Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jeśli miasto pójdzie na łatwiznę i zdecyduje się na tramwaj do Klinów przez Czerwone Maki, to ja już bym na miejscu MPK szykował przetarg na 50-60 metrowce...
Albo na 2xNGT6 testował.
Albo na 2xNGT6 testował.
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 672
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na wszystkie linie brygady nocne wyjeżdżają dzisiaj RY i HY. Trochę dziwi brak Krakowiaków jak w latach poprzednich.
Z kolej zdecydowanie na plus wyjazd i zjazd jako dodatkowe kursy 64 na skróconej trasie.
Z kolej zdecydowanie na plus wyjazd i zjazd jako dodatkowe kursy 64 na skróconej trasie.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Obecnie jest równiutkie 250 brygad tramwajowych w dni powszednie w tym siedem rezerw. Ile powinno ich być po zakończeniu remontów.
Oddanie Salwatora powinno zwiększyć ilości o cztery brygady (powrót "2"(+4), "6"(+7) i likwidacja "72"(-7). Przywrócenie Mistrzejowic w pełni z trzema liniami to wzrost o sześć brygad (powrót "16" (+5) i przedłużenie 9 (+1). Powrót linii na pętlę Wzgórza K. wzrost o trzy "1" (+2), "4" (+1). Powrót linii przez Solidarności to spadek o jedną brygadę "22" (-1). Sumując powyższe w Krakowie po zakończeniu remontów powinno być 262 brygady tramwajowe. Takiej ilości jeszcze nigdy nie było. Ale jest kilka dylematów.
Czy "16" jeszcze powróci na Mistrzejowice skoro pętla jest tak mała. Wydaje się, że nie zmieszczą się teraz tam trzy linie. Te tory odstawcze wewnątrz pętli miały mieć 60 metrów ale chyba z przejściami dla pieszych (poprawcie mnie jeśli się mylę). Wizualnie to tak wygląda, że poza Stadlerem na peronie nie zmieści się nawet EU8N na jednym torze - tak aby nie blokowały przejść. Zatem w obecnym układzie na pętli mogą stać cztery tramwaje dwa na przystanku końcowym i po jednym na torach na pętli. To za mało na trzy linie. Najbardziej prawdopodobny scenariusz to, że "9" wróci na Mistrzejowice pewnie wiosną a "75" pozostanie tak jak jest, a "16" nie wróci aż do oddania trasy przez Olszę. Nawet oddanie Solidarności w tej sprawie nic nie zmieni. Natomiast trzecia linia na Górce N. powinna pozostać i przekonamy się jaki to będzie numer za "75" (ex "44"). Nie wiadomo też czy na linii "1" ponownie będzie 18 brygad. Tramwaje po Zwierzynieckiej i Kościuszki pojadą szybciej niż przed remontem, także przez nowe wiadukty przejazd jest szybszy. Ponadto planowane są kolejne remonty, zatem docelowy układ nieprędko wróci (może koło 2027 roku).
Oddanie Salwatora powinno zwiększyć ilości o cztery brygady (powrót "2"(+4), "6"(+7) i likwidacja "72"(-7). Przywrócenie Mistrzejowic w pełni z trzema liniami to wzrost o sześć brygad (powrót "16" (+5) i przedłużenie 9 (+1). Powrót linii na pętlę Wzgórza K. wzrost o trzy "1" (+2), "4" (+1). Powrót linii przez Solidarności to spadek o jedną brygadę "22" (-1). Sumując powyższe w Krakowie po zakończeniu remontów powinno być 262 brygady tramwajowe. Takiej ilości jeszcze nigdy nie było. Ale jest kilka dylematów.
Czy "16" jeszcze powróci na Mistrzejowice skoro pętla jest tak mała. Wydaje się, że nie zmieszczą się teraz tam trzy linie. Te tory odstawcze wewnątrz pętli miały mieć 60 metrów ale chyba z przejściami dla pieszych (poprawcie mnie jeśli się mylę). Wizualnie to tak wygląda, że poza Stadlerem na peronie nie zmieści się nawet EU8N na jednym torze - tak aby nie blokowały przejść. Zatem w obecnym układzie na pętli mogą stać cztery tramwaje dwa na przystanku końcowym i po jednym na torach na pętli. To za mało na trzy linie. Najbardziej prawdopodobny scenariusz to, że "9" wróci na Mistrzejowice pewnie wiosną a "75" pozostanie tak jak jest, a "16" nie wróci aż do oddania trasy przez Olszę. Nawet oddanie Solidarności w tej sprawie nic nie zmieni. Natomiast trzecia linia na Górce N. powinna pozostać i przekonamy się jaki to będzie numer za "75" (ex "44"). Nie wiadomo też czy na linii "1" ponownie będzie 18 brygad. Tramwaje po Zwierzynieckiej i Kościuszki pojadą szybciej niż przed remontem, także przez nowe wiadukty przejazd jest szybszy. Ponadto planowane są kolejne remonty, zatem docelowy układ nieprędko wróci (może koło 2027 roku).
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Linia "1" od maksymalizacji miała 16 brygad i raczej nie należy się spodziewać wzrostu ich liczby.
Jeżeli chodzi o "16" - czy obsadzenie tej linii wyłącznie antytaborem w postaci solowych E1 nie pozwoliłoby na jej powrót do Mistrzejowic? Tramwaj 33-metrowy zmieści się razem z 20-metrowym na jednym torze, czy niezbyt?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Do tego likwidacji uległ przystanek "Wiadukty" więc to też skróci przejazd. Choć samego przystanku trochę szkoda zwłaszcza że służył do przesiadek ze "142" na tramwaje.impuls pisze: 02 gru 2024, 11:10Tramwaje po Zwierzynieckiej i Kościuszki pojadą szybciej niż przed remontem, także przez nowe wiadukty przejazd jest szybszy. Ponadto planowane są kolejne remonty, zatem docelowy układ nieprędko wróci (może koło 2027 roku).
Chodzi Ci o perony dla wsiadających? Z tego co pisałeś w lipcu, one będą mieć po 45 metrów:impuls pisze: 02 gru 2024, 11:10Te tory odstawcze wewnątrz pętli miały mieć 60 metrów ale chyba z przejściami dla pieszych (poprawcie mnie jeśli się mylę). Wizualnie to tak wygląda, że poza Stadlerem na peronie nie zmieści się nawet EU8N na jednym torze - tak aby nie blokowały przejść.
impuls pisze: 04 lip 2024, 22:21Perony przelotowe o długości bodaj 60 metrów, ale te na pętli tylko 45 metrów.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W październiku 2022 linia "1" miała 18 brygad, ale może była na trasie objazdowej i dlatego mi się pomyliło.Bayer2003 pisze: 02 gru 2024, 12:10 Linia "1" od maksymalizacji miała 16 brygad i raczej nie należy się spodziewać wzrostu ich liczby.
Jeżeli chodzi o "16" - czy obsadzenie tej linii wyłącznie antytaborem w postaci solowych E1 nie pozwoliłoby na jej powrót do Mistrzejowic? Tramwaj 33-metrowy zmieści się razem z 20-metrowym na jednym torze, czy niezbyt?
Natomiast czy E1 ze Stadlerem się zmieści na jednym peronie w Mistrzejowicach. Powinien, ale czy ZTP będzie chciało takie rozwiązanie z przywróceniem "16" trochę na siłę. Lepiej trochę zaoszczędzić jak jest wytłumaczenie.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Czemu na siłę? Złom wiedeński i tak gdzieś będzie musiał jeździć (przynajmniej MPK tak twierdziimpuls pisze: 02 gru 2024, 15:54 Natomiast czy E1 ze Stadlerem się zmieści na jednym peronie w Mistrzejowicach. Powinien, ale czy ZTP będzie chciało takie rozwiązanie z przywróceniem "16" trochę na siłę. Lepiej trochę zaoszczędzić jak jest wytłumaczenie.

https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 672
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na rozkładach jazdy do 6.01 linie "21" i "52" są w niebieskiej ramce jako niskopodłogowe. Tylko "13" została wysokopodłogowa, co zdecydowanie na plus. 

Re: Rozdział taboru - tramwaje
A dzisiaj na "49" jest od rana jeden NGT6. Wiem mniej wagonów wyjechało na miasto niż normalnie.michal49944 pisze: 02 sty 2025, 14:49 Na rozkładach jazdy do 6.01 linie "21" i "52" są w niebieskiej ramce jako niskopodłogowe. Tylko "13" została wysokopodłogowa, co zdecydowanie na plus.![]()

Re: Rozdział taboru - tramwaje
6.01 to święto więc obowiązuje świąteczny rozdział taborumichal49944 pisze: 02 sty 2025, 14:49Na rozkładach jazdy do 6.01 linie "21" i "52" są w niebieskiej ramce jako niskopodłogowe. Tylko "13" została wysokopodłogowa, co zdecydowanie na plus.

- michal49944
- Ekspert
- Posty: 672
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Wiem, bardziej chodziło mi o dzisiaj i jutro, bo to dni powszednie.Kaszmir pisze: 02 sty 2025, 15:01 6.01 to święto więc obowiązuje świąteczny rozdział taboruNa rozkładach od 7.01 (wtorek) linie "21", "52" są z powrotem wysokopodłogowe, razem z "13", "49" i "75".
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Od jutra nowy rozdział taboru z częstotliwością 5min, 7,5min i 15min. Na '1' będzie 15 brygad czyli o jedną mniej niż jak jeździła do Cichego Kącika.
16 brygad jedynka miała też przed zamknięciem Wzgórz K i Salwatora. Rekord 254 nie zostanie przekroczony a nawet się nie powtórzy. Będą 253 brygady w dni powszednie. Być może jakieś GT8N pojawią się na innych liniach niż '1' czy '5' na jednej lub dwóch brygadach. Do Podgórza przechodzi jedna '50'. Czy zwolniony Stadler w Hucie pojawi się na '75'?
Szykuje się rok sporych remontów i zamknięć a kumulacja nastąpi w wakacje. Zatem ilość brygad na pewno w tym roku znacznie spadnie a wiele linii będzie zawieszonych czy na objazdach.
16 brygad jedynka miała też przed zamknięciem Wzgórz K i Salwatora. Rekord 254 nie zostanie przekroczony a nawet się nie powtórzy. Będą 253 brygady w dni powszednie. Być może jakieś GT8N pojawią się na innych liniach niż '1' czy '5' na jednej lub dwóch brygadach. Do Podgórza przechodzi jedna '50'. Czy zwolniony Stadler w Hucie pojawi się na '75'?
Szykuje się rok sporych remontów i zamknięć a kumulacja nastąpi w wakacje. Zatem ilość brygad na pewno w tym roku znacznie spadnie a wiele linii będzie zawieszonych czy na objazdach.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Powrót "2" i "6" wymusza konieczność wysłania na te linie więcej taboru 26-metrowego niż kursowało na "72". Mam nadzieję, że zostanie on zabrany właśnie z "75", a linia wróci do obsady w pełni 33-metrowej, jednak raczej to nierealne (pomimo, że taboru by wystarczyło)impuls pisze: 06 sty 2025, 17:02 Do Podgórza przechodzi jedna '50'. Czy zwolniony Stadler w Hucie pojawi się na '75'?

https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Rozdział taboru w ferie to siedem brygad wysokich. Pytanie tylko siedem czy o siedem za dużo. Dało się w wakacje nie wypuszczać złomu a teraz muszą. Tylko po co. I tak na '21' są dwie brygady E1 na pięć. Częstotliwość tej linii bardzo dziwna. Niby w szczycie tramwaje mają pojawiać się co 15 min. Ale pojawiają się różnie co 14, 15, 16, 17, 19, 20 min. Dodajmy, że wszystkie inne linie kursują co 10 i 20 min. Więc koordynacji nie ma żadnej z niczym. Rozkład tej linii jak z początku lat 90-ch. Na '52' są dwie brygady ufoków. Ale i tak część takich składów na terenie zajezdni wygaszono. Będą jeździć te, które cały czas są w rozruchu. Na '75' też są dwa składy wiedni na siedem brygad. Pozostałe brygady to EU8N na tej linii. I na '13' jedna brygada pozostała jako przecierak. Ktoś już pisał; a w dni świąteczne nie ma przymrozków i nie trzeba przecierać sieci? Tak więc według MPK przymrozki tworzą się tylko w dni powszednie i tylko na trasie do Nowego Bieżanowa. Musi taki skład jeździć. Ciekawostką była jedna brygada GT8N na linii '11' wczoraj. Dzisiaj nie ma. Zatem jest tylko dopuszczenie. Pomału muszą przyzwyczajać pasażerów do powrotu GT8N na tą linię. Jak wyremontują pętle Wzgórza K. to takie wagony powrócą na '11'. Na '6' cztery brygady w NGT6 tutaj poprawa komfortu.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Magdeburg podobno sprzedaje pierwszą partię swoich 30-metrowych NGT8D. Jak dla mnie wozy, które idealnie pasowałyby chociażby na 1, 17, 20. Ale MPK pewnie nawet o czymś takim nie pomyśli, bo przecież kupujemy 90 nowych (których moim zdaniem nie kupią, więc będzie kilka lat obsuwy).
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Alstom_Citadis_200
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Alstom_Citadis_200
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości