Rozkłady powakacyjne 2020

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1194
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: mkm3 » 15 wrz 2020, 13:53

Skoro mimo wszystko "11" potrzebuje wzmocnienia to może zamiast tego stworka "49" przywrócić "23" choćby tylko w szczycie.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1281
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Kitek » 15 wrz 2020, 14:06

mkm3 pisze: 15 wrz 2020, 13:53 Skoro mimo wszystko "11" potrzebuje wzmocnienia to może zamiast tego stworka "49" przywrócić "23" choćby tylko w szczycie.
I wtedy w "9" rano ludzie będą jeździć na dachu (jeszcze przy braku f~5 na "50")? Nawet jak dasz Lajkoniki to wątpię by sama "9" dała radę bez wsparcia.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6841
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Kaszmir » 15 wrz 2020, 14:34

Z tego co mi mówili urzędnicy, w 2019 badano napełnienia tramwajów bieżanowskich i to "9" była najbardziej przetłoczona (a wtedy "50" jeszcze kursowała co 5 minut). Nie oceniam czy to prawda czy nie, jednak jestem w stanie w to uwierzyć bo "9" miała najsłabszą ~f w szczycie ze wszystkich tramwajów docierających do wspomnianej końcówki.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: prezes » 15 wrz 2020, 16:23

pasazer_mobilisu pisze: 15 wrz 2020, 10:34 Dziś koło 7 rano minęły mnie dwie "44" na Rondzie Mogilskim - w obu ilość pasażerów poniżej 20, tymczasem "4" w stronę BM jadąca chwilę za "52" miała zapełnienie na poziomie 70%.
Jakie są Wasze obserwacje odnośnie "44"? W pomiarach widzę że jest ujęta razem z "44", ale nie ma żadnych wpisów.
Podejrzewam, że z "44" jest ten problem, że nie zapewnia dojazdu do Bagateli i ciągu bronowickiego, czyli nie zapewnia jednych z ważniejszych połączeń zapewnianych przez linię "4". Nie wiem jak długo linia "44" przetrwa w obecnym kształcie, ale uważam, że powinno się coś zrobić, aby nadać tej linii większy potencjał.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Bayer2003 » 15 wrz 2020, 16:52

prezes pisze: 15 wrz 2020, 16:23
pasazer_mobilisu pisze: 15 wrz 2020, 10:34 Dziś koło 7 rano minęły mnie dwie "44" na Rondzie Mogilskim - w obu ilość pasażerów poniżej 20, tymczasem "4" w stronę BM jadąca chwilę za "52" miała zapełnienie na poziomie 70%.
Jakie są Wasze obserwacje odnośnie "44"? W pomiarach widzę że jest ujęta razem z "44", ale nie ma żadnych wpisów.
Podejrzewam, że z "44" jest ten problem, że nie zapewnia dojazdu do Bagateli i ciągu bronowickiego, czyli nie zapewnia jednych z ważniejszych połączeń zapewnianych przez linię "4". Nie wiem jak długo linia "44" przetrwa w obecnym kształcie, ale uważam, że powinno się coś zrobić, aby nadać tej linii większy potencjał.
Żeby linia odzyskała potencjał, należałoby skierować "44" na ciąg bronowicki. Tu pojawia się jednak argument dotyczący braku miejsc na tamtejszych pętlach. Argument ten jest jednak dosyć kaleki, ponieważ był już okres kiedy przy obecnych częstotliwościach "4", "8", "14" i "24" kursowały na BM, a "13" i "44" na Bronowice. Może i czasem na pętli BM było trochę ciasno oraz tramwaje się opóźniały, jednak ogólnie dla pasażerów na tym ciągu był to korzystniejszy układ. W przypadku "44" zapewne jak zwykle chodzi o koszty, ponieważ jednak jest spora różnica w odległości od Starego Kleparza do DT oraz Bronowic, a i odległość między pętlami BM oraz Bronowice w przypadku "14" swoje wynosi.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: prezes » 15 wrz 2020, 17:20

Bayer2003 pisze: 15 wrz 2020, 16:52 Żeby linia odzyskała potencjał, należałoby skierować "44" na ciąg bronowicki. Tu pojawia się jednak argument dotyczący braku miejsc na tamtejszych pętlach. Argument ten jest jednak dosyć kaleki, ponieważ był już okres kiedy przy obecnych częstotliwościach "4", "8", "14" i "24" kursowały na BM, a "13" i "44" na Bronowice. Może i czasem na pętli BM było trochę ciasno oraz tramwaje się opóźniały, jednak ogólnie dla pasażerów na tym ciągu był to korzystniejszy układ. W przypadku "44" zapewne jak zwykle chodzi o koszty, ponieważ jednak jest spora różnica w odległości od Starego Kleparza do DT oraz Bronowic, a i odległość między pętlami BM oraz Bronowice w przypadku "14" swoje wynosi.
Zgadzam się. Najlepszym rozwiązaniem tego problemu byłoby przywrócenie większej częstotliwości w szczycie dla linii "4". Nie podoba mi się jak ta linia jest traktowana od czasów remarszrutyzacji w 2018 roku.

Ale tak jak wspomniałeś, chodzi o koszty.

Lw25
Moderator PKK In Memoriam
Posty: 243
Rejestracja: 17 lut 2020, 16:37

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Lw25 » 15 wrz 2020, 18:30

prezes pisze: 15 wrz 2020, 17:20
Bayer2003 pisze: 15 wrz 2020, 16:52 Żeby linia odzyskała potencjał, należałoby skierować "44" na ciąg bronowicki. Tu pojawia się jednak argument dotyczący braku miejsc na tamtejszych pętlach. Argument ten jest jednak dosyć kaleki, ponieważ był już okres kiedy przy obecnych częstotliwościach "4", "8", "14" i "24" kursowały na BM, a "13" i "44" na Bronowice. Może i czasem na pętli BM było trochę ciasno oraz tramwaje się opóźniały, jednak ogólnie dla pasażerów na tym ciągu był to korzystniejszy układ. W przypadku "44" zapewne jak zwykle chodzi o koszty, ponieważ jednak jest spora różnica w odległości od Starego Kleparza do DT oraz Bronowic, a i odległość między pętlami BM oraz Bronowice w przypadku "14" swoje wynosi.
Zgadzam się. Najlepszym rozwiązaniem tego problemu byłoby przywrócenie większej częstotliwości w szczycie dla linii "4". Nie podoba mi się jak ta linia jest traktowana od czasów remarszrutyzacji w 2018 roku.

Ale tak jak wspomniałeś, chodzi o koszty.
Wiadomo kiedy MPK skończy remont Nowej Huty? Nową bramę już chyba oddali, tak, że już nie trzeba jechać pod prąd, żeby nią zjechać.

Radek_D
Pomiarowiec
Posty: 75
Rejestracja: 24 lut 2020, 15:27
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna/ Kraków

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Radek_D » 15 wrz 2020, 21:05

pasazer_mobilisu pisze: 15 wrz 2020, 10:34 Dziś koło 7 rano minęły mnie dwie "44" na Rondzie Mogilskim - w obu ilość pasażerów poniżej 20, tymczasem "4" w stronę BM jadąca chwilę za "52" miała zapełnienie na poziomie 70%.
Jakie są Wasze obserwacje odnośnie "44"? W pomiarach widzę że jest ujęta razem z "44", ale nie ma żadnych wpisów.
Przed pandemią pracowałem na Armii Krajowej. Dość często jeździłem zamiennie 44 i 4 z Czyżyn na Głowackiego. "4" mimo Krakowiaka była praktycznie o każdej porze pełna a 44 dawała faktycznie trochę wytchnienia, chociaż w niej można było spokojnie stać.🤓 Tak jak już tu było poruszone: brakuje bezpośredniego połączenia Czyżyn z Bagatelą. Może jakby chociaż 44 była na Salwator to by zyskała tych pasażerów? 🤔

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Ekspert
Posty: 1568
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji » 15 wrz 2020, 21:29

Mam to samo zdanie co koledzy wyżej, "44" na obecnej trasie jest w ogóle nieatrakcyjna. Gdybym miał jechać z Huty do Bronowic to niby dałoby się podjechać na Basztową i łapać dodatkowo 14 i 24, ale czy nie lepiej zamiast się przesiadać zająć sobie wygodne miejsce w krakowiaczku mimo że jeździ co 20 minut?
Nie karmić troli :!:

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Krakowianin » 16 wrz 2020, 8:50

Na jakdojade pojawiły się rozkłady od poniedziałku. Na szybko zauważone, że na "52" kilka brygad wysokiej będzie. Wysoka podłoga w tygodniu całkowicie na "24".

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1194
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: mkm3 » 16 wrz 2020, 9:50

Krakowianin pisze: 16 wrz 2020, 8:50 Na jakdojade pojawiły się rozkłady od poniedziałku. Na szybko zauważone, że na "52" kilka brygad wysokiej będzie. Wysoka podłoga w tygodniu całkowicie na "24".
Zapewne to uffoki.

kucyk
Ekspert
Posty: 2406
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: kucyk » 16 wrz 2020, 10:30

Krakowianin pisze: 16 wrz 2020, 8:50 Na jakdojade pojawiły się rozkłady od poniedziałku. Na szybko zauważone, że na "52" kilka brygad wysokiej będzie. Wysoka podłoga w tygodniu całkowicie na "24".
Również "9" będzie cała wysoka. Zastanawiam się nad "17". Czyżby Podgórze na niej zagościło i wystawiło na 2 brygadach wagony GT8N? :o

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Krakowianin » 16 wrz 2020, 10:38

kucyk pisze: 16 wrz 2020, 10:30
Krakowianin pisze: 16 wrz 2020, 8:50 Na jakdojade pojawiły się rozkłady od poniedziałku. Na szybko zauważone, że na "52" kilka brygad wysokiej będzie. Wysoka podłoga w tygodniu całkowicie na "24".
Również "9" będzie cała wysoka. Zastanawiam się nad "17". Czyżby Podgórze na niej zagościło i wystawiło na 2 brygadach wagony GT8N? :o
Dobre pytanie z tą "17". Wysoka podłoga z Podgórza również na '1" więc tutaj obstawiam 105Na lub też GT8x.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1281
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Kitek » 16 wrz 2020, 11:03

Linia "12" będzie kończyć kursowanie godzinę wcześniej. Ostatni kurs z Łagiewnik o 19:09 (obecnie 20:03) a z Wieczystej 19:54 (obecnie 20:51).
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6841
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Kaszmir » 16 wrz 2020, 11:49

Bayer2003 pisze: 15 wrz 2020, 16:52W przypadku "44" zapewne jak zwykle chodzi o koszty, ponieważ jednak jest spora różnica w odległości od Starego Kleparza do DT oraz Bronowic, a i odległość między pętlami BM oraz Bronowice w przypadku "14" swoje wynosi.
Można zostawić "14" w Bronowicach, a do Bronowic Małych skierować "44" - zawsze to trochę niższe koszty niż w układzie który działał po marszrutyzacji. A jeśli to wciąż drogo, to skierować "44" do T. Bagatela, a potem do najbliższej pętli :)
prezes pisze: 15 wrz 2020, 17:20Najlepszym rozwiązaniem tego problemu byłoby przywrócenie większej częstotliwości w szczycie dla linii "4".
Ano, przynajmniej od Kombinatu bo do Wzgórz ~f=7,5 przez Ujastek chyba nie jest aż tak potrzebne.
Radek_D pisze: 15 wrz 2020, 21:05Może jakby chociaż 44 była na Salwator to by zyskała tych pasażerów? 🤔
Na Salwatorze się nie zmieści. Może do Cichego Kącika? Dzięki temu wciąż obsłużyłaby T. Bagatela, a i może podkradłaby kilku pasażerów "4" jadących do Miasteczka Studenckiego czy Armii Krajowej.

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości