Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024 [Mobilis - dyskusja o nowej umowie 19.10.2024]
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Jechałem dzisiaj o 14:20, to na Makuszyńskiego stało chyba z 30 wozów, więc można przypuszczać, że to brak kierowców, a nie wozów jest głównym problemem.
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Niski nominał wynika z dużej ilości dni świątecznych, w które to dni kierowcy też pracują. Fakt, że mniej niż w powszednie, ale jednak rodzi to problemy.Kojak pisze: 07 lis 2024, 19:31 Przy niskim nominale to chyba odwrotnie. Nie powinno być problemów kadrowych.
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Po prostu musisz oddać wolne za święto i stąd może brakować ludzi, chyba że przyjdą za wolne.
-
- Ekspert
- Posty: 722
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Mi zaczyna coraz bardziej działać na nerwach mobilis, rano czekałem 30 minut na 501 do huty, po 20 tak samo nie przyjechał w kierunku miasta gdzie znowu czekałem tyle samo, żeby chociaż na mapie był to by się wsiadło w coś innego żeby kawałek podjechać.
-
- Znawca
- Posty: 110
- Rejestracja: 19 gru 2022, 14:25
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
No właśnie nie, jeśli miesiąc ma 30 dni, a nominał pracy to np. 19 jak teraz to znaczy, że kierowcy mają 11 dni wolnego, a jak nominał pracy wynosi dajmy na to 22 dni to wolnego jest mniej, co za tym idzie prościej jest znaleźć obsadę na każdy dzień.Kojak pisze: 07 lis 2024, 19:31
Przy niskim nominale to chyba odwrotnie. Nie powinno być problemów kadrowych.
-
- Ekspert
- Posty: 1600
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Nie wiem jak w Mobilisie ale w MPK kierowcy mają trzymiesięczny okres rozliczeniowy. Przez co np w takim październiku gdzie było 23 dni pracy mogli dać komuś 21 i w listopadzie gdzie jest 19 dni pracy tez mogą dać 21.Bądź Wola Twoja pisze: 08 lis 2024, 0:06 No właśnie nie, jeśli miesiąc ma 30 dni, a nominał pracy to np. 19 jak teraz to znaczy, że kierowcy mają 11 dni wolnego, a jak nominał pracy wynosi dajmy na to 22 dni to wolnego jest mniej, co za tym idzie prościej jest znaleźć obsadę na każdy dzień.
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Zgadza się, przecież praktycznie nigdzie w handlu i usługach nie stosuje się 1-miesięcznego okresu rozliczeniowego (no chyba, że to jakieś biuro, gdzie Pani Krysia ZAWSZE od 30 lat przychodzi do pracy wylącznie od pn-pt od 8-16damian_krk2 pisze: 08 lis 2024, 0:29 Nie wiem jak w Mobilisie ale w MPK kierowcy mają trzymiesięczny okres rozliczeniowy. Przez co np w takim październiku gdzie było 23 dni pracy mogli dać komuś 21 i w listopadzie gdzie jest 19 dni pracy tez mogą dać 21.

Więc to że teraz w listopadzie są tylko 152h nic nie znaczy - bo jeśli pracownik dopiero zaczyna kwartał, to można mu mimo wszystko zaplanować w grafiku np. 170h . A te "nadmiarowe" 18h które wypracuje teraz, można oddać w formie dni wolnych w grudniu czy też styczniu podczas rozliczenia.
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Makuszyńskiego ma przejąć obsługę 163.
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Doprecyzowując: MANy na 163 w dni powszednie, w sobotę i święta dalej AMZty.
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Dzisiaj rano 501 nie przyjechał, popołudniu wracam z pracy kurs 14.04 z ROK 511 nie przyjechał. Jeden wielki koszmar!!! Obydwie linie przez Armii Krajowej, przez to 173 często zaprane...
-
- Ekspert
- Posty: 722
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Normalka, ja już odpuszczam jazdę o 5 rano na Czarnowiejskiej i jadę "52" do Huty bo to inaczej nie ma sensu, przynajmniej wiem że ten tramwaj przyjedzie.kry5 pisze: 08 lis 2024, 20:29 Dzisiaj rano 501 nie przyjechał, popołudniu wracam z pracy kurs 14.04 z ROK 511 nie przyjechał. Jeden wielki koszmar!!! Obydwie linie przez Armii Krajowej, przez to 173 często zaprane...
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Oooo. W dzień powszedni Zajezdnia Makuszyńskiego i nowe MANy a w weekendy Zajezdnia Na Załęczu i stare AMZty.boms pisze: 08 lis 2024, 16:13 Doprecyzowując: MANy na 163 w dni powszednie, w sobotę i święta dalej AMZty.

Scanii nie można wysłać w weekendy?

- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1566
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Nie dość, że w weekendy będą jeździć graty to jeszcze "163" ma mniej brygad od "511", więc nowych autobusów będzie jeździło mniej.
Nie karmić troli 

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Co rusz to nowe kwiatki wychodzą z tym przetargiem. Niby konkurencja, niby prywatny przewoźnik, a jakość usług wcale nie jest lepsza, wręcz gorsza.
Znów potwierdziło się powiedzenie, że jeśli coś wiesz (albo domyślasz się tego) miesiąc wcześniej, to przez miesiąc czasu uchodzisz za głupca.
Wszak na forum napisano: "że jak zwykle MKM-y się ze...ły a nie było o co". I nikt tych prześmiewczych i jak się okazało głupich słów nie odszczekał. Bo widzimy, że jednak było o co się "że...rać". I ten kto trzeźwo myśli widział to już wcześniej. Praw rynku się nie oszuka, braki kadrowe wiadomo z czego wynikają.
I teraz mamy sytuację taką o to:
Odejmujemy pracy przewozowej MPK po to by ją z powrotem oddać, bo ten komu pracy przewozowej dołożyliśmy sobie nie radzi z zadaniem.
Mamy skompromitowany, ośmieszony ZTP - i nikt tam nie ponosi konsekwencji. Radosna twórczość tych profesjonalistów doprowadza do sytuacji, że ludzie muszą albo jechać z uberem, albo iść z buta, albo marznąć na przystanku kilkadziesiąt minut i czekać na następny kurs, który nie wiadomo czy też się odbędzie, bo nie wiemy ile brygad wypadło, ilu kierowców brakuje.
Może Mobilis by oświadczył ile kierowców mu fizycznie brakuje?
Może Miasto informowałoby codziennie ile kursów jest niezrealizowanych wskutek braku kierowców.
Oraz informacja, które linie dotknięte są brakiem kierowców w danym dniu. Tak by pasażerowie wiedzieli czego mogą się spodziewać. Np informacja że na 184 brakuje kierowcy; ideałem byłaby informacja, które konkretnie kursy wypadły, czy to z z braku obsady czy to z powodu awarii. Taka informacja powinna być on-line na tablicach informacji pasażerskiej, plus ewentualnie na aplikacjach, jeśli jakaś pokazuje informacje w czasie rzeczywistym.
Znów potwierdziło się powiedzenie, że jeśli coś wiesz (albo domyślasz się tego) miesiąc wcześniej, to przez miesiąc czasu uchodzisz za głupca.
Wszak na forum napisano: "że jak zwykle MKM-y się ze...ły a nie było o co". I nikt tych prześmiewczych i jak się okazało głupich słów nie odszczekał. Bo widzimy, że jednak było o co się "że...rać". I ten kto trzeźwo myśli widział to już wcześniej. Praw rynku się nie oszuka, braki kadrowe wiadomo z czego wynikają.
I teraz mamy sytuację taką o to:
Odejmujemy pracy przewozowej MPK po to by ją z powrotem oddać, bo ten komu pracy przewozowej dołożyliśmy sobie nie radzi z zadaniem.
Mamy skompromitowany, ośmieszony ZTP - i nikt tam nie ponosi konsekwencji. Radosna twórczość tych profesjonalistów doprowadza do sytuacji, że ludzie muszą albo jechać z uberem, albo iść z buta, albo marznąć na przystanku kilkadziesiąt minut i czekać na następny kurs, który nie wiadomo czy też się odbędzie, bo nie wiemy ile brygad wypadło, ilu kierowców brakuje.
Może Mobilis by oświadczył ile kierowców mu fizycznie brakuje?
Może Miasto informowałoby codziennie ile kursów jest niezrealizowanych wskutek braku kierowców.
Oraz informacja, które linie dotknięte są brakiem kierowców w danym dniu. Tak by pasażerowie wiedzieli czego mogą się spodziewać. Np informacja że na 184 brakuje kierowcy; ideałem byłaby informacja, które konkretnie kursy wypadły, czy to z z braku obsady czy to z powodu awarii. Taka informacja powinna być on-line na tablicach informacji pasażerskiej, plus ewentualnie na aplikacjach, jeśli jakaś pokazuje informacje w czasie rzeczywistym.
Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024
Daniel... Daj już spokój. Już kilka osób mówiło, że ma dość czytania Twoich narzekań w tym temacie. Ciągle piszesz to samo i już to wszystko wiemy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 6 gości