Właśnie tu się zastanawiam. A jak do części etatu mają zastosowanie przepisy o np. rozliczaniu czasu pracy w ujęciu trzy-miesięcznym? Czy to nie może być pewna furtka dla pracodawcy? Lub ewentualnie zatrudnianie na UOP, ale przez agencję pracy tymczasowej?suchy pisze: 25 paź 2024, 21:52 To, że w przypadku zlecenia/ajencji możesz np. przez 3-4 miesiące nie przyjść ANI RAZU do pracy (bo nie masz czasu, ochoty). Zaś mając umowę o pracę, MUSISZ w okresie rozliczeniowym wykonać określoną ilość godzin w umowie - czyli przy 1/16 etatu to około 10h miesięcznie.
Prowadzący pojazdy KMK
Re: Prowadzący pojazdy KMK
Re: Prowadzący pojazdy KMK
https://krakow.naszemiasto.pl/krakow-mp ... c1-9822861
Ciekawy artykuł.
Ktoś w komentarzach ns fb o tym napisal:
Ciekawy artykuł.
Ktoś w komentarzach ns fb o tym napisal:
coś więcej o tym wiemy?Mobilis ma ogromny problem i opoznienia dwa miesiące,żeby zapłacić tym,którzy w nocy w Nowej Hucie sprzątają autobusy a obiecuję kierowcom niebotyczne stawki
Żenada
Re: Prowadzący pojazdy KMK
Cholera, gdyby tylko istniał urlop bezpłatny.suchy pisze: 25 paź 2024, 21:52 To, że w przypadku zlecenia/ajencji możesz np. przez 3-4 miesiące nie przyjść ANI RAZU do pracy (bo nie masz czasu, ochoty). Zaś mając umowę o pracę, MUSISZ w okresie rozliczeniowym wykonać określoną ilość godzin w umowie - czyli przy 1/16 etatu to około 10h miesięcznie.
Wyszukiwanie komentarzy na FB to już jest obsesja.Kojak pisze: 26 paź 2024, 4:51 https://krakow.naszemiasto.pl/krakow-mp ... c1-9822861
Ciekawy artykuł.
Ktoś w komentarzach ns fb o tym napisal:
coś więcej o tym wiemy?
Mobilis nie zatrudnia obsługi placu tylko podwykonawca.
Re: Prowadzący pojazdy KMK
A to niezwykle, że Arriva która obsługuje transport w całej Europie, ma problemy z finansowaniem i dlatego się wycofała z przetargu. A tylko Mobilis podołał z finansowaniem i to dopiero w drugim rozdaniu...Sgriffin pisze: 25 paź 2024, 21:30 Zgłaszały i co z tego? Wystartowałyby w tym przetargu gdyby tylko mogły. Blokerem jest pozyskanie finansowania na taki przetarg, co jak widać był w stanie zrobić tylko Mobilis ze starszym bratem i to nawet nie za pierwszym, a za drugim podejściem.
Zwłaszcza, że Arriva startowała też do znacznie bardziej kalorycznych przetargów.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 15971.html
Tak, nic innego nie robię tylko szukam na FB komentarzy o Mobilisie...Wyszukiwanie komentarzy na FB to już jest obsesja.
Tworzenie w swojej własnej głowie takich scenariuszy to chyba coś znacznie bardziej groźnego dla zdrowia niż tylko obsesja.
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Prowadzący pojazdy KMK
I w drugą stronę, na um. zlec. przyjdziesz też częściej, jeśli masz na to czas i ochotę w danym m-cu, co przecież wiele osób robiło.
Imho jeśli ustawodawca chce iść w kierunku UoP (ok), to jednak powinni to robić z głową i np. określać min. % pracy w ramach umowy wykonane w oparciu o taką formę zatrudnienia, a nie wymagać "wszystkich".
Inna sytuacja jest, kiedy 100% prowadzących musi mieć UoP, a inna, jeśli np. min. 80% wyjeżdżonych godzin byłoby na UoP itd.
Pomijam już zupełnie kwestię progów podatkowych itd., bo przy obecnej inflacji i wzroście wynagrodzeń, coraz bliżej jest do osiągania przez coraz większą ilość osób 2-go progu, gdzie obciążenie pracy tylko po stronie pracownika to obecnie >40%...
Imho jeśli ustawodawca chce iść w kierunku UoP (ok), to jednak powinni to robić z głową i np. określać min. % pracy w ramach umowy wykonane w oparciu o taką formę zatrudnienia, a nie wymagać "wszystkich".
Inna sytuacja jest, kiedy 100% prowadzących musi mieć UoP, a inna, jeśli np. min. 80% wyjeżdżonych godzin byłoby na UoP itd.
Pomijam już zupełnie kwestię progów podatkowych itd., bo przy obecnej inflacji i wzroście wynagrodzeń, coraz bliżej jest do osiągania przez coraz większą ilość osób 2-go progu, gdzie obciążenie pracy tylko po stronie pracownika to obecnie >40%...
Re: Prowadzący pojazdy KMK
Na miłość boską! Porównujesz przetargi kolejowe z autobusowymi. Przez przypadek też tak się zatraciłeś w swoim nieustannym obiektywizmie, że „zapomniałeś” o tym, iż w międzyczasie Arriva sprzedała polską część autobusową i powstał Relobus.Kojak pisze: 26 paź 2024, 10:02 A to niezwykle, że Arriva która obsługuje transport w całej Europie, ma problemy z finansowaniem i dlatego się wycofała z przetargu. A tylko Mobilis podołał z finansowaniem i to dopiero w drugim rozdaniu...
Zwłaszcza, że Arriva startowała też do znacznie bardziej kalorycznych przetargów.
Re: Prowadzący pojazdy KMK
No dobrze, ale do przetargu startowała Arriva, a nie Relobus, zgadza się czy się mylę?cynamon pisze: 26 paź 2024, 10:48 Na miłość boską! Porównujesz przetargi kolejowe z autobusowymi. Przez przypadek też tak się zatraciłeś w swoim nieustannym obiektywizmie, że „zapomniałeś” o tym, iż w międzyczasie Arriva sprzedała polską część autobusową i powstał Relobus.
Po drugie, skoro startują do znacznie droższych przetargów to chyba nie mają problemów z finansowaniem jak to ktoś sugerował.
Po trzecie porównywać można wszystko ze wszystkim. Jeśli czegoś ze sobą nie porównasz to skąd wiesz, czy coś się od siebie różni?
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Prowadzący pojazdy KMK
No to jest normalnie spisek. Zresztą w ogóle cały świat się zgadał po to, aby mobilis wygrał ten przetarg. Ostatnio czytałem o tym komentarze na chińskim fb, nawet tam o tym wiedzą...Kojak pisze: 26 paź 2024, 11:22 No dobrze, ale do przetargu startowała Arriva, a nie Relobus, zgadza się czy się mylę?
Po drugie, skoro startują do znacznie droższych przetargów to chyba nie mają problemów z finansowaniem jak to ktoś sugerował.
Po trzecie porównywać można wszystko ze wszystkim. Jeśli czegoś ze sobą nie porównasz to skąd wiesz, czy coś się od siebie różni?

Natomiast bardziej serio - czy można by tutaj gadać jakoś bardziej merytorycznie? Dziwnym trafem udawało się to przez ostatnie lata... Wątek jest o prowadzących, a nie o tym "dlaczego arriva startowała", "ile się zarabia w lidl", "jak to jest w UK", "jak mobilis podchodzi do xyz" itd. :/
Re: Prowadzący pojazdy KMK
jesteś bardzo elektryczny i alergicznie reagujesz. Napij się piwa.kot_feliks pisze: 26 paź 2024, 11:52 No to jest normalnie spisek. Zresztą w ogóle cały świat się zgadał po to, aby mobilis wygrał ten przetarg. Ostatnio czytałem o tym komentarze na chińskim fb, nawet tam o tym wiedzą...
Natomiast bardziej serio - czy można by tutaj gadać jakoś bardziej merytorycznie? Dziwnym trafem udawało się to przez ostatnie lata... Wątek jest o prowadzących, a nie o tym "dlaczego arriva startowała", "ile się zarabia w lidl", "jak to jest w UK", "jak mobilis podchodzi do xyz" itd. :/
Re: Prowadzący pojazdy KMK
Ale takie porównanie to jakby porównywać cenę piwa do ceny coli.Kojak pisze: 26 paź 2024, 11:22 No dobrze, ale do przetargu startowała Arriva, a nie Relobus, zgadza się czy się mylę?
(…)
Po trzecie porównywać można wszystko ze wszystkim. Jeśli czegoś ze sobą nie porównasz to skąd wiesz, czy coś się od siebie różni?
Co do Arrivy i Relobusa to przecież taka transakcja jak sprzedaż części interesu musiała być planowana znacznie wcześniej, więc wątpię by chcieli pakować się w skompilowany przetarg i inwestować, czego mogli potem nie odzyskać przy późniejszej transakcji. Badali rynek, zgłaszali zastrzeżenia, ale może (nie mówię, że na pewno) później równie dobrze z w/w powodu mogli zrezygnować z dalszych starań o kontrakt.
Re: Prowadzący pojazdy KMK
Wychodzi brak znajomości faktów, ale o tym niżej.Kojak pisze: 26 paź 2024, 10:02 A to niezwykle, że Arriva która obsługuje transport w całej Europie, ma problemy z finansowaniem i dlatego się wycofała z przetargu. A tylko Mobilis podołał z finansowaniem i to dopiero w drugim rozdaniu...
Nie wiem, "którą" Arrivę masz na myśli, ale ta, która obecnie się nazywa ReloBus Transport Polska nie ma i nigdy nie miała z koleją nic wspólnego.Kojak pisze: 26 paź 2024, 10:02Zwłaszcza, że Arriva startowała też do znacznie bardziej kalorycznych przetargów.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosc ... 15971.html
PS: Nie wiem co w tym przypadku oznacza "bardziej kaloryczny przetarg", ale wcale bym się nie zdziwił gdyby plan Arrivy / Arrivy RP zakładał bazowanie wyłącznie na flocie udostępnionej przez podlaskie marszałkowo + ewentualnie 3, 4 sztuki demobilu na rezerwę. Także jedynym istotnym elementem kosztowym z tzw. etapu start-up było zorganizowanie sobie odpowiedniej bazy do napraw i przeglądów okresowych. Ale dalej nijak to się ma do tego co należało na dzień dobry ponieść w Krakowie.
Re: Prowadzący pojazdy KMK
Ale o których faktach piszesz? Bo napisales o braku znajomości faktów pod cytatem, który był odniesieniem do wypowiedzi innego użytkownika.
I faktycznie u Ciebie wychodzi brak znajomości faktów, do czego zresztą się przyznajesz: "w cale bym się nie zdziwilł"
Czyli snujesz przypuszczenia a nie opierasz się na faktach, więc o co chodzi?
Ze struktura Arrivy to każdy się może zapoznać w intermecie przecież.
I faktycznie u Ciebie wychodzi brak znajomości faktów, do czego zresztą się przyznajesz: "w cale bym się nie zdziwilł"
Czyli snujesz przypuszczenia a nie opierasz się na faktach, więc o co chodzi?
Ze struktura Arrivy to każdy się może zapoznać w intermecie przecież.
Re: Prowadzący pojazdy KMK
Jedna prosta rzecz - "wielka" Arriva, o której piszesz już nie istnieje. DB ją sprzedało w 4 rzutach.
Re: Prowadzący pojazdy KMK
I to dowodzi, że nie mieli finansowania na przetarg, w którym wystartowali? I wystartowali w nim dla beki ? 
Re: Prowadzący pojazdy KMK
No i chyba dalej nie ogarniasz, o "której" Arrivie mówimy...
Kto choć trochę wie jak wygląda kolej regionalna w Podlaskim, przeliczy pracę eksploatacyjną, ilość i poszczególne typy pojazdów z floty od marszałkowa, zestawi to z większymi przeglądami (P3, P4), które powinny wypaść etc. ten dojdzie do podobnego wniosku.Kojak pisze: 26 paź 2024, 15:28I faktycznie u Ciebie wychodzi brak znajomości faktów, do czego zresztą się przyznajesz: "w cale bym się nie zdziwilł"
Czyli snujesz przypuszczenia a nie opierasz się na faktach, więc o co chodzi?
Ze struktura Arrivy to każdy się może zapoznać w intermecie przecież.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości