Komunikacja miejska w 2024 roku

- Linie, trasy, rozkłady
lolek-12
Ekspert
Posty: 520
Rejestracja: 18 lut 2020, 20:55
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: lolek-12 » 19 lis 2024, 12:23

Według moich informacji obie dzielnice - Bronowice i Zwierzyniec - chcą, aby 126 został na Os. Podwawelskim. Pewnym kompromisem miałaby być częstotliwość co 24-25 minut, jeśli nie będzie możliwości zaangażowania kolejnych pojazdów.

nizszecenybiletow
Pasażer
Posty: 46
Rejestracja: 18 lis 2024, 20:18

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: nizszecenybiletow » 19 lis 2024, 14:34

Poza tym ciąg Most Zwierzyniecki - Zielińskiego zostanie z linią 101 i 219, gdyby wszystko inne zaczęło kursować do Salwatora. Pasażerowie z Księcia Józefa przez rok remontu, gdy linie aglo wykonywały nawet 10 kursów na godzinę przyzwyczaili się do tego, że z Kapelanki co chwilę coś pojedzie.

Tak samo wielu byłych pasażerów 112 i 162 zamiast na osiedle Robotnicze chodzi na Zielińskiego. Wg mnie trasa 126 ma spory potencjał.

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 392
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Aułrora » 19 lis 2024, 14:55

nizszecenybiletow pisze: 19 lis 2024, 14:34 Poza tym ciąg Most Zwierzyniecki - Zielińskiego zostanie z linią 101 i 219, gdyby wszystko inne zaczęło kursować do Salwatora. Pasażerowie z Księcia Józefa przez rok remontu, gdy linie aglo wykonywały nawet 10 kursów na godzinę przyzwyczaili się do tego, że z Kapelanki co chwilę coś pojedzie.

Tak samo wielu byłych pasażerów 112 i 162 zamiast na osiedle Robotnicze chodzi na Zielińskiego. Wg mnie trasa 126 ma spory potencjał.
To pokazuje jak bardzo brakuje linii z Tyńca czy skądkolwiek p. Os Robotnicze przez Zielińskiego. Tak jak 612. Jeżeli ludzie mając przystanek pod domem idą na dalszy. To pokazuje, że ludzie stamtąd wolą jechać Zielińskiego niż włóczyć się p. Rynek Dębnicki.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

pjetrek
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: pjetrek » 19 lis 2024, 15:51

No bo dojazd do ronda Grunwaldzkiego daje spore możliwości przesiadki praktycznie w każdy rejon Krakowa. Za to dojazd na Salwator 2x9 spowoduje kolejną przesiadkę na tramwaj lub (sporadyczne 109) i dopiero dojazd w rejon Alej. A to o jakieś 10-15 wydłuża czas przejazdu...

kry5
Miłośnik
Posty: 56
Rejestracja: 26 mar 2022, 17:23

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kry5 » 19 lis 2024, 23:22

Czy wy też zauważyliście jak zaprane są autobusy na przystanku Czarnowiejska w kier. albo na Hutę albo na Aleje? W godz. szczytu? Zastanawiam się czy nie warto by napisać jakąś petycję odnośnie utworzenia jakiejś linii przyspieszonej która skręcałaby w prawo w aleje mogłaby oczywiście kursować tylko w dni powszednie. W ogóle autobusy w całym ciągu od przystanku Zarzecze są już mocno zapchane. Brakuje linii 114 myślałem że ją godnie zastąpi 310 ale niestety dwa kursy na godz. poza szczytem to masakra. Może jakieś 573, 594? Zastanawiają się na uruchomieniem 137. Może coś na wzór dawnej 114 zrobią chociaż do os. Podwawelskiego.

krawiec
Specjalista
Posty: 424
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: krawiec » 20 lis 2024, 9:03

kry5 pisze: 19 lis 2024, 23:22 Czy wy też zauważyliście jak zaprane są autobusy na przystanku Czarnowiejska w kier. albo na Hutę albo na Aleje? W godz. szczytu? Zastanawiam się czy nie warto by napisać jakąś petycję odnośnie utworzenia jakiejś linii przyspieszonej która skręcałaby w prawo w aleje mogłaby oczywiście kursować tylko w dni powszednie. W ogóle autobusy w całym ciągu od przystanku Zarzecze są już mocno zapchane. Brakuje linii 114 myślałem że ją godnie zastąpi 310 ale niestety dwa kursy na godz. poza szczytem to masakra. Może jakieś 573, 594? Zastanawiają się na uruchomieniem 137. Może coś na wzór dawnej 114 zrobią chociaż do os. Podwawelskiego.
ZTP zarżnął 139 i są efekty. 199 jeździ poza rozkładem, poza tym ludzie nie lubią się przesiadać, bo i tak wsiądą w 139 na Prandoty. 199 też do punktualnych nie należy (z Huty łapie większe opóźnienia niż 139).
Po co kolejne autobusy w prawo? Jest 194/494, 164, 144, 310 i 173 i wg moich obserwacji tyle wystarczy.
Jeśli coś ma być z Zarzecza 139 przedłużone do Bronowice SKA.

Jelczyk
Ekspert
Posty: 1049
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Jelczyk » 20 lis 2024, 9:11

krawiec pisze: 20 lis 2024, 9:03 ZTP zarżnął 139 i są efekty. 199 jeździ poza rozkładem, poza tym ludzie nie lubią się przesiadać, bo i tak wsiądą w 139 na Prandoty. 199 też do punktualnych nie należy (z Huty łapie większe opóźnienia niż 139).
Po co kolejne autobusy w prawo? Jest 194/494, 164, 144, 310 i 173 i wg moich obserwacji tyle wystarczy.
Jeśli coś ma być z Zarzecza 139 przedłużone do Bronowice SKA.
139 byłby dobrym kandydatem dla Wizjonerów. A jeśli nie mógłby tam jeździć, to faktycznie do Bronowice SKA i stać w zatoce na wiadukcie. 199 i 164 nie muszą tam stawać bo stają na dole. Ewentualnie można je przerzucić na przystanek 120.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kot_feliks » 20 lis 2024, 10:39

krawiec pisze: 20 lis 2024, 9:03ZTP zarżnął 139 i są efekty. 199 jeździ poza rozkładem, poza tym ludzie nie lubią się przesiadać, bo i tak wsiądą w 139 na Prandoty. 199 też do punktualnych nie należy (z Huty łapie większe opóźnienia niż 139).
Ale jest na to bardzo proste rozwiązanie. Można zrobić 119 + 139 zamiast 139, 132 + 137 zamiast 132 i 197 + 199 zamiast 199. Każdy z f30 w szczycie i f40 poza szczytem, wtedy autobusy w magiczny sposób zaczną nagle jeździć punktualnie :)

139 mógłby zostać na obecnej trasie, natomiast 119 zawijać np. do Wizjonerów, 132 jak obecnie, ale już 137 na Nowy Kleparz, a z 197 można by np. zrobić jakieś kursy inną trasą na Prądniku :mrgreen:

A jeśli to nie poprawi w magiczny sposób punktualności, no to co stoi na przeszkodzie, żeby zrobić linie z f60? Może w końcu się uda!

Kierman
Ekspert
Posty: 600
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kierman » 20 lis 2024, 11:18

Ja bym jeszcze skrócił 139 i 132 do Mistrzejowic, bo potem linia dubluje tramwaj do Ronda Hipokratesa no i potem stworzył coś ze Szpitala Rydygiera na kombinat, tak by się nic nie dublowało z tramwajem. Wszystko zgodnie z narracją ZTP :)

krawiec
Specjalista
Posty: 424
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: krawiec » 20 lis 2024, 12:18

Kierman pisze: 20 lis 2024, 11:18 Ja bym jeszcze skrócił 139 i 132 do Mistrzejowic, bo potem linia dubluje tramwaj do Ronda Hipokratesa no i potem stworzył coś ze Szpitala Rydygiera na kombinat, tak by się nic nie dublowało z tramwajem. Wszystko zgodnie z narracją ZTP :)
Koniecznie z nowymi numerkami, może 177 i 197 :D

Lukkier
Pasażer
Posty: 1
Rejestracja: 20 lis 2024, 13:15

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Lukkier » 20 lis 2024, 13:31

Cześć, nie wiem czy poruszany był tutaj temat na forum świateł na północy Krakowa: skrzyżowanie ul. Wybickiego, Radzikowskiego z Stachiewicza. Pierwszy raz dzisiaj rano spotkałem się z tym, że autobus jechał odcinek od Makowskiego na Łobzów przez 20 minut, gdyż światła od strony Stachiewicza są wybitnie fatalnie ustawione na wjeżdzających od Stachiewicza, czyli rano jednej z głównych porannych arterii dojazdu z północy do Bronowic, czy Krowodrza. Czy nie myślicie, że okresowe (poranne) zwiększenie częstotliwości zielonego, bądz wydłużenie jego z tej strony, to jest najlepsza opcja? Pierwszy raz dzisiaj wyżalam się na KMK, bo dzisiejsza sytuacja już przerosła czarę goryczy...

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1646
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: yosujiro » 20 lis 2024, 15:25

Tam zawsze tak jest, co drugi cykl jest Stachiewicza, a co drugi lewoskręt z Wybickiego. Jedyne co można by zrobić, to odrobinę wydłużyć zielone dla Stachiewicza, bo obecnie chyba najkrócej ze wszystkich wlotów się ono tam świeci. Niestety nie ma tam za bardzo co innego zrobić, wszystkie kierunki są bardzo obciążone i każda zmiana może doprowadzić do powiększenia korków. Pozostaje tylko ubolewać, że miasto razem z koleją (chyba?) porzuciło pomysł budowania tunelu na przedłużeniu Kijowskiej. To mógł być gamechanger w tamtym rejonie.

nizszecenybiletow
Pasażer
Posty: 46
Rejestracja: 18 lis 2024, 20:18

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: nizszecenybiletow » 20 lis 2024, 16:33

kry5 pisze: 19 lis 2024, 23:22 Czy wy też zauważyliście jak zaprane są autobusy na przystanku Czarnowiejska w kier. albo na Hutę albo na Aleje? W godz. szczytu? Zastanawiam się czy nie warto by napisać jakąś petycję odnośnie utworzenia jakiejś linii przyspieszonej która skręcałaby w prawo w aleje mogłaby oczywiście kursować tylko w dni powszednie. W ogóle autobusy w całym ciągu od przystanku Zarzecze są już mocno zapchane. Brakuje linii 114 myślałem że ją godnie zastąpi 310 ale niestety dwa kursy na godz. poza szczytem to masakra. Może jakieś 573, 594? Zastanawiają się na uruchomieniem 137. Może coś na wzór dawnej 114 zrobią chociaż do os. Podwawelskiego.
Po obserwacji 501 i 511 i potoku Czarnowiejska-Politechnika (ruch z walizkami), brakuje połączenia z Dworcem i wg mnie dobrze było wydłużyć 189 z Nowego Kleparza (gdzie i tak przejazd z przystanku początkowego na przystanek na Al. Słowackiego trwa czasami 7-8 minut).

Pytanie tylko gdzie kończyć by mogło takie 189, może po powrocie 109 na Salwator, skierujmy 189 na Cichy Kącik?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 20 lis 2024, 16:51

nizszecenybiletow pisze: 20 lis 2024, 16:33Pytanie tylko gdzie kończyć by mogło takie 189, może po powrocie 109 na Salwator, skierujmy 189 na Cichy Kącik?
Rozważane jest skierowanie "139" do Wizjonerów. Wtedy akurat by się zwolniło miejsce na Przybyszewskiego dla "189" :) Na Cichy Kącik trochę szkoda kierować bo wtedy linia wjechałaby w korek na Piastowskiej.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Bayer2003 » 20 lis 2024, 17:05

Kaszmir pisze: 20 lis 2024, 16:51 Rozważane jest skierowanie "139" do Wizjonerów. Wtedy akurat by się zwolniło miejsce na Przybyszewskiego dla "189" :) Na Cichy Kącik trochę szkoda kierować bo wtedy linia wjechałaby w korek na Piastowskiej.
Pytanie czy na Przybyszewskiego kończyć powinna jakakolwiek linia - to nie jest odpowiednie miejsce i kierowcy nie są z tego zadowoleni. Niestety niezbyt widzę alternatywę :(.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] i 2 gości