Eksperyment z RZ231+RZ233+RZ239 nie powiódł się. Na "13" widziany skład.impuls pisze: 19 paź 2024, 18:05 Jedna odczepiona 105-a o numerze prawdopodobnie RZ239 stoi na żeberku przed blaszakiem w rejonie myjni w Podgórzu.
KONSTAL 105N/Na
Re: KONSTAL 105N/Na
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273. 

Re: KONSTAL 105N/Na
Ten skład wyjeżdża jako pierwszy o 4:05 jako 13-05 i przeciera szlak z Zajezdni do Nowego Bieżanowa jadąc na dwóch pantografach. Wobec pojawiających się rannych przymrozków, ta brygada dostała status obowiązkowej dla składów 105Na. I już nie mogą w zamian wysyłać na nią bombardiera. A że Podgórze dysponowało tylko trzema składami obsługującymi trzy brygady w tym 49-01 i 49-02 wykorzystanie było na 100%. Dodatkowo skład RZ242+RZ243 rzadko się pojawia. Wobec tego musieli zrobić czwarty skład 105Na aby była rezerwa na podmianę. Ufoków zwykle kierują pięć na linię 52 wobec powyższego jednego z ośmiu rozłączyli. Padło na powyższy ufok do rozłączenia, który chyba w tym zestawieniu niezbyt kompatybilnie pracował. Co zrobią z RZ239? Tego na razie nie wiadomo. Ale, jak będzie zbyt długo stał to zaczną go wykorzystywać na części.brovar pisze: 21 paź 2024, 5:26 Eksperyment z RZ231+RZ233+RZ239 nie powiódł się. Na "13" widziany skład.
Re: KONSTAL 105N/Na
RZ231+233+239 miał spore problemy, były dobre dni, gdy nie miał większych kłopotów z jazdą, ale bardzo często zdarzało mu się zupełnie nie mieć chęci - zrywanie, bardzo słaba moc. Egzotyczne połączenie się nie sprawdziło.
Re: KONSTAL 105N/Na
A ilostan taboru 40m+ spada i wynosi teraz zaledwie 44, gdy jeszcze niewiele ponad rok temu było to 47. Liczba mieszkańców Krakowa ciągle rośnie (według danych GUS w pierwszym półroczu 2024 o 1443 osoby), a w tramwajach będzie coraz ciaśniej. Zwykła bezmyślność MPK, czy taborowy sabotaż?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: KONSTAL 105N/Na
Jak to ktoś powiedział w innym wątku dzisiaj, to ogon (MPK) kręci psem (ZTP), a nie pies ogonemBayer2003 pisze: 21 paź 2024, 10:11 A ilostan taboru 40m+ spada i wynosi teraz zaledwie 44, gdy jeszcze niewiele ponad rok temu było to 47. Liczba mieszkańców Krakowa ciągle rośnie (według danych GUS w pierwszym półroczu 2024 o 1443 osoby), a w tramwajach będzie coraz ciaśniej. Zwykła bezmyślność MPK, czy taborowy sabotaż?
Re: KONSTAL 105N/Na
Niestety. ZTP powinno wymagać wysyłania na linie "4", "24" i "52" wyłącznie taboru ponad 40-metrowego. Przy jakim ilostanie MPK to zrobi, nie ma już znaczenia dla pasażerów. Krótszy tabor na tych liniach powinien oznaczać dla przewoźnika karę. Ale każdy widzi jak jestKierman pisze: 21 paź 2024, 10:57 Jak to ktoś powiedział w innym wątku dzisiaj, to ogon (MPK) kręci psem (ZTP), a nie pies ogonem

https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: KONSTAL 105N/Na
Coraz większe problemy ze 105-ami i to przed WŚ. Przed Główną Halą stoi skład RZ278+RZ279. Co się stało z RZ280 tego nie wiem. Faktem jest, że RZ278+RZ279 przeszły w Hucie kompleksowy bieda remont jakieś dwa trzy lata temu a RZ280 nie. Na żeberko przed US wstawiono RZ237+RZ238+RZ230.
A na "52" były dzisiaj tylko cztery ufoki w tym jeden już padł.
A na "52" były dzisiaj tylko cztery ufoki w tym jeden już padł.
Re: KONSTAL 105N/Na
Część wagonów Konstali ma już około 40 lat, a to dużo jak na tramwaje produkowane w ustroju komunistycznym. Tabor ten dożywa końca swoich dni, szkoda tylko że dzieje się to na przewożącej najwięcej pasażerów (według KBR z 2023 roku) linii tramwajowej w Krakowie. Nowy tabor 40m+ potrzebny jest "na wczoraj", jednak MPK odrzuciło ofertę turecką, a kolejne (jeżeli w ogóle będą) z pewnością znacząco przekroczą budżet. Co w tej sytuacji można zrobić? Niestety nic, jednak mniejszym złem mogłoby być skierowanie ufoków do obsługi części kursów "24", a na "52" przeniesienie z tej linii PES (zamiast ufoków). Sytuacja, w której na najpopularniejszej linii w mieście regularnie wypadają kursy lub pojawiają się rezerwowe tramwaje 26-metrowe jest niedopuszczalna.impuls pisze: 24 paź 2024, 13:47 Coraz większe problemy ze 105-ami i to przed WŚ. Przed Główną Halą stoi skład RZ278+RZ279. Co się stało z RZ280 tego nie wiem. Faktem jest, że RZ278+RZ279 przeszły w Hucie kompleksowy bieda remont jakieś dwa trzy lata temu a RZ280 nie. Na żeberko przed US wstawiono RZ237+RZ238+RZ230.
A na "52" były dzisiaj tylko cztery ufoki w tym jeden już padł.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: KONSTAL 105N/Na
Wiele 105-ek przeszło ostatnie naprawy główne 15 lat lub więcej. A to jest okres, że wagony siadają, konstrukcyjnie (pudła 105Na mają słabą konstrukcję cienkie belki), elektrycznie (dużo instalacji jest pod spodem, gdzie jest wilgoć i dostaje się woda kurz itp.) . W przypadku gorszej pogody będzie jeszcze gorzej ze 105-i. Dodatkowym problemem jest, że większość miast polskich jest na ukończeniu eksploatacji 105Na czy 805Na. Przestali kupować części zamienne. W efekcie producenci części zamiennych przestali je produkować i przerzucili się na inną produkcję. Dlatego w Krakowie od pewnego czasu istnieje kanibalizm. Co jakiś czas musi zejść kolejny wagon, aby inne mogły funkcjonować. I przypomnę, że w planach było wycofanie 105Na w 2016 po dostawie Krakowiaków. Ale sytuacja się zmieniła i nastąpił rozwój komunikacji i 105-i są nadal potrzebne.
Bayer2003 w pewnym sensie masz rację i też uważam że powinno się Pesy przenieść z "24" na "52". Problem "24" to zabranie "6" z Kurdwanowa. Gdyby "24" było wspomagane inną linią do II obwodnicy nie potrzebne będą ufoki czy Krakowiaki na tej linii. Może "24" powinno być co 7,5 minuty zamiast "13"?
Bayer2003 w pewnym sensie masz rację i też uważam że powinno się Pesy przenieść z "24" na "52". Problem "24" to zabranie "6" z Kurdwanowa. Gdyby "24" było wspomagane inną linią do II obwodnicy nie potrzebne będą ufoki czy Krakowiaki na tej linii. Może "24" powinno być co 7,5 minuty zamiast "13"?
Re: KONSTAL 105N/Na
Z ciągu kurdwanowskiego nie ma potoków na tramwaj co 7,5 minuty w stronę ciągu Starowiślnej, gdzie zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że "24" wygląda słabiej niż na północnej czy południowej części trasy jeżeli chodzi o napełnienia. Potoki zawsze były w stronę Korony i ten problem rozwiązać można w dwojaki sposób (poza uruchamianiem nowej linii). Pierwszą opcją jest ponowne skierowanie "6" na Kurdwanów, ponieważ z Małego Płaszowa w stronę Estakady mamy wyraźną nadpodaż kursów (i to co gorsza we wszystkie dni tygodnia). Drugie, mniej inwazyjne dla Małego Płaszowa (chociaż droższe) rozwiązanie to dorobienie brakujących łuków Wielicka - Nowosądecka i przedłużenie "10" do Prokocimia. Zanim jednak takie łuki powstaną, prawdopodobnie wszystkieimpuls pisze: 24 paź 2024, 21:43 Bayer2003 w pewnym sensie masz rację i też uważam że powinno się Pesy przenieść z "24" na "52". Problem "24" to zabranie "6" z Kurdwanowa. Gdyby "24" było wspomagane inną linią do II obwodnicy nie potrzebne będą ufoki czy Krakowiaki na tej linii. Może "24" powinno być co 7,5 minuty zamiast "13"?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: KONSTAL 105N/Na
Temat przeniesienia trójskładów z "52" na "24" był już parę razy wałkowany na tym forum, ale sytuacja robi się coraz bardziej korzystna, by w końcu najpopularniejszą linię w mieście od uffoków uwolnić, przy jej pełnej obsłudze w Krakowiakach. W tym samym czasie na "24" mogłyby kursować 3x105Na w takiej samej ilości jak obecnie na "52" (naprzemiennie z 33m), czyli w ilości 4-5 sztuk. Uważam, że byłoby to korzystniejsze zarówno dla pasażerów jak i dla samych trójskładów (mimo, iż ich praca w ciągu dnia by się wydłużyła, choć zawsze można by ogarnąć łączenia, by po popołudniowym szczycie zjeżdżały do zajezdni, a dwurazowe brygady z innych linii jeździły za nie do końca dnia).
Owszem, zaraz będą i przeciwnicy, bo jak to wysoka podłoga, ale to do tej pory Os. Piastów było jedyną pętlą, gdzie nie docierała żadna linia w pełni niskowejściowa (teraz sytuacja oczywiście jest inna ze względu na zmianę trasy "14") - "24" oczywiście zapewnia unikalną relację, ale to samo można powiedzieć o każdej innej linii. W końcu trzeba dokonać zmian i wybrać mniejsze zło.
Owszem, zaraz będą i przeciwnicy, bo jak to wysoka podłoga, ale to do tej pory Os. Piastów było jedyną pętlą, gdzie nie docierała żadna linia w pełni niskowejściowa (teraz sytuacja oczywiście jest inna ze względu na zmianę trasy "14") - "24" oczywiście zapewnia unikalną relację, ale to samo można powiedzieć o każdej innej linii. W końcu trzeba dokonać zmian i wybrać mniejsze zło.
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 672
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: KONSTAL 105N/Na
Zdecydowanie zgadzam się, że 52 jest złą linią na tak awaryjne tramwaje!
Czy po prostu będzie rano przez te okolice przejeżdżał jakiś wagon techniczny?
A tak swoją drogą to jak MPK planuje odladzać sieć trakcyjną w przyszłości? Przecież nie będą trzymali Konstali w nieskończoność, a żaden inny tramwaj nie ma możliwości jazdy na więcej niż jednym pantografie.Bayer2003 pisze: 24 paź 2024, 21:56 prawdopodobnie wszystkie poza jednym składem, który do końca świata musi być "przecierakiem" na "13" Konstale zostaną już zezłomowane...
Czy po prostu będzie rano przez te okolice przejeżdżał jakiś wagon techniczny?
Re: KONSTAL 105N/Na
A ktoś wie dlaczego akurat Bieżanów wymaga odladzania, a nic innego nie?michal49944 pisze: 24 paź 2024, 22:53 Zdecydowanie zgadzam się, że 52 jest złą linią na tak awaryjne tramwaje!
A tak swoją drogą to jak MPK planuje odladzać sieć trakcyjną w przyszłości? Przecież nie będą trzymali Konstali w nieskończoność, a żaden inny tramwaj nie ma możliwości jazdy na więcej niż jednym pantografie.
Czy po prostu będzie rano przez te okolice przejeżdżał jakiś wagon techniczny?
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 672
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: KONSTAL 105N/Na
Z tego co wiem to tam są najlepsze warunki do tworzenia się oblodzenia. Warto zauważyć, że jest to dość "górzysty" teren i widocznie to też pomaga w tym.Ydhflx pisze: 24 paź 2024, 23:17 A ktoś wie dlaczego akurat Bieżanów wymaga odladzania, a nic innego nie?
Przykładowo podczas ostatnich dużych oblodzeń ok. 2 lata temu, został właśnie dotknięty Bieżanów i Kurdwanów.
Re: KONSTAL 105N/Na
W przypadku dużego oblodzenia jeździ całą noc tyrystor.
Na "24" jak najbardziej mogą przerzucić ufoki z "52". Linia ta musi zostać w niedalekiej przyszłości tymczasowo przetrasowana z racji zbliżającego się remontu Starowiślnej. Na trasie okrężnej straci na znaczeniu.
Na "24" jak najbardziej mogą przerzucić ufoki z "52". Linia ta musi zostać w niedalekiej przyszłości tymczasowo przetrasowana z racji zbliżającego się remontu Starowiślnej. Na trasie okrężnej straci na znaczeniu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości