Zabierzów, Krzeszowice
-
- Miłośnik
- Posty: 88
- Rejestracja: 06 lut 2022, 18:35
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Informacje z dzisiejszej sesji rady gminy, zmiany w całej siatce połączeń mają wejść od 9 listopada a jeśli nie udałoby się wyrobić najpóźniej od 16 listopada, gmina otrzymała pismo od dyrektora ZTP który potwierdza wprowadzenie zmian na terenie Gminy Zabierzów, ZTP podobno postawił pewne wymagania odnośnie infrastruktury na terenie Gminy które Gmina stara się jak najszybciej spełnić aby zmiany weszły w życie jak najszybciej, obecnie Urząd Gminy oczekuje na rozkłady jazdy oraz być może będzie podział na część linii obsługiwanych przez MPK a część przez Mobilis, Pani Wójt zaznaczyła że wszystko jest na dobrej drodze aby przygotować tak infrastrukturę by zmiany weszły od 9 a najpóźniej 16 listopada.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Jakie wymagania? Powiększenie pętli Zabierzów Młyn? Bo co innego można wymagać?
-
- Miłośnik
- Posty: 88
- Rejestracja: 06 lut 2022, 18:35
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Była mowa bardzo ogólnie o infrastrukturze, nie było szczegółowych informacji tylko sama informacja że wszystko jest na dobrej drodze i powinno udać się gminie wyrobić ze spełnieniem stawianych wymagań przed 9 listopada.mkm3 pisze: 25 paź 2024, 13:58 Jakie wymagania? Powiększenie pętli Zabierzów Młyn? Bo co innego można wymagać?
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Dziś podobno nie wyjechało rano kilkanaście brygad Mobilisu. Już widzę jak biorą jakieś aglo w tym roku 

-
- Miłośnik
- Posty: 88
- Rejestracja: 06 lut 2022, 18:35
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Pojawiło się nagranie z sesji Rady Gminy Zabierzów podczas której była mowa o zmianach które mają wejść od 9/16 listopada.
Rozmowa na temat komunikacji na terenie Gminy Zabierzów na nagraniu od 4:31
https://esesja.tv/transmisja/58958/vii- ... 2024-r.htm
Rozmowa na temat komunikacji na terenie Gminy Zabierzów na nagraniu od 4:31
https://esesja.tv/transmisja/58958/vii- ... 2024-r.htm
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Za tydzień we wtorek jak coś walnie pod Młynem to ino roz....
https://swoszowice.org.pl/aktualnosci/i ... efxIYYbcOwGmina Zabierzów:
linia nr 238 – nastąpi zmiana rozkładu jazdy:
zostaną wprowadzone kursy wariantowe z obsługą przystanku „Modlniczka Leroy Merlin”
zostanie zwiększona liczba kursów w soboty i święta
linia nr 248 – nastąpi zmiana rozkładu jazdy i zostanie zwiększona liczba kursów w obu kierunkach we wszystkie dni tygodnia
linia nr 258 – nastąpi zmiana rozkładu jazdy oraz zmniejszenie liczby kursów we wszystkie dni tygodnia
linia nr 268 – nastąpi zmiana rozkładu jazdy i zostanie zwiększona liczba kursów w obu kierunkach we wszystkie dni tygodnia:
nie będą wykonywane kursy z obsługą przystanku „Ujazd Pętla”
dwa pierwsze kursy w dni powszednie oraz pierwsze kursy w soboty i święta będą wykonywane bez obsługi pętli „Zabierzów Młyn”
linia nr 278 – nastąpi zmiana rozkładu jazdy i zostanie zwiększona liczba kursów w obu kierunkach we wszystkie dni tygodnia. Linia w dalszym ciągu będzie kursowała na trasie objazdowej z uwagi na remont mostu w Rudawie
linia nr 288 – zostanie uruchomiona nowa linia aglomeracyjna na trasie: „Bronowice Małe” – ul. Balicka, ul. Armii Krajowej, ul. Radzikowskiego, ul. Pasternik, Rząska: ul. Krakowska, Modlniczka: ul. Kasztanowa, Brzezie: ul. Szlachecka, ul. Narodowa, Ujazd: ul. Krótka, Brzezie: ul. Szlachecka, Bolechowice: ul. Łąkowa, Zabierzów: ul. Rodziny Poganów – „Zabierzów Młyn”
linia nr 298 – zostanie uruchomiona nowa linia aglomeracyjna na trasie: „Bronowice Małe” – ul. Na Błonie, ul. Balicka, Rząska: ul. Balicka, Szczyglice: ul. Krakowska, Balice: ul. Krakowska, Aleksandrowice, Morawica, Brzoskwinia: ul. Krakowska, ul. Tenczyńskich, ul. Widokowa, Nielepice: ul. Długa – „Nielepice Pętla”.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
218 i 228 nie zaczną w końcu obsługiwać przystanku "Zakliki" w kierunku Krakowa?
Szkoda, że się rozdziela 238 na warianty obok Leroy. Myślę, że mieszkańcy Rząski będą mieć problem, bo na autobusie zapewne będzie napis "Mlynka Pętla", ale w Rząsce nie wysiądą
Po co tworzyć 288, skoro się wzmacnia 248, 268, 278? 288 to mogłaby być linia wspomagająca dla 238 jadąca właśnie obok Leroya do Rudawy.
Szkoda, że się rozdziela 238 na warianty obok Leroy. Myślę, że mieszkańcy Rząski będą mieć problem, bo na autobusie zapewne będzie napis "Mlynka Pętla", ale w Rząsce nie wysiądą

Po co tworzyć 288, skoro się wzmacnia 248, 268, 278? 288 to mogłaby być linia wspomagająca dla 238 jadąca właśnie obok Leroya do Rudawy.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Wtedy takie 288 mogło być pierwszym agloX dla Zabierzowa np. 388/338 i kończyć na Kleparzu/Cracovii, oczywiście kursując przez Czarnowiejską.lolek-12 pisze: 04 lis 2024, 16:06 218 i 228 nie zaczną w końcu obsługiwać przystanku "Zakliki" w kierunku Krakowa?
Szkoda, że się rozdziela 238 na warianty obok Leroy. Myślę, że mieszkańcy Rząski będą mieć problem, bo na autobusie zapewne będzie napis "Mlynka Pętla", ale w Rząsce nie wysiądą
Po co tworzyć 288, skoro się wzmacnia 248, 268, 278? 288 to mogłaby być linia wspomagająca dla 238 jadąca właśnie obok Leroya do Rudawy.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Jakoś np mający sporo wariantów pasażerowie 2x9 dają radę, więc pewnie Rząska też się nauczy.lolek-12 pisze:Szkoda, że się rozdziela 238 na warianty obok Leroy. Myślę, że mieszkańcy Rząski będą mieć problem, bo na autobusie zapewne będzie napis "Mlynka Pętla", ale w Rząsce nie wysiądą![]()
-
- Pasażer
- Posty: 44
- Rejestracja: 26 lut 2024, 20:54
Re: Zabierzów, Krzeszowice
A nie lepsza byłaby linia do Krowodrzy Górki? Obecnie połączenie Bronowice SKA - Czarnowiejska zapewnia już 6 linii. Za to na Conrada/Opolskiej jest tylko 172/572. Ewentualnie ROK-KG-Kleparz, odległość bardzo podobna.GoMeZz391 pisze: 04 lis 2024, 16:09 Wtedy takie 288 mogło być pierwszym agloX dla Zabierzowa np. 388/338 i kończyć na Kleparzu/Cracovii, oczywiście kursując przez Czarnowiejską.
Dodatkowo raczej powiedziałbym, że to któraś z linii przez Balicką, tj 218/228 zasługuje na wydłużenie do centrum, bo to mieszkańcy tamtych rejonów najmniej możliwości przesiadkowych mają teraz.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Od naszej strony jednak więcej osób woli połączenie z centrum miasta/starym miastem - rejony ATW, niż Krowodrzą.AnimowanyAnonim pisze: 04 lis 2024, 17:10 A nie lepsza byłaby linia do Krowodrzy Górki? Obecnie połączenie Bronowice SKA - Czarnowiejska zapewnia już 6 linii. Za to na Conrada/Opolskiej jest tylko 172/572. Ewentualnie ROK-KG-Kleparz, odległość bardzo podobna.
Dodatkowo raczej powiedziałbym, że to któraś z linii przez Balicką, tj 218/228 zasługuje na wydłużenie do centrum, bo to mieszkańcy tamtych rejonów najmniej możliwości przesiadkowych mają teraz.
Tamte rejony są swoistym jakby centrum kulturowym, rozrywkowym, czy też lepsze możliwości dojazdu do praktycznie każdego zakątka miasta.
Swego czasu przez Azory (Wybickiego/Łokietka) jeździła prywatną linia busowa na Towarowy, która większym napełnieniem się cieszyła na Kleparzu i potem dopiero od ROK, w przeciwieństwie do cały czas kursującej przez Czarnowiejską na Rakowice, która zgarnia cały czas uczniów szkół na ATW i osoby pracujące w różnych częściach miasta.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
"288" będzie po to, aby "268" nie musiało już robić wjazdów kieszeniowych pod Ujazd, czyli aby przyspieszyć dojazd mieszkańców Karniowic czy Bolechowic do Krakowa.lolek-12 pisze: 04 lis 2024, 16:06Po co tworzyć 288, skoro się wzmacnia 248, 268, 278? 288 to mogłaby być linia wspomagająca dla 238 jadąca właśnie obok Leroya do Rudawy.
Generalnie taka w dużej mierze idea przyświecała zmianom w Zabierzowie: by, oprócz dokładania kursów, wyprostować część tras tak, by autobusy mniej kluczyły i tym samym były bardziej atrakcyjne dla pasażerów. Stąd wyprostowanie "268" (i w zamian "288" do Ujazdu), zmiany na "278" czy utworzenie "298" do Nielepic (dojedzie szybciej do Krakowa niż "258"). Można dyskutować nad konkretnymi szczegółami zmian, natomiast ogólna idea jest wg mnie sensowna.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Idea byłaby sensowna, gdyby nie było kolei. Mieszkaniec Karniowic szybciej dojedzie do Krakowa z przesiadką na pociąg w Zabierzowie, bo i tak jego autobus będzie stać w korku w Modlniczce lub na Pasterniku. A wiosną tym bardziej wszystko stanie, bo rozpędzi się budowa obwodnicy i będą częściowo zamykane skrzyżowania np. to w Modlniczce.
Wszystko też zależy od rozkładów. Jeśli 268, 288 i 278 będą jeździć w stadach to będzie to marnowanie środków. Okresami pewnie będzie nadpodaż, od stycznia kolejna waloryzacja stawki i z czasem pewnie będą cięcia (w końcu budżet gminy to nie tylko KMK).
Wszystko też zależy od rozkładów. Jeśli 268, 288 i 278 będą jeździć w stadach to będzie to marnowanie środków. Okresami pewnie będzie nadpodaż, od stycznia kolejna waloryzacja stawki i z czasem pewnie będą cięcia (w końcu budżet gminy to nie tylko KMK).
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Kolej ma swoje potoki i autobusy też mają. Niektóre z zabierzowskich linii pękają w szwach, stąd konieczność wzmocnień. SKA jest bardzo popularna i powinna stanowić podstawę dojazdu, jednak są ludzie którzy wolą autobus bo np. mają mniej przesiadek albo jego trasa im bardziej odpowiada.mkm3 pisze: 04 lis 2024, 22:27Idea byłaby sensowna, gdyby nie było kolei. Mieszkaniec Karniowic szybciej dojedzie do Krakowa z przesiadką na pociąg w Zabierzowie, bo i tak jego autobus będzie stać w korku w Modlniczce lub na Pasterniku.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Sensowniejszą zmianą by było tylko dołożenie kursów 268 wariantowych, pomijających Ujazd, gdyż po wprowadzeniu nowych zmian, Ujazd traci bezpośredni dojazd do ośrodka zdrowia i poczty, które znajdują się w centrum Bolechowic.Kaszmir pisze: 04 lis 2024, 22:19 "288" będzie po to, aby "268" nie musiało już robić wjazdów kieszeniowych pod Ujazd, czyli aby przyspieszyć dojazd mieszkańców Karniowic czy Bolechowic do Krakowa.
Generalnie taka w dużej mierze idea przyświecała zmianom w Zabierzowie: by, oprócz dokładania kursów, wyprostować część tras tak, by autobusy mniej kluczyły i tym samym były bardziej atrakcyjne dla pasażerów. Stąd wyprostowanie "268" (i w zamian "288" do Ujazdu), zmiany na "278" czy utworzenie "298" do Nielepic (dojedzie szybciej do Krakowa niż "258"). Można dyskutować nad konkretnymi szczegółami zmian, natomiast ogólna idea jest wg mnie sensowna.
A z pieniędzy zaoszczędzonych zrobić 288 jak agloX z Rynku w Rudawie.
Cały czas pozostaje problem dojazdu do Krzeszowic z rowerem czy to na serwis, czy aby kontynuować na nim podróż w głąb Jury, sam stosowałem taki sposób podróży, a teraz zamiast korzystać z roweru i transportu publicznego, to wybieram auto jadąc zwiedzić poszczególne warownie na Jurze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] i 4 gości