Wielkopolskie [stolica: Poznań]

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]

Post autor: Bayer2003 » 07 sty 2025, 12:42

pasazer_mobilisu pisze: 07 sty 2025, 12:38 Na pewno ;) Z niskiej podłogi wsiadanie/wysiadanie trwa krócej niż pokonując schody, więc nie porównywałbym ilości drzwi 1:1.
2,67-krotnie krócej? Niestety wątpię...
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Ekspert
Posty: 1568
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]

Post autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji » 07 sty 2025, 12:47

Popatrz jak wsiadają/wysiadają starsze osoby będące dużą grupą pasażerów, to spokojnie jest 2-3 razy dłużej ze 105Na niż z takiego NGT6. Myślę też że w Poznaniu znajdą się linie gdzie potoki są mniejsze (jak u nas np. "2") i nie będzie to problem.
Nie karmić troli :!:

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]

Post autor: Bayer2003 » 07 sty 2025, 13:24

pasazer_mobilisu pisze: 07 sty 2025, 12:47 Popatrz jak wsiadają/wysiadają starsze osoby będące dużą grupą pasażerów, to spokojnie jest 2-3 razy dłużej ze 105Na niż z takiego NGT6. Myślę też że w Poznaniu znajdą się linie gdzie potoki są mniejsze (jak u nas np. "2") i nie będzie to problem.
Gdyby wszyscy pasażerowie tramwaju byli starsi, zapewne wymiana pasażerska trwałaby te 2-3 razy dłużej, jednak jeżeli tramwaj ma wiele drzwi, rozłoży się to i różnica nie będzie duża. Z pewnością w Poznaniu są jakieś linie, gdzie 3-drzwiowe tramwaje dadzą radę, zwłaszcza że chyba nie ma tam zbyt wielu tramwajów 4-drzwiowych. Pytanie czy na pewno 30-letni tramwaj o jednak ograniczonej funkcjonalności wart 200 tysięcy złotych + koszt jego dostosowania do ruchu? Na pewno bardziej niż krakowskie GT8N, ale nie jestem niestety przekonany.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 674
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]

Post autor: michal49944 » 24 mar 2025, 21:34

Poznań. Pierwsza nowa Gamma zabrała pasażerów
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 86449.html
Pierwsza nowa Gamma dla MPK Poznań właśnie wyjechała na tory i zabrała na pokład pierwszych pasażerów. Do końca tego roku przewoźnik ma odebrać 20 z 30 zakupionych pojazdów, których zakup zostanie zrefinansowany z KPO.

MPK Poznań właśnie wprowadziło do użytkowania pierwszy nowy tramwaj Moderus Gamma spośród 30 wagonów zamówionych w 2023 roku. Oficjalna prezentacja pojazdów odbyła się dzisiaj, 24 marca, na zajezdni przy Głogowskiej. My pokazywaliśmy już pierwszą Gammę z nowym czołem kilka tygodni temu, gdy przyjechała na pierwsze testy u przewoźnika.

Po prezentacji tramwaj zabrał zaproszonych gości i media w krótki przejazd pokazowy z zajezdni do pętli Górczyn. Po prezentacji Gamma o numerze bocznym 941 wyjechała w swój pierwszy kurs z pasażerami, na linii nr 2.

abuk
Znawca
Posty: 107
Rejestracja: 30 gru 2020, 14:28

Re: Wielkopolskie [stolica: Poznań]

Post autor: abuk » 08 kwie 2025, 18:35

Poznań zaczął planować budowę nowej 4-tej zajezdni tramwajowej. Franowo "raczej" nie będzie rozbudowywane.
Więcej można przeczytać: https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 86609.html

A gdzie w tym wszystkim miejsce dla Krakowa? Część przeciwników wciąż twierdzi, że PT i PH są na tyle elastyczne, że pomieszczą dodatkowe wagony. Chyba że — patrząc na obecną tendencję do cięć — planowane jest znaczne ograniczenie taboru tramwajowego. :D

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości