Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Podaję dokładną ilość dzisiejszych brygad na mieście. Moja prognoza z 10.09.20 co do ilości sprawdziła się poza dwoma liniami. Natomiast w przydziale taboru są większe rozbieżności, choć na wielu liniach było dzisiaj to co zakładałem. Na kmk.krakow.pl pojawią się w stosownym czasie dokładne dane. Dziś ogólnie przedstawiam ilość brygad i rodzaj taboru. Dzień do dnia nie podobny i jutro ilość brygad będzie taka sama ale przydział minimalnie już ulegnie zmianie. Zresztą w ciągu dnia za N8S wchodzi np EU8N a za Pesę E1+c3. Za NGT6 pojawia się podmiana GT8N i odwrotnie.
1. 10 x EU8N, 2 x GT8N, 4 x NGT6, 1 x N8C
2. 4 x EU8N
3. 8 x NGT8, 4 x NGT6, 2 x Lajkonik
4. 10 x Krakowiak
5. 5 x N8C, 2 x EU8N
6. 5 x GT8N, 2 x NGT6
8. 15 x NGT6
9. 9 x E1+c3
10. 10 x E1+c3
11. 5 x GT8N, 2 x 2x105Na
12. 6 x GT8N
13. 1 x Lajkonik, 7 x NGT6, 7 x 2x105Na
14. 6 x EU8N, 3 x NGT6
16. 5 x E1
17. 5 x EU8N, 2 x GT8N
18. 12 x NGT8, 2 x Lajkonik, 1 x 126N
19. 2 x EU8N, 4 x NGT6
20. 5 x EU8N, 2 x GT8N, 5 x NGT6
21. 3 x N8S, 3 x E1
22. 10 x E1+c3
24. 8 x E1+c3
44. 7 x 2x105Na
49. 6 x 2x105Na
50. 2 x Lajkonik, 11 x Krakowiak
52. 4 x 3x105Na, 4 x E1+c3, 1 x 405N-Kr, 1 x Lajkonik, 9 x Krakowiak
Rezerwy R i wtyczki T i H; 1 x 2x105Na, 1 x EU8N, 2 x E1+c3, 2 x GT8N, 1 x NGT6
Wykorzystanie
30/36 Krakowiak
1/1 405N-Kr
8/8 Lajkonik
1/1 126N
20/24 NGT8
45/50 NGT6
35/40 EU8N
9/12 N8C/N8S
24/28 GT8N/GT8C/GT8S
4/4 3x105Na
23/27 2 x 105Na
43/53 E1+c3
8/9 E1
Suma
251/293 ok. 86%
1. 10 x EU8N, 2 x GT8N, 4 x NGT6, 1 x N8C
2. 4 x EU8N
3. 8 x NGT8, 4 x NGT6, 2 x Lajkonik
4. 10 x Krakowiak
5. 5 x N8C, 2 x EU8N
6. 5 x GT8N, 2 x NGT6
8. 15 x NGT6
9. 9 x E1+c3
10. 10 x E1+c3
11. 5 x GT8N, 2 x 2x105Na
12. 6 x GT8N
13. 1 x Lajkonik, 7 x NGT6, 7 x 2x105Na
14. 6 x EU8N, 3 x NGT6
16. 5 x E1
17. 5 x EU8N, 2 x GT8N
18. 12 x NGT8, 2 x Lajkonik, 1 x 126N
19. 2 x EU8N, 4 x NGT6
20. 5 x EU8N, 2 x GT8N, 5 x NGT6
21. 3 x N8S, 3 x E1
22. 10 x E1+c3
24. 8 x E1+c3
44. 7 x 2x105Na
49. 6 x 2x105Na
50. 2 x Lajkonik, 11 x Krakowiak
52. 4 x 3x105Na, 4 x E1+c3, 1 x 405N-Kr, 1 x Lajkonik, 9 x Krakowiak
Rezerwy R i wtyczki T i H; 1 x 2x105Na, 1 x EU8N, 2 x E1+c3, 2 x GT8N, 1 x NGT6
Wykorzystanie
30/36 Krakowiak
1/1 405N-Kr
8/8 Lajkonik
1/1 126N
20/24 NGT8
45/50 NGT6
35/40 EU8N
9/12 N8C/N8S
24/28 GT8N/GT8C/GT8S
4/4 3x105Na
23/27 2 x 105Na
43/53 E1+c3
8/9 E1
Suma
251/293 ok. 86%
- pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
- Ekspert
- Posty: 1568
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozdział taboru - tramwaje
@impuls - dzięki za super rozpiskę, nawet jeśli dzisiaj coś się ziemi to łatwiej będzie się odnosić do aktualnego rozdziału taboru, ilości brygad itd.
Najbardziej nie pasuje mi tej Lajkonik na "13" - mógłby trafić na "3".
Widzę też że sporo jeździ Krakowiaków bez GPSa, a w wątku o niesprawnych nadajnikach mamy tylko HG921.
Najbardziej nie pasuje mi tej Lajkonik na "13" - mógłby trafić na "3".
Widzę też że sporo jeździ Krakowiaków bez GPSa, a w wątku o niesprawnych nadajnikach mamy tylko HG921.
Nie karmić troli 

-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ten Lajkonik mógłby pójść na "14", bo to hucka brygada, a zwolniony z 14 EU8N na "13"pasazer_mobilisu pisze: 22 wrz 2020, 5:31 Najbardziej nie pasuje mi tej Lajkonik na "13" - mógłby trafić na "3".

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Mnie tylko nurtuje dlaczego na linii "52" jest 19 brygad skoro wcześniej przy f~7,5 było ich 20? 

Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Obstawiam oszczędności lub jak dojdą kolejne Stadlery powrót brakującej brygady.Kitek pisze: 22 wrz 2020, 10:37 Mnie tylko nurtuje dlaczego na linii "52" jest 19 brygad skoro wcześniej przy f~7,5 było ich 20?![]()
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Impuls - dzięki! Świetna robota.
"1" +1
"10" +2
"12/52" -3
"11" +1
"13" +1
"14" -1
"16" +1
"17" +1
"21" +2
"44" -1
"49/50" +2
"R/W" +3
Łącznie +9. Jedna brygada wynika jednak z objazdu "1", zatem docelowo powinno być równe 250 wozów.
Tak, lecz nie aż tak duży - jeśli dodać skrócenie "14" i "44", powyższe dają wzrost czterech brygad, nie dziewięciu. Natomiast jeszcze trzeba uwzględnić objazd "1" przez Wawel, co daje +1 brygadę. Porównałem listę sporządzoną przez Impulsa z tą z z 2018 i znalazłem jeszcze wzrost na "11" z 6 do 7, a także zmiany na rezerwach/wtyczkach: były cztery, a wczoraj aż siedem. Teraz się zgadza, bilans jest +9, z 242 brygad w 2018 na 251 w 2020:Kitek pisze: 21 wrz 2020, 19:30Tak, Pleszów to 4 dodatkowe brygady. "17" pojechała przez Łagiewniki -> +1 brygada. Na "13" też chyba było dziś 15 brygad (a w 2018 w imię "januszowania" było 14). "50" miała 4 brygady szczytowe, natomiast "49" ma przy f~15 ma 6 brygad. Na Ptaszyckiego przez ograniczenie prędkości też dołożono jedną brygadę na "16". Szczytowych brygad "52" było 8 a "12" ma obecnie 6. Prosta matematyka wykazuje wzrost
"1" +1
"10" +2
"12/52" -3
"11" +1
"13" +1
"14" -1
"16" +1
"17" +1
"21" +2
"44" -1
"49/50" +2
"R/W" +3
Łącznie +9. Jedna brygada wynika jednak z objazdu "1", zatem docelowo powinno być równe 250 wozów.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nie rozumiem tego Waszego biadolenia. Owszem fajnie byłoby aby całą "3" zrobić w NGT8 / STADLERACH ale pozostaje jedno małe ale.......Krakowianin pisze:Ten Lajkonik mógłby pójść na "14", bo to hucka brygada, a zwolniony z 14 EU8N na "13"pasazer_mobilisu pisze: Najbardziej nie pasuje mi tej Lajkonik na "13" - mógłby trafić na "3".I tym sposobem Lajkonik by kolejną linie pozyskał i ba Huta zyskała. Czekam na moment, kiedy Lajkoniki znikną w końcu z 50 i pójdą gdzie trzeba i zasilą huckie linie.
Wczoraj wracałem tym Lajkonikiem na "13" po godzinie 13 do Bieżanowa i praktycznie przez cały czas do samego końca wszystkie miejsca siedzące były zajęte i trochę osób stało. I co chcecie te osoby upchnąć do 26 metrowego wagonu? W czasie pandemii?

Re: Rozdział taboru - tramwaje
"wszystkie miejsca siedzące były zajęte i trochę osób stało" - z tego opisu wnioskuję, że napełnienie tramwaju było na poziomie maksymalnie 60% i wszyscy ludzie z takiego tramwaju spokojnie zmieściliby się do 2x105Na/NGT6. Sam często korzystam zarówno z "13" jak i z "3" i uważam, że w szczytach na tej pierwszej obecny tabor spokojnie daje radę. W "3" na brygadach NGT6 można już czasem odczuć pewną ciasnotę. Zamiana jednego NGT6 z Lajkonikiem pomiędzy tymi liniami jest jednak raczej niestety niemożliwa - "3" ma same brygady podgórskie, podczas gdy Lajkonik z "13" stacjonuje w Nowej Hucie (podobnie jak jedna brygada Konstali na tej linii).kucyk pisze: 22 wrz 2020, 15:49Nie rozumiem tego Waszego biadolenia. Owszem fajnie byłoby aby całą "3" zrobić w NGT8 / STADLERACH ale pozostaje jedno małe ale.......Krakowianin pisze:Ten Lajkonik mógłby pójść na "14", bo to hucka brygada, a zwolniony z 14 EU8N na "13"pasazer_mobilisu pisze: Najbardziej nie pasuje mi tej Lajkonik na "13" - mógłby trafić na "3".I tym sposobem Lajkonik by kolejną linie pozyskał i ba Huta zyskała. Czekam na moment, kiedy Lajkoniki znikną w końcu z 50 i pójdą gdzie trzeba i zasilą huckie linie.
Wczoraj wracałem tym Lajkonikiem na "13" po godzinie 13 do Bieżanowa i praktycznie przez cały czas do samego końca wszystkie miejsca siedzące były zajęte i trochę osób stało. I co chcecie te osoby upchnąć do 26 metrowego wagonu? W czasie pandemii?![]()
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ale jaki problem żeby przekazać jedną z "3" do Huty, przecież tak samo są wyjazdy na KG z Huty na "5/50".Bayer2003 pisze: 22 wrz 2020, 16:00 Zamiana jednego NGT6 z Lajkonikiem pomiędzy tymi liniami jest jednak raczej niestety niemożliwa - "3" ma same brygady podgórskie, podczas gdy Lajkonik z "13" stacjonuje w Nowej Hucie (podobnie jak jedna brygada Konstali na tej linii).
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Widzę użycie Pes na poziomie NGT6. Całkiem ładnie. A przecież Pesy są na remontach.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W teorii żaden. W praktyce wątpię jednak, żeby zdecydowano się na taki ruch, ponieważ "3" chyba od zawsze była obsługiwana wyłącznie przez Podgórze.Dragon pisze: 22 wrz 2020, 16:06Ale jaki problem żeby przekazać jedną z "3" do Huty, przecież tak samo są wyjazdy na KG z Huty na "5/50".Bayer2003 pisze: 22 wrz 2020, 16:00 Zamiana jednego NGT6 z Lajkonikiem pomiędzy tymi liniami jest jednak raczej niestety niemożliwa - "3" ma same brygady podgórskie, podczas gdy Lajkonik z "13" stacjonuje w Nowej Hucie (podobnie jak jedna brygada Konstali na tej linii).
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Były czasy Huty na "3", i to w sporej obsadzieBayer2003 pisze: 22 wrz 2020, 17:06W teorii żaden. W praktyce wątpię jednak, żeby zdecydowano się na taki ruch, ponieważ "3" chyba od zawsze była obsługiwana wyłącznie przez Podgórze.

2013 http://www.kmk.krakow.pl/pdf/bryg_tram_2013_04_12p.pdf
2015 http://www.kmk.krakow.pl/pdf/bryg_tram_2015_08_31p.pdf
2016 http://www.kmk.krakow.pl/pdf/bryg_tram_2016_08_27p.pdf
Na "3" pojawiały się z Huty:
Wiedeńczyki https://fotozajezdnia.pl/details.php?im ... ode=search
EU8N https://fotozajezdnia.pl/details.php?im ... ode=search
Protram https://fotozajezdnia.pl/details.php?im ... ode=search
- pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
- Ekspert
- Posty: 1568
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A "20" była zawsze obsługiwana przez Hutę, a tu niespodziankaBayer2003 pisze: 22 wrz 2020, 17:06 wątpię jednak, żeby zdecydowano się na taki ruch, ponieważ "3" chyba od zawsze była obsługiwana wyłącznie przez Podgórze.

Wiedeńczyki pamiętałem, ale nie sądziłem że były huckie.Kaszmir pisze: 22 wrz 2020, 17:57 Na "3" pojawiały się z Huty:
Wiedeńczyki https://fotozajezdnia.pl/details.php?im ... ode=search
Na pewno czekają nas zmiany w rozdziale taboru wraz z dostawami STL, są linie jak np. "18" gdzie Huta nie jeździła, bo nie miała czym.
Nie karmić troli 

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Może krótko i treściwie. Mamy pandemię? Są ograniczenia? Ile osób może przebywać w pojazdach? Więc 60 procent to już przekroczenie a Ty chcesz jeszcze upychać pasażerów w mniejsze pojazdy.Bayer2003 pisze: "wszystkie miejsca siedzące były zajęte i trochę osób stało" - z tego opisu wnioskuję, że napełnienie tramwaju było na poziomie maksymalnie 60% i wszyscy ludzie z takiego tramwaju spokojnie zmieściliby się do 2x105Na/NGT6. Sam często korzystam zarówno z "13" jak i z "3" i uważam, że w szczytach na tej pierwszej obecny tabor spokojnie daje radę. W "3" na brygadach NGT6 można już czasem odczuć pewną ciasnotę. Zamiana jednego NGT6 z Lajkonikiem pomiędzy tymi liniami jest jednak raczej niestety niemożliwa - "3" ma same brygady podgórskie, podczas gdy Lajkonik z "13" stacjonuje w Nowej Hucie (podobnie jak jedna brygada Konstali na tej linii).
Osobiście uważam, że Lajkoniki / NGT8 powinny być zarówno na "3", "13" czy też "9" i wielu innych liniach. Ale mamy póki co to co mamy i sami w MPK wiedzą lepiej gdzie je wysyłać póki co a nie słuchać "widzimisie" tego czy tamtego "specyjalisty" z tego czy tamtego forum.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Kilka wniosków z przydziału taboru od 21.09.20.
Wreszcie można pochwalić MPK za bardzo dobry przydział wobec posiadanego taboru, bez większych udziwnień typu jeden GT8S na "9" lub NGT6 na "50".
Nastąpiła wyraźny podział na linie
1. Mega "4"
2. Mega z dopuszczeniem 32 metrów "50", "52"
3. Linie 32 metrowe "9", "10", "18", "22", "24"
4. Linie 32 metrowe z dopuszczeniem 26 metrów "3" i kontrowersyjna "13"
5. Linie 26 metrowe pozostałe linie
6. Linie 20 metrowe "16", "21"
Skończył się czas testów Stadlerów na wszystkich liniach i kolejne wchodzące do ruchu wagony, będą kierowane na linie 32 metrowe, eliminując składy wiedeńskie.
GT8N zdobyły kolejne linie gdzie testowo wysłano na nie po dwie brygady "1", "17", "20" na równi z EU8N i NGT6.
Składy 105-ek praktycznie tylko w szczycie.
Uzdrowiono wszystko co się dało a kolejne nowe Stadlery coś nie mogą wejść do ruchu.
Wreszcie można pochwalić MPK za bardzo dobry przydział wobec posiadanego taboru, bez większych udziwnień typu jeden GT8S na "9" lub NGT6 na "50".
Nastąpiła wyraźny podział na linie
1. Mega "4"
2. Mega z dopuszczeniem 32 metrów "50", "52"
3. Linie 32 metrowe "9", "10", "18", "22", "24"
4. Linie 32 metrowe z dopuszczeniem 26 metrów "3" i kontrowersyjna "13"
5. Linie 26 metrowe pozostałe linie
6. Linie 20 metrowe "16", "21"
Skończył się czas testów Stadlerów na wszystkich liniach i kolejne wchodzące do ruchu wagony, będą kierowane na linie 32 metrowe, eliminując składy wiedeńskie.
GT8N zdobyły kolejne linie gdzie testowo wysłano na nie po dwie brygady "1", "17", "20" na równi z EU8N i NGT6.
Składy 105-ek praktycznie tylko w szczycie.
Uzdrowiono wszystko co się dało a kolejne nowe Stadlery coś nie mogą wejść do ruchu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość