Salwator
-
- Znawca
- Posty: 167
- Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20
Re: Salwator
Ja bym zostawił to 72 jako 2. Niech to wchłonie 6 i niech sobie jedzie tak jak jeździ teraz. Na Salwator wyrzucić 20 i 16 na CK przez Meissnera lub odwrotnie, 20 zostaje na CK a 16 na Salwator przez Meissnera.
Aktualnie niech wróci po prostu 2 na swoją trasę a przy okazji otwarcia nowej trasy zrobić te zmiany.
Ogólnie 10 powinna zostać na swojej trasie ponieważ daje w miarę szybką możliwość dostania się do centrum z Pleszowa.
Można by było pokusić się o wprowadzenie zmian, które proponował jakiś czas temu Kaszmir w wątku o przyszłych trasach po otwarciu trasy przez Meissnera. Czyli 4 ze Wzgórz szybszą drogą przez Kocmyrzowską wraz z 1 (tu chyba jest mała zmiana bo Kaszmir proponował ją przez Solidarności). 5 przez Solidarności, 22 przez Ptaszyckiego na Wzgórza, 16 Salwator, 15 CK Pleszów, 10 zamiast CR może pojechać jak 22 przez Ptaszyckiego na Wzgórza, 22 może zostać na Kopcu. 12 z Łagiewnik na Rondo Hipokratesa za 52, które pojedzie Meissnera. Przy 12 możliwość skierowania na Kliny gdy już powstaną. Drugą linią na Kliny mogłaby zostać wzmocniona 19. 3 i 5 ewentualne Azory. 5 i 15 jako uzupełniające się na głównym odcinku, przy czym 15 wraca na swoją trasę sprzed lat (dziś muzealna ale docelowo mogłaby wrócić po prostu). Przez Meissnera dodatkowo do 16 i 52 skierowałbym 49 do Mistrzejowic (całodziennie, może tylko w DP), 9 zostawiłbym na aktualnej trasie. Na Mistrzejowicach wtedy kończyłyby 9, 14 i 49 w zamian za 16 więc powinno się to zmieścić.
Oczywiście wszystko będzie się rozgrywało o kasę, ale tak bym to widział.
Aktualnie niech wróci po prostu 2 na swoją trasę a przy okazji otwarcia nowej trasy zrobić te zmiany.
Ogólnie 10 powinna zostać na swojej trasie ponieważ daje w miarę szybką możliwość dostania się do centrum z Pleszowa.
Można by było pokusić się o wprowadzenie zmian, które proponował jakiś czas temu Kaszmir w wątku o przyszłych trasach po otwarciu trasy przez Meissnera. Czyli 4 ze Wzgórz szybszą drogą przez Kocmyrzowską wraz z 1 (tu chyba jest mała zmiana bo Kaszmir proponował ją przez Solidarności). 5 przez Solidarności, 22 przez Ptaszyckiego na Wzgórza, 16 Salwator, 15 CK Pleszów, 10 zamiast CR może pojechać jak 22 przez Ptaszyckiego na Wzgórza, 22 może zostać na Kopcu. 12 z Łagiewnik na Rondo Hipokratesa za 52, które pojedzie Meissnera. Przy 12 możliwość skierowania na Kliny gdy już powstaną. Drugą linią na Kliny mogłaby zostać wzmocniona 19. 3 i 5 ewentualne Azory. 5 i 15 jako uzupełniające się na głównym odcinku, przy czym 15 wraca na swoją trasę sprzed lat (dziś muzealna ale docelowo mogłaby wrócić po prostu). Przez Meissnera dodatkowo do 16 i 52 skierowałbym 49 do Mistrzejowic (całodziennie, może tylko w DP), 9 zostawiłbym na aktualnej trasie. Na Mistrzejowicach wtedy kończyłyby 9, 14 i 49 w zamian za 16 więc powinno się to zmieścić.
Oczywiście wszystko będzie się rozgrywało o kasę, ale tak bym to widział.
Ex kierowca MPK, PW.
Aktualnie: Kierowca KMŁ / o. Tarnów.
Aktualnie: Kierowca KMŁ / o. Tarnów.
-
- Znawca
- Posty: 112
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
- Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.
Re: Salwator
To najbardziej reprezentacyjny krakowski cmentarz, gdzie codziennie odbywają się pogrzeby między 9 a 14 i to w tych porach najbardziej potrzebny jest tam tramwaj, więc jakakolwiek obsługa samą szczytówką nie wchodzi w grę, od razu zresztą podniosłaby się o coś takiego konkretna medialna wrzawa, a miasto porządnie oberwało wizerunkowoGruby Rysiek pisze: 04 gru 2024, 8:20 Jeżeli tramwaj na Rakowice ma znaczenie głównie dla osób odwiedzających cmentarz, to pchanie tam linii szczytowej, kursującej w porannym i popołudniowym szczycie od poniedziałku do piątku nie wydaje się być najlepszym pomysłem.
Re: Salwator
Linia do Cmentarza Rakowickiego nie zostanie wyłączona z eksploatacji i pomysły tego typu są absurdalne.
Re: Salwator
Nie wiem czemu zapominamy, że na długości tej linii istnieje przystanek "UEK", gdzie jest całkiem spoko przesiadka z autobusu lub busa na tramwaj, już nie mówiąc o właśnie tym uniwersytecie, który mały nie jest.
ona/jej
Re: Salwator
Tramwaje wracają ale oczywiście później niż ostatnio zapewniano. Powtórka jak z pętlą w Mistrzejowicach.
W sobotę 21 grudnia tramwaje zawitają na Salwatorze:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tramw ... 59448.html
Jest to już żenujące - nie dotrzymywanie długich jak by nie patrzeć terminów.

W sobotę 21 grudnia tramwaje zawitają na Salwatorze:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tramw ... 59448.html
Jest to już żenujące - nie dotrzymywanie długich jak by nie patrzeć terminów.

Re: Salwator
Trzymajmy kciuki, że do tego czasu ZTP da radę wydać komunikat jakie linie będą tam jeździć w ogóle - czy wróci 6tka, 2ka? Ja strzelam, że zobaczymy rozkłady w czwartek popołudniu 

ona/jej
Re: Salwator
Piękna robota, myślę że wszyscy zgodnie z wielką chęcią przyjęliby wersję dla Mistrzejowic! 

Re: Salwator
W ZTP właśnie zacierają ręce, że nie od 16 tylko 21 grudnia tramwaje wracają. Z pewnością nikt sobie teraz "pierdołami" w stylu układu linii po przywróceniu ruchu głowy nie zaprząta. Myślę, że mentalność leserskiego studenta bierze górę - przecież mamy czas... 16 grudnia to dopiero im zacznie coś świtać w głowach, że pasowałoby przysiąść do tematu...Cyjan pisze: 11 gru 2024, 11:45 Trzymajmy kciuki, że do tego czasu ZTP da radę wydać komunikat jakie linie będą tam jeździć w ogóle - czy wróci 6tka, 2ka? Ja strzelam, że zobaczymy rozkłady w czwartek popołudniu![]()
Re: Salwator
Oczywiście zawsze w takich sytuacjach mamy tłumaczenia Urzędników:
Ble, ble, ble - oczywiście odpowiedzialności za ciągłe odwlekanie terminów oddania każdej inwestycji w mieście nikt nie poniesie.
Źródło: https://zdmk.krakow.pl/nasze-dzialania/ ... a-finiszu/Po usunięciu warstw starego asfaltu okazało się, że niezbędne będzie przeprowadzenie dodatkowych prac infrastrukturalnych. W trakcie badań ustalono bowiem, że kamienice zlokalizowane wzdłuż ulicy Kościuszki nie były podłączone do miejskiego systemu odwodnienia. Taka sytuacja wymagała podjęcia natychmiastowych decyzji dotyczących modernizacji tego obszaru. Choć początkowe plany zakładały szybsze zakończenie robót, konieczność dostosowania systemu odwodnieniowego do potrzeb mieszkańców wymusiła wydłużenie harmonogramu. Podjęte działania miały na celu nie tylko poprawę jakości, ale również zagwarantowanie długoterminowej trwałości inwestycji.
Ble, ble, ble - oczywiście odpowiedzialności za ciągłe odwlekanie terminów oddania każdej inwestycji w mieście nikt nie poniesie.

Re: Salwator
Większe zmiany w transporcie. Ciekawe, co to znaczy? Czy mają na myśli przerwę śwąteczno-noworoczną czy coś innego ... niekoniecznie miłego?
Re: Salwator
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1191-2024
I mamy komunikat.
Nowości to 100 do Placu na Stawach i 310 do Salwatora.
6stka zostaje na Cichym
I mamy komunikat.
Nowości to 100 do Placu na Stawach i 310 do Salwatora.
6stka zostaje na Cichym
Re: Salwator
Myślałem, że szykują nam kolejną obsuwę. Ale jednak pojawia się oficjalny komunikat. Powroty na Salwator:
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1191-2024
Źródło:Zakończenie przebudowy ulic Zwierzynieckiej i Kościuszki oraz funkcjonowanie przystanków
od 21.12.2024
Linie: 1, 2, 6, 72, 100, 101, 109, 126, 310, 502, 609
Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że od dnia 21.12.2024 r. (sobota) w związku z zakończeniem przebudowy ulic Zwierzynieckiej i Kościuszki zostanie przywrócony ruch tramwajowy do pętli Salwator. Nastąpią zmiany w funkcjonowaniu linii KMK.
Linie tramwajowe:
linia 1 – zostanie przywrócona do pętli Salwator:
Salwator – Kościuszki, Zwierzyniecka – … – Jarzębiny;
w dalszym ciągu linia będzie kursować na trasie skróconej z uwagi na przebudowę ul. Kocmyrzowskiej;
linia 2 – zostanie przywrócona i będzie kursować na stałej trasie:
Salwator – Kościuszki, Zwierzyniecka, Straszewskiego, Podwale, Dunajewskiego, Basztowa, Lubicz, Rakowicka – Cmentarz Rakowicki;
linia 6 – zostanie przywrócona i będzie kursować na stałej trasie:
Cichy Kącik – Al. 3 Maja, Piłsudskiego, Straszewskiego, Franciszkańska, Dominikańska, św. Gertrudy, Stradomska, Krakowska, Limanowskiego, Wielicka, Estakada, Lipska – Mały Płaszów P+R;
linia 72 – zostanie zlikwidowana;
Linie autobusowe:
linia 100 – zostanie przywrócona i będzie kursować na nowej, stałej trasie:
Kopiec Kościuszki – Wodociągowa, Malczewskiego, Księcia Józefa, Kościuszki, Borelowskiego-Lelewela, Senatorska (powrót: Senatorska, Kościuszki) – Plac Na Stawach;
przystanek końcowo-początkowy Plac Na Stawach 01 będzie zlokalizowany na ul. Senatorskiej w rejonie posesji nr 9 (obecna lokalizacja tymczasowego przystanku);
linia będzie kursować z częstotliwością co 60 min przez cały dzień;
linia 101 – będzie kursować z częstotliwością co 60 min przez cały dzień;
linia 109 – będzie kursować na nowej, stałej trasie:
Cracovia Stadion – Kałuży, Al. Focha, Al. Krasińskiego, Dunin-Wąsowicza, Senatorska, Kościuszki, Księcia Józefa – … – Bielany;
powrót: Bielany – … – Księcia Józefa, Kościuszki, Borelowskiego-Lelewela, Dunin-Wąsowicza, Kałuży – Cracovia Stadion;
linia 126 – obecna trasa Os. Podwawelskie – … – Bronowice Małe zostanie uznana jako stała;
linia 310 – zostanie skierowana na trasę czasowo zmienioną:
Salwator – Senatorska, Kościuszki, Borelowskiego-Lelewela, Dunin-Wąsowicza, Kałuży, Al. Focha – … – Biały Kościół Murownia Pętla/Będkowice Pętla;
powrót: Biały Kościół Murownia Pętla/Będkowice Pętla – … – Al. Krasińskiego, Dunin-Wąsowicza, Senatorska – Salwator;
przystankiem końcowo-początkowym będzie słupek Salwator 05;
linia 502 – zostanie przywrócona na stałą trasę:
Aleja Przyjaźni – … – Cracovia Stadion;
linia 609 – od nocy 21/22.12.2024 r. (sobota/niedziela) zostanie przywrócona na stałą trasę:
Dworzec Główny Wschód – … – Bielany.
Rozkłady jazdy zostaną zmienione.
Przystanki:
zostanie uruchomiony nowy zespół przystankowy:
Białe Wzgórze – na ul. Księcia Józefa w rejonie skrzyżowania z ul. Białe Wzgórze:
słupek 01 – w kierunku przystanku Malczewskiego;
słupek 02 – w kierunku pętli Salwator;
przystanki będą posiadały status NA ŻĄDANIE;
przywrócone zostaną przystanki:
Filharmonia 02 – w stałej lokalizacji;
Jubilat 01/02 – w stałej lokalizacji;
Komorowskiego 01 – przesunięty o ok. 50 m w kierunku centrum;
Komorowskiego 02 – w stałej lokalizacji;
Salwator 01/02/03 – w stałych lokalizacjach;
Salwator 02 – będzie pełnił funkcję przystanku tramwajowego oraz autobusowego w kierunku centrum miasta;
Salwator 05 – zostanie przywrócony do stałej lokalizacji;
Salwator 06 – zostanie zlikwidowany (w zamian funkcję przystanku autobusowego będzie pełnił również słupek 02);
tymczasowy przystanek Plac Na Stawach 71 zostanie uznany za stały, jako słupek 01;
zlikwidowane zostaną przystanki:
Przegon 72, Dom Zwierzyniecki 72, Salwator 71/72/73.
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1191-2024
Re: Salwator
310 na Salwatorze to mogłoby zostać na stałe.
W drugim komunikacie jest info, że 2x9 na razie zostają na Podwawelskim do zakończenia prac drogowych na zatokach.
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1192-2024
W żadnym z komunikatów nie ma info co z 300
W drugim komunikacie jest info, że 2x9 na razie zostają na Podwawelskim do zakończenia prac drogowych na zatokach.
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1192-2024
W żadnym z komunikatów nie ma info co z 300

- michal49944
- Ekspert
- Posty: 668
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Salwator
Czyli pewnie "300" bez zmian, aż "wymyślą" co zrobić z obsługą lotniska, aby nie przepłacać. 
