24.12.2024
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 671
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
24.12.2024
Linia 6 awaria na placu Wolnica kierunek Korona. Info z radia motorniczego.
-
- Znawca
- Posty: 110
- Rejestracja: 19 gru 2022, 14:25
Re: 24.12.2024
Piękne przepalanie wzkm się dzisiaj odbywa, wszędzie pustki.
Re: 24.12.2024
Po 17:00 mogłyby spokojnie jeździć autobusy wg rozkładu świątecznego
Re: 24.12.2024
Przy zachowaniu zjazdów niektórych linii. Aż żal było patrzeć jak tramwaje jeżdżą z pojedynczymi osobami a niektóre autobusy puste
między 17 a 20 nie widziałem ani jednego pojazdu w którym by jechało więcej jak 10 osób naraz.

Re: 24.12.2024
Jakoś lata temu w wigilię zawsze obowiązywał rozkład sobotni plus zostawały wykonane dodatkowe kursy na kilkunastu liniach w godzinach porannych i ten pomysł był według mnie optymalny. Niemniej jednak jak zostanie zaakceptowany pomysł zamknięcia sklepów w ten dzień zapewne i w komunikacji wrócimy do tego sobotniego rozkładu.
Re: 24.12.2024
Po innych (dawnych) latach, były wręcz wprowadzane ograniczenia w funkcjonowaniu komunikacji po godz. 17, dopiero wieczorem zaczynało jeździć więcej autobusów. Teraz chyba zrezygnowano z tego pomysłu.Kierman pisze: 24 gru 2024, 21:21 Po 17:00 mogłyby spokojnie jeździć autobusy wg rozkładu świątecznego
Re: 24.12.2024
Były wczoraj dodatkowe ograniczenia:Kojak pisze: 25 gru 2024, 9:01Po innych (dawnych) latach, były wręcz wprowadzane ograniczenia w funkcjonowaniu komunikacji po godz. 17, dopiero wieczorem zaczynało jeździć więcej autobusów. Teraz chyba zrezygnowano z tego pomysłu.
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1195-2024linie tramwajowe:
* linie 1, 3, 8, 18, 20, 50, 52 – od około godz. 16:30/17:00 będą kursować ze zmniejszoną częstotliwością do 20 min do końca dnia:
--- od godz. 16:30/17:00 wszystkie kursy linii 50 będą realizowane na trasie Borek Fałęcki – Górka Narodowa P+R;
* linie 5, 11, 13 – będą kursować do około godz. 16:30/17:00;
linie autobusowe:
* linie 100, 101, 109, 116, 124, 126, 127, 136, 140, 147, 148, 155, 158, 160, 168, 180, 184, 193, 198, 199, 405, 496, 502, 513 – będą kursować do około godz. 16:30/17:00;
* linie 176, 476 – będą kursować do około godz. 14:00;
* linie 191, 578 – zostaną zawieszone;
* linia 475 – będzie kursować tylko w szczycie porannym.
Re: 24.12.2024
W czasach kiedy to jeszcze MPK zarządzało kmk, normą były podmiany wozów na krótsze wieczorami... teraz właściwie jest to incydentalne. Myślę, że w taki dzień jak Wigilia całkiem spokojnie zmiana A mogłaby zjeżdżać do zajezdni 18m, a w to miejsce zmiana B wyjeżdża z garażu krótszym pojazdem. Ewentualnie zrobić większe łączenia tam, gdzie się da... 301, 307 w 18 metrowcach to był wczoraj hit pustostanów...
Re: 24.12.2024
W latach 90-tych normą było, że np na 179 przegubowce zjeżdzały pod wieczór, a z dwurazówek solówki wchodziły na linie przegubowe, pamiętam takie podmiany z linii 201.
Re: 24.12.2024
Rezygnacja z podmian wynikła chyba z tego, że Miasto kilkukrotnie się nieźle na tym przejechało. Np. dawniej w weekendy na "159" wieczorami wchodziły krótkie wozy. I o ile często wystarczały, tak czasem przez to ludzie się nie mieścili albo jechali w skrajnym tłoku, zwłaszcza gdy np. były mecze na stadionie Wisły. Podobnie było z liniami jadącymi z Dworca - większość kursów dawała radę w solówkach, aż nagle przyjechał pociąg wyładowany osobami wracającymi po weekendzie i zaczynały się dramatyczne sceny. No i w dotychczasowej umowie nie było nawet rozróżnienia w stawkach między poszczególnymi długościami taboru MPK.pjetrek pisze: 25 gru 2024, 12:12W czasach kiedy to jeszcze MPK zarządzało kmk, normą były podmiany wozów na krótsze wieczorami... teraz właściwie jest to incydentalne.
Dla MPK realnie oszczędności to tak naprawdę tylko mniejsze zużycie paliwa, a w zamian trzeba było bawić się w roszady brygadowe, nieraz jeszcze wóz musiał przejechać z jednej pętli na drugą (dodatkowe koszty), a i wszystko się komplikowało jeśli były opóźnienia np. z powodu wypadku albo korków. Także wiele zachodu, oszczędności nie aż tak duże, a do tego realne problemy jeśli gdzieś pasażerowie jednak przez to się nie zmieścili.
Chyba wolę obecny system, czyli cały dzień na danej linii ten sam tabor. W weekendy po prostu ustala się linie, gdzie można wysłać solówki zamiast przegubowców (np. "163") i taki rozdział funkcjonuje przez cały dzień.
Myślę, że można rozważyć powrót do podmian w konkretnych przypadkach czy na specjalne okazje typu Wigilia, byle było się ostrożnym bo nawet w Wigilię pamiętam, że niektóre kursy np. "152" wieczorem miały wzięcie bo ludzie jechali do centrum - czy to na pasterki, czy na imprezowanie

Re: 24.12.2024
Co do "zwykłych" dni w ciągu roku, to masz rację. Zwłaszcza, że teraz miasto żyje praktycznie 24/7.
Chociaż przy liniach dworcowych, to przydałyby się wieczorem podmiany w drugą stronę, z małego na duży autobus.
Ale są takie dni w roku święta, dłuższe weekendy, wigilia gdzie raczej do przewidzenia jest niska frekwencja. A na takie dni i tak opracowywane są specjalne rozkłady. Więc może zamiast robić pustki w siatce linii, lepiej zostawić więcej a krótsze. 12m pali mniej niż 18m wiec jakieś oszczędności zawsze będą.
Chociaż przy liniach dworcowych, to przydałyby się wieczorem podmiany w drugą stronę, z małego na duży autobus.

Ale są takie dni w roku święta, dłuższe weekendy, wigilia gdzie raczej do przewidzenia jest niska frekwencja. A na takie dni i tak opracowywane są specjalne rozkłady. Więc może zamiast robić pustki w siatce linii, lepiej zostawić więcej a krótsze. 12m pali mniej niż 18m wiec jakieś oszczędności zawsze będą.
Re: 24.12.2024
Anopjetrek pisze: 25 gru 2024, 18:22Chociaż przy liniach dworcowych, to przydałyby się wieczorem podmiany w drugą stronę, z małego na duży autobus.![]()

Osobiście w wigilię i podobne święta wolę 20 przegubowców niż np. 30 solówek bo zawsze to 10 kierowców więcej będzie mogło spędzić wieczór z rodziną. W wigilię wieczorem z racji na bardzo małe potoki i tak siatka jest redukowana tylko do niezastępowalnych linii, wszystkie pozostałe są zawieszane. Mimo tak dużej skali ograniczeń, i tak te linie które zostają jeżdżą w większości puste (nie licząc wspomnianych wyjątków jak wieczorne kursy do Rynku) więc wg mnie nie ma potrzeby dokładania kolejnych kursówpjetrek pisze: 25 gru 2024, 18:22Ale są takie dni w roku święta, dłuższe weekendy, wigilia gdzie raczej do przewidzenia jest niska frekwencja. A na takie dni i tak opracowywane są specjalne rozkłady. Więc może zamiast robić pustki w siatce linii, lepiej zostawić więcej a krótsze. 12m pali mniej niż 18m wiec jakieś oszczędności zawsze będą.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość