https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 00.&type=3

Teraz szukałem biletu na wrzesień i 4 września do Warszawy jest 14 pociągów IC lub TLK za około 60 zł. I tylko nocny jedzie 4:26, a kilka poniżej 3 godzin, najszybszy 2:33. I nawet odstępy są co 1-2 godziny. Więc jest wybór.fysztof pisze: 14 sie 2023, 20:24 To dobra wiadomość. Są jednak dwa minusy:
- taka sytuacja potrwa nie za długo (do listopadowej zmiany rozkładów?), bowiem potem rozpocznie się wymiana systemów sterowania na CMK i wszystko będzie jeździć max. 160 (przy czym prawdopodobnie 160 pojadą tylko pendolino, reszta nawet zwolni do 130?) - stan taki potrwa kilkanaście miesięcy co najmniej i dopiero od rozkładu 2025/26 pojawi się prędkość 250 na EIP
- ceny biletów na KRK-WAW są już tak absurdalnie wysokie, że nawet jednej osobie bardziej opłaca się samochód, a biorąc pod uwagę coraz więcej S7 nawet jest to już całkiem znośna trasa do pokonania...
Taa, i zanim w końcu zamontują ten GSMR i ETCS2 to się okaże, że trzeba już myśleć nad pracami remontowymi na infrastrukturze torowej. Przecież w polskich realiach montaż i uruchomienie wspomnianych systemów potrwa z kilkanaście latMy wszelkie prace dotyczące infrastruktury torowej dokończymy na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2025 roku
PKP PLK szukają wykonawcy prac na fragmencie linii kolejowej łączącej Kraków z Warszawą. Obejmą m.in. stacje Kraków Główny i Kraków Batowice, a pierwszych utrudnień należy się spodziewać od połowy roku.
Chodzi o odcinek linii nr 8 na odcinku Tunel – Kraków Główny. PKP Polskie Linie Kolejowe deklarują, że są na końcowym etapie przygotowań do prac remontowych.
PKP PLK i Databout podpisały umowę na zaprojektowanie modernizacji trasy Psary – Starzyny – Kozłów. Dokumentacja ma być gotowa w II kwartale 2027. Efektem będzie wzrost przepustowości trasy Warszawa – Kraków przez Centralną Magistralę Kolejową (CMK) i poprawa bezpieczeństwa.
Łącznica Psary – Starzyny o długości 2,753 km jest obecnie jednotorowa, co ogranicza przepustowość i może prowadzić do niebezpiecznych sytuacji. Po przebudowie będzie miała dwa nowe tory dostosowane do prędkości 160 km/h (obecna prędkość maksymalna to 100 km/h). Połączenie nowych torów z CMK i linią 64 będzie bezkolizyjne – pociągi będą jeździły po wiaduktach. Na linii 570, podobnie jak na objętym zamówieniem odcinku linii 64 (Starzyny – Kozłów), mają zostać zamontowane nowe, komputerowe urządzenia samoczynnej blokady liniowej. Również one przyczynią się do zwiększenia przepustowości przy zachowaniu bezpieczeństwa.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość