Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Czy ktoś orientuje się jak będzie wyglądała organizacja komunikacji na Bohomolca w związku z przeprowadzaniem torów przez tę ulicę? W sumie można by było puścić objazd przez ul. Reduta, gdyby zlikwidować miejsca parkingowe i olbrzymie progi zwalniające.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Na ul. Reduta jest ograniczenie do 3,5 tony - czy ono nie wynika z konstrukcji mostu?krawiec pisze: 10 wrz 2024, 14:50Czy ktoś orientuje się jak będzie wyglądała organizacja komunikacji na Bohomolca w związku z przeprowadzaniem torów przez tę ulicę? W sumie można by było puścić objazd przez ul. Reduta, gdyby zlikwidować miejsca parkingowe i olbrzymie progi zwalniające.
Osobiście obstawiam objazd w stronę Huty przez Bora-Komorowskiego i Jurczaka. W drugą albo przez drogę wewnętrzną między Multikinem i Parkiem Wodnym (acz tu chyba jest trochę komplikacji, a i samo skrzyżowanie może być niedostępne w czasie prac), albo przez skrzyżowanie Dobrego Pasterza - Bora-Komorowskiego. Gdyby autobusy miały problem ze złożeniem się, to można trochę złagodzić zakręt.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Radny Dzielnicy III Marcin Borek napisał na grupie Tramwaj w Dzielnicy III Prądnik Czerwony, że na dzisiejszej Radzie Budowy padła deklaracja iż pętla Mistrzejowice zostanie oddana do użytku 23 listopada.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Mam ochotę zrobić kalendarz/grafikę pokazującą jak oddania inwestycji się przedłużają w tym wspaniałym mieście, jaki był pierwotny termin pętli Mistrzejowice, drugi września? 

ona/jej
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Chyba nie było to postowane, ale otworzyli do ruchu przeciwną stronę jezdni na Młyńskiej, korki takie same
ona/jej
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Na ostatniej radzie budowy padła deklaracja ze strony miasta, że istniejące w projekcie trzy pasy ruchu na wlocie r. Młyńskiego od strony Meissnera zostaną skrócone z ok. 150m do 80m, a w zamian zostanie wprowadzona zieleń 
Kolejny mały kamyczek do ucywilizowania tego projektu

Kolejny mały kamyczek do ucywilizowania tego projektu

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
A potem "ola boga korek, bo auta skręcające w lewo nie mieszczą się na pasie do lewo skrętu i blokują pas na wprost" jak to ma miejsce na Nowohuckiej przy skręcie w lewo w Ofiar Dąbia
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Ale tam przecież nie ma od strony Meissnera takiego ruchu, żeby to był problem. Gdyby tak było od Młyńskiej, to się zgodzę. Jak zwykle nie jestem jakoś bardzo prozielony, to w tym wypadku popieram zmianę.
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Wcześniej Meissnera ma przekrój 2x1, to niby skąd te auta miałyby się tam wziąść?Kierman pisze: 26 paź 2024, 14:03 A potem "ola boga korek, bo auta skręcające w lewo nie mieszczą się na pasie do lewo skrętu i blokują pas na wprost" jak to ma miejsce na Nowohuckiej przy skręcie w lewo w Ofiar Dąbia

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Bez przesady, porównywanie ruchu na Nowohuckiej z Meissnera niezbyt pasuje, zupełnie inne natężenia są w obu miejscach.Kierman pisze: 26 paź 2024, 14:03 A potem "ola boga korek, bo auta skręcające w lewo nie mieszczą się na pasie do lewo skrętu i blokują pas na wprost" jak to ma miejsce na Nowohuckiej przy skręcie w lewo w Ofiar Dąbia
Poza tym te "ola boga" to raczej nie pasażerowie KMK, która to niby jest priorytetem miasta

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
23 listopada ma zostać otwarte torowisko do Mistrzejowic:
www.facebook.com/share/rvd6oMBWFvZyUXEd/Gościliśmy wczoraj na budowie linii tramwajowej KST IV, Zastępcę Prezydenta Miasta Krakowa, Stanisława Kracika.
Zakończenie budowy planowane jest na pierwszy kwartał 2026 roku, jednak już 23 listopada tramwaje powrócą do Mistrzejowic.
Szczegóły pod linkiem: https://bit.ly/4eJe36F
Zgodnie z deklaracją wykonawcy, tramwaje będą kursowały do przedostatniego przystanku przed pętlą, a na pętli, gdzie trwają ostatnie prace, będą zawracały w ramach przejazdów technicznych.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Po kolejnej wizytacji dowiadujemy się o ...... kolejnym opóźnieniu w oddaniu inwestycji.
BRAWO !!!
Jeszcze przez ostatnie tygodnie wszędzie zapewniano mieszkańców o oddaniu pod koniec 2025 roku. Dzisiaj słyszymy już I kwartał 2026 roku. To nawet 3 miesiące później. A to przecież już nie pierwszy raz.
No SUPER !!!



Jeszcze przez ostatnie tygodnie wszędzie zapewniano mieszkańców o oddaniu pod koniec 2025 roku. Dzisiaj słyszymy już I kwartał 2026 roku. To nawet 3 miesiące później. A to przecież już nie pierwszy raz.

No SUPER !!!


Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Zaczynam mieć wrażenie że gigaprzystanek Rondo Polsadu jest jeden, bo skraca to teoretyczny przejazd tramwaju i sprawia, że inwestycja na papierze jest sensowna, tylko czy warto było dla dwóch minut zmusić pasażerów do mało optymalnych przesiadek? Słabo mają pracownicy biurowców, przesiadający się ws. Opolskiej, Miechowity i Ronda Barei, mieszkańcy okolicy ul. Promienistych, uczniowie SP60, LOXXXI. Wszystkim równo, wszystkim... A wydaje mi się że na wczesnych schematach miały być tam dwa osobne przystanki, nawet jeden ale pod rondem byłby bardziej wyrównany, a tak to jest beznadzieja.
ona/jej
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
Zacznijmy od tego, że tam w ogóle nie za bardzo jest uzasadnienie dla tramwaju na -1 na r. Polsadu.
Ten projekt był sp... już na etapie koncepcji, gdzie zakładano tramwaj na -1 na r. Polsadu (przy ruchu poprzecznym poprowadzonym estakadą), za to na poziomie 0 na r. Młyńskim (gdzie główny ruch idzie Pilotów <-> Młyńska).
Potem dorzucono do tego jeszcze chorą lokalizację komory rozjazdowej w kierunku Strzelców na wysokości... Capgemini i mamy to, co mamy.
Ten projekt był sp... już na etapie koncepcji, gdzie zakładano tramwaj na -1 na r. Polsadu (przy ruchu poprzecznym poprowadzonym estakadą), za to na poziomie 0 na r. Młyńskim (gdzie główny ruch idzie Pilotów <-> Młyńska).
Potem dorzucono do tego jeszcze chorą lokalizację komory rozjazdowej w kierunku Strzelców na wysokości... Capgemini i mamy to, co mamy.
Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/mistr ... 59071.html
Aha...brak możliwości dojazdu pasażerów do pętli nie będzie stanem tymczasowym, lecz potrwa wiele miesięcy. (...) będzie obowiązywał do końca trwania inwestycji (...) Obecnie oficjalnym terminem zakończenia prac jest IV kwartał 2025 roku, co oznacza jeszcze przynajmniej rok, o ile data ta nie zostanie przesunięta.
ona/jej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości