Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

Kuciak
Znawca
Posty: 155
Rejestracja: 20 paź 2020, 19:12
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

Post autor: Kuciak » 18 gru 2024, 14:26

MateuszW pisze: 18 gru 2024, 12:19 Z tego co wiem A1 ma 5 brygad, z czego jedna jest obsługiwana przegubem.
Aktualnie tak, od nowego roku to nie będzie 5 :)

mems
Specjalista
Posty: 215
Rejestracja: 31 sty 2024, 19:50

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

Post autor: mems » 18 gru 2024, 14:29

Są wyniki naboru do dofinansowania z FRPA
frpa.png
frpa.png (96.24 KiB) Przejrzano 7832 razy
co oznacza, że (przynajmniej według pierwotnych planów) MLD ma wyjeździć około 10.4 mln wzkm w 2025.

https://bip.malopolska.pl/muw,a,2581592 ... arakt.html

scyzor663
Specjalista
Posty: 312
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

Post autor: scyzor663 » 18 gru 2024, 14:40

Ciekawe, czy znajdą pieniądze w budżecie na uruchomienie obiecanych linii, czy oferta będzie ograniczona przez 10 mln dofinansowania mniej niż zakładali.

mems
Specjalista
Posty: 215
Rejestracja: 31 sty 2024, 19:50

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

Post autor: mems » 18 gru 2024, 15:21

scyzor663 pisze: 18 gru 2024, 14:40 Ciekawe, czy znajdą pieniądze w budżecie na uruchomienie obiecanych linii, czy oferta będzie ograniczona przez 10 mln dofinansowania mniej niż zakładali.
Rok temu też brakło w pierwszym naborze, ale ustawa przewiduje możliwość przesunięcia środków z innych województw, gdzie kwota nie została wykorzystana.

Kuciak
Znawca
Posty: 155
Rejestracja: 20 paź 2020, 19:12
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

Post autor: Kuciak » 18 gru 2024, 15:46

mems pisze: 18 gru 2024, 15:21 Rok temu też brakło w pierwszym naborze, ale ustawa przewiduje możliwość przesunięcia środków z innych województw, gdzie kwota nie została wykorzystana.
Dokładnie. Nic dodać, nic ująć.

mikolaj.boron
Specjalista
Posty: 272
Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

Post autor: mikolaj.boron » 20 gru 2024, 15:43

mems pisze: 10 paź 2024, 13:50 KMŁ ogłosiło przetarg na zakup 15 nowych niskowejściowych autobusów hybrydowych w podziale na 2 zadania:
- 12 autobusów 12m, przynajmniej 40 miejsc siedzących
- 3 autobusy 13m, przynajmniej 44 miejsca siedzące

w obu przypadkach układ drzwi 1-2-0

Punktacja ofert: 40% za warunki techniczne, 60% za cenę
Dodatkowe punkty są za więcej miejsc siedzących, aktywny tempomat z systemem automatycznego hamowania, kamery zamiast lusterek zewnętrznych oraz czas dostawy.

https://bip.malopolska.pl/malopolskieko ... owych.html

Co ciekawe przetarg pojawił się zanim pojawiły się wyniki drugiej wersji konkursu autobusowego na stronie CUPT :lol:
https://www.cupt.gov.pl/konkurs/aktualn ... obusy-2-0/
Dziś nastąpiło otwarcie ofert. Wypłynęła tylko jedna - MANa:
Zadanie 1 - 30 479 400,00 zł brutto
Zadanie 2 - 8 029 440,00 zł brutto
Budżet zamawiającego:
Zadanie 1 – 19 200 000,00 zł brutto
Zadanie 2 – 4 800 000,00 zł brutto
https://platformazakupowa.pl/transakcja/996122

Kuciak
Znawca
Posty: 155
Rejestracja: 20 paź 2020, 19:12
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

Post autor: Kuciak » 20 gru 2024, 15:59

Jeśli dojdzie do skutku to macie wizualizacje
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1645
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

Post autor: yosujiro » 20 gru 2024, 16:45

Kogoś chyba pogrzało ~2,5mln na wóz 12m i ponad 2,6mln za 13m

MM869
Miłośnik
Posty: 50
Rejestracja: 03 gru 2024, 9:47

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

Post autor: MM869 » 20 gru 2024, 18:54

Chcieli 5 lat gwarancji oraz obsługi serwisowej (wszystkie przeglądy przez 5 lat w cenie autobusu). To nie są tanie rzeczy ;)

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

Post autor: Kojak » 21 gru 2024, 8:31

MM869 pisze: 20 gru 2024, 18:54 Chcieli 5 lat gwarancji oraz obsługi serwisowej (wszystkie przeglądy przez 5 lat w cenie autobusu). To nie są tanie rzeczy ;)
Otóż to, jeśli oni nie posiadają własnego zaplecza i parkują swoje pojazdy "po krzakach" to dla nich kontrakt serwisowo-naprawczy jest nie tylko wygodny ale wręcz jest to jedyne sensowne rozwiązanie.
Wiele firm transportowych z tego korzysta, bo jest to po prostu wygoda, prosty koszt księgowy, dodatkowo masz święty spokój na nieprzewidziane usterki. Jak się okaże, że np coś tak w układzie napędowym nie wytrzymuje tyle co średnio powinno, to się buja z tym kontrahent a nie my 😉 jest to nowoczesne podejście do biznesu, pozwalające skupić się przewoźnikowi na tym co jest jego core biznesem a nie na didaskaliach.
Bardzo mi się to podejście podoba.

Man całkiem ładnie się prezentuje na tych wizkach.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1645
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

Post autor: yosujiro » 21 gru 2024, 9:38

MPK za swoje MANy dało ok 1,6mln za sztukę dwa lata temu. Dodając do tego moduł hybrydowy i obsługę oraz inflację można stwierdzić, że KMŁ niedoszacowały budżetu. Ale tak jak KMł zdecydowanie zaniżyły budżet, tak MAN ewidentnie postanowił pójść va banque z ceną mając nadzieję, że KMł dzięki dofinansowaniu zakupu będzie skłonne zapłacić więcej. Tak dla porównania MZA za elektryczne Irizary 12m zapłaci ok 2,8mln za sztukę.

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

Post autor: Kojak » 21 gru 2024, 9:49

Irizar jest (chyba) jednym z najtańszych produktów na rynku, który startuje w przetargach w PL.
Man najtańszy nigdy nie był.
Pomijając już aspekty dot źródła zasilania.

Już samo to, że Irizar nie funkcjonuje jako samodzielny dystrybutor tylko jest to w kooperacji z podmiotami takimi jak niejaki Wanicki, który łapie 10 srok za ogon.
Ewentualnie w kooperacji ze Scanią w przypadku autokarów Irizar na podwoziu Scania.
Co pasuje jak pies do kota, kto próbował zamówić części do Irizara ten z podziwu wyjść nie może, jak coś takiego może funkcjonować z produktem z najwyższej półki jakim jest Scania.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1645
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

Post autor: yosujiro » 21 gru 2024, 10:11

No nie jest najtańszy. Przetarg w Warszawie był chyba drugim po Krakowie gdzie był tańszy niż konkurencja z Chin, czy Turcji i Solaris... Zresztą ciężko mówić o tanim elektryku, gdzie każdy zamawiający ma swoją specyfikację, plany co do ilości i obsługi. A to powoduje spore wahania w cenach.

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

Post autor: Kojak » 21 gru 2024, 10:16

Jak obserwuję przetargi na elektryki to najtańszy jest Ikarus. Chińczycy dają dużo tańszą technologię i siłę roboczą stąd Ikarus wyprzedza ceną nawet Irizara. A Man czy nawet Solaris jednak mają wyższe koszty.
Powinniśmy się raczej cieszyć. Po co przepłacać.
Wziąć tak jak MLD produkt z obsługą i koncentrować się na swoim.
W przypadku Irizara to gdyby kupili Irizary mają niedaleko do Wanickiego.
Wezmą Mana to mają w zasadzie dwa, jedno w Modlniczce a drugie w Hucie o ile Transbud dalej istnieje i ma autoryzacjë, bo nawet się nie orientuję jak jest obecnie.

Kuciak
Znawca
Posty: 155
Rejestracja: 20 paź 2020, 19:12
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Re: Małopolskie Linie Dowozowe (MLD, dawniej ALD)

Post autor: Kuciak » 21 gru 2024, 12:34

Kojak pisze: 21 gru 2024, 8:31 Otóż to, jeśli oni nie posiadają własnego zaplecza i parkują swoje pojazdy "po krzakach" to dla nich kontrakt serwisowo-naprawczy jest nie tylko wygodny ale wręcz jest to jedyne sensowne rozwiązanie.
No z tym parkowaniem po krzakach to wyolbrzymiłeś. Zaplecze techniczne również jest z kanałem i własnymi mechanikami.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości