2,67-krotnie krócej? Niestety wątpię...pasazer_mobilisu pisze: 07 sty 2025, 12:38 Na pewnoZ niskiej podłogi wsiadanie/wysiadanie trwa krócej niż pokonując schody, więc nie porównywałbym ilości drzwi 1:1.
Wielkopolskie [stolica: Poznań]
Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
- pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
- Ekspert
- Posty: 1568
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
Popatrz jak wsiadają/wysiadają starsze osoby będące dużą grupą pasażerów, to spokojnie jest 2-3 razy dłużej ze 105Na niż z takiego NGT6. Myślę też że w Poznaniu znajdą się linie gdzie potoki są mniejsze (jak u nas np. "2") i nie będzie to problem.
Nie karmić troli 

Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
Gdyby wszyscy pasażerowie tramwaju byli starsi, zapewne wymiana pasażerska trwałaby te 2-3 razy dłużej, jednak jeżeli tramwaj ma wiele drzwi, rozłoży się to i różnica nie będzie duża. Z pewnością w Poznaniu są jakieś linie, gdzie 3-drzwiowe tramwaje dadzą radę, zwłaszcza że chyba nie ma tam zbyt wielu tramwajów 4-drzwiowych. Pytanie czy na pewno 30-letni tramwaj o jednak ograniczonej funkcjonalności wart 200 tysięcy złotych + koszt jego dostosowania do ruchu? Na pewno bardziej niż krakowskie GT8N, ale nie jestem niestety przekonany.pasazer_mobilisu pisze: 07 sty 2025, 12:47 Popatrz jak wsiadają/wysiadają starsze osoby będące dużą grupą pasażerów, to spokojnie jest 2-3 razy dłużej ze 105Na niż z takiego NGT6. Myślę też że w Poznaniu znajdą się linie gdzie potoki są mniejsze (jak u nas np. "2") i nie będzie to problem.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 674
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
Poznań. Pierwsza nowa Gamma zabrała pasażerów
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 86449.html
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 86449.html
Pierwsza nowa Gamma dla MPK Poznań właśnie wyjechała na tory i zabrała na pokład pierwszych pasażerów. Do końca tego roku przewoźnik ma odebrać 20 z 30 zakupionych pojazdów, których zakup zostanie zrefinansowany z KPO.
MPK Poznań właśnie wprowadziło do użytkowania pierwszy nowy tramwaj Moderus Gamma spośród 30 wagonów zamówionych w 2023 roku. Oficjalna prezentacja pojazdów odbyła się dzisiaj, 24 marca, na zajezdni przy Głogowskiej. My pokazywaliśmy już pierwszą Gammę z nowym czołem kilka tygodni temu, gdy przyjechała na pierwsze testy u przewoźnika.
Po prezentacji tramwaj zabrał zaproszonych gości i media w krótki przejazd pokazowy z zajezdni do pętli Górczyn. Po prezentacji Gamma o numerze bocznym 941 wyjechała w swój pierwszy kurs z pasażerami, na linii nr 2.
Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]
Poznań zaczął planować budowę nowej 4-tej zajezdni tramwajowej. Franowo "raczej" nie będzie rozbudowywane.
Więcej można przeczytać: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 86609.html
A gdzie w tym wszystkim miejsce dla Krakowa? Część przeciwników wciąż twierdzi, że PT i PH są na tyle elastyczne, że pomieszczą dodatkowe wagony. Chyba że — patrząc na obecną tendencję do cięć — planowane jest znaczne ograniczenie taboru tramwajowego.
Więcej można przeczytać: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 86609.html
A gdzie w tym wszystkim miejsce dla Krakowa? Część przeciwników wciąż twierdzi, że PT i PH są na tyle elastyczne, że pomieszczą dodatkowe wagony. Chyba że — patrząc na obecną tendencję do cięć — planowane jest znaczne ograniczenie taboru tramwajowego.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości