24.12.2024

- Codzienne aktualności z Aglomeracji Krakowskiej
Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 671
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

24.12.2024

Post autor: michal49944 » 24 gru 2024, 17:18

Linia 6 awaria na placu Wolnica kierunek Korona. Info z radia motorniczego.

Bądź Wola Twoja
Znawca
Posty: 110
Rejestracja: 19 gru 2022, 14:25

Re: 24.12.2024

Post autor: Bądź Wola Twoja » 24 gru 2024, 21:17

Piękne przepalanie wzkm się dzisiaj odbywa, wszędzie pustki.

Kierman
Ekspert
Posty: 600
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: 24.12.2024

Post autor: Kierman » 24 gru 2024, 21:21

Po 17:00 mogłyby spokojnie jeździć autobusy wg rozkładu świątecznego

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1645
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: 24.12.2024

Post autor: yosujiro » 24 gru 2024, 21:27

Przy zachowaniu zjazdów niektórych linii. Aż żal było patrzeć jak tramwaje jeżdżą z pojedynczymi osobami a niektóre autobusy puste między 17 a 20 nie widziałem ani jednego pojazdu w którym by jechało więcej jak 10 osób naraz.

Kolec
Specjalista
Posty: 248
Rejestracja: 22 wrz 2020, 20:54

Re: 24.12.2024

Post autor: Kolec » 25 gru 2024, 7:24

Jakoś lata temu w wigilię zawsze obowiązywał rozkład sobotni plus zostawały wykonane dodatkowe kursy na kilkunastu liniach w godzinach porannych i ten pomysł był według mnie optymalny. Niemniej jednak jak zostanie zaakceptowany pomysł zamknięcia sklepów w ten dzień zapewne i w komunikacji wrócimy do tego sobotniego rozkładu.

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: 24.12.2024

Post autor: Kojak » 25 gru 2024, 9:01

Kierman pisze: 24 gru 2024, 21:21 Po 17:00 mogłyby spokojnie jeździć autobusy wg rozkładu świątecznego
Po innych (dawnych) latach, były wręcz wprowadzane ograniczenia w funkcjonowaniu komunikacji po godz. 17, dopiero wieczorem zaczynało jeździć więcej autobusów. Teraz chyba zrezygnowano z tego pomysłu.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 24.12.2024

Post autor: Kaszmir » 25 gru 2024, 11:19

Kojak pisze: 25 gru 2024, 9:01Po innych (dawnych) latach, były wręcz wprowadzane ograniczenia w funkcjonowaniu komunikacji po godz. 17, dopiero wieczorem zaczynało jeździć więcej autobusów. Teraz chyba zrezygnowano z tego pomysłu.
Były wczoraj dodatkowe ograniczenia:
linie tramwajowe:
* linie 1, 3, 8, 18, 20, 50, 52 – od około godz. 16:30/17:00 będą kursować ze zmniejszoną częstotliwością do 20 min do końca dnia:
--- od godz. 16:30/17:00 wszystkie kursy linii 50 będą realizowane na trasie Borek Fałęcki – Górka Narodowa P+R;
* linie 5, 11, 13 – będą kursować do około godz. 16:30/17:00;

linie autobusowe:
* linie 100, 101, 109, 116, 124, 126, 127, 136, 140, 147, 148, 155, 158, 160, 168, 180, 184, 193, 198, 199, 405, 496, 502, 513 – będą kursować do około godz. 16:30/17:00;
* linie 176, 476 – będą kursować do około godz. 14:00;
* linie 191, 578 – zostaną zawieszone;
* linia 475 – będzie kursować tylko w szczycie porannym.
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1195-2024

pjetrek
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: 24.12.2024

Post autor: pjetrek » 25 gru 2024, 12:12

W czasach kiedy to jeszcze MPK zarządzało kmk, normą były podmiany wozów na krótsze wieczorami... teraz właściwie jest to incydentalne. Myślę, że w taki dzień jak Wigilia całkiem spokojnie zmiana A mogłaby zjeżdżać do zajezdni 18m, a w to miejsce zmiana B wyjeżdża z garażu krótszym pojazdem. Ewentualnie zrobić większe łączenia tam, gdzie się da... 301, 307 w 18 metrowcach to był wczoraj hit pustostanów...

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: 24.12.2024

Post autor: Kojak » 25 gru 2024, 13:03

W latach 90-tych normą było, że np na 179 przegubowce zjeżdzały pod wieczór, a z dwurazówek solówki wchodziły na linie przegubowe, pamiętam takie podmiany z linii 201.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 24.12.2024

Post autor: Kaszmir » 25 gru 2024, 14:15

pjetrek pisze: 25 gru 2024, 12:12W czasach kiedy to jeszcze MPK zarządzało kmk, normą były podmiany wozów na krótsze wieczorami... teraz właściwie jest to incydentalne.
Rezygnacja z podmian wynikła chyba z tego, że Miasto kilkukrotnie się nieźle na tym przejechało. Np. dawniej w weekendy na "159" wieczorami wchodziły krótkie wozy. I o ile często wystarczały, tak czasem przez to ludzie się nie mieścili albo jechali w skrajnym tłoku, zwłaszcza gdy np. były mecze na stadionie Wisły. Podobnie było z liniami jadącymi z Dworca - większość kursów dawała radę w solówkach, aż nagle przyjechał pociąg wyładowany osobami wracającymi po weekendzie i zaczynały się dramatyczne sceny. No i w dotychczasowej umowie nie było nawet rozróżnienia w stawkach między poszczególnymi długościami taboru MPK.

Dla MPK realnie oszczędności to tak naprawdę tylko mniejsze zużycie paliwa, a w zamian trzeba było bawić się w roszady brygadowe, nieraz jeszcze wóz musiał przejechać z jednej pętli na drugą (dodatkowe koszty), a i wszystko się komplikowało jeśli były opóźnienia np. z powodu wypadku albo korków. Także wiele zachodu, oszczędności nie aż tak duże, a do tego realne problemy jeśli gdzieś pasażerowie jednak przez to się nie zmieścili.

Chyba wolę obecny system, czyli cały dzień na danej linii ten sam tabor. W weekendy po prostu ustala się linie, gdzie można wysłać solówki zamiast przegubowców (np. "163") i taki rozdział funkcjonuje przez cały dzień.

Myślę, że można rozważyć powrót do podmian w konkretnych przypadkach czy na specjalne okazje typu Wigilia, byle było się ostrożnym bo nawet w Wigilię pamiętam, że niektóre kursy np. "152" wieczorem miały wzięcie bo ludzie jechali do centrum - czy to na pasterki, czy na imprezowanie ;)

pjetrek
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: 24.12.2024

Post autor: pjetrek » 25 gru 2024, 18:22

Co do "zwykłych" dni w ciągu roku, to masz rację. Zwłaszcza, że teraz miasto żyje praktycznie 24/7.
Chociaż przy liniach dworcowych, to przydałyby się wieczorem podmiany w drugą stronę, z małego na duży autobus. ;)
Ale są takie dni w roku święta, dłuższe weekendy, wigilia gdzie raczej do przewidzenia jest niska frekwencja. A na takie dni i tak opracowywane są specjalne rozkłady. Więc może zamiast robić pustki w siatce linii, lepiej zostawić więcej a krótsze. 12m pali mniej niż 18m wiec jakieś oszczędności zawsze będą.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 24.12.2024

Post autor: Kaszmir » 25 gru 2024, 23:08

pjetrek pisze: 25 gru 2024, 18:22Chociaż przy liniach dworcowych, to przydałyby się wieczorem podmiany w drugą stronę, z małego na duży autobus. ;)
Ano ;)
pjetrek pisze: 25 gru 2024, 18:22Ale są takie dni w roku święta, dłuższe weekendy, wigilia gdzie raczej do przewidzenia jest niska frekwencja. A na takie dni i tak opracowywane są specjalne rozkłady. Więc może zamiast robić pustki w siatce linii, lepiej zostawić więcej a krótsze. 12m pali mniej niż 18m wiec jakieś oszczędności zawsze będą.
Osobiście w wigilię i podobne święta wolę 20 przegubowców niż np. 30 solówek bo zawsze to 10 kierowców więcej będzie mogło spędzić wieczór z rodziną. W wigilię wieczorem z racji na bardzo małe potoki i tak siatka jest redukowana tylko do niezastępowalnych linii, wszystkie pozostałe są zawieszane. Mimo tak dużej skali ograniczeń, i tak te linie które zostają jeżdżą w większości puste (nie licząc wspomnianych wyjątków jak wieczorne kursy do Rynku) więc wg mnie nie ma potrzeby dokładania kolejnych kursów ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość