Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A dzisiaj widziałem ok. 10:30 rezerwę HL na 52-01.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Pesa miała awarię drzwi

- michal49944
- Ekspert
- Posty: 672
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Kolejny weekend i również brak tramwajów wysokopodłogowych. Tym razem są już tramwaje bez klimatyzacji, ale rzecz jasna w taką pogodę nie jest to żadnym problemem.
Chyba nareszcie doszliśmy do takiego momentu, że MPK jest w stanie nie wysyłać wysokopodłogowców w weekendy.
Chyba nareszcie doszliśmy do takiego momentu, że MPK jest w stanie nie wysyłać wysokopodłogowców w weekendy.

Re: Rozdział taboru - tramwaje
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 20610.html
Za artykułem...PESA zaprezentuje najnowszy tramwaj dla MPK Kraków?
Za artykułem...PESA zaprezentuje najnowszy tramwaj dla MPK Kraków?
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 672
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jak to czytałem to też mnie to zdziwiło. Może PESA szykuje coś dla Krakowa i liczy na wygraną z niezgodnym projektem Bozankayi i za drogim Stadlerem.Arni pisze: 21 wrz 2024, 15:26 https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 20610.html
Za artykułem...PESA zaprezentuje najnowszy tramwaj dla MPK Kraków?![]()
-
- Pasażer
- Posty: 12
- Rejestracja: 25 lis 2020, 16:45
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Może to zwykła pomyłka i chodziło o Twista dla MPK Wrocław?
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 672
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Rzeczywiście była to pomyłka.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 84804.htmlPesa przywiozła na targi tramwaj Twist dla Wrocławia, o którym szeroko pisaliśmy tutaj. MPK Wrocław ma docelowo użytkować 40 takich wagonów. Jednak jak na razie do miasta dotarło kilkanaście wozów, z których pierwsze wożą już pasażerów.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ważna, choć niewielka zmiana taborowa, o której warto wspomnieć - od paru dni linia "52" w końcu doczekała się pełnego obsadzenia taborem 40m+, nie kursuje tam już jeden Lajkonik. Sytuacja uległa poprawie także na "24", gdzie zostały tylko dwie brygady 33m, natomiast pozostałe są obsadzone Krakowiakiami.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Warto pamiętać, że stało się to przy spadku ilostanu taboru 40m+, więc opowieści o równomiernym wykorzystaniu jak zwykle można włożyć między bajkiLLoan pisze: 24 paź 2024, 7:55 Ważna, choć niewielka zmiana taborowa, o której warto wspomnieć - od paru dni linia "52" w końcu doczekała się pełnego obsadzenia taborem 40m+, nie kursuje tam już jeden Lajkonik. Sytuacja uległa poprawie także na "24", gdzie zostały tylko dwie brygady 33m, natomiast pozostałe są obsadzone Krakowiakiami.

https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Pytanie na jak długo, mając na uwadze ostatnie niedomagania Pesozłomów. W przyszłym roku czekają je kolejne remonty.LLoan pisze: 24 paź 2024, 7:55 Ważna, choć niewielka zmiana taborowa, o której warto wspomnieć - od paru dni linia "52" w końcu doczekała się pełnego obsadzenia taborem 40m+, nie kursuje tam już jeden Lajkonik. Sytuacja uległa poprawie także na "24", gdzie zostały tylko dwie brygady 33m, natomiast pozostałe są obsadzone Krakowiakiami.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Linie "4" i "52" muszą być obsadzone wyłącznie ponad 40-metrowym taborem, ponieważ tam występują największe przepełnienia. Jeżeli powróci większa awaryjność i będzie konieczność remontów, część PES powinna zostać zdjętych z "24", gdzie napełnienia są bardzo różne i 33-metrowe tramwaje będą mniejszą uciążliwością niż na "4" lub "52".krakus pisze: 24 paź 2024, 10:33 Pytanie na jak długo, mając na uwadze ostatnie niedomagania Pesozłomów. W przyszłym roku czekają je kolejne remonty.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 672
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na dzisiejszych liniach cmentarnych nie ma zaskoczeń.
Na "82" kursują na wszystkich brygadach EU8N, a na "84" tylko NGT6.
Na "82" kursują na wszystkich brygadach EU8N, a na "84" tylko NGT6.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
MPK powoli chyba ma dość wiecznych napraw ufoków dlatego zmniejsza ich stan. Trzy rezerwy naraz w ciągu dnia powszedniego na "52" to często norma a nie przypadek. Oczywiście czasem padają też Pesy. Dlatego sytuację na "52" MPK powinno unormować. Ufoki powinno się porozpinać i pozostawić tylko te wagony które są w dobrej kondycji w składach. Skierować składy 105Na na brygady szczytowe "13" i pozostawić na tych co są na "49". Na "4" i "52" wyłącznie Krakowiaki a na "24" Pesy które zostaną jedna lub dwie brygady. Skoro "24" na dwóch czy trzech brygadach 33 metrowych daje radę to Stadlery poradzą sobie też na sześciu czy siedmiu. MPK powinno poprawić dostępność części zamiennych do Stadlerów. Zresztą już zaczyna to czynić zamawiając części do pantografów. Tak aby wagony nie musiały stać po kilka miesięcy. W wakacje i we wrześniu nieczynnych było z 8 wagonów tego typu, przez przekładnie, brak pantografu, kolizje. Muszą mieć zapasowe czołowe szyby i zderzaki, lampy przednie, bo te tramwaje się tłuką z blachosmrodami na potęgę. I wtedy będzie można zwiększyć udział wagonów 33 metrowych w ruchu, aby je skierować na "24". Jeśli nie to w przypadku braku ufoków ze dwie brygady "8" lub "9" straciłyby tabor 33 metrowy.Bayer2003 pisze: 24 paź 2024, 10:47 Linie "4" i "52" muszą być obsadzone wyłącznie ponad 40-metrowym taborem, ponieważ tam występują największe przepełnienia. Jeżeli powróci większa awaryjność i będzie konieczność remontów, część PES powinna zostać zdjętych z "24", gdzie napełnienia są bardzo różne i 33-metrowe tramwaje będą mniejszą uciążliwością niż na "4" lub "52".
A tak na dziś to tabor wysokopodłogowy jest nam niepotrzebny. Wspominał o tym Bayer2003 ja podam podobny przykład przydziału taboru w dniu 31.10.2016. Mając w inwentarzu 293 pociągi MPK obsłużyło 247 brygad. Obecnie MPK posiada 335 pociągów w tym 31 wysokopodłogowych obsługując tylko 241 brygad w dni powszednie. Zatem dzisiaj bez tramwajów wysokopodłogowych MPK mogłoby obsłużyć w dzień powszedni wszystkie brygady. Ale ilość brygad wzrośnie wraz z przywróceniem ruchu do trzech zamkniętych pętli. Wzrośnie tak samo po oddaniu nowej linii do Mistrzejowic. Dlatego potrzebny jest większy stan na następne miesiące. I wszystkie typy wagonów muszą pozostać w ruchu, bo nowe tramwaje będą nieprędko. Obecne wykorzystanie taborowe jest proporcjonalnie na średnim poziomie i pozostają spore rezerwy.
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Inna sprawa, że sens utrzymywania 105Na tkwi właśnie w 3x105Na, składów praktycznie nie potrzeba więcej 

Re: Rozdział taboru - tramwaje
No i 278+279+280 był tym jednym z lepszych....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: tomek i 4 gości