Komunikacja miejska w 2024 roku

- Linie, trasy, rozkłady
carver
Pasażer
Posty: 14
Rejestracja: 07 paź 2021, 10:32

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: carver » 15 paź 2024, 18:38

elot360 pisze: 14 paź 2024, 19:37 ZTP standardowo w formie jeśli chodzi o treść komunikatów. Czyli cała ulica Bociana z dedykowanymi przystankami przy osiedlu Bocianie Gniazdo, biurowcu SuperKrak i drugim pod przedszkolem anglojęzycznym, zostaje bez obsługi. Mimo uruchomienia tramwaju te autobusy dalej były wybierane ze względu na dostępnego przystanku, więc skoro coś działało to należy to zepsuć. Szczególnie że po przycięciu częstotliwości autobusy znacznie częściej odjeżdżają zgodnie z planem z przystanku Prądnik Biały Wschód co pozytywnie wpłynęło na pewność tego właśnie środka transportu w tym miejscu. Tak, uprawiam starcze gderanie ale doskonale zdaję sobie sprawę że dla niektórych zwiększenie odległości do przystanku będzie wystarczającym powodem by z niego zrezygnować. Nie wszyscy są miłośnikami i dla nich to bez różnicy czy autobus stoi tu czy tu bo i tak się nim przejadą.

Zastanawia mnie kwestia połączeń nocnych o których nie ma ani słowa. 669 dalej ma kończyć na KG, 637 i 917 dalej mają istnieć. Nie żeby mi zależało na tych zmianach (wręcz przeciwnie) ale co ich nadal trzyma z wydłużeniem nocnego autobusu do Górki Narodowej? Jak tak dalej pójdzie to dołączę do osób które bojkotują wykonanie betonowego torowiska między Siewną a Bociana i Bociana a Kuźnicy Kołłątajowskiej, zwłaszcza że nie zawsze Autobusowa Komunikacja Zastępcza korzysta z tego rozwiązania.
Ja rowniez nie rozumiem idei wydluzenia 169 i pominiecia obslugi ul. Bociana. Pisalem do ZTP 3 maile w tej sprawie, zeby przedstawili przyczyny wydluzenia linii (ktore wydaja sie mocno dyskusyjne bo kto wybierze wycieczke z GN naokolo przez Mackiewicza majac dostepne 503). Nie dostalem zadnej odpowiedzi. Z przystanku Pradnik Bialy Wschod codzienne korzysta sporo dzieci (sa kursy ze jest to nawet 20-25 osob). Istotna jest tutaj wysoka punktualnosc o ktorej @elot360 pisal wyzej. Nowy przystanek Jablonna jest odlegly niecale paredziesiat metrow, wiec przejscie tego odcinka nie bedzie stanowic problemu. Niestety rano al. 29 Listopada stoi do Opolskiej od petli GN, dodatkowo 169 utknie wyjezdzajac z os. Gotyk. Wiec o punktualnosci na przystanku Jablonna mozna bedzie rano zapomniec. Efekt bedzie taki ze polaczenie przestanie byc atrakcyjne dla obecnie korzystajacych osob.
Dodatkowo dziwne jest to ze 169 wjezdzac na os. Gotyk moze, ale na ul. Bociana juz nie...

Stahu12
Pasażer
Posty: 9
Rejestracja: 27 lis 2023, 20:13

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Stahu12 » 15 paź 2024, 20:10

No i linia 317 nie dostała przystanku Biskupa Prandoty... szkoda, że nikt nie pomyślał o dodaniu tego przystanku, umożliwia przesiadki na chociażby 159 czy 129 jeżeli ktoś chciałby pod Politechnikę Krakowską się dostać. Jakoś linia 307 dostała ten przystanek i wbrew pozorom nie generuje aż takiego wzrostu pasażerów, a bardzo pomaga dostać się do miasta z tego przystanku. 317 zawsze byłaby alternatywą do dostania się na Dworzec Główny dla wiecznie spóźnionej 105 i 129, o 132 nie wspominając. Dodatkowo jeżeli nie uda się w stronę Dworca na inne linie w stronę alei przesiąść bo autobus przed nami nam ucieknie, taka 317 omijając UR może wyminąć przykładowo 139 i umożliwić przesiadkę na Biskupa.

Jelczyk
Ekspert
Posty: 1049
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Jelczyk » 15 paź 2024, 20:20

A 125 na DGW gdzie będzie stało? Obsługa 12m czy 18m?

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1646
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: yosujiro » 15 paź 2024, 20:22

Dobre pytanie, jeszcze nie ma mapek. Obsługa 18m, podobno 195 też.

michasss
Znawca
Posty: 132
Rejestracja: 25 sie 2022, 20:48

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: michasss » 15 paź 2024, 20:23

Przy tej durnej trasie przez Cystersów to i autosany by pewnie wystarczyły na 125.

Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 390
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: elot360 » 15 paź 2024, 21:20

Stahu12 pisze: 15 paź 2024, 20:10 No i linia 317 nie dostała przystanku Biskupa Prandoty... szkoda, że nikt nie pomyślał o dodaniu tego przystanku, umożliwia przesiadki na chociażby 159 czy 129 jeżeli ktoś chciałby pod Politechnikę Krakowską się dostać.
Mam wrażenie że się powtarzam, ale po co w ogóle 537, za chwilę 317, pomija absolutnie wszystkie przystanki na odcinku od Opolskiej Estakady do okolic dworca? Linie 105 czy 132 zatrzymujące się wszędzie po drodze odcinek Opolska Estakada - DGZ pokonują w rozkładowym czasie 6 minut, niezależnie od pory dnia. Linia 537 odcinek Opolska Estakada - DGW w 5 minut, też przez całą dobę. Różnica w czasie właściwie wynika z pokonywanej odległości, ale prawdę mówiąc zasadnicza różnica jest taka że rozkład 537 jest jakkolwiek realny bo autobus nie staje w korkach na estakadzie w ciągu A29L oraz na Warszawskiej, a korki u wylotu tunelu pod dworcem są zdecydowanie mniej uciążliwe.

Czy ktoś jest w stanie wskazać realne zalety tego że 537 nie obsługuje przystanków pod URem, przy BP Prandoty oraz Cmentarza Rakowickiego n/ż?

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kot_feliks » 15 paź 2024, 21:35

michasss pisze: 15 paź 2024, 20:23 Przy tej durnej trasie przez Cystersów to i autosany by pewnie wystarczyły na 125.
Z drugiej strony, jak na Złocień będzie przyjeżdżał co trzeci kurs, to tam się przyda przegub. Oczywiście do czasu, aż ludzie nie przesiądą się na auta.

Arni
Miłośnik
Posty: 71
Rejestracja: 01 lut 2023, 11:19

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Arni » 15 paź 2024, 22:22

kot_feliks pisze: 15 paź 2024, 21:35 Z drugiej strony, jak na Złocień będzie przyjeżdżał co trzeci kurs, to tam się przyda przegub. Oczywiście do czasu, aż ludzie nie przesiądą się na auta.
Rano nie powinno być problemów... gorzej popołudniu.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1192
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: mkm3 » 16 paź 2024, 9:09

Kiedy będą rozkłady od soboty?

Jelczyk
Ekspert
Posty: 1049
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Jelczyk » 16 paź 2024, 9:55

mkm3 pisze: 16 paź 2024, 9:09 Kiedy będą rozkłady od soboty?
W sobotę popołudniu :-P [oczywiście żarcik]

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 16 paź 2024, 10:51

Jelczyk pisze: 16 paź 2024, 9:55W sobotę popołudniu :-P [oczywiście żarcik]
Swoją drogą, jak w 2014 uruchamiano linię "169" (między obecnymi końcówkami Podgórze SKA - Os. Gotyk), to rozkłady na przystankach oraz w necie pojawiły się... dopiero gdy już autobusy były liniowo w trasie, tj. po wystartowaniu linii.

gołomb
Pasażer
Posty: 26
Rejestracja: 22 mar 2022, 8:46

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: gołomb » 16 paź 2024, 15:01

Już jest dostępny rozkład jazdy od 19.10.24: https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... d=20241019

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1646
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: yosujiro » 16 paź 2024, 15:07

102 dostanie drugą brygadę na weekendowe poranki i wieczory, dzięki czemu będzie wtedy jeździć co godzinę. Ale coś za coś. W południe będzie jeździć co 40min zamiast co 30

gołomb
Pasażer
Posty: 26
Rejestracja: 22 mar 2022, 8:46

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: gołomb » 16 paź 2024, 15:20

Na plus nowe 125 będzie mieć f20 w soboty i święta w godz. 10-18, natomiast m.in 123, 163, 193 czy 195 dalej z f40
Ostatnio zmieniony 16 paź 2024, 15:22 przez gołomb, łącznie zmieniany 1 raz.

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Ydhflx » 16 paź 2024, 15:21

gołomb pisze: 16 paź 2024, 15:01 Już jest dostępny rozkład jazdy od 19.10.24: https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... d=20241019
Nowe 126 ma 30 minut na odcinek Bronowice Małe - Kapelanka. Jadąc ten odnicek 164+tramwaj, mamy 26 minut rozkładowo + niewygodna przesiadka na Grunwaldzkim + wieczne korki na prawoskręcie Czarnowiejska->Aleje + ranne korki na Armii Krajowej.

Także jeśli 126 nie będzie stać w korkach, to może być sensownym dojazdem Bronowic Małych do tramwajów na Ruczaj.

Edit: 125 Nie ma w rozkładzie żadnego przystanku na odcinku Fabryczna-Mogilskie (w żadną stronę). To po co ono w ogóle tam jedzie? Halo, czy leci z nami pilot?
Ostatnio zmieniony 16 paź 2024, 15:25 przez Ydhflx, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości