Ale o czym mieliby informować pasażerów? Przecież godziny odjazdów w rozkładach się nie zmienią z tej okazji, dojazdy na linię / zjazdy z linii w dalszym ciągu będą niedostępne dla pasażerów jak do tej pory. Jedyne co, to ewentualnie jeśli któraś linia przejdzie do drugiego przewoźnika (MPK <=> Mobilis), to na samym rozkładzie jazdy (na dole kartki) oraz na stronie www pojawią się dane nowego przewoźnika oraz kontakt na infolinię.Mateusz399 pisze: 09 wrz 2024, 20:04 Witajcie. Kiedy będzie wiadomo dokładnie o zmianach od 19 października 2024? Kiedy ZTP poinformuje pasażerów? MPK I Mobilis za około 2 tygodnie wystawi grafiki dla kierowców na październik, więc przewoźnicy, a szczególnie Mobilis (planiści) raczej będą za chwilę mieć wykaz brygad z godzinami zaczynania/kończenia.
Komunikacja miejska w 2024 roku
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Ale dojdzie do paru istotnych zmian w marszrutach linii, przynajmniej takie są częściowe informacje przekazywane od kilku miesięcy.
-
- Pasażer
- Posty: 26
- Rejestracja: 22 maja 2022, 13:45
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
I ile zmiana między przewoźnikami nie jest istotna dla pasażera, to rozkłady linii 126,147,148,438 i innych nowych mogłyby być przedstawione do informacji.suchy pisze: 10 wrz 2024, 0:11 Ale o czym mieliby informować pasażerów? Przecież godziny odjazdów w rozkładach się nie zmienią z tej okazji, dojazdy na linię / zjazdy z linii w dalszym ciągu będą niedostępne dla pasażerów jak do tej pory. Jedyne co, to ewentualnie jeśli któraś linia przejdzie do drugiego przewoźnika (MPK <=> Mobilis), to na samym rozkładzie jazdy (na dole kartki) oraz na stronie www pojawią się dane nowego przewoźnika oraz kontakt na infolinię.
Bo później w ciągu roku jest mnóstwo komunikatów, o przesunięciach kursów, bo ktoś nie może się przesiąść itd.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Tak byłoby super, "502" z częstotliwością f7,5 się sprawdzało jako podstawa połączenia z I obwodnicą. Oby, oby.Wojciech pisze: 09 wrz 2024, 19:27A może zlikwidować "189" i podbić częstotliwość "502" do f7,5 w szczycie?
Acz rzeczywiście jest parę komplikacji gdyby chciano zmienić "189" w "502". Kwestia pomijania przystanków, obsługi Placu Centralnego, czy połączenia rejonów Narzymskiego z Alejami (bardzo o nie walczyły, do tego stopnia że w 2016 na parę miesięcy dodano ten przystanek dla "501", potem wraz z uruchomieniem "192" to cofnięto). Pewnie wszystko jest do rozwiązania, trzeba tylko przemyśleć jak. Osobiście liczę, że otwarcie tramwaju na Meissnera będzie okazją, by uporządkować układ autobusów w rejonie, w tym przywracając mocniejsze częstotliwości na niektórych (kosztem innych linii, które będą zdublowane przez tramwaj).
Właśnie na odwrót - zmieni się wszystko. Trasy (np. "125", "155", "163", "169/469", "537", "669", prawdopodobnie też "105"), godziny i dni funkcjonowania (np. "189"), zapewne też i częstotliwości niektórych linii. Kilka ma pójść do likwidacji (np. "137", "637"), mają powstać też nowe (np. "104", "126", "147", "148"). To masa nowości, a z racji różnych koordynacji zapewne i spora część innych linii będzie miała zmienione rozkłady. Można się spodziewać zatem zmian na skalę marszrutyzacji. Tu masz dla przykładu planowane korekty na północy: https://krabok.wordpress.com/2024/08/22 ... y-krakowa/suchy pisze: 10 wrz 2024, 0:11Ale o czym mieliby informować pasażerów? Przecież godziny odjazdów w rozkładach się nie zmienią z tej okazji, dojazdy na linię / zjazdy z linii w dalszym ciągu będą niedostępne dla pasażerów jak do tej pory.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Opcja żeby 502 do Alei Przyjaźni jechało przez Plac Centralny (robiło takie kółko jakie teraz robi 189 do przystanku końcowego) wchodzi w grę?Mateusz399 pisze: 09 wrz 2024, 20:11 Podobno 502 zostało skrócone do Alei Przyjaźni, by prowadzący z MPK mieli punkt socjalny. Chodziło mi o to, że MPK nie zgodzi się na linię 502 Cracovia Stadion- Plac Centralny bez punktów socjalnych, czyli będzie bronić końcówki 502 na Al. Przyjaźni.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Tak było. Zamienili "502" i "152" (Plac Centralny / Al. Przyjaźni) końcówkami bo MPK nie zgadzało się dłużej na linię bez punktu socjalnego. Tyle że zamiana nie przyniosła rozwiązania problemu, a jedynie przesunęła go na inną linię - na mobilisowe "152". I wtedy zaczęły się słuszne bunty ze strony kierowców Mobilis. W efekcie, jeszcze raz zamieniono trasę "152", tym razem ze "189" (Czyżyny Dworzec / Plac Centralny) bo to drugie i tak ma dostęp do punktu na Nowym Kleparzu.Mateusz399 pisze: 09 wrz 2024, 20:11Podobno 502 zostało skrócone do Alei Przyjaźni, by prowadzący z MPK mieli punkt socjalny.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Koniecznie na PC jest potrzebna ta linia?elot360 pisze: 10 wrz 2024, 10:23 Opcja żeby 502 do Alei Przyjaźni jechało przez Plac Centralny (Robiło takie kółko jakie teraz robi 189 do przystanku końcowego) wchodzi w grę?
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Pytałem w kontekście fuzji 189 i 502 i braku możliwości (czy tam chęci) kończenia wzmocnionego 502 na PC. Czy jest potrzebna, nie wiem, ale rozmyślam o tym w kontekście zabrania czegoś i zrekompensowanie tego
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Biorąc pod uwagę zapełnienie, to tak. Często nawet połowa miejsc jest zajęta na przyjeździe i wyjeździe.scyzor663 pisze:
Koniecznie na PC jest potrzebna ta linia?
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Jest to jedyne połączenie z Placu Centralnego w stronę węzła przesiadkowego na Wiślickiej, centrów handlowych przy Bora-Komorowskiego czy do Parku Wodnego.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Ale dalej mówimy tylko o jednym przystanku, można by przez PC przekierować 172 np.Kaszmir pisze: 10 wrz 2024, 11:27 Jest to jedyne połączenie z Placu Centralnego w stronę węzła przesiadkowego na Wiślickiej, centrów handlowych przy Bora-Komorowskiego czy do Parku Wodnego.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Nie jestem pewny czy warto ruszać "172". Raz, że wtedy Aleja Róź straciłaby dojazd do wielu punktów, w tym do Tomexu czy sklepów przy DH Wanda. Dwa, że dojazd do Wiślickiej czy właśnie Bora-Komorowskiego zostałby tylko naokoło i przez zakorkowaną Obrońców Krzyża. Trzy, że w stronę Kombinatu trasa przez Plac Centralny wymaga objechania całego placu co zajmuje czas. Dawniej kursowało tak "501" i było to uciążliwe.scyzor663 pisze: 10 wrz 2024, 11:37Ale dalej mówimy tylko o jednym przystanku, można by przez PC przekierować 172 np.
Niestety na przestrzeni lat połączenia autobusowe między al. Solidarności a al. Gen. Andersa zostały bardzo osłabione. Dawniej było mocne "172" (f10), do tego "132" (f20), "142" (f10) oraz ewentualnie "501" przez Plac Centralny (f15). Dziś zostało samo "172" z f15.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Jasne, rozumiem argumenty, ale jednak przy uruchomieniu tramwaju na Mistrzejowice pewnie siatka połączeń autobusowych będzie do przeorania więc jakieś nowe rozwiązania można wypracować 

-
- Specjalista
- Posty: 205
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
A gdyby rozwiązać problem braku punktu socjalnego przez zostawienie "502" na Salwatorze, gdzie ten punkt socjalny jest? Słyszałem od ludzi, którzy regularnie podróżują tą linią, że wielu pasażerów wsiadających na Salwatorze bardzo chwali sobie szybkie połączenie z Rondem Mogilskim (coś, czego Salwator do tej pory nie miał), Parkiem Wodnym i Serenadą oraz Hutą. Po zakończeniu remontu Kościuszki Salwator znowu zrobi się węzłem przesiadkowym dla wszystkich 2x9 Liszek i Czernichowa, którzy mają naprawdę żałosną ofertę przesiadkową w porównaniu z innymi pętlami dla aglobusów. Jedyne co bym poprawił to dołożenie przystanku "Plac na Stawach" w stronę Huty - na przykład na Dunin-Wąsowicza zaraz za skrzyżowaniem z Lelewela.Mateusz399 pisze: 09 wrz 2024, 20:11 Podobno 502 zostało skrócone do Alei Przyjaźni, by prowadzący z MPK mieli punkt socjalny. Chodziło mi o to, że MPK nie zgodzi się na linię 502 Cracovia Stadion- Plac Centralny bez punktów socjalnych, czyli będzie bronić końcówki 502 na Al. Przyjaźni
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
A to przesiadka z tramwaju "2" na Lubicz na tym samym peronie jest zbyt trudna?
Może warto w końcu ustalić czy Salwator potrzebuje dojazdu pod cmentarz, czy może jednak warto tramwaj skierować przez Mogilskie?
Może warto w końcu ustalić czy Salwator potrzebuje dojazdu pod cmentarz, czy może jednak warto tramwaj skierować przez Mogilskie?
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2024, 12:13 przez Dr2, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Jelczyk i 9 gości