Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

- Linie, trasy, rozkłady
Kierman
Ekspert
Posty: 600
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Kierman » 30 paź 2024, 15:21

A to 701 i 704 nie można połączyć i zrobić w jedną linię?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6838
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Kaszmir » 30 paź 2024, 15:23

Kierman pisze: 30 paź 2024, 15:21A to 701 i 704 nie można połączyć i zrobić w jedną linię?
Z której strony i jak?

cynamon
Znawca
Posty: 103
Rejestracja: 31 lip 2023, 23:57

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: cynamon » 30 paź 2024, 18:28

Kaszmir pisze: 30 paź 2024, 15:23 Z której strony i jak?
No jak? Brakuje łącznika od Alei Przyjaźni do dworca w Czyżynach :D

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 483
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Cyjan » 31 paź 2024, 7:15

Zostały usunięte pasy prowadzące do przystanku Jarzębiny, które były jeszcze wczoraj. Jest jakoś dziwnie ustawiona bariera, tak że ludzie dalej tam przechodzą i tak.
ona/jej

goracygreg
Pasażer
Posty: 41
Rejestracja: 18 maja 2024, 15:03

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: goracygreg » 31 paź 2024, 7:56

Dlaczego na przystanku Darwina 06 (w kierunku Luboczy) wisi tylko liniówka i rozkład 704? To gdzie stają 110 i 160?

pjetrek
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: pjetrek » 19 lis 2024, 16:32

Jak sytuacja z 701 na Wzgórzach? Linia dalej się broni, czy po uruchomieniu tramwaju frekwencja spadła?

scyzor663
Specjalista
Posty: 312
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: scyzor663 » 20 lis 2024, 7:03

pjetrek pisze: 19 lis 2024, 16:32 Jak sytuacja z 701 na Wzgórzach? Linia dalej się broni, czy po uruchomieniu tramwaju frekwencja spadła?
Z moich obserwacji różnie, czasem wszystkie miejsca siedzące zajęte i kilka osób stoi, czasem kilka babć z cmentarza ;) Ogólnie myślałem że będzie jeździł kompletnie pusty, ale tak nie jest. Niemniej wg mnie potoki max na 12m, a nie przeguba.


Przeniosłem dyskusję z tematu Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta - adm. K.

scyzor663
Specjalista
Posty: 312
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: scyzor663 » 21 lis 2024, 6:16

Kaszmir pisze: 20 lis 2024, 22:14 czy na Stokach "182" z "511" też w jedną linię z f7,5
A 511 jako całodniowe nie ma kończyć na nowej pętli WK?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6838
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Kaszmir » 21 lis 2024, 10:13

scyzor663 pisze: 21 lis 2024, 6:16A 511 jako całodniowe nie ma kończyć na nowej pętli WK?
Taki jest plan, choć nie wiadomo czy i kiedy to się stanie. ZTP twierdzi, że "511" będzie całodniowe jeśli (kiedyś) znajdą się brygady, jednak nie ma co się oszukiwać, problemem będą też pieniądze. Niezależnie od tego, linia ma być skierowana do Wzgórz Krzesławickich po oddaniu terminalu.

Co do trasy, niechby nawet ta linia była wtedy rozdzielona na odcinku ostatniego przystanku z jedną połówką do Os. Na Stoku i drugą do Wzgórz Krzesławickich, każda po f15 i razem dające f7,5. Nie jestem fanem takich rozwiązań, jednak i tak ujednolicenie trasy byłoby dużo większe niż obecnie. Od czasu uruchomienia "511", dla rejonu Stoków "182" pełni w dojeździe do centrum funkcję rezerwową, ludzie nim jadą jeśli akurat nie przyjedzie "511".

"511" już ma swojego bliźniaka - "501" - z którym dają łącznie f7,5 więc trzeba by to dokładnie przemyśleć. Mi marzyło się skierowanie "501" do Stoków zamiast "182" po otwarciu tramwaju na Meissnera, by dały parę "501/511" Chełmońskiego - Na Stoku / Wzgórza K., jadącą tą samą trasą nie licząc samych końcówek. Wtedy dla Obrońców Krzyża i NH w zamian uruchomić inną linię przyspieszoną po trasie podobnej do "501", też przez Bora-Komorowskiego, rondo Mogilskie i Aleje - np. przekierowane tu "189" jako "509". Wtedy też jakieś zadośćuczynienie dla Placu Centralnego itd.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 758
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: kbieniu7 » 21 lis 2024, 10:43

Kaszmir pisze: 21 lis 2024, 10:13 "511" już ma swojego bliźniaka - "501" - z którym dają łącznie f7,5 więc trzeba by to dokładnie przemyśleć. Mi marzyło się skierowanie "501" do Stoków zamiast "182" po otwarciu tramwaju na Meissnera, by dały parę "501/511" Chełmońskiego - Na Stoku / Wzgórza K., jadącą tą samą trasą nie licząc samych końcówek. Wtedy dla Obrońców Krzyża i NH w zamian uruchomić inną linię przyspieszoną po trasie podobnej do "501", też przez Bora-Komorowskiego, rondo Mogilskie i Aleje - np. przekierowane tu "189" jako "509". Wtedy też jakieś zadośćuczynienie dla Placu Centralnego itd.
A jak z punktualnością i taktownością pary 501/511? Jeżdżą faktycznie w takcie, czy loteria?

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Ydhflx » 21 lis 2024, 11:02

Kaszmir pisze: 21 lis 2024, 10:13 "511" już ma swojego bliźniaka - "501" - z którym dają łącznie f7,5 więc trzeba by to dokładnie przemyśleć. Mi marzyło się skierowanie "501" do Stoków zamiast "182" po otwarciu tramwaju na Meissnera, by dały parę "501/511" Chełmońskiego - Na Stoku / Wzgórza K., jadącą tą samą trasą nie licząc samych końcówek. Wtedy dla Obrońców Krzyża i NH w zamian uruchomić inną linię przyspieszoną po trasie podobnej do "501", też przez Bora-Komorowskiego, rondo Mogilskie i Aleje - np. przekierowane tu "189" jako "509". Wtedy też jakieś zadośćuczynienie dla Placu Centralnego itd.
Ja bym w ogóle widział połączenie 501 z 511 nawet do jednej linii z f7,5/10 (np. na trasie do Wzgórz K. z wjazdem kieszeniowym na Os. Na Stoku), i tak jak piszesz, zrobić to kosztem 182 i z zadośćuczynieniem dla obecnej trasy 501 w Hucie.

scyzor663
Specjalista
Posty: 312
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: scyzor663 » 21 lis 2024, 11:08

Kaszmir pisze: 21 lis 2024, 10:13 Taki jest plan, choć nie wiadomo czy i kiedy to się stanie. ZTP twierdzi, że "511" będzie całodniowe jeśli (kiedyś) znajdą się brygady, jednak nie ma co się oszukiwać, problemem będą też pieniądze. Niezależnie od tego, linia ma być skierowana do Wzgórz Krzesławickich po oddaniu terminalu.

Co do trasy, niechby nawet ta linia była wtedy rozdzielona na odcinku ostatniego przystanku z jedną połówką do Os. Na Stoku i drugą do Wzgórz Krzesławickich, każda po f15 i razem dające f7,5. Nie jestem fanem takich rozwiązań, jednak i tak ujednolicenie trasy byłoby dużo większe niż obecnie. Od czasu uruchomienia "511", dla rejonu Stoków "182" pełni w dojeździe do centrum funkcję rezerwową, ludzie nim jadą jeśli akurat nie przyjedzie "511".
Już poszło "oficjalne" info, że linie kocmyrzowskie będą skrócone do WK. Nie wyobrażam sobie, że jedna linia autobusowa z f15 będzie na tej pętli wystarczająca. Też jestem zdania, że 511 powinno dostać f7,5, a w zamian 182 powinno zostać zlikwidowane. Pytanie tylko co wtedy z pętlą na Stoku - czy olewamy temat bo pozostałe przystanki są na tyle blisko, że żadna linia "do centrum" nie będzie tam kończyć? I co z 482? Zakładam likwidację. A może np. 138 mogłoby jechać zamiast na Kombinat to na WK?
kbieniu7 pisze: 21 lis 2024, 10:43 A jak z punktualnością i taktownością pary 501/511? Jeżdżą faktycznie w takcie, czy loteria?
Nie jeżdżą w takcie, Okulickiego się bardzo korkuje.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 758
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: kbieniu7 » 21 lis 2024, 11:51

scyzor663 pisze: 21 lis 2024, 11:08 Nie jeżdżą w takcie, Okulickiego się bardzo korkuje.
No to słabo. Kolejny przykład nieskoordynowanej koordynacji. @Kaszmir, czekamy na akcję PKK za powrotem mocnych linii! :S

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 483
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: Cyjan » 21 lis 2024, 12:47

Problem może być dużo bliżej niż się wydaje - jechanie przez Architektów to jest katorga dla 701 już teraz, bo ta ulica ma parę mijanek i ledwo pozwala na ruch dwustronny w innych miejscach, więc jeśli już to widziałabym 501 przez Poległych i Kocmyrzowską, tam jest bardzo szeroko.
ona/jej

scyzor663
Specjalista
Posty: 312
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

Post autor: scyzor663 » 21 lis 2024, 13:12

Cyjan pisze: 21 lis 2024, 12:47 Problem może być dużo bliżej niż się wydaje - jechanie przez Architektów to jest katorga dla 701 już teraz, bo ta ulica ma parę mijanek i ledwo pozwala na ruch dwustronny w innych miejscach, więc jeśli już to widziałabym 501 przez Poległych i Kocmyrzowską, tam jest bardzo szeroko.
Szykany można usunąć, a wąsko jest głównie na kilkudziesięciu metrach przed Morwową, gdzie wystarczy zakazać parkowania - tam legalnych miejsc parkingowych to jest może 8, max 10.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości