Żabiniec

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 390
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom

Re: Żabiniec

Post autor: elot360 » 22 cze 2024, 21:35

Kaszmir pisze: 22 cze 2024, 10:28Trochę nie rozumiem wspomnianego pomysłu.
Zamysł mam taki żeby zminimalizować dyskomfort jakim jest linia okrężna.
Kaszmir pisze: 22 cze 2024, 10:28"147" i tak będzie mieć więcej niż jedną brygadę, a koordynacja samej ze sobą będzie trudna przez korki na Żabińcu.
Założyłem jedną brygadę, bo na moje zielone pojęcie ZTP tak kombinuje z trasą byle tylko przyoszczędzić na jednym busie. Najwidoczniej nie mam racji.
Kaszmir pisze: 22 cze 2024, 10:28Wreszcie, przy takim układzie osoby jadące z Żabińca do N. Kleparza, np. by przesiąść się na autobusy na Alejach, miałyby odczuwalnie wydłużoną podróż bo linia wjeżdżałaby kieszeniowo na Krowodrzę Górkę.
Myślę że w przypadku istnienia 513 pasażerowie mając przed oczami wizję spaceru z pętli NK do przystanku znajdującego się między ulicami Prądnicką i Śląską, chyba wezmą tą pierwszą opcję (nawet jeśli sumarycznie miałaby się im nie opłacać, myślę że mało kto rozważa ile czasu mógłby zaoszczędzić na przesiadkach w opozycji do wyboru linii bezpośredniej). Nie jest to oczywiście niczym podparte tylko są to moje luźne przemyślenia.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6835
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Żabiniec

Post autor: Kaszmir » 23 cze 2024, 11:15

elot360 pisze: 22 cze 2024, 21:35Założyłem jedną brygadę, bo na moje zielone pojęcie ZTP tak kombinuje z trasą byle tylko przyoszczędzić na jednym busie. Najwidoczniej nie mam racji.
Linia ma kursować co 10 minut w szczycie, a sam rozkładowy przejazd trasy zajmie ok. 20 minut - jak zatem może być jedna brygada? ;) W rozpisce orientacyjnej liczby pojazdów ZTP wpisało dla "147" cztery brygady.
elot360 pisze: 22 cze 2024, 21:35Myślę że w przypadku istnienia 513 pasażerowie mając przed oczami wizję spaceru z pętli NK do przystanku znajdującego się między ulicami Prądnicką i Śląską, chyba wezmą tą pierwszą opcję (nawet jeśli sumarycznie miałaby się im nie opłacać, myślę że mało kto rozważa ile czasu mógłby zaoszczędzić na przesiadkach w opozycji do wyboru linii bezpośredniej). Nie jest to oczywiście niczym podparte tylko są to moje luźne przemyślenia.
"147" jest przede wszystkim dla Żabińca, a tam nie ma "513". Dla tych pasażerów wjazdy kieszeniowe przez Krowodrzę Górkę to byłoby spore nadkładanie drogi w drodze do centrum,

Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 390
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom

Re: Żabiniec

Post autor: elot360 » 24 cze 2024, 9:32

No dobrze, przyznaję że moja teoria o "oszczędnościach ponad miarę" nie ma pokrycia w rzeczywistości. Natomiast co do wydłużonej drogi do centrum, rozumiem że mam to interpretować że przejazd przez Fieldorfa-Nila i Ździebły-Danowskiego (przedstawiona na mapce ZTP) jest lepsza od wjazdu kieszeniowego do Krowodrzy Górki (czyli powrót przez Fieldorfa-Nila i Prądnicką do Bratysławskiej), czy że powinno się dążyć do powrotu bezpośrednio do Bratysławskiej przez Prądnicką (tak jak było to planowane pierwotnie)?

Natomiast przy szukaniu czy czegoś źle nie zapamiętałem, natrafiłem na inny post Pana Radnego, pod którym napisał 2 tygodnie temu że będzie proponował radzie rozwiązanie z pętlą autobusową w pobliżu Biedronki przy ulicy Żabiniec
W mojej propozycji uchwały znajdzie się też wniosek, aby docelowo utworzyć pętlę/zawrotkę na końcu ulicy Żabiniec, na działce gminnej 550/4, oznaczonej w miejscowym planie jako KDX.7 (Z przeznaczeniem pod rozbudowę infrastruktury drogowej i pieszej) i umożliwienie poprowadzenia w przyszłości linii w obydwu kierunkach ulicami Prądnicką, Zdrową i Żabiniec.
Liczę, że uda się przekonać Radę to przyjęcia uchwały w takiej formie, a następnie ZTP do przychylenia się do tych postulatów.
Obrazek
https://www.facebook.com/groups/3242424 ... 2681201558

Pomysł na linię 147 mam zasłyszany jeszcze jeden, ale wstrzymam się do czasu waszych opinii na temat powyższego

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6835
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Żabiniec

Post autor: Kaszmir » 24 cze 2024, 11:08

elot360 pisze: 24 cze 2024, 9:32Natomiast co do wydłużonej drogi do centrum, rozumiem że mam to interpretować że przejazd przez Fieldorfa-Nila i Ździebły-Danowskiego (przedstawiona na mapce ZTP) jest lepsza od wjazdu kieszeniowego do Krowodrzy Górki (czyli powrót przez Fieldorfa-Nila i Prądnicką do Bratysławskiej), czy że powinno się dążyć do powrotu bezpośrednio do Bratysławskiej przez Prądnicką (tak jak było to planowane pierwotnie)?
Wg mnie powinno się wrócić do oryginalnej trasy, dzięki czemu z Żabińca autobus będzie jechał najkrótszą drogą do centrum, a i "Lekarska" będzie mieć obsługę w obie strony.

Kolec
Specjalista
Posty: 248
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: Żabiniec

Post autor: Kolec » 24 cze 2024, 13:18

Kaszmir pisze: 24 cze 2024, 11:08
Wg mnie powinno się wrócić do oryginalnej trasy, dzięki czemu z Żabińca autobus będzie jechał najkrótszą drogą do centrum, a i "Lekarska" będzie mieć obsługę w obie strony.
I tak właśnie jest zaakceptowane ZTP. Linia ma ruszyć jesienią (choć nie podano oficjalnego terminu). Ps. Będąc na Makuszyńskiego mam obawy czy nowa zajezdnia zostanie uruchomiona do października, wszak na chwilę obecną nic się tam nie dzieje :/.

Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 390
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom

Re: Żabiniec

Post autor: elot360 » 24 cze 2024, 14:03

Kolec pisze: 24 cze 2024, 13:18 I tak właśnie jest zaakceptowane ZTP. Linia ma ruszyć jesienią (choć nie podano oficjalnego terminu).
Według ostatnich doniesień, zresztą zawartych w tym wątku, ZTP plany zmieniło i do zaopiniowania przez radnych wysłali trasę która przebiega dodatkowo przez Fieldorfa-Nila i Ździebły-Danowskiego (zamiast przez Bratysławską). Znowu się coś zmieniło?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6835
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Żabiniec

Post autor: Kaszmir » 24 cze 2024, 14:42

elot360 pisze: 24 cze 2024, 14:03Znowu się coś zmieniło?
Tak, dziś po godz. 12 ZTP wrzuciło post z informacją, że zostaje przy oryginalnej trasie:
Planowane przystanki nowej linii 147, zostały pozytywnie zaopiniowane przez Radę Dzielnicy IV Prądnik Biały.

Uwzględniliśmy również wniosek Mieszkańców o skierowanie jej przez ul. Prądnicką i Bratysławską.

Linia zostanie uruchomiona w ramach nowej umowy z firmą Mobilis już tej jesieni.

Tak prezentuje się jej trasa i planowane przystanki.

Obrazek
https://www.facebook.com/ZTPkrakow/post ... 8ucbauiP1l

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1645
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Żabiniec

Post autor: yosujiro » 10 paź 2024, 5:55

Wygląda na to, że wszystkie przystanki są już gotowe do przyjęcia linii 147 na Żabińcu. Brakuje tylko tabliczek z numerem i rozkładów, co jak wiadomo pewnie pojawi się w noc przed uruchomieniem linii. Busów w Mobilisie też przybywa, podobno jest już przynajmniej 7 sztuk.

Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 390
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom

Re: Żabiniec

Post autor: elot360 » 19 lis 2024, 22:59

Na fejsie donoszą od wczoraj że zdemontowano progi na ulicy Zdrowej i Jaracza. Dzisiaj pojawiła się też informacja że w co najmniej jednym miejscu na jednej z nich wstawiono jakiś nowy próg (łagodniejszy). Domyślam się że zmiany są wprowadzone z powodu kursowania busika.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości