Rozkłady powakacyjne 2020

- Linie, trasy, rozkłady
Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Krakowianin » 24 wrz 2020, 9:17

Tak w temacie zmian od soboty. Więc czekamy na rozwój sytuacji na uczelniach...
Tym razem liczba studentów do ostatniej chwili będzie stać pod znakiem zapytania. Nie wiadomo bowiem, na ile zdalne nauczanie, spowodowane panującą epidemią wirusa SARS-CoV-2, wpłynie na ich ruchliwość. Stąd na razie część linii, takich jak 139, 502 czy 503, pozostanie przy ograniczonym rozkładzie jazdy. Na razie nie powrócą też między innymi linie 429 czy 482.
Dodatkowo, na ulice miasta powróci linia 511, łącząca Osiedle Na Stoku z końcówką "Przybyszewskiego". O autobus ten od dawna upominało się wielu pasażerów.

http://psmkms.krakow.pl/index.php/16-ak ... -09-2020-r

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: prezes » 24 wrz 2020, 9:19

mkm3 pisze: 23 wrz 2020, 14:11
prezes pisze: 22 wrz 2020, 23:16 W twojej propozycji nie podoba mi się wywalenie "152" z Olszanicy. Jest to ważny autobus dla tamtych okolic, wszak bowiem zapewnia dojazd do I Obwodnicy, a także do Nowej Huty.
Patrzyłem na to, żeby to była propozycja nie generująca zwiększenia nakładów. A autobus przez Olszanicę co 15 min jest wystarczający i nie ma problemu, żeby na Alejach złapać coś do Huty. Równie dobrze możemy ponarzekać - czemu Bronowice Wielkie albo Tonie nie mają linii do Huty/I Obwodnicy? Czemu? Bo nikt kiedyś nie dał i teraz nie ma krzyku, że ktoś zabierze.
Może moja propozycja wymaga lekkiego zwiększenia nakładów, ale dzięki temu polepszamy ofertę dla pasażerów z Woli Justowskiej i Olszanicy, a także poprawiamy dojazd do lotniska, który aktualnie nie jest rewelacyjny.

Z pewnością mieszkańcy Olszanicy przyzwyczaili się, że mają autobus do I Obwodnicy, ale myślę, że spełnia on swoje zadanie i nie ma co go zabierać. W dobrej ofercie komunikacyjnej ważna jest nie tylko ilość kursów, lecz także to, gdzie te kursy zapewniają dojazd. Autobus do I Obwodnicy i dalej do Nowej Huty jest atrakcyjniejszy od autobusu do Os. Podwawelskiego.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1566
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: pasazer_mobilisu » 24 wrz 2020, 9:58

lolek-12 pisze: 24 wrz 2020, 9:01 "192" nie do Ogrodowej, jednak zostaje na Dworcu Głównym Wschód? Pomieszczą się z przegubami na "182"?
Od strony punktu socjalnego:
182 samo bo 482 jeszcze oficjalnie nie wraca
192 też samo
189 ostatnie stanowisko przelotowe

Na tym ostatnim albo stały rezerwy, albo służyło do wysadzenia pasażerów 208 i 537. Teraz 6 razy na godzinę będzie zajęte na jakieś pół minuty przez 189, to nie powinien być duży problem.
Nie karmić troli :!:

Jelczyk
Ekspert
Posty: 1049
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Jelczyk » 24 wrz 2020, 10:29

Mam taką małą uwagę do 49. Ta linia powinna mieć trasę Kombinat/Zajezdnia Nowa Huta-Bieżanów N. Z wariantem na Tauron. Rano i tak wagon jedzie na Tauron i nie wjeżdża na pętlę, ale bardziej mi chodzi o kursy od Taurona do Zajezdni. Wiadomo przeciętny pasażer się zabierze, ale dopiero od TAW bo wcześniej skąd ma wiedzieć, że wagon już kończy, a takie 49 mogłoby spokojnie zbierać pasażerów od Mogilskiego.... baaa może nawet ktoś byłby chętny jechać z okolic Bieżanowa, a jak nie wie to czeka 7min na 9.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 459
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: sorig » 24 wrz 2020, 10:39

Adrian14 pisze: 24 wrz 2020, 10:29 Mam taką małą uwagę do 49. Ta linia powinna mieć trasę Kombinat/Zajezdnia Nowa Huta-Bieżanów N. Z wariantem na Tauron. Rano i tak wagon jedzie na Tauron i nie wjeżdża na pętlę, ale bardziej mi chodzi o kursy od Taurona do Zajezdni. Wiadomo przeciętny pasażer się zabierze, ale dopiero od TAW bo wcześniej skąd ma wiedzieć, że wagon już kończy, a takie 49 mogłoby spokojnie zbierać pasażerów od Mogilskiego.... baaa może nawet ktoś byłby chętny jechać z okolic Bieżanowa, a jak nie wie to czeka 7min na 9.
Tylko wtedy ZTP by musiał za to zapłacić, a za wyjazdy bezpośrednio nie musi :D Oczywiście pośrednio i tak płaci, w cenie wzkm. To nie jest jedyna linia w mieście która ma takie kwiatki, przecież wyjazdy na Bronowice z obu zajezdni tez nie są oznaczane jako "4" albo "8", a mogłyby być.

kucyk
Ekspert
Posty: 2404
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: kucyk » 24 wrz 2020, 11:40

Adrian14 pisze: 24 wrz 2020, 10:29 Mam taką małą uwagę do 49. Ta linia powinna mieć trasę Kombinat/Zajezdnia Nowa Huta-Bieżanów N. Z wariantem na Tauron. Rano i tak wagon jedzie na Tauron i nie wjeżdża na pętlę, ale bardziej mi chodzi o kursy od Taurona do Zajezdni. Wiadomo przeciętny pasażer się zabierze, ale dopiero od TAW bo wcześniej skąd ma wiedzieć, że wagon już kończy, a takie 49 mogłoby spokojnie zbierać pasażerów od Mogilskiego.... baaa może nawet ktoś byłby chętny jechać z okolic Bieżanowa, a jak nie wie to czeka 7min na 9.
Popieram w 100 procentach. Pisz w tej sprawie do ZTP. Myślę, że spokojnie można to oznaczyć w rozkładach na przystankach. Nawet tabliczki mogą być na wiatach do / z Kombinatu. Przecież takie "132" na Wańkowicza też jeździło tylko 1 czy kilkoma kursami rano i nikomu to nie przeszkadzało i nie wprowadzało w błąd. A zawsze takie "49" zabierze świadomych z tego powodu pasażerów na trasie Kombinat - Nowy Bieżanów i odwrotnie. ;)

Jelczyk
Ekspert
Posty: 1049
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Jelczyk » 24 wrz 2020, 16:56

Wiadomo można by tak zrobić dla większości wyjazdów i zjazdów, ale akurat 49 jest specyficzna bo omija pętlę i od razu jedzie w stronę zajezdni. Normalnie gdyby wyjazdy i zjazdy były na rozkładzie, rezerwy musiałyby także wykonywać te kursy, a jest to na pewno jakieś uproszczenie dla MPK, i dodatkowo oszczędność dla miasta.

prezes
Pomiarowiec
Posty: 606
Rejestracja: 25 lut 2020, 17:57

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: prezes » 24 wrz 2020, 19:42

Petycja on-line o przywrócenie starej trasy linii "184" osiąga właśnie pół tysiąca podpisów.
Prawdopodobnie od jutra w Swoszowicach będzie można się podpisać tradycyjnie pod petycją o przywrócenie "184".
Drodzy Pasażerowie linii 184. Liczba osób podpisanych pod petycją on-line osiąga właśnie pół tysiąca. Od soboty (a jak się uda to od jutrzejszego popołudnia) będziecie mogli podpisać się tradycyjnie przeciw niszczeniu linii 184 w Swoszowicach. Razem damy radę!
Według autorów petycji urzędnicy ZTP mają nie znać problemów mieszkańców i użytkowników komunikacji miejskiej. Ponadto instytucja planowała ponowne kursy linii nr 184 po zakończeniu remontu ul. Dietla, jednak z niewiadomych przyczyn urzędnicy zrezygnowali z tego pomysłu. Radni twierdzą, że jest to ignorowanie głosu mieszkańców. Do apelu przyłączył się Dominik Jaśkowiec – przewodniczący RMK.

Jamnik
Ekspert
Posty: 1122
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Jamnik » 24 wrz 2020, 19:51

A widzieliście co oni odstawili na Dietla? Zrobili nawierzchnię na sporej długości, po czym wymalowali pas rowerowy. Dodatkowo mam wrażenie, że jezdnia jest zwężona... Serio macie jeszcze nadzieję na powrót autobusów, skoro tam osobówka ledwo się zmieści?

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: kot_feliks » 24 wrz 2020, 20:25

No to chyba dobrze, że zrobili pas rowerowy, a nie zostawili i ponad 4,5m jezdni obok miejsc postojowych(?)

Mr. Passenger
Specjalista
Posty: 205
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Mr. Passenger » 24 wrz 2020, 20:48

Drodzy Pasażerowie linii 184. Liczba osób podpisanych pod petycją on-line osiąga właśnie pół tysiąca. Od soboty (a jak się uda to od jutrzejszego popołudnia) będziecie mogli podpisać się tradycyjnie przeciw niszczeniu linii 184 w Swoszowicach. Razem damy radę!
O ile jestem gorącym zwolennikiem przywrócenia "184" to jednak jestem zdania, że do Swoszowic zdecydowanie wracać nie powinna. Jeśli rzeczywiście ma wrócić to tylko do Kurdwanowa. Wtedy "155" do piachu, a "165" zostawić na obecnej trasie do Grunwaldzkiego, najlepiej przez Beskidzką i ewentualnie Puszkarską by podróż była możliwie najszybsza, bez robienia zbędnej wycieczki po Łużyckiej i Malborskiej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6837
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Kaszmir » 24 wrz 2020, 20:51

Mr. Passenger pisze: 24 wrz 2020, 20:48Jeśli rzeczywiście ma wrócić to tylko do Kurdwanowa. Wtedy "155" do piachu, a "165" zostawić na obecnej trasie do Grunwaldzkiego, najlepiej przez Beskidzką i ewentualnie Puszkarską by podróż była możliwie najszybsza, bez robienia zbędnej wycieczki po Łużyckiej i Malborskiej.
Dla mnie wystarczyłoby "184" nawet do Os. Podwawelskiego, bo tam można się już przesiąść na kilka linii w kier. południa. Co do "165" - ja tej linii nie kupuję, potworek z ~f=36 wjeżdżający do centrum, od Kamieńskiego nieskoordynowany z niczym.

Co do Malborskiej - chyba skierowano "165" tamtędy by przywrócić relację Kurdwanów - Malborska Szkoła, do 2017 obsługiwaną przez "184".

Mr. Passenger
Specjalista
Posty: 205
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Mr. Passenger » 24 wrz 2020, 23:32

Kaszmir pisze: 24 wrz 2020, 20:51 Co do Malborskiej - chyba skierowano "165" tamtędy by przywrócić relację Kurdwanów - Malborska Szkoła, do 2017 obsługiwaną przez "184"
A czy naprawdę taka relacja jest konieczna? Na Kurdwanowie podstawówki są trzy, do tego jeszcze jedna na Woli Duchackiej Zachód i jedna na Piaskach Nowych oraz jedna niepubliczna. Nie wiem ilu uczniów szkoły przy Malborskiej mieszka na Kurdwanowie, ale nie wiem czy jest to aż tak duża liczba by trzeba było zapewniać im osobne połączenie autobusowe. Do tego jeszcze zapewne zupełnie nieskoordynowane z dzwonkami. Za to różnica przejazdu Kurdwanów-Mateczny pomiędzy najszybszym "179" a wycieczkowym "165" wynosi aż 6 minut (a dodatkowo "165" ma duże prawdopodobieństwo utknięcia w korku na Łużyckiej, Malborskiej i Kamieńskiego). Nie dziwię się, że mało który mieszkaniec z niej skorzysta, skoro szybciej wyjdzie złapać cokolwiek do Borku i łapać tam cokolwiek na Mateczny niż zrobić sobie wycieczkę przez Łużycką i Malborską.

Moim zdaniem "165" jako alternatywa dla "135" ma duże szanse na powodzenie, ale spełnione muszą zostać trzy warunki:
- zwiększenie częstotliwości kosztem wchłonięcia jeszcze większego potworka czyli "155"
- wyprostowanie trasy i skupienie się tylko na obsługi potoku Swoszowice-Kurdwanów-Mateczny-Grunwaldzkie
- drugi przystanek w stronę Swoszowic już na Grunwaldzkim (tam gdzie obecnie w stronę Podwawelskiego), nie na Ludwinowie

Jamnik
Ekspert
Posty: 1122
Rejestracja: 25 sie 2020, 13:50

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Jamnik » 24 wrz 2020, 23:59

kot_feliks pisze: 24 wrz 2020, 20:25 No to chyba dobrze, że zrobili pas rowerowy, a nie zostawili i ponad 4,5m jezdni obok miejsc postojowych(?)
Nie o to mi chodzi. Dietla była dotąd normalną arterią, takimi dwupasmowymi ATW. Teraz, zamiast wręcz dodać buspas, zrobiono z niej zwykłą wąską uliczkę, jak np. Łobzowska, Krowoderska, czy wiele innych jednokierunkowych ulic w centrum. Autobusy tam nie wrócą na 100%. Chyba, że planują zabetonowanie torowiska, żeby zrobić trambuspas.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: kot_feliks » 25 wrz 2020, 8:39

No ale imho właśnie dobrze, że tę ulicę w końcu ucywilizowano :) Zresztą przypominam, że początek jednopasmowej Dietla to wywalenie parkowania z chodników i próba przywrócenia go w innej formie (na prawym pasie ruchu).

Swoją drogą, patrząc po zapełnieniach w tramwajach, to jakichś tłumów na mieście nie ma i mma wrażenie, żę te 250 brygad tramwajowych niestety przy obecnym układzie w sporej części wozi powietrze :/ A w zamian znowuż, tak jak już pisałem, mamy żenującą ofertę wieczorami, czy w weekendy :/

Ot, kilka obserwacji z wczoraj, między 8, a 9 (wiem, że to już po szczycie, niemniej to jeszcze okres, gdy kursują np. 4x). Być może w szczycie jest diametralnie inaczej (na pewno jest więcej ludzi), ale wątpię, aby ta różnica była jakaś kolosalna:
- 44 przy Barbakanie, kierunek Stary Kleparza - ok 5 osób w każdym z wagonów;
- 52 na Lubicz, 3x105Na, kierunek CM - ok 1/2 miejsc siedzących zajętych w każdym wagonie;
- 9 na Mogilskiej, kierunek BN - po kilka osób w każdym wagonie...

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: kry5 i 5 gości