Komunikacja miejska w 2024 roku
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 672
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
125 ma 3 minuty na przejazd z Ronda Mogilskiego na Fabryczną (z powrotem 4). Już to widzę. Mogli chociaż w godzinach szczytu coś zmienić.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Jeżeli "164" w ogóle przyjedzie, bo przy obsłudze w pełni elektrycznej w zimie zdarza się to rzadko.Ydhflx pisze: 16 paź 2024, 15:21 Nowe 126 ma 30 minut na odcinek Bronowice Małe - Kapelanka. Jadąc ten odnicek 164+tramwaj, mamy 26 minut rozkładowo + niewygodna przesiadka na Grunwaldzkim + wieczne korki na prawoskręcie Czarnowiejska->Aleje + ranne korki na Armii Krajowej.
Myślę, że zdecydowana większość pasażerów powinna wybrać nowe "126" - pytanie czy minibusy pomieszczą ich wszystkich i czy wobec pojawienia się "126", "164" docelowo nie zniknie z Mydlnik?Ydhflx pisze: 16 paź 2024, 15:21 Także jeśli 126 nie będzie stać w korkach, to może być sensownym dojazdem Bronowic Małych do tramwajów na Ruczaj.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
537 w robocze poza szczytem ma częstotliwość 20 minut. Nowe 317 poza szczytem będzie miało aż 30 minut. Super...
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
"125" i "195" mają różne częstotliwości w szczycie więc nie da się ich skoordynować między Złocieniem a Małym Płaszowem. To już było wiadomo. Jednak nawet w pozostałych porach, nie jest lepiej.
Z Płaszowa w międzyszczycie będą jechać w takcie... 3+17. Wieczorami też są kwiatki bo "125" ma f20 a "195" f30, więc będą odjazdy typu 20:28 ("125") i 20:29 ("195"), podobnie 21:28 i 21:29
W weekendy takt mieszany 3+20+17.
A jak w drugą stronę? Ze Złocienia do Płaszowa w międzyszczycie 7+13 więc jeszcze ujdzie, natomiast w weekendy znowu 2+20+18
Ładnie załatwili Złocień.
Z Płaszowa w międzyszczycie będą jechać w takcie... 3+17. Wieczorami też są kwiatki bo "125" ma f20 a "195" f30, więc będą odjazdy typu 20:28 ("125") i 20:29 ("195"), podobnie 21:28 i 21:29

A jak w drugą stronę? Ze Złocienia do Płaszowa w międzyszczycie 7+13 więc jeszcze ujdzie, natomiast w weekendy znowu 2+20+18

Ładnie załatwili Złocień.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Kolejna rzecz: o ile koordynacja "128+148" jest w większości dobra, tak niestety w międzyszczycie w stronę Zaj. Płaszów będą jechać w takcie 4+16.
Na "317" zgodnie z wieściami co drugi kurs skrócony do Witkowic. Szkoda, że w dni powszednie ostatni kurs, o 22:10 z Dworca Głównego, jest na trasie skróconej. Dla osób które np. pracują do godz. 22 i chcą dojechać do Marszowca będzie to problem. To samo było na "310" po uruchomieniu i tam ludzie wywalczyli by ostatni kurs był na pełnej trasie, nie skróconej. Tu na "317" popełnia się znów ten sam błąd.
Na "317" zgodnie z wieściami co drugi kurs skrócony do Witkowic. Szkoda, że w dni powszednie ostatni kurs, o 22:10 z Dworca Głównego, jest na trasie skróconej. Dla osób które np. pracują do godz. 22 i chcą dojechać do Marszowca będzie to problem. To samo było na "310" po uruchomieniu i tam ludzie wywalczyli by ostatni kurs był na pełnej trasie, nie skróconej. Tu na "317" popełnia się znów ten sam błąd.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Tak to jest jak mieszkańcy chodzą i narzekają że jest źle i proszę zmienić. Mieli stare dobre, lecz niepunktualne 125 (potoki pasażerskie i zmiana taboru na 18m o tym świadczy, że była ok trasa), to teraz bujają się drugi czy trzeci rok z jakimiś gó*nianymi nieskoordynowanymi dowozówkami i nowym 125 w pokracznej formie przez Cystersów. Wyszli na tym jak Zabłocki na mydle.
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
125 i 195 to jest jakaś totalna masakra. No ale będzie się dało dojechać bezpośrednio do centrum.... co kilkadziesiąt minut
Ciekawe jaki będzie odpływ pasażerów z KMK do aut po tych zmianach :/
Najlepsze jest f30 na 125 wieczorami w weekendy i f40 w tym samym czasie na 195
Generalnie wróżę tej linii (125) sukces w sb i nd, bo wtedy przy f20 na tramwajach, na Złocień faktycznie będzie się tym opłacało jechać.
Choć to już faktycznie Bareja do kwadratu (puszczamy autobus nową trasą, aby pokazać, że ją obsługujemy, ale nie robimy tam przystanków)

Najlepsze jest f30 na 125 wieczorami w weekendy i f40 w tym samym czasie na 195

Generalnie wróżę tej linii (125) sukces w sb i nd, bo wtedy przy f20 na tramwajach, na Złocień faktycznie będzie się tym opłacało jechać.
Po to, żeby zrobić zdjęcia autobusu w nowym miejscu?Ydhflx pisze: 16 paź 2024, 15:21 Nowe 126 ma 30 minut na odcinek Bronowice Małe - Kapelanka. Jadąc ten odnicek 164+tramwaj, mamy 26 minut rozkładowo + niewygodna przesiadka na Grunwaldzkim + wieczne korki na prawoskręcie Czarnowiejska->Aleje + ranne korki na Armii Krajowej.
Także jeśli 126 nie będzie stać w korkach, to może być sensownym dojazdem Bronowic Małych do tramwajów na Ruczaj.
Edit: 125 Nie ma w rozkładzie żadnego przystanku na odcinku Fabryczna-Mogilskie (w żadną stronę). To po co ono w ogóle tam jedzie? Halo, czy leci z nami pilot?
Choć to już faktycznie Bareja do kwadratu (puszczamy autobus nową trasą, aby pokazać, że ją obsługujemy, ale nie robimy tam przystanków)

-
- Specjalista
- Posty: 307
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Spokojnie, rozkład jazdy na 125 będzie fikcją w szczycie, a w międzyszczycie akurat pewnie zrobi się równy taktKaszmir pisze: 16 paź 2024, 15:35
Z Płaszowa w międzyszczycie będą jechać w takcie... 3+17. Wieczorami też są kwiatki bo "125" ma f20 a "195" f30, więc będą odjazdy typu 20:28 ("125") i 20:29 ("195"), podobnie 21:28 i 21:29W weekendy takt mieszany 3+20+17.
A jak w drugą stronę? Ze Złocienia do Płaszowa w międzyszczycie 7+13 więc jeszcze ujdzie, natomiast w weekendy znowu 2+20+18
Ładnie załatwili Złocień.

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
125 będzie kursowało niczym linia przyspieszona, tylko nie wiadomo po co. Jakby 125 kursowało przez ronda, mieszkańcy Alei Pokoju zyskaliby wygodne połączenie na dworzec + wsparcie 14stki, która potrafi być zatłoczona. Na dawnej trasie zyskałoby dużo osób. Jedynym plusem tej trasy jest stworzenie przystanku autobusowego na Fabrycznej. Szkoda tylko że nikt nie pomyślał o przystanku dla 662.tomaszep42 pisze: 16 paź 2024, 18:59 Z tą trasą przez Cystersów to porażka zwłaszcza że praktycznie żadnych przystanków po drodze oprócz tych "Fabryczna" nie będzie. Zupełnie nie rozumiem czemu nie można było puścić przez Grzegórzeckie do Mogilskiego...
Ciekawi mnie też, jakiej długości taborem będzie obsługiwane 125.
-
- Ekspert
- Posty: 1600
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
W tyg przeguby w weekend soloBautosz pisze: 16 paź 2024, 19:45 125 będzie kursowało niczym linia przyspieszona, tylko nie wiadomo po co. Jakby 125 kursowało przez ronda, mieszkańcy Alei Pokoju zyskaliby wygodne połączenie na dworzec + wsparcie 14stki, która potrafi być zatłoczona. Na dawnej trasie zyskałoby dużo osób. Jedynym plusem tej trasy jest stworzenie przystanku autobusowego na Fabrycznej. Szkoda tylko że nikt nie pomyślał o przystanku dla 662.
Ciekawi mnie też, jakiej długości taborem będzie obsługiwane 125.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
W komunikacie ZTP zapomniano w ogóle o linii "442"
Ona też zmieni trasę, pojedzie tak jak dawniej weekendowe kursy "142" czyli przez Dworzec Czyżyny i Stella-Sawickiego, nie będzie już kursować przez os. Na Lotnisku.
Oraz kwiatek przystankowy: uruchomiony zostanie przystanek "Zakliki NŻ" w stronę Bronowic Małych, do pary z istniejącym w stronę Mydlnik Wapiennika. Jednak... zatrzymają się na nim tylko miejskie "126", "164", "199" i "601". Tymczasem aglomeracyjne "218", "228" i "918" będą go omijać mimo, że w drugą stronę go normalnie obsługują. Rozumiem, że trwają przygotowania do zmian w gminie Zabierzów i może nie chciano dodatkowo zmieniać rozkładów, jednak wg mnie spowoduje to zamieszanie.

Oraz kwiatek przystankowy: uruchomiony zostanie przystanek "Zakliki NŻ" w stronę Bronowic Małych, do pary z istniejącym w stronę Mydlnik Wapiennika. Jednak... zatrzymają się na nim tylko miejskie "126", "164", "199" i "601". Tymczasem aglomeracyjne "218", "228" i "918" będą go omijać mimo, że w drugą stronę go normalnie obsługują. Rozumiem, że trwają przygotowania do zmian w gminie Zabierzów i może nie chciano dodatkowo zmieniać rozkładów, jednak wg mnie spowoduje to zamieszanie.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
126 Ci umknęło na Zaklikach 
Dzięki, dopisałem
- adm. K

Dzięki, dopisałem

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Pytałem o to jakiś czas temu ale niestety spotkałem się z ciszą. Może pytanie z powiadomieniem przyniesie wymierne korzyści

Kaszmirze, w najnowszym wpisie na Kraboku dostrzegam treść o którą już wcześniej pytałem, martwi mnie że wciąż jest ona powtarzana. Mianowicie:
Czy to potwierdzona informacja że ZTP, mimo otwarcia łącznika w ciągu ulicy Słomczyńskiego, ma zamiar puścić nocne 669 przez A29L, czy powielana treść planowanej trasy przejazdu wynika z tego że ówcześnie ten łącznik nie istniał?linia „637” zostanie zlikwidowana, w zamian linia „669” zostanie wydłużona: Nowy Bieżanów – … – Krowodrza Górka – Pachońskiego – Siewna – Bociana – Kuźnicy Kołłątajowskiej – Al. 29 Listopada – Banacha – Górka Narodowa.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Takiej zalety nie ma bo ZTP po prostu nie chce popatrzeć na suche fakty i liczby a posługują się swoim chłopskim rozumem. A co do numeracji to najlepsze w tym absurdzie jest to, że jedynym niewykorzystanym numerem z puli 2x7 to właśnie 237, który idealnie by się wkomponował w przemianowanie numerków. Po prostu zmieniono by linii tylko kategorię. ZTP miało tylko jedno zadanie...elot360 pisze: 15 paź 2024, 21:20 Mam wrażenie że się powtarzam, ale po co w ogóle 537, za chwilę 317, pomija absolutnie wszystkie przystanki na odcinku od Opolskiej Estakady do okolic dworca? Linie 105 czy 132 zatrzymujące się wszędzie po drodze odcinek Opolska Estakada - DGZ pokonują w rozkładowym czasie 6 minut, niezależnie od pory dnia. Linia 537 odcinek Opolska Estakada - DGW w 5 minut, też przez całą dobę. Różnica w czasie właściwie wynika z pokonywanej odległości, ale prawdę mówiąc zasadnicza różnica jest taka że rozkład 537 jest jakkolwiek realny bo autobus nie staje w korkach na estakadzie w ciągu A29L oraz na Warszawskiej, a korki u wylotu tunelu pod dworcem są zdecydowanie mniej uciążliwe.
Czy ktoś jest w stanie wskazać realne zalety tego że 537 nie obsługuje przystanków pod URem, przy BP Prandoty oraz Cmentarza Rakowickiego n/ż?
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
126 w Bronowicach będzie zaczynało z przystanku 172 czyli z tramwaju nie będzie przesiadki....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości