Wieści z Mobilis [A]
Re: Wieści z Mobilis [A]
Obydwa te produkty, w obecnej chwili, łączy tylko właściciel, Volkswagen.
Re: Wieści z Mobilis [A]
@Kojak, to jedź MANem do autoryzowanego serwisu Scanii lub na odwrót. Z doświadczenia powiem, że odjedziesz z kwitkiem.
Re: Wieści z Mobilis [A]
To mamy różne doświadczenia @Szakal
Re: Wieści z Mobilis [A]
@Kojak, Twoje zawsze na górze.....
p.s. to nie tylko moje zdanie
p.s. to nie tylko moje zdanie
Re: Wieści z Mobilis [A]
O co Ci chodzi? Po co te uwagi personalne?
Napisałem że mamy różne doświadczenia z ASO i tyle.
Jest dużo w sieci informacji o polityce firmy dotyczącej unifikacji produktu i obsługi posprzedażowej.
Kolejny przykład:
https://40ton.net/man-i-scania-ze-wspol ... ma-traton/
https://40ton.net/man-przejmie-skrzynie ... lpracy-zf/
To, że Ty masz przykre doświadczenia nie oznacza, że koncern nie realizuje polityki unifikacji. Naprawdę rozciąganie swoich własnych doświadczeń na całość prowadzi do błędnych przekonań.
Wyobraź sobie, że nawet Mercedesa naprawisz w Scanii. I ja takie doświadczenia mam. Także każdy z nas ma innej doświadczenia.
Z trochę innej beczki, poniżej - dla przypomnienia - artykuł, który tłumaczy dlaczego nie mamy już Scanii tylko wyrób scaniopodobny z Hiszpanii.
https://logistyka.rp.pl/drogowy/art3854 ... je-podwozi
Re: Wieści z Mobilis [A]
Wyobraź sobie, że może mechanicznie, podzespoły, które pochodzą od no. Wabco to i owszem wymienia, ale już naprawy bardziej zaawansowane, potrzebujące podłączenia komputera, to Mercedesa w Scanii nie naprawisz, a MAN, ani IVECO, ani Forda, Volvo, ani Renault. To nie są przykre doświadczenia.
Co innego jeżeli chodzi o Volvo i Renault, gdzie bardzo często są to wspólne serwisy, ale są one bardzo widoczne sygnowane nazwami obu marek.
Nie wiem jakie masz doświadczenie w dziedzinie transportu drogowego, bo ja tylko trzydziestoletnie i nadal w tym bagienku siedzę.....
Co innego jeżeli chodzi o Volvo i Renault, gdzie bardzo często są to wspólne serwisy, ale są one bardzo widoczne sygnowane nazwami obu marek.
Nie wiem jakie masz doświadczenie w dziedzinie transportu drogowego, bo ja tylko trzydziestoletnie i nadal w tym bagienku siedzę.....
Re: Wieści z Mobilis [A]
30 lat za fajerą? Czy ogólnie pracy związanej z transportem?
Ja trochę mniej bo 20 lat.
Z resztą postu co napisałeś się zgadzam, tak to wygląda... przy czym Scania powinna już mieć soft do Mana a MAN do Scanii. Bo od kilku lat jest taka idea żebyś mógł naprawić Scanię w Manie i na odwrót.
Ps
Prośba do moderatora o wydzielenie wątku, bo się nam off top robi.
Ja trochę mniej bo 20 lat.
Z resztą postu co napisałeś się zgadzam, tak to wygląda... przy czym Scania powinna już mieć soft do Mana a MAN do Scanii. Bo od kilku lat jest taka idea żebyś mógł naprawić Scanię w Manie i na odwrót.
Ps
Prośba do moderatora o wydzielenie wątku, bo się nam off top robi.
Re: Wieści z Mobilis [A]
Pamiętajcie, że autobusy (a zwłaszcza miejskie) to jest bardzo specyficzny rodzaj produktu. I to co może funkcjonuje w ciężarówkach, to niekoniecznie w autobusach.
Re: Wieści z Mobilis [A]
Prawo jazdy od 32 lat, w transporcie od 30 lat.Kojak pisze:30 lat za fajerą? Czy ogólnie pracy związanej z transportem?
Ja trochę mniej bo 20 lat.
Z resztą postu co napisałeś się zgadzam, tak to wygląda... przy czym Scania powinna już mieć soft do Mana a MAN do Scanii. Bo od kilku lat jest taka idea żebyś mógł naprawić Scanię w Manie i na odwrót
Scania nie ma softu Mana i na odwrót.
Re: Wieści z Mobilis [A]
Aż zapytam kolegów z Tynieckiej o tego softa. Miało to być już dobre kilka lat temu.
Chociaż mi o to czy 30 lat jeździsz zawodowo, czy też była to inna praca typu mechanik, logistyk, plener, flotowiec itp no ale ok.
Prędzej czy później to i tak nastąpi. Bo idea jest taka być ciężarówki, ale też i autobusy na danym podwoziu mógł naprawić dowolnie. Zresztą to się będzie działo powoli bo nowe konstrukcje już będą miały cale komponenty żywcem wzięte z drugiej marki.
Też nie każda lokalizacja ma tak jak Kraków, że przy jednej obwodnicy masz w zasadzie wszystko, Scanię, Mana, ale i Mercedesa, Volvo, Renaulta. Tylko Wanicki z Dafem się trochę schował dalej.
Swoją drogą lokalizacja serwisu Scania Kraków jest naprawdę rewelacyjna. Najlepsza z możliwych w zasadzie.
Chociaż mi o to czy 30 lat jeździsz zawodowo, czy też była to inna praca typu mechanik, logistyk, plener, flotowiec itp no ale ok.
Prędzej czy później to i tak nastąpi. Bo idea jest taka być ciężarówki, ale też i autobusy na danym podwoziu mógł naprawić dowolnie. Zresztą to się będzie działo powoli bo nowe konstrukcje już będą miały cale komponenty żywcem wzięte z drugiej marki.
Też nie każda lokalizacja ma tak jak Kraków, że przy jednej obwodnicy masz w zasadzie wszystko, Scanię, Mana, ale i Mercedesa, Volvo, Renaulta. Tylko Wanicki z Dafem się trochę schował dalej.
Swoją drogą lokalizacja serwisu Scania Kraków jest naprawdę rewelacyjna. Najlepsza z możliwych w zasadzie.
Re: Wieści z Mobilis [A]
Chyba jeszcze nikt tu nie wspominał o nowym elektrycznym pogotowiu Mobilisa 



Re: Wieści z Mobilis [A]
Właśnie, o jakie jeszcze się auta wzbogacili??
Re: Wieści z Mobilis [A]
https://investmap.pl/zajezdnia-autobusowa.i19705/opinie
jest film na YT pokazujący co nieco z zajezdni Mobilisa
jest film na YT pokazujący co nieco z zajezdni Mobilisa
Re: Wieści z Mobilis [A]
Czy Mobilis ma już wszystkie autobusy z nowego kontraktu? Czy w końcu te stare złomy znikną z ulic od 1.01.2025 tak jak było zapowiadane?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości