Dzisiaj jechałem tamtędy 50 i pierwsze kilka barierek na międzytorzu przy KK od strony ulicy było usunięte.elot360 pisze: 04 lis 2024, 23:51 Edit: Po wydostaniu się z pułapki, przejazd z KK na ulicę Bociana bez większej straty czasowej, czyli poszło sprawnie. Warto sprawdzić na gruncie czy w takim razie nie usunęli jakichś barierek przy przystanku
Komunikacja miejska w 2024 roku
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Czyli chociaż z tym się przygotowali. Dzięki za info
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Co to za aplikacja?elot360 pisze: 04 lis 2024, 23:51 Przypomniałem sobie że przecież mogę "zdalnie" obserwować poczynania KMK.
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 681
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Pojawiły się rozkłady od 9 XI, uwzględniające zmiany na liniach aglo:
https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... d=20241109
https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... d=20241109
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Od soboty 134 znowu będzie zatrzymywać się na Sielance na Królowej Jadwigi w stronę ZOO. Widać mieszkańcom nie spodobał się wspólny przystanek ze 126, choć jak dla mnie zmiana była dobra.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Tak, było niezadowolenie mieszkańców że wydłużono im drogę od jakiegoś obiektu (nie pamiętam, chyba którejś przychodni?) - szkoda bo lepiej by "126" i "134" miały wspólny przystanek za skrzyżowaniem, dzięki temu osoby jadące w stronę przystanku "Stara Wola" nie muszą biegać między dwoma peronami. Może jakimś rozwiązaniem byłoby by linia zatrzymywała się na obu przystankach?yosujiro pisze: 18 lis 2024, 14:21Od soboty 134 znowu będzie zatrzymywać się na Sielance na Królowej Jadwigi w stronę ZOO. Widać mieszkańcom nie spodobał się wspólny przystanek ze 126, choć jak dla mnie zmiana była dobra.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
194 jakoś może się na 2-ch przystankach pod rząd zatrzymywać i to w krótkiej odległości od siebie. Więc ZTP powinno tę opcję rozważyć. Bo wtedy będzie wilk syty i owca cała.Kaszmir pisze: 18 lis 2024, 14:33 Tak, było niezadowolenie mieszkańców że wydłużono im drogę od jakiegoś obiektu (nie pamiętam, chyba którejś przychodni?) - szkoda bo lepiej by "126" i "134" miały wspólny przystanek za skrzyżowaniem, dzięki temu osoby jadące w stronę przystanku "Stara Wola" nie muszą biegać między dwoma peronami. Może jakimś rozwiązaniem byłoby by linia zatrzymywała się na obu przystankach?
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Nie, po prostu ZTP nie powinno wybiórczo słuchać pasażerów i zostawić przystanek wspólny ze 126. Ile to jest metrów to przejścia 40? Aż taki problem podejść? Jaja co się wyprawia.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Dokładnie tak!Kierman pisze: 18 lis 2024, 21:36 Nie, po prostu ZTP nie powinno wybiórczo słuchać pasażerów i zostawić przystanek wspólny ze 126. Ile to jest metrów to przejścia 40? Aż taki problem podejść? Jaja co się wyprawia.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Również w sobotę zostanie uruchomiona para przystanków Wilczy Stok (n/ż) dla linii 152 i 902.
Poniżej wybudowany peron w stronę Chełmu.
Poniżej wybudowany peron w stronę Chełmu.

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Może i tak, ale patrząc na to że odległość miedzy przystankami to ok 240m nie widzę problemu stojącego za tym aby 134 stawało na dwóch przystankach. Skoro dążymy do tego aby komunikacja była dostępna dla wszystkich to takie rozwiązanie jakie przedstawiłem to praktycznie win-win sytuacja dla każdego. Bo i wspólny przystanek ma 134 i 126, kierowca nie odczuje de facto w żaden sposób zmiany bo byłaby ona bardzo kosmetyczna z punktu widzenia kierującego + osoby w tym zapewne starsze mają przystanek pod przychodnią + patrząc pewnie na to, że niektórym do Sielanki 01 jest po prostu bliżej a niektórym natomiast do Sielanki 03 to nie ma co wybierać co będzie mniejszym złem bo każdy może wyjść na takim rozwiązaniu z korzyścią. Z doświadczenia wiem, że jest to frustrujące jak od mojego domu mam niedaleko przystanek to i tak muszę iść na inny-dalszy bo z niego mam lepsze połączenie/wiem, że tam coś wgl przyjedzie. Pewnie takich przypadków jest więcej a zapewne w tamtym rejonie też się takie znajdą. Takie drobnostki, dla niektórych kretyńskie naprawdę mogą wpływać na to ile osób jeździ zbiorkomem.Kierman pisze: 18 lis 2024, 21:36 Nie, po prostu ZTP nie powinno wybiórczo słuchać pasażerów i zostawić przystanek wspólny ze 126. Ile to jest metrów to przejścia 40? Aż taki problem podejść? Jaja co się wyprawia.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

-
- Pasażer
- Posty: 46
- Rejestracja: 18 lis 2024, 20:18
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Małe podsumowanie zapełnień i zasadności zmian z 19 października 2024:
1. Linia 125 na odcinku Mały Płaszów>DGW ma zaskakująco dobre zapełnienia. Ok. 7:30 rano na Alei Pokoju potrafi być mocno zapełniona, tj wszystkie miejsca siedzące i kilkanaście stojących. Na Saskiej i Stoczniowców zwykle 10-20 osób, w weekendy nawet więcej. Kursy odwożące z pracy z Rybitw po 14-stej na Saskiej tak z 30-40 osobami. Nie widziałem tylko kursu o 5:16 na Stoczniowców >Złocień, bo też może wiele powiedzieć o tej trasie.
2. Linia 126 przeważnie wozi niewiele pasażerów na odcinku Chełm- Bronowice, na Starowolskiej nieco lepiej ale też niewiele, najlepiej na odcinku Przegorzały-ICE. Ogólnie z uwagi na trasę, linia zależna od pogody oraz raczej emerytalno-uczniowska, wieczorami pustak.
3. 128, dodanie brygady pomogło w punktualności odjazdów z pętli, ale zapełnienia pomiędzy Rondem Barei i Górką Narodową słabe.
4. 142, widać, że wydłużenie do Czyżyn było potrzebne, ma dobre zapełnienia, ale widać, że wielu pasażerów przesiadło się ze 152 na tych kilku przystankach na Dąbrowskiej.
5. Linia 152, drobna zmiana, ludzie częściowo przesiedli się na 142, w celu dojazdu do DH Wanda i dalej.
6. Linia 153, dużo negatywnych uwag z powodu zabrania punktualnej dowozówki z Aleksandry do tramwaju.
7. Linia 163, dobre zapełnienia, kurs o 5:15 z Teligi już mocno zapełniony, od Dużej Góry prawie niezabieralny. Więcej możliwości przesiadki na Prokocim Szpital robi robotę. Do tego oficjalne ponad 20 minutowe przerwy na MCO dają szanse na wyrównanie opóźnień.
8. Linia 195, przeguby powodują, że jest wrażenie, że linia jeździ pustawa w porównaniu do poprzedniej 125. Na minus zabranie na miesiąc odjazdu o 4:28 ze Złocienia > Rżąka.
9. Linia 147, wypadanie kursów na początku powoduje, że linia wozi pojedyncze osoby.
10. Linia 105, na wydłużonej trasie na Piastów zwykle widać pasażerów, których można policzyć na palcach jednej ręki.
11. Linia 193, wydłużenie na Górkę na plus, ale nie broni się potokami. Chyba jednak 128+193 to już nadmiar dobra, a jeszcze ma dojść 137 i 183.
Ogólnie ze wszystkich zmian, wbrew temu co pisano tutaj najbardziej pozytywnie zaskakuje 125, 163 można było się spodziewać, natomiast linie 147 i 193 rozczarowują. Linia 126 w zależności od godziny i odcinka. Obserwując na Zakilki można stwierdzić, że przepalanie kasy, na Monte Cassino nawet tłoczno.
1. Linia 125 na odcinku Mały Płaszów>DGW ma zaskakująco dobre zapełnienia. Ok. 7:30 rano na Alei Pokoju potrafi być mocno zapełniona, tj wszystkie miejsca siedzące i kilkanaście stojących. Na Saskiej i Stoczniowców zwykle 10-20 osób, w weekendy nawet więcej. Kursy odwożące z pracy z Rybitw po 14-stej na Saskiej tak z 30-40 osobami. Nie widziałem tylko kursu o 5:16 na Stoczniowców >Złocień, bo też może wiele powiedzieć o tej trasie.
2. Linia 126 przeważnie wozi niewiele pasażerów na odcinku Chełm- Bronowice, na Starowolskiej nieco lepiej ale też niewiele, najlepiej na odcinku Przegorzały-ICE. Ogólnie z uwagi na trasę, linia zależna od pogody oraz raczej emerytalno-uczniowska, wieczorami pustak.
3. 128, dodanie brygady pomogło w punktualności odjazdów z pętli, ale zapełnienia pomiędzy Rondem Barei i Górką Narodową słabe.
4. 142, widać, że wydłużenie do Czyżyn było potrzebne, ma dobre zapełnienia, ale widać, że wielu pasażerów przesiadło się ze 152 na tych kilku przystankach na Dąbrowskiej.
5. Linia 152, drobna zmiana, ludzie częściowo przesiedli się na 142, w celu dojazdu do DH Wanda i dalej.
6. Linia 153, dużo negatywnych uwag z powodu zabrania punktualnej dowozówki z Aleksandry do tramwaju.
7. Linia 163, dobre zapełnienia, kurs o 5:15 z Teligi już mocno zapełniony, od Dużej Góry prawie niezabieralny. Więcej możliwości przesiadki na Prokocim Szpital robi robotę. Do tego oficjalne ponad 20 minutowe przerwy na MCO dają szanse na wyrównanie opóźnień.
8. Linia 195, przeguby powodują, że jest wrażenie, że linia jeździ pustawa w porównaniu do poprzedniej 125. Na minus zabranie na miesiąc odjazdu o 4:28 ze Złocienia > Rżąka.
9. Linia 147, wypadanie kursów na początku powoduje, że linia wozi pojedyncze osoby.
10. Linia 105, na wydłużonej trasie na Piastów zwykle widać pasażerów, których można policzyć na palcach jednej ręki.
11. Linia 193, wydłużenie na Górkę na plus, ale nie broni się potokami. Chyba jednak 128+193 to już nadmiar dobra, a jeszcze ma dojść 137 i 183.
Ogólnie ze wszystkich zmian, wbrew temu co pisano tutaj najbardziej pozytywnie zaskakuje 125, 163 można było się spodziewać, natomiast linie 147 i 193 rozczarowują. Linia 126 w zależności od godziny i odcinka. Obserwując na Zakilki można stwierdzić, że przepalanie kasy, na Monte Cassino nawet tłoczno.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Widuję 126 w szczycie porannym i naprawdę sporo pasażerów jest. Przed 8.00 kurs Chełm->Mydlniki wszystkie miejsca siedzące zajęte, trochę osób stojących. Niestety w Mydlnikach w pierwszych dniach funkcjonowania trochę osób się zraziło, bo czekali nieraz 20-30 min, a może i więcej, więc poszła fama, że na tej linii nie można polegać...
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Miło widzieć to wszystko, szczególnie w przypadku linii którym brakowało parę przystanków aby je zgrać z tramwajem (163,142), przy czym nie ma co trochę oceniać 126, bo jest teraz bardzo słaba sytuacja na Salwatorze. Dopiero po oddaniu pętli zobaczy się przydaje, możemy się jeszcze zdziwić, ale nie wiem czy pozytywnie czy negatywnie.
ona/jej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Kaszmir i 6 gości