Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Być może przekierują tamtędy "21".
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Wtedy os. Zgody zostanie bez żadnego całodziennego / całotygodniowego tramwaju (16 jest przecież zawieszona, a 75 kursuje tylko w porannym i popołudniowym szczycie w dni powszednie), a cały odcinek Ptaszyckiego bez połączenia w stronę Kocmyrzowskiego i Piastów.
Plus pytanie, czy naprawdę potrzebna byłaby trzecia linia na Kocmyrzowskiej, jeśli obecne dwie są wystarczające.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
suchy pisze: 20 wrz 2024, 10:31 Czyli w takim układzie przez conajmniej 7-8 miesięcy przystanek Grodzki Urząd Pracy oraz Elektromontaż zostaną bez JAKIEJKOLWIEK obsługi tramwajowej (nie licząc porannych wyjazdów z ZNH koło godziny 4-6, zjazdów przez Kocmyrzowską niestety brak).
Rozwiązaniem tych problemów (a jednocześnie przywróceniem brakującego w obecnym układzie remontowym połączenia Pleszowa z Kombinatem) mogłoby być uruchomienie tymczasowej dwukierunkowej linii tramwajowej Jarzębiny - Pleszów. Jeżeli do listopada uda się uruchomić RF330 i RF331, taboru wystarczy, pytanie jedynie o koszty takiego rozwiązania, które z pewnością nie byłyby małe.suchy pisze: 20 wrz 2024, 10:48 Wtedy os. Zgody zostanie bez żadnego całodziennego / całotygodniowego tramwaju (16 jest przecież zawieszona, a 75 kursuje tylko w porannym i popołudniowym szczycie w dni powszednie), a cały odcinek Ptaszyckiego bez połączenia w stronę Kocmyrzowskiego i Piastów.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Taka linia cieszyłaby się znikomym zainteresowaniem, szkoda pieniędzy.Bayer2003 pisze: 20 wrz 2024, 11:00Rozwiązaniem tych problemów (a jednocześnie przywróceniem brakującego w obecnym układzie remontowym połączenia Pleszowa z Kombinatem) mogłoby być uruchomienie tymczasowej dwukierunkowej linii tramwajowej Jarzębiny - Pleszów.
Rozwiązanie wg mnie jest inne. Skierować "22" (ew. "4") od Placu Centralnego przez al. Gen. Andersa i Kocmyrzowską. Mogłaby kończyć tak jak obecnie przy Zaj. Nowa Huta, albo pociągnąć ją do Kopca Wandy by dalej obsługiwała Kombinat.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
No raczej byłyby spore - patrząc na to, że przede wszystkim musiałbyś wysyłać codziennie kilka wagonów z Podgórza na drugi koniec miasta, żeby tam zaczęły/skończyły pracę.Bayer2003 pisze: 20 wrz 2024, 11:00 Rozwiązaniem tych problemów (a jednocześnie przywróceniem brakującego w obecnym układzie remontowym połączenia Pleszowa z Kombinatem) mogłoby być uruchomienie tymczasowej dwukierunkowej linii tramwajowej Jarzębiny - Pleszów. Jeżeli do listopada uda się uruchomić RF330 i RF331, taboru wystarczy, pytanie jedynie o koszty takiego rozwiązania, które z pewnością nie byłyby małe.
Plus nie wyobrażam sobie TRZECH linii zawracających na przełączce - ilość zajechań byłaby spora, a nie wiemy ile miejsca będzie tam pozostawione dla wagonów (na Elektromontażu wystarczy żeby pierwszy z wagonów przejechał 30-40 metrów dalej i zrobił miejsce dla tego zajechanego).
To już prędzej bym widział zamianę tras 4 i 5:
- 4 Bronowice Małe - Rondo Czyżyńskie - Kocmyrzowska - Elektromontaż (wjazd na zajezdnię jak obecnie 1 bramą i wyjazd przez 2 bramę)
- 5 Krowodrza - Rondo Czyżyńskie - Plac Centralny - Kopiec Wandy - Ujastek - Wzgórza.
W takim układzie jest zapewniony dojazd pod UP z obydwu stron (4 z Kocmyrzowskiej oraz 5 z Centralnego / Kombinatu). Jedyny mankament byłby taki, że pojemne Pesy nie jeździłyby przez Plac Centralny, gdzie jest dość duże ładowanie pasażerów.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
To by było totalnie akceptowalne, ale podejrzewam że i tak mieszkańcy by się wkurzyli. Mimo wszystko to jest przełom że powstanie normalne ludzkie połączenie między ONS a resztą miasta.suchy pisze: 20 wrz 2024, 10:31 Nie lepiej byłoby na Wzgórza wysłać tylko samą 1 (kursuje częściej co 7,5 minuty), a 5 zostawić na obecnej trasie do Elektromontażu - tak żeby zapewnić jakikolwiek dojazd do Urzędu Pracy oraz w rejon zajezdni?
ona/jej
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Jeśli mnie oczy nie mylą to zdemontowane zostały rury ciepłownicze wzdłuż Kocmyrzowskiej
ona/jej
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Radny Dzielnicy XVII wspominał ostatnio, że rury mają zniknąć na stałe, więc bardzo możliwe że już zaczęli demontowaćCyjan pisze: 25 wrz 2024, 8:11Jeśli mnie oczy nie mylą to zdemontowane zostały rury ciepłownicze wzdłuż Kocmyrzowskiej

https://www.facebook.com/groups/2369795 ... 325362017/Marcin Sudi Sudione pisze:Rury ciepłownicze znajdujące się pomiędzy linią tramwajową, a ul. Kocmyrzowską znikną na zawsze z Naszego krajobrazu
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Dwie koparki i parę osób pracuje przy Jarzębiny w niedzielę, termin goni.
ona/jej
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Dzisiaj trwają testy obciążeniowe nowego wiaduktu nad S7. Biorą w nich udział tramwaje RF309 i HK462
https://www.facebook.com/gddkia/posts/p ... FPDA9jPsJl
https://www.facebook.com/gddkia/posts/p ... FPDA9jPsJl
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Były też RF305 i HK459, o czym pisze psmkms: https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... slawickich.elot360 pisze: 08 paź 2024, 13:53 Dzisiaj trwają testy obciążeniowe nowego wiaduktu nad S7. Biorą w nich udział tramwaje RF309 i HK462
https://www.facebook.com/gddkia/posts/p ... FPDA9jPsJl
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Na odcinku nowego torowiska w rejonie Jarzębiny trwają prace związane z wieszaniem sieci trakcyjnej, dzięki czemu dopiero teraz zwróciłem uwagę, że trochę powyżej ww przystanku jest już też gotowa przejazdówka.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Z czystej ciekawości - czy ktoś może wie dlaczego w rejonie nowego "trójkąta" na Wiaduktach rozwieszono sieć łańcuchową / podwójną w relacjach Wańkowicza <=> Urząd Pracy (jak obecna 1/5) oraz Wańkowicza <=> Wzgórza (tak jak pojedzie 1 po otwarciu), za to w relacji Wzgórza <=> Wańkowicza czyli tak jak pojedzie 4) rozwieszona jest sieć płaska? 
Widać to na zdjęciu nr 2 z wczorajszych prób obciążeniowych:
https://www.psmkms.krakow.pl/16-aktualn ... slawickich

Widać to na zdjęciu nr 2 z wczorajszych prób obciążeniowych:
https://www.psmkms.krakow.pl/16-aktualn ... slawickich
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Jest łuk, są gęsto słupy, nie widzę problemu, pewnie i tak tam będzie ograniczenie do 20km/h, a pozostałe luki są łagodniejsze.
Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice
Chyba w relacji Wzgórza - Łowińskiego?suchy pisze: 09 paź 2024, 19:07 Z czystej ciekawości - czy ktoś może wie dlaczego w rejonie nowego "trójkąta" na Wiaduktach rozwieszono sieć łańcuchową / podwójną w relacjach Wańkowicza <=> Urząd Pracy (jak obecna 1/5) oraz Wańkowicza <=> Wzgórza (tak jak pojedzie 1 po otwarciu), za to w relacji Wzgórza <=> Wańkowicza czyli tak jak pojedzie 4) rozwieszona jest sieć płaska?
Widać to na zdjęciu nr 2 z wczorajszych prób obciążeniowych:
https://www.psmkms.krakow.pl/16-aktualn ... slawickich

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości