo i dalej dopiero osiedlem do Piastów? Wtedy rzeczywiście mówimy o wzmocnieniu 138 na jego najbardziej obciążonym odcinku.
Wg mnie propozycja "438" w takiej formie jak zaprezentowana była nie do końca przemyślana. Mam też wątpliwości czy będzie kończyć na Piastów skoro tam może być ciasno po wydłużeniu "105".

A jeśli nie Piastów, to osobiście wolałbym wzmocnienie "138" do f15 by wreszcie, po blisko siedmiu latach przerwy, znów dało się ją skoordynować ze "172". I wtedy analogicznie wzmocnienie "168" do f15 by utrzymać koordynację ze "138".

Czy połączyć "168" z odcinkiem huckim - sprawa wg mnie do dyskusji. Z jednej strony byłoby wzmocnienie dojazdu do centrów handlowych koło r. Ofiar Katynia oraz połączenie Chełmońskiego z Opolską. Z drugiej strony, na pewno pogorszy się punktualność, zwłaszcza teraz gdy trwają prace przy tramwaju przez r. Barei.

Szymi
Pasażer
Posty: 21
Rejestracja: 04 lip 2021, 14:07

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Szymi » 08 wrz 2024, 23:21

Połączenie "168" z np. "138"/"438" utworzy linię widmo, która kompletnie nie będzie się trzymać rozkładu przez korki. Myślę, że "168" to jest rodzaj linii dowozowej, która ma mieć jak najmniejsze opóźnienie. Pomysł ze zwiększeniem częstotliwości "138", "168" do f15 wydaje się lepszym pomysłem niż utworzenie "438".


Zostając przy Azorach dziwi mnie fakt, że nie ma planów, by wydłużyć "189" po trasie "130" jednocześnie je synchronizując. Nawet gdyby "130" miała f15, to po wydłużeniu "189" f15 rejon ul. Wrocławskiej, Różyckiego zyska o 2 kursy więcej na godzinę i dodatkowo lepszą ofertę komunikacyjną.
"189" kończące na Nowym Kleparzu to marnowanie jej potencjału.

judash
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: judash » 09 wrz 2024, 12:12

W niedzielę jest chyba odpust w Mogile. Komunikacja tam jest i tak mocniejsza, więc oprócz lajkoników na "21" i przegubów, żadnych wielkich zmian raczej chyba nie ma co się spodziewać.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kot_feliks » 09 wrz 2024, 14:54

Szymi pisze: 08 wrz 2024, 23:21Zostając przy Azorach dziwi mnie fakt, że nie ma planów, by wydłużyć "189" po trasie "130" jednocześnie je synchronizując. Nawet gdyby "130" miała f15, to po wydłużeniu "189" f15 rejon ul. Wrocławskiej, Różyckiego zyska o 2 kursy więcej na godzinę i dodatkowo lepszą ofertę komunikacyjną.
"189" kończące na Nowym Kleparzu to marnowanie jej potencjału.
Z tym pełna zgoda, że kończenie 189 na NK to totalne marnowanie potencjału tej linii. Ona albo powinna jechać gdzieś dalej przez ATW np. na Armii Krajowej) albo faktycznie, pomysł wydłużenia na Azory również wydaje się ciekawy.

Natomiast imho absolutnie nie ciąłbym w zamian 130, bo wtedy Wrocławska będzie miała w skrajnym przypadku dwie linie widmo.

I owszem, jest to rozwiązanie droższe niż obecne, niemniej:
- rejon Wrocławskiej rozbudował się niesamowicie w ostatnich latach;
- w końcu budujemy metro, wiec jeśli kilkaset milionów rocznie ekstra na jego utrzymanie to nie będzie problem, to nie wiedzę problemu z kilkoma milionami na poprawę obecnej sieci autobusowej;

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 09 wrz 2024, 15:10

Pomysł skierowania "189" przez Wrocławską przewijał się tu na forum, a może i w dyskusjach z urzędnikami. Potoki mogłyby być naprawdę niezłe a i samo połączenie bardzo interesujące - Azory i Wrocławska zyskałyby dojazd w stronę ronda Mogilskiego. Problemem jest spore zakorkowanie Wrocławskiej przez co rozkład "189" by się całkowicie posypał. Stąd zresztą od wielu lat "130" jest jedynym autobusem tamże - przy takich opóźnieniach wolano pójść w jedną mocniejszą linię, dedykowaną tylko Azorom i Wrocławskiej.

Jeśli kiedyś uda się zmniejszyć korki na Wrocławskiej to koniecznie warto wrócić do pomysłu skierowania "189" tamże. A na dzień dzisiejszy też uważam, że można by ją w zamian skierować przez Czarnowiejską i Miasteczko Studenckie. Końcówka na Przybyszewskiego jest zajęta przez "139", więc może w grę wchodziłyby Bronowice albo Chełmońskiego?

pjetrek
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: pjetrek » 09 wrz 2024, 15:24

A gdyby spróbować 189 wydłużyć do Azorów, ale przez Prądnicką, Wybickiego, Łokietka i Makowskiego? Skoordynować to ze 120 i 140 (notabene podobna linia widmo jak 168). Wybickiego, Łokietka i Azory zyskują dostęp do miasta a i chyba nawet szybciej niż przeciskanie przez Wrocławską. Dodatkowo Azory zyskują przesiadki na tramwaj (nie tylko na KG).

krawiec
Specjalista
Posty: 424
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: krawiec » 09 wrz 2024, 15:25

Kaszmir pisze: 09 wrz 2024, 15:10 Pomysł skierowania "189" przez Wrocławską przewijał się tu na forum, a może i w dyskusjach z urzędnikami. Potoki mogłyby być naprawdę niezłe a i samo połączenie bardzo interesujące - Azory i Wrocławska zyskałyby dojazd w stronę ronda Mogilskiego. Problemem jest spore zakorkowanie Wrocławskiej przez co rozkład "189" by się całkowicie posypał. Stąd zresztą od wielu lat "130" jest jedynym autobusem tamże - przy takich opóźnieniach wolano pójść w jedną mocniejszą linię, dedykowaną tylko Azorom i Wrocławskiej.

Jeśli kiedyś uda się zmniejszyć korki na Wrocławskiej to koniecznie warto wrócić do pomysłu skierowania "189" tamże. A na dzień dzisiejszy też uważam, że można by ją w zamian skierować przez Czarnowiejską i Miasteczko Studenckie. Końcówka na Przybyszewskiego jest zajęta przez "139", więc może w grę wchodziłyby Bronowice albo Chełmońskiego?
A nie lepiej powrócić do starych rozwiązań? 139 do Bronowic Małych a 189 połączyć ze 192?

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1645
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: yosujiro » 09 wrz 2024, 15:44

Połączenie ze 192 skończy się tym samym co puszczenie jej przez Wrocławską.

Prądnicka i Wybickiego do Azorów wydaje się rozsądnym rozwiązaniem, przy czym wtedy jednak 120 i 420 bym skrócił do KG. Poprawi się punktualność tych linii, zresztą z tego co się słyszy, to Łokietka i Tonie nadal nie są szczęśliwe, że te linie już nie kończą na KG.

Inną opcją mogłoby być wysłanie jej na Prądnik Biały Zachód, a 513 w zamian niech jedzie na Górkę Narodową, żeby przywrócić północy choć trochę normalności.

Wojciech
Znawca
Posty: 168
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Wojciech » 09 wrz 2024, 19:27

A może zlikwidować "189" i podbić częstotliwość "502" do f7,5 w szczycie?

Mateusz399
Pasażer
Posty: 26
Rejestracja: 22 maja 2022, 13:45

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Mateusz399 » 09 wrz 2024, 20:04

Witajcie. Kiedy będzie wiadomo dokładnie o zmianach od 19 października 2024? Kiedy ZTP poinformuje pasażerów? MPK I Mobilis za około 2 tygodnie wystawi grafiki dla kierowców na październik, więc przewoźnicy, a szczególnie Mobilis (planiści) raczej będą za chwilę mieć wykaz brygad z godzinami zaczynania/kończenia.

Wg mnie po stronie ZTP/MPK/Mobilis szczegóły są już dograne.
Wojciech pisze: 09 wrz 2024, 19:27 A może zlikwidować "189" i podbić częstotliwość "502" do f7,5 w szczycie?
Minusem jest mniejsza ilość przystanków na linii 502, za niedługo dwóch przewoźników na 189 i 502 (trzeba by było zrobić roszady, np. więcej brygad 502 dla MPK, to do Mobilisa coś trafi z MPK), a ponadto 189 kończy na Placu Centralnym, a MPK nie odda końcówki na Al. Przyjaźni.
pjetrek pisze: 09 wrz 2024, 15:24 A gdyby spróbować 189 wydłużyć do Azorów, ale przez Prądnicką, Wybickiego, Łokietka i Makowskiego? Skoordynować to ze 120 i 140 (notabene podobna linia widmo jak 168). Wybickiego, Łokietka i Azory zyskują dostęp do miasta a i chyba nawet szybciej niż przeciskanie przez Wrocławską. Dodatkowo Azory zyskują przesiadki na tramwaj (nie tylko na KG).
Ja bym skierował coś od południa osiedla, czyli Wybickiego, Radzikowskiego i Weissa. Przystanek Radzikowskiego ma tylko 140, a Różyckiego 130, 138,168,494.

No, ale ten pomysł też nie wypali bez zmiany przewoźnika, bo Mobilisowe gazowe MANY nie wjadą pod wiadukt na Prądnickiej.

krawiec
Specjalista
Posty: 424
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: krawiec » 09 wrz 2024, 20:06

Mateusz399 pisze: 09 wrz 2024, 20:04 Minusem jest mniejsza ilość przystanków na linii 502, za niedługo dwóch przewoźników na 189 i 502 (trzeba by było zrobić roszady, np. więcej brygad 502 dla MPK, to do Mobilisa coś trafi z MPK), a ponadto 189 kończy na Placu Centralnym, a MPK nie odda końcówki na Al. Przyjaźni.
Co masz na myśli z "oddawaniem" pętli na Al. Przyjaźni? Przecież przez wiele lat kończyło tam 152.

Mateusz399
Pasażer
Posty: 26
Rejestracja: 22 maja 2022, 13:45

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Mateusz399 » 09 wrz 2024, 20:11

Likwidujemy 189, a wzmacniamy 502, czyli końcowy odcinek Al. Andersa do Placu Centralnego zostaje bez obsługi?

Podobno 502 zostało skrócone do Alei Przyjaźni, by prowadzący z MPK mieli punkt socjalny. Chodziło mi o to, że MPK nie zgodzi się na linię 502 Cracovia Stadion- Plac Centralny bez punktów socjalnych, czyli będzie bronić końcówki 502 na Al. Przyjaźni.

Kierman
Ekspert
Posty: 600
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kierman » 09 wrz 2024, 21:32

krawiec pisze: 09 wrz 2024, 15:25 A nie lepiej powrócić do starych rozwiązań? 139 do Bronowic Małych a 189 połączyć ze 192?
Oczywiście, że lepiej. Ale nikt tak nie zrobi, bo to by oznaczało, że urzędnicy musieliby przyznać się do błędu, a tego nigdy nie zrobią

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Tancin i 4 gości