19.10.2024 [start nowego kontraktu z Mobilisem]

- Codzienne aktualności z Aglomeracji Krakowskiej
Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 483
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: 19.10.2024 [start nowego kontraktu z Mobilisem]

Post autor: Cyjan » 19 paź 2024, 12:41

W 147 Makłowicz czyta z tego co rozumiem tylko przystanki które były wcześniej. Progi zwalniające na Żabińcu są straszne, trzeba będzie coś z tym zrobić, dwukrotnie była sytuacja że auto musiało wjechać na chodnik, żeby puścić autobus.
ona/jej

Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 390
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom

Re: 19.10.2024 [start nowego kontraktu z Mobilisem]

Post autor: elot360 » 19 paź 2024, 12:58

michasss pisze: 19 paź 2024, 10:00 Zmian w liniach nie ma, nowe linie dodane, stare nieusunięte... I tak oto wg aplikacji Witkowice mają i 537 i 317. Na bogato :)
Linie dodane, ale nowe przystanki już nie. W takim mMPK trasa linii 147 na mapie urywa się na Pielęgniarek a w przeciwnym kierunku zaczyna od Szpitala Jana Pawła II

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 483
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: 19.10.2024 [start nowego kontraktu z Mobilisem]

Post autor: Cyjan » 19 paź 2024, 13:08

126 wybuchło śmiechem na sposób czytania "Sielanki" i "Poniedziałkowego Dołu", tablica z regulaminem odpadła, bo jest przyklejona na taśmie dwustronnej...
ona/jej

Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 390
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom

Re: 19.10.2024 [start nowego kontraktu z Mobilisem]

Post autor: elot360 » 19 paź 2024, 13:18

KU342 jako AR przejechał właśnie na pusto przystanek Lekarska, w kierunku Bratyslawskiej

Edit: Przed chwilą MobileMPK dostało aktualizację. Są nowe przystanki dla 147 naniesione na mapę, jest linia 169 do Górki Narodowej

Karton
Pasażer
Posty: 8
Rejestracja: 19 lis 2023, 10:28

Re: 19.10.2024 [start nowego kontraktu z Mobilisem]

Post autor: Karton » 19 paź 2024, 13:26

Dane GTFS zostały zaktualizowane, pojazdy logują się na nowe numery brygad które do wczoraj były przypisane do innych linii stąd głupoty wyświetlane na aplikacjach. Dla tramwajów udało się wszystko zaktualizować w nocy i udostępnić nowe pliki z danymi natomiast dla autobusów ZTP nadal udostępnia pliki aktualizowane 16.10. Natomiast w danych GTFS realtime w żaden sposób nie wyświetla się żaden nowy autobus mobilisu.

suchy
Ekspert
Posty: 1171
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: 19.10.2024 [start nowego kontraktu z Mobilisem]

Post autor: suchy » 19 paź 2024, 13:48

Przy okazji, pierwsze napełnienia w 147:
- o 12.15 na Bratysławskiej w stronę Kleparza jakieś 6-7 osób,
-o 13.00 przy Narutowiczu w kierunku Żabińca 5 osób.

Jak na 1 dzień kursowania (i to jeszcze sobotę), to całkiem przyzwoicie - miejmy nadzieję, że w tygodniu będzie jeszcze lepiej ;)

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 449
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: 19.10.2024 [start nowego kontraktu z Mobilisem]

Post autor: LLoan » 19 paź 2024, 14:00

Mamy i komentarz do wpadek od samego ZTP:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/probl ... 58692.html
O komentarz poprosiliśmy przedstawiciela Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie. Rzecznik miejskiej jednostki przekazał nam, że ZTP nie ma wpływa na to, kiedy prywatne podmioty zaktualizują informacje. – Nie mamy możliwości, by wymusić na Google'u i innych planerach przyśpieszenia aktualizacji rozkładów jazdy. Wszystkie dane wysyłamy odpowiednio wcześniej do takich podmiotów. Podobnie sytuacja ma się z wakacyjnymi rozkładami jazdy – potrzeba czasu, by znane aplikacje je naniosły. To jest kwestia kilku dób – tłumaczy.
:D No jasne, bo to przecież nie ZTP udostępnia nieprawidłowe dane na dzień dzisiejszy. Zazwyczaj nie ma problemu, ale jak są jakieś większe zmiany to bez wpadki się obejść nie może.
Odnosząc się do kwestii zapowiedzi przystanków, Sebastian Kowal z ZTP przekazał nam, że w związku dużym taborem pojazdów, pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość, by w każdym z nich mogli usłyszeć głos Roberta Makłowicza. – To jest kwestia kilku dni – dodaje.
Edit: Ostatecznie, o godz. 14:15 udało się przywrócić prawidłowe działanie systemów i aplikacji poprzez przesłanie w pełni odpowiednich danych. :)
Ale nowe Mobiliski dalej niewidoczne.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1647
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: 19.10.2024 [start nowego kontraktu z Mobilisem]

Post autor: yosujiro » 19 paź 2024, 16:23

147 chwilę po 16 z Żabińca- 9 osób na pokładzie Obrazek

Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 390
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom

Re: 19.10.2024 [start nowego kontraktu z Mobilisem]

Post autor: elot360 » 19 paź 2024, 16:49

Tak ku pokrzepieniu serc wspomnę tylko że nie działają schody ruchome na dworcu kolejowym. Nie te słynne a te od przystanku DGT w kierunku Mogilskiego, do Galerii Krakowskiej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6837
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 19.10.2024 [start nowego kontraktu z Mobilisem]

Post autor: Kaszmir » 19 paź 2024, 17:03

elot360 pisze: 19 paź 2024, 16:49Tak ku pokrzepieniu serc wspomnę tylko że nie działają schody ruchome na dworcu kolejowym. Nie te słynne a te od przystanku DGT w kierunku Mogilskiego, do Galerii Krakowskiej.
Chodzi o te w dół, tak? One jakoś od paru tygodni stoją. Nowa tradycja? ;-)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: 19.10.2024 [start nowego kontraktu z Mobilisem]

Post autor: Bayer2003 » 19 paź 2024, 17:05

Nie wiem czy to temat na ten wątek, jednak przejechałem dzisiaj prawie całą trasę "126". Na Rondzie Grunwaldzkim ledwo zdążyłem na kurs o godzinie 15:35, jednak ku mojemu zdziwieniu, na autobus przyszło nieco poczekać. Na Rondo Grunwaldzkie pojazd MB403 marki MMI przyjechał 3 minuty opóźniony, lecz już z większością zajętych miejsc siedzących. Wyjeżdżając z Ronda Grunwaldzkiego naliczyłem na pokładzie 13 osób, która to liczba po odjeździe z przystanku Kapelanka wzrosła do 17 pasażerów. Niestety takie napełnienie spowodowało problemy z działaniem tylnych drzwi, gdzie skumulowała się większość pasażerów, a autobus zaczął dziwnie piszczeć, prawdopodobnie przez opieranie się pasażerów o przycisk stop, chociaż na pokładzie autobusu były co do tego różne teorie. Na kolejnych przystankach wymiany pasażerskie były jednoosobowe lub żadne, aż do przystanku Glinnik, gdzie wysiadło 5 osób. W międzyczasie, pomiędzy przystankami Zielińskiego a Malczewskiego autobus minął się z innym autobusem tej linii, gdzie również niektórzy pasażerowie nie zmieścili się na miejscach siedzących. Po przystanku Glinnik zaciął się głos Makłowicza, który powtórzył kilka razy "przystanek na żądanie" oraz błędnie zapowiedział nazwę przystanku Przegorzały jako "Stara Wola" (chociaż w tym bełkocie ciężko było cokolwiek zrozumieć). Wśród śmiechu pasażerów pokład wesołego autobusu opuściło na błędnie zapowiedzianym przystanku aż 5 osób, a jedynie jedna wsiadła - w autobusie pozostało 8 pasażerów, którzy byli świadkami powolnej jazdy przez wąską ulicę Jodłową i Starowolską, gdzie autobus dodatkowo zwalniał podczas każdego wymijania się z samochodem osobowym. Do niewielkiej wymiany pasażerskiej doszło na przystanku Poniedziałkowy Dół, po którego obsłudze autobus nieprzyjemnie podskoczył na progu zwalniającym, na co ponownie pasażerowie zareagowali śmiechem. Wymiany pasażerskiej nie było na kilku kolejnych przystankach, jednak na każdym z nich z nieznanych mi przyczyn kierowca otwierał i zamykał drzwi (jeżeli wszyscy pasażerowie siedzą i nikt nie czeka na przystanku, raczej nie powinno się ich otwierać). Po wejściu do autobusu jednej osoby na przystanku Zielony Dół, autobus z 10 pasażerami na pokładzie minął się z kolejnym, tym razem nieco gorzej (kilka osób) napełnionym pojazdem linii "126". Na przystanku Chełm autobus napełnił się o kolejnych 5 pasażerów oraz psa i wioząc 15 osób oraz czworonoga ruszył tak napełniony w kierunku Mydlnik, jednak przed słynnym mostkiem musiał zatrzymać się na pewien czas, ponieważ przechodziła tamtędy piesza. Na kolejnych przystankach nikt już nie wsiadał, a autobus powoli się opróżniał - 3 wysiadło na przystanku Zakliki SKA, 4 na Zakliki, 1 na Godlewskiego, a 2 na UR Balicka. Do Bronowic Małych dojechało 5 osób - dwie (w tym ja) wysiadły na przystanku 02, reszta pojechała dalej, prawdopodobnie na samą pętlę. Napełnienia na poziomie nawet 15-17 osób w pierwszy dzień kursowania linii z pewnością cieszą, ponieważ autobus na pewno się przyjmie, jednak rodzi to kilka pytań. Pierwszym z nich jest pytanie o zasadność skierowania "126" w przyszłości na Salwator, jeżeli najlepsze napełnienia linia ma właśnie między Kapelanką a Zielińskiego? Zastanawia mnie też jak szybko linia przestanie wyrabiać, ponieważ słoneczna sobota nie jest raczej dniem maksymalnych potoków pasażerskich, a i niektórzy potencjalni pasażerowie mogą potrzebować czasu na zauważenie nowej linii. Warto zauważyć także, że pomiędzy przystankami Chełm a Pylna budowane jest osiedle kilkunastu bloków mieszkalnych - mam nadzieję, że po ich oddaniu tamtejsi mieszkańcy otrzymają przystanek, ponieważ do obecnych będą musieli podejść prawie pół kilometra. Zastanawia mnie też ile brygad ma linia "126" - ma ktoś może taką informację ze sprawdzonego źródła?
Ostatnio zmieniony 19 paź 2024, 17:29 przez Bayer2003, łącznie zmieniany 1 raz.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6837
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 19.10.2024 [start nowego kontraktu z Mobilisem]

Post autor: Kaszmir » 19 paź 2024, 17:28

"126" mijane koło 17:15 na Zielińskiego kier. Rondo Grunwaldzkie też spore zapełnienie, trochę ludzi stało.

Same MMI, o ile z zewnątrz wyglądają w mojej opinii nie najlepiej, tam w środku sprawiają bardzo dobre wrażenie. Jest jednak trochę problemów technicznych. W wozie którym jechałem (#MB403) pisk sygnału przy zamykaniu drzwi był za głośny, wręcz niezdrowy. Autobus miał również czasem problemy z drzwiami. I ja też doświadczyłem tego, że na Księcia Józefa w pewnym momencie lektor wymienił wszystkie przystanki ciurkiem, i potem zapowiadanie już nie działało.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: 19.10.2024 [start nowego kontraktu z Mobilisem]

Post autor: Bayer2003 » 19 paź 2024, 17:36

Kaszmir pisze: 19 paź 2024, 17:28 Same MMI, o ile z zewnątrz wyglądają w mojej opinii nie najlepiej, tam w środku sprawiają bardzo dobre wrażenie. Jest jednak trochę problemów technicznych. W wozie którym jechałem (#MB403) pisk sygnału przy zamykaniu drzwi był za głośny, wręcz niezdrowy. Autobus miał również czasem problemy z drzwiami. I ja też doświadczyłem tego, że na Księcia Józefa w pewnym momencie lektor wymienił wszystkie przystanki ciurkiem, i potem zapowiadanie już nie działało.
W tym samym egzemplarzu ja odniosłem jednak wrażenie dość słabego wykonania, jednak wiadomo że MMI to nie Mercedes, a zamawiając autobusy na 10 lat, liczą się bardziej koszty niż trwałość.

PS. Według https://tomekzaw.pl/ttss/blocks "126" ma 4 brygady, a "147" zaledwie 3. Minibusów jest 11, więc wykorzystanie 7/11 (64%) raczej nie jest maksymalne - czy są jakieś plany dotyczące utworzenia nowej linii minibusowej, czy może dałoby się na przykład dogęścić "126"?

PPS. W weekendy jednak "126" tylko 3 brygady, pomimo identycznej częstotliwości co w DP :o.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

mikolaj.boron
Specjalista
Posty: 272
Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa

Re: 19.10.2024 [start nowego kontraktu z Mobilisem]

Post autor: mikolaj.boron » 19 paź 2024, 18:13

Bayer2003 pisze: 19 paź 2024, 17:36 W tym samym egzemplarzu ja odniosłem jednak wrażenie dość słabego wykonania, jednak wiadomo że MMI to nie Mercedes, a zamawiając autobusy na 10 lat, liczą się bardziej koszty niż trwałość.

PS. Według https://tomekzaw.pl/ttss/blocks "126" ma 4 brygady, a "147" zaledwie 3. Minibusów jest 11, więc wykorzystanie 7/11 (64%) raczej nie jest maksymalne - czy są jakieś plany dotyczące utworzenia nowej linii minibusowej, czy może dałoby się na przykład dogęścić "126"?

PPS. W weekendy jednak "126" tylko 3 brygady, pomimo identycznej częstotliwości co w DP :o.
Podejrzewam, że liczba wozów na 147 zwiększy się jak linię zaczną obsługiwać elektryki. Na 126 powinna być zwiększona częstotliwość do 20 minut w tygodniu. Wtedy wg powinno być 5 wozów na 126 i 4 wozy na 147.

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 672
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: 19.10.2024 [start nowego kontraktu z Mobilisem]

Post autor: michal49944 » 19 paź 2024, 18:16

Bayer2003 pisze: 19 paź 2024, 17:36 PS. Według https://tomekzaw.pl/ttss/blocks "126" ma 4 brygady, a "147" zaledwie 3. Minibusów jest 11, więc wykorzystanie 7/11 (64%) raczej nie jest maksymalne - czy są jakieś plany dotyczące utworzenia nowej linii minibusowej, czy może dałoby się na przykład dogęścić "126"?

PPS. W weekendy jednak "126" tylko 3 brygady, pomimo identycznej częstotliwości co w DP :o.
Spokojnie dałoby się zrobić w dni powszedni na 126 kółko 1h40 (przy 2h są spore przerwy na pętlach, a na trasie nie ma jakichś wielkich korków) i dać 5 brygad, aby uzyskać f20. Wtedy wciąż jest rezerwa 1 autobusu co powinno raczej na spokojnie wystarczyć.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości