- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
-
Bayer2003
- Pomiarowiec
- Posty: 1902
- Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
- Lokalizacja: Bronowice-Widok
Post
autor: Bayer2003 » 04 lis 2024, 10:56
LLoan pisze: 04 lis 2024, 10:53
"13" może być obsługiwana wyłącznie przez NGT6, tak nawet już było, ale nie w okresie jesienno-zimowym. Brygada 13-05 (wyjeżdżająca z zajezdni jako pierwsza w kierunku N. Bieżanowa) musi być obsługiwana przez wagon z dwoma podniesionymi pantografami czyli tzw. przecierak.
Pytanie dlaczego w okresie jesienno-zimowym na "13" musi być "przecierak" z dwoma pantografami, ale jednak tylko w dni powszednie, w weekendy same NGT6 są już jak najbardziej ok i jeszcze nic nie zamarzło

?
-
suchy
- Ekspert
- Posty: 1186
- Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16
Post
autor: suchy » 04 lis 2024, 15:26
Bayer2003 pisze: 04 lis 2024, 10:56
Pytanie dlaczego w okresie jesienno-zimowym na "13" musi być "przecierak" z dwoma pantografami, ale jednak tylko w dni powszednie, w weekendy same NGT6 są już jak najbardziej ok i jeszcze nic nie zamarzło

?
Plus pytanie co będzie za kilka lat, gdy w końcu przyjdą nowe wagony, a stare złomy zostaną skasowane - specjalnie zostawią jeden skład 105, żeby przez kolejne 20-30 lat jeździł na 13tce na Bieżanów jako przecierak?

-
LLoan
- Specjalista
- Posty: 464
- Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
- Lokalizacja: Kraków-Czyżyny
Post
autor: LLoan » 04 lis 2024, 15:44
suchy pisze: 04 lis 2024, 15:26
Plus pytanie co będzie za kilka lat, gdy w końcu przyjdą nowe wagony, a stare złomy zostaną skasowane - specjalnie zostawią jeden skład 105, żeby przez kolejne 20-30 lat jeździł na 13tce na Bieżanów jako przecierak?
Najpewniej w przyszłości będzie na tej trasie o podobnej porze kursował wagon techniczny, teraz wykorzystuje się przy okazji kursy liniowe i wypuszcza przecieraka.
-
krakus
- Znawca
- Posty: 173
- Rejestracja: 26 sie 2020, 22:14
Post
autor: krakus » 04 lis 2024, 15:48
LLoan pisze: 04 lis 2024, 15:44
Najpewniej w przyszłości będzie na tej trasie o podobnej porze kursował wagon techniczny, teraz wykorzystuje się przy okazji kursy liniowe i wypuszcza przecieraka.
Jest skład Konstali 105N+105Na#271+266,jak również 105NT#789

-
LLoan
- Specjalista
- Posty: 464
- Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
- Lokalizacja: Kraków-Czyżyny
Post
autor: LLoan » 04 lis 2024, 15:50
krakus pisze: 04 lis 2024, 15:48
Jest skład Konstali 105N+105Na#271+266,jak również 105NT#789
Ten pierwszy już nie pełni roli technicznej

Zimą wyjeżdża jedynie ten drugi i objeżdża całe miasto.
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 2446
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Post
autor: kucyk » 04 lis 2024, 16:08
LLoan pisze: 04 lis 2024, 15:50
Ten pierwszy już nie pełni roli technicznej

Zimą wyjeżdża jedynie ten drugi i objeżdża całe miasto.
Bo ten pierwszy to zapewne "zabytek". Więc nie wolno go męczyć.

-
impuls
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05
Post
autor: impuls » 05 lut 2025, 20:17
Nie wiem od kiedy, ale jeszcze dwa trzy tygodnie widziałem 13-05 z czarną brygadówką. Bez zapowiedzi zlikwidowali je. Dzisiaj widziałem wszystkie 105-i i ani jedna nie miała czarnej tabliczki z numerem brygady. Przeszły do historii i zostaną tylko na fotografiach.
-
suchy
- Ekspert
- Posty: 1186
- Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16
Post
autor: suchy » 06 lut 2025, 20:17
impuls pisze: 05 lut 2025, 20:17
Nie wiem od kiedy, ale jeszcze dwa trzy tygodnie widziałem 13-05 z czarną brygadówką. Bez zapowiedzi zlikwidowali je. Dzisiaj widziałem wszystkie 105-i i ani jedna nie miała czarnej tabliczki z numerem brygady. Przeszły do historii i zostaną tylko na fotografiach.
W połowie stycznia ich już nie było.
-
Jelczyk
- Ekspert
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24
Post
autor: Jelczyk » 06 lut 2025, 20:31
Skoro staldery nie mają to 105tki też chyba nie muszą.
-
impuls
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05
Post
autor: impuls » 06 lut 2025, 22:58
Podobno przez to, że Stadlery nie mają brygadówki było sporo pomyłek. Motorniczy odbierali nie ten tramwaj co trzeba.
-
Jelczyk
- Ekspert
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24
Post
autor: Jelczyk » 07 lut 2025, 5:17
impuls pisze: 06 lut 2025, 22:58
Podobno przez to, że Stadlery nie mają brygadówki było sporo pomyłek. Motorniczy odbierali nie ten tramwaj co trzeba.
Ciężko się upewnić przy odbiorze u zmiennika która to brygada? Autobusy nie mają, jeżdżą często bardzo opóźnione i jakoś nie słyszałem o takich sytuacjach. Pewnie jakieś pojedyncze przypadki mogą się zdarzyć ale bez przesady.
-
Kierman
- Ekspert
- Posty: 602
- Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44
Post
autor: Kierman » 07 lut 2025, 8:28
impuls pisze: 06 lut 2025, 22:58
Podobno przez to, że Stadlery nie mają brygadówki było sporo pomyłek. Motorniczy odbierali nie ten tramwaj co trzeba.
Idąc tym tropem to w autobusach powinno być tak pomyłek kilkanaście albo kilkadziesiąt dziennie, a nie ma wcale xD Zanim napiszecie coś głupiego na tym forum to zastanówcie się czasem dwa razy
-
impuls
- Ekspert
- Posty: 1570
- Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05
Post
autor: impuls » 07 lut 2025, 13:28
Sytuacje miały miejsce. To nie są moje wymysły. Motorniczy nie byli przyzwyczajeni tak jak w autobusach kierowcy, bo zawsze mieli brygadówki.
-
Cyjan
- Ekspert
- Posty: 520
- Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37
Post
autor: Cyjan » 17 lut 2025, 14:46
Okej, ostatnio miałam nieprzyjemność jechać 52 na 105tce i uważam, że wysyłanie na linię mieszczącą się spokojnie na podium najważniejszych tras w Krakowie tego nieprzystosowanego dla osób z ograniczoną mobilnością, szarpiącego, mało wizualnie zachęcającego, głośnego szrotu to porażka. Byłam świadkinią tego jak podczas normalnego hamowania siedząca za mną pani uderzyła głową w rurkę przed swoim siedzeniem. Najlepsze jest to, że zapełnienia wcale nie usprawiedliwiają tego taboru.
Swojego czasu słyszałam historię pt. "Jak ktoś jest o kulach albo na wózku to większość 52 jeździ na niskiej podłodze i może poczekać". Odwrócę to moim zdaniem niewybranialne zdanie: jeśli twój tramwaj jest zapełniony to poczekaj na następny. Mamy 2025 rok, drugie największe miasto w kraju.
ona/jej
-
Ydhflx
- Ekspert
- Posty: 660
- Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17
Post
autor: Ydhflx » 17 lut 2025, 15:31
Cyjan pisze: 17 lut 2025, 14:46
Najlepsze jest to, że zapełnienia wcale nie usprawiedliwiają tego taboru.
Jak studenci wrócą z ferii to i wysokie napełnienia wrócą.
Cyjan pisze: 17 lut 2025, 14:46
Swojego czasu słyszałam historię pt. "Jak ktoś jest o kulach albo na wózku to większość 52 jeździ na niskiej podłodze i może poczekać". Odwrócę to moim zdaniem niewybranialne zdanie: jeśli twój tramwaj jest zapełniony to poczekaj na następny. Mamy 2025 rok, drugie największe miasto w kraju.
Czy my mamy w ogóle tyle niskopodłogowych tramwajów, żeby wycofać wszystkie Konstale i E1 z ruchu? Wydaje mi się, że nie. A skoro nie, to chyba lepiej żeby taki tramwaj jeździł na linii gdzie wysłanie Stadlera spowoduje przepełnienia, a jak ktoś ma problem wsiąść to musi czekać 'tylko' 7,5 minuty; vs wysłanie go na jakąś mniej ważną linię, co z jednej strony spowoduje przepełnienia na 52, a z drugiej czekanie na kolejny kurs takiej linii to 15 minut.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość