Komunikacja miejska w 2024 roku

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 672
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: michal49944 » 23 paź 2024, 22:38

Funkcjonowanie linii nocnych podczas zmiany czasu z letniego na zimowy

w nocy 26/27.10.2024
Linie nocne

Szanowni Pasażerowie,

uprzejmie informujemy, że w związku ze zmianą czasu z letniego na zimowy, w nocy 26/27.10.2023 r. (sobota/niedziela) komunikacja nocna funkcjonować będzie według następujących zasad:
  • linia 601 – kurs o godz. 01:25 z pętli Mydlniki Wapiennik P+R zostanie skrócony do przystanku Zajezdnia Nowa Huta;
  • linia 609 – kurs o godz. 02:30 z pętli Dworzec Główny Wschód zostanie wykonany tylko według czasu letniego, a kurs o godz. 03:04 z pętli Bielany zostanie wykonany o godz. 02:04 według czasu zimowego;
  • linia 610 – kursy o godz. 23:40 i 01:40 z pętli Prądnik Czerwony będą realizowane do pętli Sidzina, a z pętli Sidzina będą realizowane kursy o godz. 01:08 według czasu letniego i 03:08 według czasu zimowego;
  • linia 612 – kurs o godz. 02:11 z przystanku Tyniec zostanie wykonany tylko według czasu letniego;
  • linia 903 – kurs o godz. 02:03 z pętli Skawina zostanie wykonany tylko według czasu letniego;
  • linia 915 – kurs o godz. 01:55 z przystanku Świątniki Górne Urząd Miasta i Gminy zostanie wykonany tylko według czasu letniego;
  • linia 917 – kurs o godz. 01:56 z przystanku Górna Wieś Pętla zostanie wykonany tylko według czasu letniego;
  • linia 918 – kurs o godz. 02:28 z przystanku Bronowice Małe zostanie wykonany tylko według czasu letniego, a kurs o godz. 03:14 z przystanku Rudawa Rynek zostanie wykonany o godz. 02:14 według czasu zimowego;
  • linia 937 – kurs o godz. 01:47 z pętli Krowodrza Górka P+R oraz kurs o godz. 02:16 z przystanku Owczary Pętla zostaną wykonane tylko według czasu letniego;
  • linia 948 – kurs o godz. 02:28 z przystanku Bronowice Małe zostanie wykonany tylko według czasu letniego, a kurs o godz. 03:13 z przystanku Zelków Pętla zostanie wykonany o godz. 02:13 według czasu zimowego;
  • pozostałe linie nocne – wszystkie kursy realizowane między godziną 02:00 a 03:00 zostaną wykonane dwukrotnie (według czasu letniego i zimowego). Ponadto wszystkie kursy rozpoczynające się przed godziną 02:00 oraz kończące się po godzinie 02:00 zostaną dokończone według czasu letniego.
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1098-2024

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 23 paź 2024, 23:31

PKK:
Kryzys kadrowy - edycja jesień 2024

Jak się dowiedzieliśmy, znów są problemy z brakami kierowców w Mobilis i znów kursy nie są realizowane. Do tego nakładają się problemy z nowymi autobusami. Wskutek obu, dziś nie wykonano części kursów linii m.in. 102, 147, 189, 501, 511.

Trudna sytuacja jest w szczególności na nowej linii 147 do Żabińca. Popołudniu wytrwał tylko jeden z trzech potrzebnych wozów. W efekcie kursy były wykonywane trzy razy rzadziej - nie co 10, lecz co 30 minut. Podobnie kursy wypadały również wczoraj. Dzisiejsze braki potwierdzamy osobiście - przebyliśmy całą trasę linii 147 popołudniu i był tylko jeden autobus.

Z kolei rano na linii 102 przez pewien czas brakowało dwóch z pięciu autobusów. Czyli mogło wypaść 40% kursów.

Niestety Zarząd Transportu Publicznego znów nie informuje o tym Mieszkańców. Pomocna w tej sytuacji byłaby możliwość śledzenia pozycji gps nowych wozów, niestety ta wciąż nie działa.
https://www.facebook.com/PKKinfo/posts/ ... eMJ2zm5xZl

ZTP:
Sytuacja, z którą mieliśmy dzisiaj do czynienia, nie stanowi kryzysu, lecz jest wynikiem normalnych wyzwań operacyjnych, z którymi przewoźnicy na całym świecie podczas uruchamiania takich kontraktów mierzą się systematycznie.

W wieczornym raporcie otrzymanym od przewoźnika Mobilis zostaliśmy poinformowani o problemie zwiększonej liczby zgłoszonych L4 przez prowadzących pojazdy. Wszystkie autobusy rezerwowe, które mogły dodatkowo wyjechać na linie jako zastępcze, zostały rozplanowane, stąd też mogło dochodzić do kursów całkowicie niewykonywanych (tak jak w przypadku autobusów mini, których nie można było zastąpić) lub niewykonanych zgodnie z rozkładem jazdy (tak jak w większości przypadków). Drugim problemem, który otrzymaliśmy w raporcie to blokowanie się drzwi, w niektórych pojazdach, ze względu na to, że pojazdy są całkowicie nowe, a także, że zostały dostarczone na kilka dni przed rozpoczęciem kontraktu, mogą występować problemy tzw. wieku dziecięcego, przewoźnik na bieżąco sprawdza wszystkie dodatkowe systemy w pojazdach.

Należy tutaj podkreślić, że wszystkim pracownikom, jednostkom czy spółkom wykonującym prace w zakresie szeroko pojętego transportu zbiorowego przede wszystkim zależy na bezpieczeństwie pasażerów, dlatego niektóre pojazdy musiały wrócić do zajezdni w celu sprawdzenia systemów odpowiadających za wymianę pasażerską na przystanku. Warto tutaj podkreślić, że pasażerowie podczas jazdy autobusu byli w pełni bezpieczni.

Jako Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie, informujemy, że będziemy sprawdzać wszystkie zaistniałe sytuacje i zgodnie z umową podpisaną przez przewoźnika Mobilis, będziemy naliczać kary umowne.
https://www.facebook.com/ZTPkrakow/post ... G3uMFBWbwl

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kojak » 24 paź 2024, 3:53

Odpowiedź ZTP w stylu: jakby tu zamieść sprawę pod dywan, by nie wyszło tak jak zawsze.
Problemy kadrowe, problemy taborowe w Mobilisie... inaczej być nie mogło.
Problemy kadrowe? Zapłać ludziom normalnie to ich nie będziesz miał.
Problemy taborowe? Nie porywaj się z motyką na księżyc to ich nie będziesz miał. Daj sobie czas na pełne skompletowanie sprzętu, przynajmniej tam gdzie to wymagane.

ZTP po raz kolejny błysnął inteligencją, fachowością... z takimi specami to można walić ciemno jak w dym...
Przetarg kompletnie źle zorganizowany z błędnymi założeniami. Precz z dyletanctwem za pieniądze podatnika!

BTW
Ciekaw jestem komentarza naszych forumowych mecenasów broniących Mobilisu jak niepodległości.

fkolasa
Miłośnik
Posty: 68
Rejestracja: 23 kwie 2020, 22:03

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: fkolasa » 24 paź 2024, 7:53

Totalna kompromitacja ZTP i Mobilisu. Od początku było wiadomo, że skoro w maju mieli problem z wyjazdami i to w sporych ilościach na starym kontrakcie, wręcz niemożliwe będzie pozyskanie tylu kierowców w tak krótkim czasie na prawie dwa razy więcej autobusów.

Zwolennicy Mobilisa i samo PKK tak ich bronili i twierdzili, że wszystko będzie wspaniale i w porządku. Peanów na cześć Mobilisu nie było końca.

Wyszło jak wyszło. Porażka. Rok to dla ZTP za mało, żeby porządnie przygotować zmiany. Niekompetencja tej jednostki sięga poziomu max. I te oświadczenia do głupich ludzi, że wszystko ok to chwilowe problemy.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1646
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: yosujiro » 29 paź 2024, 13:12

Od nocy 4/5 listopada 669 ma kursować do Górki Narodowej, a od 4.11 105 do Piastowa

https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1114-2024

Kierman
Ekspert
Posty: 600
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kierman » 29 paź 2024, 13:52

Przecież 317 już jest skierowane na nową trasę do Marszowca, czemu powtarza się w komunikacie to samo?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 29 paź 2024, 13:56

Kierman pisze: 29 paź 2024, 13:52Przecież 317 już jest skierowane na nową trasę do Marszowca, czemu powtarza się w komunikacie to samo?
Chodzi o koniec objazdu z powodu remontu kanalizacji na Kuźnicy Kołłątajowskiej.

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 392
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Aułrora » 29 paź 2024, 13:58

Kojak pisze: 24 paź 2024, 3:53 Precz z dyletanctwem za pieniądze podatnika!
ZTP - Za Twoje Pieniądze. I tak to się u nich kręci...
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 390
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: elot360 » 29 paź 2024, 21:29

yosujiro pisze: 29 paź 2024, 13:12 Od nocy 4/5 listopada 669 ma kursować do Górki Narodowej, a od 4.11 105 do Piastowa

https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1114-2024
Obrazek

Przecież to jakiś ponury żart. Czemu w takim razie czekano z wydłużeniem 669 ponad rok? Przez cały ten okres byłem przekonany że haczyk tkwi tylko i wyłącznie w brakującym łączniku Kuźnicy Kołłątajowskiej z Papierni Prądnickich. Zresztą pamiętam gdy w styczniu z powodu wypadku uruchomiono drugi raz zatramwaj do GN i wtedy ulica KK była już w pełni przejezdna. Na własne oczy widziałem jak kierowca standardowym autobusem próbował skręcić w lewo w torowisko tramwajowe i ta sztuka mu się nie udała
Obrazek

Zrezygnowany wycofał i pojechał dalej przez przystanek Natansona i Siewną. Następny zatramwaj pojechał już po staremu, przez A29L, Siewną i skręt w Bociana (Czyli klasycznie z pominięciem przystanku KK).
Bardzo chętnie zobaczę na własne oczy jak kierowcy przegubowców robią manewr który nie udał się kierowcy dwunastometrowca.

Natomiast powtarzam pytanie, czemu tak długo zwlekano z tym autobusem skoro to nie w łączniku leżał problem? Nocny autobus pomija nawet wjazd kieszeniowy do Gotyku, wykluczam więc wpływy mieszkańców tego osiedla na taki dobór trasy. Nocne 69 do GN dojeżdża już od stycznia, od dziesięciu miesięcy. Jaki był problem z wydłużeniem autobusu?

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 392
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Aułrora » 30 paź 2024, 1:28

elot360 pisze: 29 paź 2024, 21:29 Natomiast powtarzam pytanie, czemu tak długo zwlekano z tym autobusem skoro to nie w łączniku leżał problem? Nocny autobus pomija nawet wjazd kieszeniowy do Gotyku, wykluczam więc wpływy mieszkańców tego osiedla na taki dobór trasy. Nocne 69 do GN dojeżdża już od stycznia, od dziesięciu miesięcy. Jaki był problem z wydłużeniem autobusu?
Sadzę (na podstawie takiej mojej subiektywnej obserwacji), że odpowiedź jest taka:

ZTP działa trochę jak te molochy gamedev-owe, które też często obserwuje. Zamiast wypuszczać zmiany drobne, ale częste (nie mówie tutaj o takich obligatoryjnych zmianach, jak objazdy) to są zbierane przez jakiś czas i nagle wprowadzane z przytupem aby było wrażenie jakby przez ten cały czas na tym pracowali. Sądzę, że najpierw sobie pomyśleli, że 669 tam nie da rady skręcać (na wspomnianym przez ciebie skrzyżowaniu) a gdy zdali sobie z tego sprawę, że może jednak da radę? pomyśleli: "A dobra to zrobimy to w październiku. Będzie więcej zmian to będzie widać, że coś robimy". I tak sądzę, że mogło być w tym przypadku.

2 opcja jest taka, że wgl o tym nie myślą robią wszystko na pałę i bez pomyślunku nawet nie potrafią się ze swoich poczynań wytłumaczyć (kontrargumenty jakie mi przedstawili w odpowiedzi na moje pismo w sprawie zmiany nazwy przystanku Babińskiego na Szpital Babińskiego była tak głupią, że mi aż ręce opadły) i Za Twoje Pieniądze tu sobie coś napiszą, tam wydłużą, tu sobie dadzą premie a tam zlikwidują 137 ;)
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 390
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: elot360 » 30 paź 2024, 10:53

To skoro już jesteśmy przy braku sensu, wydłużając 669 do GN likwidacji ulega linia 637 z Gotyku do Krowodrzy Górki. Powiedzmy że to naturalna konsekwencja, aczkolwiek dalej powtarzam że rejon ulicy Mackiewicza nadal dostaje ostro po tyłku (teraz także w nocy). Natomiast o dziwo wydłużenie nocnego "zatramwaju" nie wiąże się ze skróceniem trasy aglonocki 917, która nie jest ujęta w komunikacie więc wnioskuję że od przyszłego tygodnia dalej będzie jeździć do Krowodrzy Górki przez Plac Imbramowski. Nie żeby mi zależało na zmienianiu jej trasy bo istnienie tej linii w takiej formie (i to pomimo uruchomienia tramwaju) wciąż jest mi bardzo na rękę. Aczkolwiek skoro nocna komunikacja nie musi wcale kończyć na najbliższym węźle przesiadkowym, czemu ta dzienna musiała zostać skrócona?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 30 paź 2024, 11:10

elot360 pisze: 30 paź 2024, 10:53Aczkolwiek skoro nocna komunikacja nie musi wcale kończyć na najbliższym węźle przesiadkowym, czemu ta dzienna musiała zostać skrócona?
Pewnie dlatego, że "917" pozostanie jedyną nocką dla przystanków "Mackiewicza" i "Imbramowska".

Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 390
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: elot360 » 30 paź 2024, 11:43

Kaszmir pisze: 30 paź 2024, 11:10 Pewnie dlatego, że "917" pozostanie jedyną nocką dla przystanków "Mackiewicza" i "Imbramowska".
Myślę że to słaby (albo nietrafiony) argument, biorąc pod uwagę ile przystanków pozostanie bez obsługi nocnej po likwidacji 637

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 30 paź 2024, 13:55

elot360 pisze: 30 paź 2024, 11:43Myślę że to słaby (albo nietrafiony) argument, biorąc pod uwagę ile przystanków pozostanie bez obsługi nocnej po likwidacji 637
Nie chodzi tylko o liczbę przystanków, co o ich odległość od innych oraz obsługiwane potoki. Po zabraniu "637", obsługę nocnymi stracą "Clepardia", "Siewna", "Natansona", "Os. Gotyk", "Zawodzie".

Clepardia: w dużej mierze jej potoki przejęło "69" i przejmie "669", zwłaszcza że duże zabudowania w tej okolicy są położone pomiędzy tym przystankiem a "Siewną Wiadukt" gdzie są wspomniane linie.

Siewna: mała gęstość zabudowy, niskie potoki (chyba, że Witkowice podchodziły z Siewnej?)

Natansona: stosunkowo blisko do "69/669", myślę że ludzie wolą podjechać bezpośrednim z centrum i podejść, zamiast przesiadać się i czekać cenne minuty na "637".

Os. Gotyk: tu najbardziej szkoda i z tego co wiem ludzie są trochę źli o likwidację "637". Zapewne założenie jest takie, że pozostaje awaryjnie "917". Jednak wg mnie faktycznie to mało bo "917" ma tylko dwa kursy/noc.

Zawodzie: obsługiwane jednokierunkowo i tylko w stronę centrum. Zapewne kto może, wybiera "69" i niebawem "669".

Myślę, że "69" przejęło większość potoków "637", z tego co kojarzę były też takie komentarze że "637" jeździ teraz puste w weekendy. Zapełnienia miała pewnie głównie w tygodniu gdy nie było "669", teraz się to zmieni. Szkoda głównie os. Gotyk - może tu trzeba poszukać jakiegoś rozwiązania?

Kierman
Ekspert
Posty: 600
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kierman » 30 paź 2024, 14:02

Kaszmir pisze: 30 paź 2024, 13:55 Szkoda głównie os. Gotyk - może tu trzeba poszukać jakiegoś rozwiązania?
Kilkuminutowy spacarek z Banacha czy Meiera wyjdzie na zdrowie. Zresztą sam wspomniałeś, iż 637 mało kto jeździ, czyli nie ma zapotrzebowania na wjazd w osiedle

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości