Komunikacja miejska w 2024 roku

- Linie, trasy, rozkłady
kucyk
Ekspert
Posty: 2404
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kucyk » 09 paź 2024, 17:48

zubrzyk111 pisze: 09 paź 2024, 16:13 Ale w jakim celu? Obsługa tej ulicy i jej przyległości odbywa się z sąsiadującej ul. NMP, tak samo jak dawniej działało to na odwrót. Przy NMP jest większe skupisko zabudowań, mniejszy ruch aut i w sumie dobrze, że autobusom wyznaczono przejazd tą ulicą. Przejście pieszo pomiędzy Podbipięty a NMP nie zajmuje nawet minuty.
Nie musisz mi tego tłumaczyć bo wszystko wiem. Chodzi o to, że jadąc dzisiaj tamtędy widziałem w 2-óch miejscach usypane żwirkiem (lub czymś podobnym) wysepki w formie prostokąta i czerwonym sprayem pryśnięte w samym środku. Wygląda to wyznaczone perony przystankowe wyglądające podobnie jak informowano o przystankach "Zakliki SKA" czy "Wilczy Stok". :)
Zauważyłem to dzisiaj a napiszę krótko jeżdżę tamtędy prawie codziennie i czegoś takiego nie widziałem. :o

poirot
Pasażer
Posty: 26
Rejestracja: 06 cze 2021, 22:24

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: poirot » 09 paź 2024, 22:40

kucyk pisze: 09 paź 2024, 17:48 Nie musisz mi tego tłumaczyć bo wszystko wiem. Chodzi o to, że jadąc dzisiaj tamtędy widziałem w 2-óch miejscach usypane żwirkiem (lub czymś podobnym) wysepki w formie prostokąta i czerwonym sprayem pryśnięte w samym środku. Wygląda to wyznaczone perony przystankowe wyglądające podobnie jak informowano o przystankach "Zakliki SKA" czy "Wilczy Stok".
Zauważyłem to dzisiaj a napiszę krótko jeżdżę tamtędy prawie codziennie i czegoś takiego nie widziałem.
To może któraś z nowych linii które zawitają w tamte rejony będzie kursować właśnie ulicą Podbipięty? :) Albo znowu przerzucą obsługę z NMP.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 459
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: sorig » 09 paź 2024, 22:58

Po tym co piszecie to obstawiam remont i czasowe zmiany tras niedługo.

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Ydhflx » 10 paź 2024, 10:00

Kontynuując wątek o wypadających kursach na 128:
Mikix pisze: 10 paź 2024, 9:19 Kurs „128” z godz. 08.49 w kierunku GN nie odbył się. Na przystanku Stoczniowców już któryś raz jestem świadkiem jak ludzie po 10 min stania zamawiają taxi, bolt itp. Także widać jak działa KMK. Jeszcze dodam że na ten kurs powinien jechać PR780 który przemknął po tej samej trasie bez pasażerów.
Jak było mówione, na tej linii jest po prostu za mało brygad. I tu bardzo obawiam się, jak ZTP zareaguje. Bez większej ilości brygad problemu nie naprawimy, pytanie jak je wykorzystać. Jedną opcją jest po prostu ich dołożyć, żeby wydłużyć przerwy na wyrównanie opóźnień. Ale znając ZTP to zaraz rozetniemy linię na dwie, a brygady będą się marnować na wspólnym odcinku. Opóźnienia każdej z części spadną, ale jak ktoś jedzie 'za punkt rozcięcia' to będzie miał gorzej niż teraz.

Oczywiście ZTP może też absolutnie nic nie zrobić. Ciekawe tylko jak się będą tłumaczyć, bo zaraz do systemu wchodzi sporo brygad przegubowych Mobilisa, więc powinno być trochę wolnych.

Kierman
Ekspert
Posty: 600
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kierman » 10 paź 2024, 12:39

Ydhflx pisze: 10 paź 2024, 10:00 Kontynuując wątek o wypadających kursach na 128:



Jak było mówione, na tej linii jest po prostu za mało brygad. I tu bardzo obawiam się, jak ZTP zareaguje. Bez większej ilości brygad problemu nie naprawimy, pytanie jak je wykorzystać. Jedną opcją jest po prostu ich dołożyć, żeby wydłużyć przerwy na wyrównanie opóźnień. Ale znając ZTP to zaraz rozetniemy linię na dwie, a brygady będą się marnować na wspólnym odcinku. Opóźnienia każdej z części spadną, ale jak ktoś jedzie 'za punkt rozcięcia' to będzie miał gorzej niż teraz.

Oczywiście ZTP może też absolutnie nic nie zrobić. Ciekawe tylko jak się będą tłumaczyć, bo zaraz do systemu wchodzi sporo brygad przegubowych Mobilisa, więc powinno być trochę wolnych.
Linii gdzie brygad krakuje jest więcej. 503 to kolejna, która na GN ma ledwie kilka minut przerwy między kursami i wiecznie odjeżdza się opóźnionym

boms
Znawca
Posty: 130
Rejestracja: 13 wrz 2022, 1:55

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: boms » 10 paź 2024, 15:44

Powrót 193 na Górkę Narodową pewnie też skończy się tak jak to wyglądało przed wakacjami - 10 min przerwy i jazda. Inni kierowcy też się na to skarżyli że nie ma normalnych przerw. Zwłaszcza że tam jest normalna pętla z punktem socjalnym, a nie Lesisko z toi toiem. Na Prądniku Czerwonym teraz jest normalna przerwa i punkt socjalny.

Najlepszy przykład nierealnych rozkładów to 152. Na Olszanicy ktoś sobie wymyślił przerwy 5-8 min podczas porannego szczytu. Tylko że 10-15 min opóźnienia złapiesz na Lublańskiej i Młyńskiej. Kolejna sprawa nierealne czasy przejazdu zarówno za długie jak i za krótkie. Między os. Strusia a Wiślicką masz 4 min na przelot. Korków tam praktycznie nie ma i się stoi nieraz po 1,5 min na Wiślickiej bez celu. Kolejny przykład to przejazd między przystankami Raczkiewicza - Chełm - Grabowa. Na przejazd między przystankami masz 1 min, w sumie dwie. Chciałbym zobaczyć jak ktoś wjeżdża na Grabową bez spóźnienia. Odcinek 1,7 km, same mapy Google mówią że potrzeba na to 3 min, a ty jeszcze musisz się zatrzymać w Chełmie gdzie wsiada sporo osób i trochę to zajmuje. Tyle dobrego że może uruchomią przystanek Wilczy Stok i będzie trochę lepiej.

Mikix
Znawca
Posty: 187
Rejestracja: 23 maja 2022, 14:40

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Mikix » 11 paź 2024, 14:54

Ydhflx pisze: 10 paź 2024, 10:00 Oczywiście ZTP może też absolutnie nic nie zrobić. Ciekawe tylko jak się będą tłumaczyć, bo zaraz do systemu wchodzi sporo brygad przegubowych Mobilisa, więc powinno być trochę wolnych.
Powołując się na tę stronę: https://tomekzaw.pl/ttss/routes/128
Dzisiaj na wszystkie brygady „128” skierowano przeguby, nie wiem od kogo zależy ta decyzja, ale może coś robią ;)

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 449
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: LLoan » 11 paź 2024, 15:00

Mikix pisze: 11 paź 2024, 14:54 Powołując się na tę stronę: https://tomekzaw.pl/ttss/routes/128
Dzisiaj na wszystkie brygady „128” skierowano przeguby, nie wiem od kogo zależy ta decyzja, ale może coś robią ;)
Koncert w TAURON Arenie ;)

Mikix
Znawca
Posty: 187
Rejestracja: 23 maja 2022, 14:40

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Mikix » 11 paź 2024, 15:07

LLoan pisze: 11 paź 2024, 15:00 Koncert w TAURON Arenie ;)
Dzięki

Arni
Miłośnik
Posty: 71
Rejestracja: 01 lut 2023, 11:19

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Arni » 11 paź 2024, 19:18

yosujiro pisze: 04 paź 2024, 23:05 Już mogli dodać jakiś przystanek choćby n/ż gdzieś w połowie tej ulicy... W tym momencie nie widzę najmniejszego sensu puszczania tej linii tamże...

https://www.facebook.com/share/p/1G6dMbDKEm/
Pogotowie przystankowe działo coś dzisiaj popołudniu na ul. Fabrycznej przed wjazdem w Cystersów.

Arni
Miłośnik
Posty: 71
Rejestracja: 01 lut 2023, 11:19

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Arni » 12 paź 2024, 21:22

Są już przygotowane słupki przystankowe pod 148 na ciągu Koszykarska Lasówka Myśliwska. Jadąc od Huty mamy przystanek przed hotelem Krakus/MORD następny to para przystanków Visa vi nowego osiedla Lasówka i następne na Myśliwskiej w kierunku Płaszowa przed stacją paliw a w kierunku Huty przed skrzyżowaniem Myśliwska x Lasówka.

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 392
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Aułrora » 14 paź 2024, 11:37

My się chyba oficjalnego komunikatu nie doczekamy XD skoro już 5 dni do tak dużej zmiany a tu pustka... Poważny Zarząd naprawdę
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1646
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: yosujiro » 14 paź 2024, 11:39

Ostatnio zmieniony 14 paź 2024, 11:39 przez yosujiro, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 392
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Aułrora » 14 paź 2024, 13:02

Grunt że zadeklarowali, że dzisiaj
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 449
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: LLoan » 14 paź 2024, 15:42

Oto i komunikat: https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1081-2024

Szanowni Pasażerowie,

uprzejmie informujemy, że od dnia 19.10.2024 r. (sobota) nastąpią zmiany w funkcjonowaniu autobusowych linii KMK:

linia 102zostanie zmieniony rozkład jazdy w soboty i święta;

linia 125zostanie wprowadzona nowa, stała trasa:
Złocień – Domagały, Nad Drwiną, Półłanki, Botewa, Surzyckiego, Lipska, Saska, Stoczniowców, Al. Pokoju, Fabryczna, Cystersów, Mogilska, Rondo Mogilskie, Lubicz, Rakowicka, Lubomirskiego – Dworzec Główny Wschód;
w dalszym ciągu wybrane kursy wariantowe będą realizowane z obsługą przystanku Nad Drwiną;
zostaną uruchomione nowe przystanki Fabryczna 01/02 zlokalizowane na ul. Fabrycznej;
przystanki Rondo Mogilskie 01/02 będą obsługiwane na dolnym poziomie skrzyżowania, przystanek Uniwersytet Ekonomiczny 04 będzie obsługiwany tylko na ul. Wita Stwosza;

linia 126zostanie uruchomiona nowa linia na stałej trasie:
Bronowice Małe – Na Błonie, Balicka, Zakliki z Mydlnik, Podłużna, Chełmska, Al. Kasztanowa, Al. Modrzewiowa, Królowej Jadwigi, 28 Lipca 1943, Starowolska, Jodłowa, Księcia Józefa – Salwator;
na trasie zostaną uruchomione nowe przystanki:
Zakliki 02, Zakliki SKA 01/02, Pylna 01/02, Chełm 06, Sielanka 03/04, Poniedziałkowy Dół 01/02, Żywiczna 01/02, Przegorzały 03/04;
linia będzie obsługiwana przez Operatora Mobilis Sp. z o.o.;
do czasu zakończenia przebudowy ul. Kościuszki linia będzie kursowała na trasie zmienionej:
Bronowice Małe – … – Ks. Józefa, Most Zwierzyniecki, Zielińskiego, Monte Cassino, Konopnickiej, Barska – Os. Podwawelskie;

linia 128zostanie zmieniony rozkład jazdy we wszystkie dni tygodnia oraz zostanie zwiększona częstotliwość w soboty i święta do 30 minut przez cały dzień;

linia 137zostanie zawieszona;

linia 142zostanie wprowadzona nowa, stała trasa:
Os. Na Stoku – … – Al. Przyjaźni, Al. Andersa, Dąbrowskiej, Medweckiego – Czyżyny Dworzec;
w rejonie ul. Łowińskiego i ul. Kocmyrzowskiej w dalszym ciągu będzie obowiązywała trasa objazdowa z uwagi na budowę drogi S7;

linia 147zostanie uruchomiona nowa linia na stałej trasie:
Nowy Kleparz – Prądnicka, Doktora Twardego, Pielęgniarek, Prądnicka, Lekarska, ks. Siemaszki, Jaracza, Żabiniec (powrót: Żabiniec, Zdrowa, Prądnicka, Bratysławska) – Żabiniec;
na trasie zostaną uruchomione nowe przystanki:
Lekarska 03, Reja 01, Żabiniec 02 (końcowo-początkowy), Żmujdzka 02, Bobrzeckiej 02;
linia będzie obsługiwana przez Operatora Mobilis Sp. z o.o.;

linia 148zostanie uruchomiona nowa linia na stałej trasie:
Czyżyny Dworzec – Medweckiego, Bieńczycka, Al. Pokoju, Centralna, Galicyjska, Skręcona, Ciepłownicza, Nowohucka, Koszykarska, Myśliwska, Rzebika, Lipska, Mierzeja Wiślana, Płk. Dąbka, Biskupińska – Zajezdnia Płaszów;
na trasie zostaną uruchomione nowe przystanki:
Sołtysowska 04, ZDMK 01/02, Galicyjska 01/02, Arctowskiego 04, Koszykarska 03, Lasówka 01/02, Myśliwska 01/02, Os. Przewóz 01/02;

linia 152/352zostanie wprowadzona korekta stałych tras w kierunku pętli Cmentarz Olszanica oraz Kryspinowa:
linie nie będą zawracać na przełączce przy skrzyżowaniu Al. Andersa z ul. Szajnowicza-Iwanowa;
bez obsługi pozostaną przystanki DH Wanda 03/04;

linia 153zostanie wprowadzona nowa, stała trasa:
Miejskie Centrum Opieki – Jakubowskiego, Kostaneckiego, Teligi – … – Bieżanów Potrzask;
wybrane kursy wariantowe będą realizowane z obsługą przystanku Wydział Farmaceutyczny UJ;
w kierunku Miejskiego Centrum Opieki będzie obsługiwany przystanek Prokocim UJ 01, a w kierunku Bieżanowa Potrzasku przystanek Prokocim UJ 02;

linia 155 – :
Podgórze SKA – Al. Powstańców Śląskich, Kamieńskiego, Malborska, Trybuny Ludów – … – Swoszowice SKA;
na nowej trasie będą obsługiwane wszystkie istniejące przystanki;

linia 160zostanie wprowadzona nowa, stała trasa:
Aleja Przyjaźni – … – przystanek Ruszcza – Jeziorko, Igołomska – Pleszów;
wszystkie kursy w soboty i święta będą realizowane na trasie wariantowej (skróconej): Aleja Przyjaźni – Ruszcza;
na nowej trasie będą obsługiwane wszystkie istniejące przystanki;

linia 163zostanie wprowadzona nowa, stała trasa:
Miejskie Centrum Opieki – Jakubowskiego, Kostaneckiego, Teligi, Ćwiklińskiej – … – Szpital Rydygiera;
trasa wariantowa z obsługą przystanku Kombinat w dalszym ciągu będzie zawieszona;

linia 169/469zostanie wprowadzona nowa, stała trasa:
Zajezdnia Wola Duchacka/Piaski Wielkie – … – Siewna, Al. 29 Listopada, (powrót: Banacha, Os. Gotyk, Meiera) – Górka Narodowa P+R;
na nowej trasie będą obsługiwane wszystkie istniejące przystanki;
zostaną uruchomione nowe przystanki Jabłonna 01/02;
bez obsługi pozostaną przystanki: Prądnik Biały Wschód 02, Banacha 04, Zawodzie 04;

linia 189zostanie przywrócone kursowanie linii w soboty i święta;

linia 193zostanie wprowadzona nowa, stała trasa:
Lesisko – … – przystanek Prądnik Czerwony – Strzelców, Powstańców, Al. 29 Listopada, Banacha, Papierni Prądnickich – Górka Narodowa P+R;
na nowej trasie będą obsługiwane wszystkie istniejące przystanki;

linia 195zostanie uruchomiona nowa linia na stałej trasie:
Mały Płaszów P+R – Lipska, Surzyckiego, Botewa, Półłanki, Agatowa – przystanek Złocień – Agatowa, Półłanki, Bieżanowska, Barbary, (powrót: Mała Góra), Ćwiklińskiej, Teligi, Wielicka, Rydygiera, (powrót: Czerwiakowskiego) – Rżąka;
linia będzie obsługiwała wszystkie istniejące przystanki z poniższymi zasadami;
w obu kierunkach przystanek Agatowa będzie obsługiwany dwukrotnie (słupki 01/02);
w obu kierunkach będzie obsługiwany przystanek Złocień 03 (po zawróceniu autobusu na pętli);

linia 317zostanie uruchomiona nowa linia przyspieszona na stałej trasie:
Dworzec Główny Wschód – Wita Stwosza, al. 29 Listopada, Kużnicy Kołłątajowskiej, Siewna, Dożynkowa, Zielonki ul. Marszowiecka – Zielonki Marszowiec Pętla;
wybrane kursy wariantowe będą realizowane do pętli Witkowice;
w kierunku Dworca Głównego Wschód będzie obowiązywała trasa objazdowa z uwagi na przebudowę kanalizacji deszczowej na ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej;
linia będzie obsługiwała przystanki na trasie Dworzec Główny Wschód – Witkowice Nowe, jak obecna linia 537;
na wydłużonej trasie do/z Zielonek linia będzie obsługiwała przystanki: Witkowice 02/03, Os. Marszowiec 01/02 oraz Zielonki Marszowiec Pętla;
ostatnim/pierwszym przystankiem w I strefie taryfowej będzie przystanek Os. Marszowiec 02/01, a pierwszym i ostatnim przystankiem w II strefie taryfowej będzie przystanek Zielonki Marszowiec Pętla;

linia 425zostanie przekształcona w linię 195;

linia 511zostanie przywrócone kursowanie linii w soboty;

linia 537zostanie przekształcona w linię 317.


Nastąpi zmiana Operatorów:


linie 110, 113, 129, 163, 184, 189, 196, 496 oraz 511 – będą obsługiwane przez Mobilis Sp. z o.o.;
linia 192 – będzie obsługiwana przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2024, 15:51 przez LLoan, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Jamnik i 4 gości