Czyli wniosek nasuwa się taki, by wyjść z inicjatywą uporządkowania 4xx i kursów wariantowych.
Może Kaszmir mający dobre kontakty mógłby taką propozycję przekazać?
Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
W obecnym systemie nie, przynajmniej nie w stronę wspólnej pętli. Np. na Malborskiej w stronę centrum nie wiesz, czy "169" przyjedzie z Zajezdni, czy z Piasków. Podobnie byłoby na Mistrzejowicach - w stronę Dworca Głównego wszystkie kursy byłyby po prostu oznaczone jako "182". Trzeba by zmienić metodykę tak, by warianty były w obie strony. Pewnie do zrobienia.Kojak pisze: 09 sie 2024, 5:03Ale to akurat wiedzieliby także, gdyby było to 182 z oznaczonym kursem wariantowym... dziwne tłumaczenie...
Z tramwajami też niestety "zewsząd dowsząd" powoli postępuje. W zeszłym roku rozdzielono końcówki "17/19", a teraz są przymiarki do rozdzielenia "4/44" na faktycznie dwie osobne linie.kot_feliks pisze: 09 sie 2024, 9:41W Krakowie mamy diametralną różnicę pod względem jakości KMK:
- tam, gdzie docierają tramwaje -> jest zazwyczaj bardzo dobra jakość komunikacji, dużo kursów, dobra podaż miejsc, punktualność itd. Tutaj spokojnie można zostawiać auto w domu i korzystać z KMK - kompletnie nie mamy się czego wstydzić względem większości "zachodnich" miast;
- tam, gdzie nie docierają tramwaje i KMK jet oparta na autobusach -> nierzadko jest dramat. Pierdyliard linii zewsząd dowsząd, brak koordynacji, tłok w pojazdach, wypadające kursy, czekanie i po kilkadziesiąt minut na cokolwiek;
Jest różnica. Obecnie nie muszą drukować nowego rozkładu - w takich przypadkach "9" zostaje bez zmian, a "49" po prostu odwracają na drugą (pustą) stronę. Jakiś argument to jest, choć sam nie zgadzam się tu z ZTP.suchy pisze: 09 sie 2024, 9:52Ale przecież tak samo "łatwo" możesz zawiesić kursy wariantowe na każdą okazję (typu święta) - przecież pogotowie przystankowe I TAK musi obecnie przyjechać odwrócić/wyjąć kartkę 49 i przekreślić naklejką na wiacie liniówkę z numerem, że linia nie kursuje. Po zmianach RÓWNIEŻ musieliby się pojawić - żeby wsadzić kartkę z "rozrzedzonym" rozkładem 9 bez dodatkowych kursów wariantowych.
Też nie jestem fanem ustalania numerów linii na podstawie częstotliwości. Raz, że ta częstotliwość może się w pewnej chwili zmienić (bo np. w zamian inna linia jadąca podobną trasą dostanie wzmocnienie) - i co wtedy, zmieniać linii numer tylko dlatego, że zmieniła się częstotliwość? Dwa, że na wakacje itd. linie i tak jeżdżą rzadziej. Dla przykładu, "179" obecnie zostało zrównane rozkładem do innych autobusów i ma tylko f15/20. Czy na wakacje linia powinna zatem dostać inny numer?kot_feliks pisze: 09 sie 2024, 10:12Po to, żeby jakoś odróżnić te linie, stanowiące szkielet sieci, od innych, i nie wrzucać ich do jednego worka z potworkami typu f40 itd. Tzn. pewnie z 3-4-5 linii z bardzo mocnym f, jeżdżących buspasami, zapewniających z 2-3 główne relacje w rejonach, gdzie nie dociera tramwaj.
Przykład "52" dowiódł, że nie powinno się dostosowywać numeracji do częstotliwości.
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Nie, właśnie chodzi mi o coś dokładnie odwrotnegoKaszmir pisze: 13 sie 2024, 15:02 Też nie jestem fanem ustalania numerów linii na podstawie częstotliwości. Raz, że ta częstotliwość może się w pewnej chwili zmienić (bo np. w zamian inna linia jadąca podobną trasą dostanie wzmocnienie) - i co wtedy, zmieniać linii numer tylko dlatego, że zmieniła się częstotliwość? Dwa, że na wakacje itd. linie i tak jeżdżą rzadziej. Dla przykładu, "179" obecnie zostało zrównane rozkładem do innych autobusów i ma tylko f15/20. Czy na wakacje linia powinna zatem dostać inny numer?

Tzn. ustalamy kilka głównych tras na zasadzie "metrobusa", komunikujemy, że jest to fajne, punktualne, szybkie, częste połączenie. I potem się tego trzymamy, nie robiąc takich cięć na wakacje, wieczorami itd

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Do niedawna tak było z liniami przyśpieszonymi - "501"+"511", "502" i "503" miały f7,5 w szczycie (do tego jeszcze "139").
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Górka Narodowa walczy o „183”
https://krabok.wordpress.com/2024/11/11 ... czy-o-183/
https://krabok.wordpress.com/2024/11/11 ... czy-o-183/
Tu wspomniana petycja: https://www.petycjeonline.com/uruchomie ... a_-_czyynyRównież inni mieszkańcy postanowili działać w sprawie „183”. Przygotowali petycję w sprawie skierowania linii do Górki Narodowej, którą na tę chwilę podpisało ponad 230 osób.
-
- Pasażer
- Posty: 46
- Rejestracja: 18 lis 2024, 20:18
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Podobno Policja nie chce wydać pozytywnej opinii do tych lokalizacji.Kierman pisze: 05 sie 2024, 11:09 Dopóki nie ustawią przystanków (słupków) na skrzyżowaniu 29. XI - powstańców, oraz Powstańców kier. GN, aby umożliwić ludziom jakieś normalne przesiadki, to żadna linia tam nie będzie mieć dobrego zapełnienia
Teraz mamy te dwie linie i obie mają słabe zapełnienia. Tzn potoki rozbiły się na dwie linie i teraz można odnieść wrażenie, że pasażerów z powodu wzrostu podaży cudownie nie przybyło.yosujiro pisze: 05 sie 2024, 12:10 W 128 zapełnienia mam wrażenie są spore, chyba nawet lepsze niż w 193, a duża część pasażerów jacy się zbiorą do Prądnika wysiada na rondzie Barei i na Miechowity, gdzie jest masa możliwości przesiadek. Zastanawiam się czy to właśnie ta linia nie powinna zostać na GN, a 193 skrócone do Prądnika. Jednak jeździ ciut częściej niż 193 w szczycie oraz zapewnia lepsze możliwości przesiadki. Jednocześnie też uważam, że brak słupka "Powstańców" w stronę GN jest skandaliczny, bo w miarę szerokie i bezpieczne miejsce jest zaraz za skrzyżowaniem z Majora. Co do przystanków przy 29ego, to nie jestem przekonany, czy nie byłyby za blisko tych na Powstańców i czy miałyby sens.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
https://www.bip.krakow.pl/zalaczniki/do ... 0259/karta
Dzielnica Prądnik Czerwony trochę nierozważnie prosi ZTP by 128 i 193 miały tę samą częstotliwość w weekend. Oczywiście bardziej jestem skłonny uwierzyć w cięcia na 128 niż wzmocnienia na 193.
Dzielnica Prądnik Czerwony trochę nierozważnie prosi ZTP by 128 i 193 miały tę samą częstotliwość w weekend. Oczywiście bardziej jestem skłonny uwierzyć w cięcia na 128 niż wzmocnienia na 193.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
"193" raczej zostanie z f40 z racji na koordynację ze "123" i "163", które obie mają też f40. Z kolei "128" przy f30 ma koordynację ze "148" na odcinku od Zajezdni do Lipskiej.Piotr246 pisze: 06 lut 2025, 12:42Dzielnica Prądnik Czerwony trochę nierozważnie prosi ZTP by 128 i 193 miały tę samą częstotliwość w weekend. Oczywiście bardziej jestem skłonny uwierzyć w cięcia na 128 niż wzmocnienia na 193.
Inna sprawa, że obecnie nie da się w weekendy skoordynować "128" (f30) ze "125" (f20) mimo pokrywania się tras na ważnym odcinku. ZTP samo sobie winne - przez wiele lat podstawą w weekendy było f20 (i ew. f40 na rzadszych liniach), jednak od paru lat zaczęli na niektórych ciągach wprowadzać f30 i nijak nie da się tego skoordynować z pozostałymi liniami. I tak przykładowo "174" (f30) nie ma taktu ze "179" (f20), a "128" (f30) nie ma ani ze "125" i "184" (f20), ani ze "193" (f40).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] i 4 gości