Komunikacja miejska w 2024 roku
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Według moich informacji obie dzielnice - Bronowice i Zwierzyniec - chcą, aby 126 został na Os. Podwawelskim. Pewnym kompromisem miałaby być częstotliwość co 24-25 minut, jeśli nie będzie możliwości zaangażowania kolejnych pojazdów.
-
- Pasażer
- Posty: 46
- Rejestracja: 18 lis 2024, 20:18
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Poza tym ciąg Most Zwierzyniecki - Zielińskiego zostanie z linią 101 i 219, gdyby wszystko inne zaczęło kursować do Salwatora. Pasażerowie z Księcia Józefa przez rok remontu, gdy linie aglo wykonywały nawet 10 kursów na godzinę przyzwyczaili się do tego, że z Kapelanki co chwilę coś pojedzie.
Tak samo wielu byłych pasażerów 112 i 162 zamiast na osiedle Robotnicze chodzi na Zielińskiego. Wg mnie trasa 126 ma spory potencjał.
Tak samo wielu byłych pasażerów 112 i 162 zamiast na osiedle Robotnicze chodzi na Zielińskiego. Wg mnie trasa 126 ma spory potencjał.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
To pokazuje jak bardzo brakuje linii z Tyńca czy skądkolwiek p. Os Robotnicze przez Zielińskiego. Tak jak 612. Jeżeli ludzie mając przystanek pod domem idą na dalszy. To pokazuje, że ludzie stamtąd wolą jechać Zielińskiego niż włóczyć się p. Rynek Dębnicki.nizszecenybiletow pisze: 19 lis 2024, 14:34 Poza tym ciąg Most Zwierzyniecki - Zielińskiego zostanie z linią 101 i 219, gdyby wszystko inne zaczęło kursować do Salwatora. Pasażerowie z Księcia Józefa przez rok remontu, gdy linie aglo wykonywały nawet 10 kursów na godzinę przyzwyczaili się do tego, że z Kapelanki co chwilę coś pojedzie.
Tak samo wielu byłych pasażerów 112 i 162 zamiast na osiedle Robotnicze chodzi na Zielińskiego. Wg mnie trasa 126 ma spory potencjał.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
No bo dojazd do ronda Grunwaldzkiego daje spore możliwości przesiadki praktycznie w każdy rejon Krakowa. Za to dojazd na Salwator 2x9 spowoduje kolejną przesiadkę na tramwaj lub (sporadyczne 109) i dopiero dojazd w rejon Alej. A to o jakieś 10-15 wydłuża czas przejazdu...
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Czy wy też zauważyliście jak zaprane są autobusy na przystanku Czarnowiejska w kier. albo na Hutę albo na Aleje? W godz. szczytu? Zastanawiam się czy nie warto by napisać jakąś petycję odnośnie utworzenia jakiejś linii przyspieszonej która skręcałaby w prawo w aleje mogłaby oczywiście kursować tylko w dni powszednie. W ogóle autobusy w całym ciągu od przystanku Zarzecze są już mocno zapchane. Brakuje linii 114 myślałem że ją godnie zastąpi 310 ale niestety dwa kursy na godz. poza szczytem to masakra. Może jakieś 573, 594? Zastanawiają się na uruchomieniem 137. Może coś na wzór dawnej 114 zrobią chociaż do os. Podwawelskiego.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
ZTP zarżnął 139 i są efekty. 199 jeździ poza rozkładem, poza tym ludzie nie lubią się przesiadać, bo i tak wsiądą w 139 na Prandoty. 199 też do punktualnych nie należy (z Huty łapie większe opóźnienia niż 139).kry5 pisze: 19 lis 2024, 23:22 Czy wy też zauważyliście jak zaprane są autobusy na przystanku Czarnowiejska w kier. albo na Hutę albo na Aleje? W godz. szczytu? Zastanawiam się czy nie warto by napisać jakąś petycję odnośnie utworzenia jakiejś linii przyspieszonej która skręcałaby w prawo w aleje mogłaby oczywiście kursować tylko w dni powszednie. W ogóle autobusy w całym ciągu od przystanku Zarzecze są już mocno zapchane. Brakuje linii 114 myślałem że ją godnie zastąpi 310 ale niestety dwa kursy na godz. poza szczytem to masakra. Może jakieś 573, 594? Zastanawiają się na uruchomieniem 137. Może coś na wzór dawnej 114 zrobią chociaż do os. Podwawelskiego.
Po co kolejne autobusy w prawo? Jest 194/494, 164, 144, 310 i 173 i wg moich obserwacji tyle wystarczy.
Jeśli coś ma być z Zarzecza 139 przedłużone do Bronowice SKA.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
139 byłby dobrym kandydatem dla Wizjonerów. A jeśli nie mógłby tam jeździć, to faktycznie do Bronowice SKA i stać w zatoce na wiadukcie. 199 i 164 nie muszą tam stawać bo stają na dole. Ewentualnie można je przerzucić na przystanek 120.krawiec pisze: 20 lis 2024, 9:03 ZTP zarżnął 139 i są efekty. 199 jeździ poza rozkładem, poza tym ludzie nie lubią się przesiadać, bo i tak wsiądą w 139 na Prandoty. 199 też do punktualnych nie należy (z Huty łapie większe opóźnienia niż 139).
Po co kolejne autobusy w prawo? Jest 194/494, 164, 144, 310 i 173 i wg moich obserwacji tyle wystarczy.
Jeśli coś ma być z Zarzecza 139 przedłużone do Bronowice SKA.
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Ale jest na to bardzo proste rozwiązanie. Można zrobić 119 + 139 zamiast 139, 132 + 137 zamiast 132 i 197 + 199 zamiast 199. Każdy z f30 w szczycie i f40 poza szczytem, wtedy autobusy w magiczny sposób zaczną nagle jeździć punktualniekrawiec pisze: 20 lis 2024, 9:03ZTP zarżnął 139 i są efekty. 199 jeździ poza rozkładem, poza tym ludzie nie lubią się przesiadać, bo i tak wsiądą w 139 na Prandoty. 199 też do punktualnych nie należy (z Huty łapie większe opóźnienia niż 139).

139 mógłby zostać na obecnej trasie, natomiast 119 zawijać np. do Wizjonerów, 132 jak obecnie, ale już 137 na Nowy Kleparz, a z 197 można by np. zrobić jakieś kursy inną trasą na Prądniku

A jeśli to nie poprawi w magiczny sposób punktualności, no to co stoi na przeszkodzie, żeby zrobić linie z f60? Może w końcu się uda!
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Ja bym jeszcze skrócił 139 i 132 do Mistrzejowic, bo potem linia dubluje tramwaj do Ronda Hipokratesa no i potem stworzył coś ze Szpitala Rydygiera na kombinat, tak by się nic nie dublowało z tramwajem. Wszystko zgodnie z narracją ZTP 

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Koniecznie z nowymi numerkami, może 177 i 197Kierman pisze: 20 lis 2024, 11:18 Ja bym jeszcze skrócił 139 i 132 do Mistrzejowic, bo potem linia dubluje tramwaj do Ronda Hipokratesa no i potem stworzył coś ze Szpitala Rydygiera na kombinat, tak by się nic nie dublowało z tramwajem. Wszystko zgodnie z narracją ZTP![]()

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Cześć, nie wiem czy poruszany był tutaj temat na forum świateł na północy Krakowa: skrzyżowanie ul. Wybickiego, Radzikowskiego z Stachiewicza. Pierwszy raz dzisiaj rano spotkałem się z tym, że autobus jechał odcinek od Makowskiego na Łobzów przez 20 minut, gdyż światła od strony Stachiewicza są wybitnie fatalnie ustawione na wjeżdzających od Stachiewicza, czyli rano jednej z głównych porannych arterii dojazdu z północy do Bronowic, czy Krowodrza. Czy nie myślicie, że okresowe (poranne) zwiększenie częstotliwości zielonego, bądz wydłużenie jego z tej strony, to jest najlepsza opcja? Pierwszy raz dzisiaj wyżalam się na KMK, bo dzisiejsza sytuacja już przerosła czarę goryczy...
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Tam zawsze tak jest, co drugi cykl jest Stachiewicza, a co drugi lewoskręt z Wybickiego. Jedyne co można by zrobić, to odrobinę wydłużyć zielone dla Stachiewicza, bo obecnie chyba najkrócej ze wszystkich wlotów się ono tam świeci. Niestety nie ma tam za bardzo co innego zrobić, wszystkie kierunki są bardzo obciążone i każda zmiana może doprowadzić do powiększenia korków. Pozostaje tylko ubolewać, że miasto razem z koleją (chyba?) porzuciło pomysł budowania tunelu na przedłużeniu Kijowskiej. To mógł być gamechanger w tamtym rejonie.
-
- Pasażer
- Posty: 46
- Rejestracja: 18 lis 2024, 20:18
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Po obserwacji 501 i 511 i potoku Czarnowiejska-Politechnika (ruch z walizkami), brakuje połączenia z Dworcem i wg mnie dobrze było wydłużyć 189 z Nowego Kleparza (gdzie i tak przejazd z przystanku początkowego na przystanek na Al. Słowackiego trwa czasami 7-8 minut).kry5 pisze: 19 lis 2024, 23:22 Czy wy też zauważyliście jak zaprane są autobusy na przystanku Czarnowiejska w kier. albo na Hutę albo na Aleje? W godz. szczytu? Zastanawiam się czy nie warto by napisać jakąś petycję odnośnie utworzenia jakiejś linii przyspieszonej która skręcałaby w prawo w aleje mogłaby oczywiście kursować tylko w dni powszednie. W ogóle autobusy w całym ciągu od przystanku Zarzecze są już mocno zapchane. Brakuje linii 114 myślałem że ją godnie zastąpi 310 ale niestety dwa kursy na godz. poza szczytem to masakra. Może jakieś 573, 594? Zastanawiają się na uruchomieniem 137. Może coś na wzór dawnej 114 zrobią chociaż do os. Podwawelskiego.
Pytanie tylko gdzie kończyć by mogło takie 189, może po powrocie 109 na Salwator, skierujmy 189 na Cichy Kącik?
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Rozważane jest skierowanie "139" do Wizjonerów. Wtedy akurat by się zwolniło miejsce na Przybyszewskiego dla "189"nizszecenybiletow pisze: 20 lis 2024, 16:33Pytanie tylko gdzie kończyć by mogło takie 189, może po powrocie 109 na Salwator, skierujmy 189 na Cichy Kącik?

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Pytanie czy na Przybyszewskiego kończyć powinna jakakolwiek linia - to nie jest odpowiednie miejsce i kierowcy nie są z tego zadowoleni. Niestety niezbyt widzę alternatywęKaszmir pisze: 20 lis 2024, 16:51 Rozważane jest skierowanie "139" do Wizjonerów. Wtedy akurat by się zwolniło miejsce na Przybyszewskiego dla "189"Na Cichy Kącik trochę szkoda kierować bo wtedy linia wjechałaby w korek na Piastowskiej.

https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] i 2 gości