Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Kaszmir » 07 lut 2025, 15:54

Ze "182" pewnie założyli zrobienie z niego dowozówki do tramwaju. Też uważam, że w takiej postaci będzie jeździć puste.

Wg mnie Stokom powinno się zapewnić mocną pięćsetkę z f7,5 - czyli połączyć "182" z "511" w jedną linię. Do przemyślenia kwestia "501" które obecnie jest skoordynowane z "511".

Awatar użytkownika
sudione
Miłośnik
Posty: 51
Rejestracja: 07 sty 2021, 20:52

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: sudione » 08 lut 2025, 22:32

Kaszmir pisze: 07 lut 2025, 15:54 ... Wg mnie Stokom powinno się zapewnić mocną pięćsetkę z f7,5 - czyli połączyć "182" z "511" w jedną linię. ...
Wszystko ładnie pięknie, ale pod warunkiem, że 511 będzie startowało z nowej pętli autobusowo-tramwajowej na Wzgórzach Krzesławickich przez ul. Architektów (przy Szkole Podstawowej nr 129) i będzie jeździło 7 dni w tygodni od ~5:00 do 23:00. 8-)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Kaszmir » 09 lut 2025, 3:40

sudione pisze: 08 lut 2025, 22:32i będzie jeździło 7 dni w tygodni od ~5:00 do 23:00. 8-)
Tak zakładam, częstotliwość połączonych "182+511", czyli f7,5/10 w dni powszednie, f20 w niedziele, kursowanie w pełnym wymiarze godzin. Do przemyślenia co z sobotami, uczciwie byłoby dać f10 bo tyle teraz wychodzi. Albo zostawić f20 a w zamian dołożyć kilka kursów w dni powszednie ;-)

Piotr246
Znawca
Posty: 162
Rejestracja: 05 lut 2025, 20:00

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Piotr246 » 09 lut 2025, 16:48

Kaszmir pisze: 07 lut 2025, 15:54 Ze "182" pewnie założyli zrobienie z niego dowozówki do tramwaju. Też uważam, że w takiej postaci będzie jeździć puste.

Wg mnie Stokom powinno się zapewnić mocną pięćsetkę z f7,5 - czyli połączyć "182" z "511" w jedną linię. Do przemyślenia kwestia "501" które obecnie jest skoordynowane z "511".
Może połączyć 501 z 572?

Bronowice Małe- Wiślicka (jak 572) - dalej do Bulwarowej jak 501. Oczywiście pełny rozkład.

A obsługę Andersa w zamian za 572 powierzyć 132, które wróci na dawną trasę:
Kombinat - Aleja Przyjaźni- Al. Andersa - Bora Komorowskiego - Lublańska- Prądnicka - Nowy Kleparz - Dw. Główny Zachód.
Linia 132 zastąpi 572 od Al. Przyjaźni aż do Mackiewicza.

Wtedy na Bohomolca zostanie poza tramwajami tylko 139, ale znowu można zrobić z niej silną linię z f 7,5/10 w dni powszednie oraz 10/15 w weekendy.

Wtedy mamy kilka silnych relacji z f-7,5/10 w dni powszednie oraz 10/15 w weekendy.

1. 172+501 na odcinku Wiślicka- Bronowice Małe.
2. 132+172 na odcinku Mackiewicza-Kombinat. (oczywiście przy pełnym rozkładzie 132).
3. Linie 139 i 511 na swoich trasach.

cynamon
Znawca
Posty: 103
Rejestracja: 31 lip 2023, 23:57

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: cynamon » 09 lut 2025, 17:13

Łącząc 572 z 501 osłabisz diametralnie 172. Trzeba by wówczas całkowicie zmienić jej częstotliwość. Poza tym 572 straciłoby całkowicie swój charakter i cel dla jakiego zostało stworzone.

Piotr246
Znawca
Posty: 162
Rejestracja: 05 lut 2025, 20:00

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Piotr246 » 09 lut 2025, 22:33

Doczytałeś, że w zestawie jest wzmocnienie 172, linią 132 od Mackiewicza do Kombinatu? ZTP ma w planie też 137 od Opolskiej Estakady (wcześniej z GN) do Bronowic po trasie 172.

Jaki jest cel 572?

Jeśli szybkie połączenie wschód - zachód, to trochę mnie dziwi, że linia ta ma tak okrojony rozkład. Jakoś 578 potrafi mieć całodzienny rozkład w dni powszednie (a nawet jako jedna z niewielu ma cały kurs po 23:35 z Maków), a też ma taką samą funkcję, szybkiego połączenia między kilkoma dzielnicami po głównych arteriach.

Ale zgodzę się co do podniesienia częstotliwości 172, jest to jedna z kilku, a nawet kilkunastu linii, które powinny kursować co 7,5/10/10/20 cały tydzień.

cynamon
Znawca
Posty: 103
Rejestracja: 31 lip 2023, 23:57

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: cynamon » 09 lut 2025, 23:12

Piotr246 pisze: 09 lut 2025, 22:33 Doczytałeś, że w zestawie jest wzmocnienie 172, linią 132 od Mackiewicza do Kombinatu? ZTP ma w planie też 137 od Opolskiej Estakady (wcześniej z GN) do Bronowic po trasie 172.

Jaki jest cel 572?

Jeśli szybkie połączenie wschód - zachód, to trochę mnie dziwi, że linia ta ma tak okrojony rozkład. Jakoś 578 potrafi mieć całodzienny rozkład w dni powszednie (a nawet jako jedna z niewielu ma cały kurs po 23:35 z Maków), a też ma taką samą funkcję, szybkiego połączenia między kilkoma dzielnicami po głównych arteriach.

Ale zgodzę się co do podniesienia częstotliwości 172, jest to jedna z kilku, a nawet kilkunastu linii, które powinny kursować co 7,5/10/10/20 cały tydzień.
Podobno z pomysłu 137 już mniej lub bardziej po cichu ZTP się wycofało. 572 sprawdza się jako szczytówka, bo właśnie po swojej trasie w linii prostej Huta - Bronowice może ominąć część korków. A 132 nie pojedzie ani szybciej, ani nawet tak samo i nie zapewni też połączenia w stronę Bronowic czy tych obrzeży Azorów. Twój pomysł ma oczywiście pewne plusy i tego nie neguje. Nie jestem po prostu zwolennikiem likwidowania czegoś co jest sprawdzone na rzecz rozwiązań, które w założeniach nie są nierozsądne, niemniej takie rzeczy weryfikuje dopiero rzeczywistość i mogą się udać, ale też nie muszą.

lukaszpdg
Pomiarowiec
Posty: 838
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: lukaszpdg » 10 lut 2025, 1:57

Piotr246 pisze: 09 lut 2025, 22:33Jakoś 578 potrafi mieć całodzienny rozkład w dni powszednie (a nawet jako jedna z niewielu ma cały kurs po 23:35 z Maków), a też ma taką samą funkcję, szybkiego połączenia między kilkoma dzielnicami po głównych arteriach.
Chyba nie zauważyłeś, że "578" to częściowa rekompensata za zabranie "178" z Ruczaju i stąd ma całodzienny rozkład w tygodniu.
cynamon pisze: 09 lut 2025, 23:12 Podobno z pomysłu 137 już mniej lub bardziej po cichu ZTP się wycofało. 572 sprawdza się jako szczytówka, bo właśnie po swojej trasie w linii prostej Huta - Bronowice może ominąć część korków. A 132 nie pojedzie ani szybciej, ani nawet tak samo i nie zapewni też połączenia w stronę Bronowic czy tych obrzeży Azorów. Twój pomysł ma oczywiście pewne plusy i tego nie neguje. Nie jestem po prostu zwolennikiem likwidowania czegoś co jest sprawdzone na rzecz rozwiązań, które w założeniach nie są nierozsądne, niemniej takie rzeczy weryfikuje dopiero rzeczywistość i mogą się udać, ale też nie muszą.
Dokładnie. Takie "572" czy "578" po prostu strzał w dziesiątkę i takich linii przyspieszonych powinno być więcej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Kaszmir » 10 lut 2025, 2:54

"501" to jedyna linia z ciągu Obrońców Krzyża - Al. Róż dojeżdżająca do ronda Mogilskiego i w okolice Dworca Głównego. Myślę, że jest przydatna dla wielu pasażerów. Połączenie z Obrońców Krzyża w stronę Opolskiej na pewno cieszyłoby się zainteresowaniem, lecz raczej trzeba je uruchomić jako dodatkową linię, nie w miejsce "501".

Piotr246
Znawca
Posty: 162
Rejestracja: 05 lut 2025, 20:00

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Piotr246 » 24 lut 2025, 13:07

Pojawiła się odpowiedź na interpelację radnego dot. linii 139.
https://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/k ... 2-14_1.PDF
Linia 139 zapewnia połączenie rejonu Nowej Huty i Prądnika Czerwonego z Alejami
Trzech Wieszczów i rejonem Miasteczka Studenckiego, zatem odpływ pasażerów z komunikacji
autobusowej do transportu tramwajowego po otwarciu nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic
może być niewielki. Aktualnie nie są przewidziane dodatkowe rozwiązania odciążające
poszczególne linie autobusowe.
Wynika z tego, że zapewne linia 139 nie zostanie ruszona.

Gołąb_NGT8
Miłośnik
Posty: 74
Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Gołąb_NGT8 » 05 kwie 2025, 17:02

Można 75 zmienić w 25 lub 55 i obsadzić taborem niskopodłogowym. Puścić przez Tunel pod Dworcem i Meissnera.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta

Post autor: Kaszmir » 05 kwie 2025, 17:07

Gołąb_NGT8 pisze: 05 kwie 2025, 17:02Można 75 zmienić w 25 lub 55 i obsadzić taborem niskopodłogowym. Puścić przez Tunel pod Dworcem i Meissnera.
"75" to dawne "44", czyli skrócone kursy linii "4". Dobrze, że jeździ przez Basztową bo dzięki temu trochę odciąża "4" do I obwodnicy.

Był czas (od 2019), że zlikwidowano "44" i w zamian do Kopca Wandy jeździło "49". Nie zdało to egzaminu bo "49" wspierało linię "4" tylko do/od ronda Mogilskiego i w efekcie "4" nie wyrabiała. Zresztą nawet obecnie jest w niej tłoczno. Tam raczej potrzeba powrotu "44" (obecnego "75") pod Bagatelę a może i w ogóle na ciąg bronowicki, a nie dalszego oddzielania jego trasy od linii bazowej.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], fysztof, LLoan i 3 gości