Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024 [Mobilis - dyskusja o nowej umowie 19.10.2024]

- Linie, trasy, rozkłady
scyzor663
Specjalista
Posty: 312
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: scyzor663 » 07 lis 2024, 20:58

Jechałem dzisiaj o 14:20, to na Makuszyńskiego stało chyba z 30 wozów, więc można przypuszczać, że to brak kierowców, a nie wozów jest głównym problemem.

dsp
Pasażer
Posty: 34
Rejestracja: 24 paź 2023, 12:12

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: dsp » 07 lis 2024, 21:23

Kojak pisze: 07 lis 2024, 19:31 Przy niskim nominale to chyba odwrotnie. Nie powinno być problemów kadrowych.
Niski nominał wynika z dużej ilości dni świątecznych, w które to dni kierowcy też pracują. Fakt, że mniej niż w powszednie, ale jednak rodzi to problemy.

Kierman
Ekspert
Posty: 600
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Kierman » 07 lis 2024, 21:36

Po prostu musisz oddać wolne za święto i stąd może brakować ludzi, chyba że przyjdą za wolne.

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 722
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: MichalTyniec » 07 lis 2024, 22:20

Mi zaczyna coraz bardziej działać na nerwach mobilis, rano czekałem 30 minut na 501 do huty, po 20 tak samo nie przyjechał w kierunku miasta gdzie znowu czekałem tyle samo, żeby chociaż na mapie był to by się wsiadło w coś innego żeby kawałek podjechać.

Bądź Wola Twoja
Znawca
Posty: 110
Rejestracja: 19 gru 2022, 14:25

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Bądź Wola Twoja » 08 lis 2024, 0:06

Kojak pisze: 07 lis 2024, 19:31
Przy niskim nominale to chyba odwrotnie. Nie powinno być problemów kadrowych.
No właśnie nie, jeśli miesiąc ma 30 dni, a nominał pracy to np. 19 jak teraz to znaczy, że kierowcy mają 11 dni wolnego, a jak nominał pracy wynosi dajmy na to 22 dni to wolnego jest mniej, co za tym idzie prościej jest znaleźć obsadę na każdy dzień.

damian_krk2
Ekspert
Posty: 1600
Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: damian_krk2 » 08 lis 2024, 0:29

Bądź Wola Twoja pisze: 08 lis 2024, 0:06 No właśnie nie, jeśli miesiąc ma 30 dni, a nominał pracy to np. 19 jak teraz to znaczy, że kierowcy mają 11 dni wolnego, a jak nominał pracy wynosi dajmy na to 22 dni to wolnego jest mniej, co za tym idzie prościej jest znaleźć obsadę na każdy dzień.
Nie wiem jak w Mobilisie ale w MPK kierowcy mają trzymiesięczny okres rozliczeniowy. Przez co np w takim październiku gdzie było 23 dni pracy mogli dać komuś 21 i w listopadzie gdzie jest 19 dni pracy tez mogą dać 21.

suchy
Ekspert
Posty: 1170
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: suchy » 08 lis 2024, 5:56

damian_krk2 pisze: 08 lis 2024, 0:29 Nie wiem jak w Mobilisie ale w MPK kierowcy mają trzymiesięczny okres rozliczeniowy. Przez co np w takim październiku gdzie było 23 dni pracy mogli dać komuś 21 i w listopadzie gdzie jest 19 dni pracy tez mogą dać 21.
Zgadza się, przecież praktycznie nigdzie w handlu i usługach nie stosuje się 1-miesięcznego okresu rozliczeniowego (no chyba, że to jakieś biuro, gdzie Pani Krysia ZAWSZE od 30 lat przychodzi do pracy wylącznie od pn-pt od 8-16 :D ), tylko dłuższe okresy co najmniej 3 miesięczne.

Więc to że teraz w listopadzie są tylko 152h nic nie znaczy - bo jeśli pracownik dopiero zaczyna kwartał, to można mu mimo wszystko zaplanować w grafiku np. 170h . A te "nadmiarowe" 18h które wypracuje teraz, można oddać w formie dni wolnych w grudniu czy też styczniu podczas rozliczenia.

boms
Znawca
Posty: 130
Rejestracja: 13 wrz 2022, 1:55

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: boms » 08 lis 2024, 6:17

michasss pisze: 07 lis 2024, 18:28 MANy z 511 przejdą na jakąś inną linię?
Makuszyńskiego ma przejąć obsługę 163.

boms
Znawca
Posty: 130
Rejestracja: 13 wrz 2022, 1:55

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: boms » 08 lis 2024, 16:13

Doprecyzowując: MANy na 163 w dni powszednie, w sobotę i święta dalej AMZty.

kry5
Miłośnik
Posty: 56
Rejestracja: 26 mar 2022, 17:23

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: kry5 » 08 lis 2024, 20:29

Dzisiaj rano 501 nie przyjechał, popołudniu wracam z pracy kurs 14.04 z ROK 511 nie przyjechał. Jeden wielki koszmar!!! Obydwie linie przez Armii Krajowej, przez to 173 często zaprane...

MichalTyniec
Ekspert
Posty: 722
Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: MichalTyniec » 08 lis 2024, 21:28

kry5 pisze: 08 lis 2024, 20:29 Dzisiaj rano 501 nie przyjechał, popołudniu wracam z pracy kurs 14.04 z ROK 511 nie przyjechał. Jeden wielki koszmar!!! Obydwie linie przez Armii Krajowej, przez to 173 często zaprane...
Normalka, ja już odpuszczam jazdę o 5 rano na Czarnowiejskiej i jadę "52" do Huty bo to inaczej nie ma sensu, przynajmniej wiem że ten tramwaj przyjedzie.

kucyk
Ekspert
Posty: 2404
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: kucyk » 08 lis 2024, 21:43

boms pisze: 08 lis 2024, 16:13 Doprecyzowując: MANy na 163 w dni powszednie, w sobotę i święta dalej AMZty.
Oooo. W dzień powszedni Zajezdnia Makuszyńskiego i nowe MANy a w weekendy Zajezdnia Na Załęczu i stare AMZty. :shock:

Scanii nie można wysłać w weekendy? :o

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1566
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: pasazer_mobilisu » 08 lis 2024, 22:03

kucyk pisze: 08 lis 2024, 21:43 Scanii nie można wysłać w weekendy?
Nie dość, że w weekendy będą jeździć graty to jeszcze "163" ma mniej brygad od "511", więc nowych autobusów będzie jeździło mniej.
Nie karmić troli :!:

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: Kojak » 09 lis 2024, 3:50

Co rusz to nowe kwiatki wychodzą z tym przetargiem. Niby konkurencja, niby prywatny przewoźnik, a jakość usług wcale nie jest lepsza, wręcz gorsza.
Znów potwierdziło się powiedzenie, że jeśli coś wiesz (albo domyślasz się tego) miesiąc wcześniej, to przez miesiąc czasu uchodzisz za głupca.
Wszak na forum napisano: "że jak zwykle MKM-y się ze...ły a nie było o co". I nikt tych prześmiewczych i jak się okazało głupich słów nie odszczekał. Bo widzimy, że jednak było o co się "że...rać". I ten kto trzeźwo myśli widział to już wcześniej. Praw rynku się nie oszuka, braki kadrowe wiadomo z czego wynikają.
I teraz mamy sytuację taką o to:
Odejmujemy pracy przewozowej MPK po to by ją z powrotem oddać, bo ten komu pracy przewozowej dołożyliśmy sobie nie radzi z zadaniem.
Mamy skompromitowany, ośmieszony ZTP - i nikt tam nie ponosi konsekwencji. Radosna twórczość tych profesjonalistów doprowadza do sytuacji, że ludzie muszą albo jechać z uberem, albo iść z buta, albo marznąć na przystanku kilkadziesiąt minut i czekać na następny kurs, który nie wiadomo czy też się odbędzie, bo nie wiemy ile brygad wypadło, ilu kierowców brakuje.
Może Mobilis by oświadczył ile kierowców mu fizycznie brakuje?
Może Miasto informowałoby codziennie ile kursów jest niezrealizowanych wskutek braku kierowców.
Oraz informacja, które linie dotknięte są brakiem kierowców w danym dniu. Tak by pasażerowie wiedzieli czego mogą się spodziewać. Np informacja że na 184 brakuje kierowcy; ideałem byłaby informacja, które konkretnie kursy wypadły, czy to z z braku obsady czy to z powodu awarii. Taka informacja powinna być on-line na tablicach informacji pasażerskiej, plus ewentualnie na aplikacjach, jeśli jakaś pokazuje informacje w czasie rzeczywistym.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1645
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Przetarg na obsługę linii autobusowych 2024

Post autor: yosujiro » 09 lis 2024, 4:46

Daniel... Daj już spokój. Już kilka osób mówiło, że ma dość czytania Twoich narzekań w tym temacie. Ciągle piszesz to samo i już to wszystko wiemy.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 6 gości