
A co do 108 - na mapie komunikacyjnej pojawiły się przystanki "Park Tetmajera", "Truszkowskiego", "Muzeum Rydlówka" oraz "Tetmajera". Nie ma natomiast nic zaznaczonego na ul. Starego Dębu.
A mogę zadać głupie pytanie? Czemu 164 zostało skierowane w ogóle w tamtą stronę przez Czarnowiejską, jako kolejna już linia z południa? Jaki był sens tej zmiany, skoro jest to kierunek i tak obsługiwany przez 173 i 144 itp czy rzeczywiście było zapotrzebowanie na bezpośrednie połączenie Mydlnik z Południem?Jelczyk pisze: 17 gru 2024, 17:21 W sumie już parę razy przepowiadali, że 164 nie sprawdza się do Mydlnik i trzeba znaleźć nowa końcówkę. Ale do Wizjonerów jak nic 139 powinno jechać.
Jakby to w końcu wybudowali ten P+R to byłaby petarda bo wtedy automatycznie znika problem z przepełnioną pętlą przy os. Widok. Bo każdą linię kończącą przy pętli "Bronowice Małe" jadącą w kierunku ul. Balickiej (może i nawet 126) skierowano by na nowy terminal, a linie jadące w kierunku Ronda Ofiar Katynia pozostawilibyśmy na aktualnej pętli. Zrobienie tej nazwę to "zakładki" w końcu rozwiązałoby powyższe problemy przy pętli tramwajowej + linie z Zabierzowa miałyby dojazd pod Armii Krajowej na linię do centrum czy Miasteczka Studenckiego AGH. Wtedy to i nawet 208 miałoby sens na nowym terminalu bo wtedy bez problemu ludzie z 501,511 itd. mieli na tym terminalu przesiadkę i myk na lotnisko (no, ale ZTP i tak brnie w swoje widzimisięGazeta Krakowska pisze:Tak może wyglądać parking P+R w Bronowicach. W połowie tego roku zostanie ogłoszony przetarg na wykonawcę tej inwestycji. Ta miała powstać już kilka lat temu, ale pojawiły się problemy. Teraz mamy ładniejszą wizualizację, ale czy faktycznie rozpocznie się budowa parkingu w Bronowicach przy stacji kolejowej?
Tak byłoby idealnie. Choć nie zdziwiłbym się, gdyby do nowego terminala chciano skrócić też linie aglo jadące od strony r. Ofiar Katynia ("2x0" i pozostałe "2x8"). Wprawdzie pogorszyłoby to przesiadkę na tramwaje, jednak ona i tak nawet obecnie nie jest rewelacyjna bo aglo zatrzymują się tylko na dole.Zorza Polarna pisze: 04 sty 2025, 14:57Jakby to w końcu wybudowali ten P+R to byłaby petarda bo wtedy automatycznie znika problem z przepełnioną pętlą przy os. Widok. Bo każdą linię kończącą przy pętli "Bronowice Małe" jadącą w kierunku ul. Balickiej (może i nawet 126) skierowano by na nowy terminal, a linie jadące w kierunku Ronda Ofiar Katynia pozostawilibyśmy na aktualnej pętli.
Wtedy z racji wybudowania terminalu przy okazji powinni albo przebudować pętlę albo wykombinować jakieś rozwiązania, które by przedstawiony przez ciebie problem rozwikłały.Kaszmir pisze: 04 sty 2025, 15:05 Tak byłoby idealnie. Choć nie zdziwiłbym się, gdyby do nowego terminala chciano skrócić też linie aglo jadące od strony r. Ofiar Katynia ("2x0" i pozostałe "2x8"). Wprawdzie pogorszyłoby to przesiadkę na tramwaje, jednak ona i tak nawet obecnie nie jest rewelacyjna bo aglo zatrzymują się tylko na dole.
Właściwie poprawiłaby w jednym kierunku bo przyjeżdżające autobusy aglo (nwm czy wszystkie) miałyby się zatrzymywać jeszcze raz na wiadukcie zaraz obok przystanku tramwajowego w kierunku BM, jednak w drugą stronę zostanie stara przesiadka, czyli 200m spacerkiem i schody do pokonania. Terminal będzie używany przez linie aglo + 126 (bo chyba nikt nie będzie wyciągał 172/572/coś innego jadącego w kierunku Opolskiej z osiedla Widok, a żadna linia jadąca z centrum po Armii Krajowej nie zawraca na BM), czyli w praktyce będzie głównie używany przez pasażerów linii aglomeracyjnych, którym tylko w niewielkim stopniu ułatwi przesiadkę. Do tego ma kosztować bardzo dużo, bo 200-250mln zł za dworzec autobusowy to jednak kosmiczna kwota. Ma mieć 220 miejsc parkingowych (z opcją rozbudowy do 500). Może warto byłoby się zastanowić nad tym projektem tego dworca jeszcze raz, bo na razie to wygląda bardzo marnie.Kaszmir pisze: 04 sty 2025, 15:05 Tak byłoby idealnie. Choć nie zdziwiłbym się, gdyby do nowego terminala chciano skrócić też linie aglo jadące od strony r. Ofiar Katynia ("2x0" i pozostałe "2x8"). Wprawdzie pogorszyłoby to przesiadkę na tramwaje, jednak ona i tak nawet obecnie nie jest rewelacyjna bo aglo zatrzymują się tylko na dole.
Obecnie większość linii Zabierzowskich ma dość wygodną przesiadkę na tramwaj, gdyż praktycznie wszystkie linie zatrzymują się na słupku 07 na Balickiej, a praktycznie nieliczni jadą ten jeden przystanek na dół na samą pętlę, nawet wliczając pasażerów wysiadających na słupku nr 02 na Na Błonie, którzy również mają dość wygodną przesiadkę, jedynie kawałek pod górkę mają.Kaszmir pisze: 04 sty 2025, 15:05 Tak byłoby idealnie. Choć nie zdziwiłbym się, gdyby do nowego terminala chciano skrócić też linie aglo jadące od strony r. Ofiar Katynia ("2x0" i pozostałe "2x8"). Wprawdzie pogorszyłoby to przesiadkę na tramwaje, jednak ona i tak nawet obecnie nie jest rewelacyjna bo aglo zatrzymują się tylko na dole.
Akurat pasażerowie tych linii, które zatrzymują się na słupku 07 w większości przesiadają się na przystanku Bronowice SKA.GoMeZz391 pisze: 04 sty 2025, 16:21 Obecnie większość linii Zabierzowskich ma dość wygodną przesiadkę na tramwaj, gdyż praktycznie wszystkie linie zatrzymują się na słupku 07 na Balickiej, a praktycznie nieliczni jadą ten jeden przystanek na dół na samą pętlę, nawet wliczając pasażerów wysiadających na słupku nr 02 na Na Błonie, którzy również mają dość wygodną przesiadkę, jedynie kawałek pod górkę mają.
Dużo zależy od ilości czasu na przesiadkę, pomijając oczywiście kwestię sprawności fizycznej przesiadkowiczamems pisze: 04 sty 2025, 16:42 Akurat pasażerowie tych linii, które zatrzymują się na słupku 07 w większości przesiadają się na przystanku Bronowice SKA.
Dlatego ja postuluję zrobienie tej pętli, nawet bez p+r tam gdzie jest wybieg dla psów, bo to faktycznie ułatwi przesiadki z autobusów aglo, zarówno na tramwaj z tych jadących z ROK, jak i na 501/511 dla linii jadących Balicką. Wymaga to trochę większej przebudowy układu drogowego i pewnie spotkałoby się z oporem mieszkańców, ale pod względem funkcjonalności samego węzła przesiadkowego chyba nic więcej nie da się wymyślić.GoMeZz391 pisze: 04 sty 2025, 16:49 Dużo zależy od ilości czasu na przesiadkę, pomijająć oczywiście kwestię sprawności fizycznej przesiadkowicza![]()
Sam korzystam z obu wersji przesiadki, ale wszystko jest uzależnione od ilości czasu, jaki mam na tą przesiadkę. Jak mamy sporo czasu, to lepiej jechać na pętlę i tam robić przesiadkę, a przy max. 5 minutach bardziej opłaca się robić na Wiadukcie ją.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości