Czyli puszczą coś tak z raz na godzinę. Jak oni myślą, że ludzie będą regularnie korzystać z takiego połączenia.sudione pisze: 05 wrz 2024, 13:24 Wg rozkładu od grudnia ma kursować 18 par pociągów od Dworca Głównego do Podłęża bez przedłużenia do np. Bochni z jednej strony i Skawiny z drugiej strony.![]()
Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
A jest dostępny gdzieś ten rozkład? Mam nadzieję, że to będzie 18 kursów w stylu jednak więcej w szczycie...
ona/jej
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Podobno szczyt co 30, poza 60
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Będzie trochę du*ne, ale katastrofa? Z okolic Kocmyrzowskiej w okolice Łagiewnik jeździ się obecnie KM 50-60min z 1-2 przesiadkami, natomiast pociąg takie połączenie z 10min staniem na Krakowie Głównym to jest 35min bezpośrednio.
Ja wiem, że Lubocza jest trochę na zadu*iu, tu faktycznie Kraków Kocmyrzowska byłby jak znalazł, ale nawet teraz będzie to najszybsze połączenie północnego wschodu z południowym zachodem bez przesiadek - mówię tu konkretnie o Opatkowicach, Swoszowicach, Sidzinie, Skawinie. W takiej formie niestety nie zachęca większości pasażerów z Huty, bo zazwyczaj nie tyrają aż tak daleko, ale chociażby dla osób z Wzgórz 13 min na DG jest nie do przebicia, nawet z dojazdem na Lubocza SKA trwającym 5-10min, reszta trasy też byłaby niesamowicie konkurencyjna, gdyby tylko nie praktykowano tego długiego przystanku. Ważne, że jest lepiej niż teraz...
ona/jej
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Ale ono prawdopodobnie nie będzie bez przesiadek. Autorem mapki z zazanczonym do Skawiny prawdopodobnie jest użytkownik forum wieżowców, a ktoś ją po prostu ukradł i wkleił bez większego myślenia. Połączenie będzie raczej tylko do dworca głównego.Cyjan pisze: 05 wrz 2024, 15:36 Będzie trochę du*ne, ale katastrofa? Z okolic Kocmyrzowskiej w okolice Łagiewnik jeździ się obecnie KM 50-60min z 1-2 przesiadkami, natomiast pociąg takie połączenie z 10min staniem na Krakowie Głównym to jest 35min bezpośrednio.
Ja wiem, że Lubocza jest trochę na zadu*iu, tu faktycznie Kraków Kocmyrzowska byłby jak znalazł, ale nawet teraz będzie to najszybsze połączenie północnego wschodu z południowym zachodem bez przesiadek - mówię tu konkretnie o Opatkowicach, Swoszowicach, Sidzinie, Skawinie. W takiej formie niestety nie zachęca większości pasażerów z Huty, bo zazwyczaj nie tyrają aż tak daleko, ale chociażby dla osób z Wzgórz 13 min na DG jest nie do przebicia, nawet z dojazdem na Lubocza SKA trwającym 5-10min, reszta trasy też byłaby niesamowicie konkurencyjna, gdyby tylko nie praktykowano tego długiego przystanku. Ważne, że jest lepiej niż teraz...
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
No to w takim razie raz, że fake news z trzeciego źródła a dwa, że faktycznie tragedia 

ona/jej
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
sudione pisze: 05 wrz 2024, 13:24Wg rozkładu od grudnia ma kursować 18 par pociągów od Dworca Głównego do Podłęża bez przedłużenia do np. Bochni z jednej strony i Skawiny z drugiej strony.![]()
Te informacje nie są ze sobą kompatybilne. Jeśli 18 kursów to wychodzi średnio f60 od rana do wieczora (tyle np. ma "301" w weekendy). Gdyby miało być f30/60 to powinny być wpisane ok. 25-32 kursy (tyle mają warianty "310").
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Nie ma planowanych raczej żadnych kursów bezpośrednio z NH do Skawiny
Przedłużenie linii SKA na południe to bardzo sensowny pomysł @kbieniu7 i został on zawarty na mapce na zasadzie "taka linia przyniosłaby dużo korzyści". A, że potem niektórzy politycy przekopiowali to jako swoje informacje, nie patrząc nawet co kopiują, to wyszło jak wyszło

Przedłużenie linii SKA na południe to bardzo sensowny pomysł @kbieniu7 i został on zawarty na mapce na zasadzie "taka linia przyniosłaby dużo korzyści". A, że potem niektórzy politycy przekopiowali to jako swoje informacje, nie patrząc nawet co kopiują, to wyszło jak wyszło

Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
No wystarczy porównać ile czasu zajmuje przejazd komunikacją z okolic Opatkowic, Klinów w dalsze lokalizacje potencjalnie objęte SKA 4 - przecież to może dać nawet oszczędność godziny (oczywiście np. w przypadku Klinów dopiero po zbudowaniu drogi do SKA Opatkowice). Inna sprawa, że pewnie takiego przedłużenia nie będzie, a szkoda, bo pomogłoby to też w zwiększeniu częstotliwości przejazdów SKA2 z południa Krakowa do centrum.kot_feliks pisze: 06 wrz 2024, 8:56 Nie ma planowanych raczej żadnych kursów bezpośrednio z NH do Skawiny![]()
Przedłużenie linii SKA na południe to bardzo sensowny pomysł @kbieniu7 i został on zawarty na mapce na zasadzie "taka linia przyniosłaby dużo korzyści". A, że potem niektórzy politycy przekopiowali to jako swoje informacje, nie patrząc nawet co kopiują, to wyszło jak wyszło![]()
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Kończenie jakiejkolwiek linii na Głównym jest zapychaniem tego dworca i bezsensownym zmuszaniem do przesiadek osób chcących podróżować SKA "przez" miasto.
Powinniśmy mieć linie:
Kozłów - Skawina/Oświęcim
Lotnisko - Wieliczka
Tarnów - Trzebinia/Oświęcim
Podłęże (chociaż uważam, że to słaby punkt docelowy) - NH - Skawina/Oświęcim/Nowy Targ itp.
Powinniśmy mieć linie:
Kozłów - Skawina/Oświęcim
Lotnisko - Wieliczka
Tarnów - Trzebinia/Oświęcim
Podłęże (chociaż uważam, że to słaby punkt docelowy) - NH - Skawina/Oświęcim/Nowy Targ itp.
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Dokładnie - trasa Bochnia lub nawet Brzesko - Nowa Huta - KG i dalej.
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Poniżej rozkład SKA4, powołując się na Portal Pasażera od 16.12.2024. W obie strony po 14 kursów (13 w weekendy), niestety takt mocno nieregularny. Są odjazdy w odstępie 36min, a są i takie co 2h 36min.
Podłęże kier. Kraków Główny (odjazd -> przyjazd)
5:07 -> 5:41*
6:32 -> 7:06
7:47 -> 8:21
8:54 -> 9:27
11:10 -> 11:44
13:24 -> 13:58
14:24 -> 14:58
15:25 -> 15:58
16:01 -> 16:35
17:41 -> 18:20
19:08 -> 19:41
20:13 -> 20:48
21:31 -> 22:05
22:55 -> 23:29
Kraków Główny kier. Podłęże (odjazd -> przyjazd)
3:50 -> 4:23*
5:22 -> 5:55
7:02 -> 7:35
7:49 -> 8:22
10:25 -> 10:58
11:43 -> 12:16
13:26 -> 13:59
14:14 -> 14:47
15:19 -> 15:52
16:15 -> 16:48
17:15 -> 17:48
19:00 -> 19:33
20:08 -> 20:41
22:15 -> 22:48
* - tylko w dni powszednie
Linki powinny w miarę filtrować większość innych pociągów, choć nie wszystkich. Szukajcie tych które zaczynają/kończą na Podłężu.
Podłęże kier. Kraków Główny (odjazd -> przyjazd)
5:07 -> 5:41*
6:32 -> 7:06
7:47 -> 8:21
8:54 -> 9:27
11:10 -> 11:44
13:24 -> 13:58
14:24 -> 14:58
15:25 -> 15:58
16:01 -> 16:35
17:41 -> 18:20
19:08 -> 19:41
20:13 -> 20:48
21:31 -> 22:05
22:55 -> 23:29
Kraków Główny kier. Podłęże (odjazd -> przyjazd)
3:50 -> 4:23*
5:22 -> 5:55
7:02 -> 7:35
7:49 -> 8:22
10:25 -> 10:58
11:43 -> 12:16
13:26 -> 13:59
14:14 -> 14:47
15:19 -> 15:52
16:15 -> 16:48
17:15 -> 17:48
19:00 -> 19:33
20:08 -> 20:41
22:15 -> 22:48
* - tylko w dni powszednie
Linki powinny w miarę filtrować większość innych pociągów, choć nie wszystkich. Szukajcie tych które zaczynają/kończą na Podłężu.
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
I teraz tylko żałować, że tramwaju z Pleszowa nie podciągnięto dalej bezpośrednio w okolice linii kolejowej i nie zrobiono tutaj zintegrowanego punktu przesiadkowego.. ehh marzenia.
Nawet taki rozkład to wielki skok cywilizacyjny dla tej okolicy. Biorąc pod uwagę czas dojazdu do centrum Krakowa, którego KMK nigdy nie zaoferuje.
Nawet taki rozkład to wielki skok cywilizacyjny dla tej okolicy. Biorąc pod uwagę czas dojazdu do centrum Krakowa, którego KMK nigdy nie zaoferuje.
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Tylko w sumie kto miałby nadrabiać drogi tramwajem żeby skorzystać z SKA? Większym problemem wg mnie jest to że przystanek powstaje nad ul. Pysocice, a nie Igołomską, gdzie można było (i też tego nie zrobiono) przygotować infrastrukturę do wygodnych przesiadek ze wszystkich busów tam jadących.
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
...ale tak poważnie: jaki skok cywilizacyjny?mkm3 pisze: 10 wrz 2024, 13:33 ...Nawet taki rozkład to wielki skok cywilizacyjny dla tej okolicy. Biorąc pod uwagę czas dojazdu do centrum Krakowa, którego KMK nigdy nie zaoferuje.

1. Będę powtarzał to do znudzenia: po pierwsze brakuje przystanków na LK95 oraz w Zakrzowie (po co? patrz: podpunkt nr 2).
2. Przy tym rozkładzie marne szanse, że ktokolwiek będzie z tego korzystał. Sytuację ratowałby punkt nr 1 oraz cztery składy 2+2 jeżdżące dookólnie i rozwożące mieszkańców nie tylko w docelowe miejsca, ale również na przesiadki (przystanek w Zakrzowie pomógłby zlikwidować zmianę czoła w Podłężu).
P.S. Nie chcę wiedzieć ile kosztuje ten eksperyment na LK95, ale ilość przepalonych pieniędzy w piecu przez rok będzie pokaźna.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości