Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Ze "182" pewnie założyli zrobienie z niego dowozówki do tramwaju. Też uważam, że w takiej postaci będzie jeździć puste.
Wg mnie Stokom powinno się zapewnić mocną pięćsetkę z f7,5 - czyli połączyć "182" z "511" w jedną linię. Do przemyślenia kwestia "501" które obecnie jest skoordynowane z "511".
Wg mnie Stokom powinno się zapewnić mocną pięćsetkę z f7,5 - czyli połączyć "182" z "511" w jedną linię. Do przemyślenia kwestia "501" które obecnie jest skoordynowane z "511".
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Wszystko ładnie pięknie, ale pod warunkiem, że 511 będzie startowało z nowej pętli autobusowo-tramwajowej na Wzgórzach Krzesławickich przez ul. Architektów (przy Szkole Podstawowej nr 129) i będzie jeździło 7 dni w tygodni od ~5:00 do 23:00.Kaszmir pisze: 07 lut 2025, 15:54 ... Wg mnie Stokom powinno się zapewnić mocną pięćsetkę z f7,5 - czyli połączyć "182" z "511" w jedną linię. ...

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Tak zakładam, częstotliwość połączonych "182+511", czyli f7,5/10 w dni powszednie, f20 w niedziele, kursowanie w pełnym wymiarze godzin. Do przemyślenia co z sobotami, uczciwie byłoby dać f10 bo tyle teraz wychodzi. Albo zostawić f20 a w zamian dołożyć kilka kursów w dni powszednie

Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Może połączyć 501 z 572?Kaszmir pisze: 07 lut 2025, 15:54 Ze "182" pewnie założyli zrobienie z niego dowozówki do tramwaju. Też uważam, że w takiej postaci będzie jeździć puste.
Wg mnie Stokom powinno się zapewnić mocną pięćsetkę z f7,5 - czyli połączyć "182" z "511" w jedną linię. Do przemyślenia kwestia "501" które obecnie jest skoordynowane z "511".
Bronowice Małe- Wiślicka (jak 572) - dalej do Bulwarowej jak 501. Oczywiście pełny rozkład.
A obsługę Andersa w zamian za 572 powierzyć 132, które wróci na dawną trasę:
Kombinat - Aleja Przyjaźni- Al. Andersa - Bora Komorowskiego - Lublańska- Prądnicka - Nowy Kleparz - Dw. Główny Zachód.
Linia 132 zastąpi 572 od Al. Przyjaźni aż do Mackiewicza.
Wtedy na Bohomolca zostanie poza tramwajami tylko 139, ale znowu można zrobić z niej silną linię z f 7,5/10 w dni powszednie oraz 10/15 w weekendy.
Wtedy mamy kilka silnych relacji z f-7,5/10 w dni powszednie oraz 10/15 w weekendy.
1. 172+501 na odcinku Wiślicka- Bronowice Małe.
2. 132+172 na odcinku Mackiewicza-Kombinat. (oczywiście przy pełnym rozkładzie 132).
3. Linie 139 i 511 na swoich trasach.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Łącząc 572 z 501 osłabisz diametralnie 172. Trzeba by wówczas całkowicie zmienić jej częstotliwość. Poza tym 572 straciłoby całkowicie swój charakter i cel dla jakiego zostało stworzone.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Doczytałeś, że w zestawie jest wzmocnienie 172, linią 132 od Mackiewicza do Kombinatu? ZTP ma w planie też 137 od Opolskiej Estakady (wcześniej z GN) do Bronowic po trasie 172.
Jaki jest cel 572?
Jeśli szybkie połączenie wschód - zachód, to trochę mnie dziwi, że linia ta ma tak okrojony rozkład. Jakoś 578 potrafi mieć całodzienny rozkład w dni powszednie (a nawet jako jedna z niewielu ma cały kurs po 23:35 z Maków), a też ma taką samą funkcję, szybkiego połączenia między kilkoma dzielnicami po głównych arteriach.
Ale zgodzę się co do podniesienia częstotliwości 172, jest to jedna z kilku, a nawet kilkunastu linii, które powinny kursować co 7,5/10/10/20 cały tydzień.
Jaki jest cel 572?
Jeśli szybkie połączenie wschód - zachód, to trochę mnie dziwi, że linia ta ma tak okrojony rozkład. Jakoś 578 potrafi mieć całodzienny rozkład w dni powszednie (a nawet jako jedna z niewielu ma cały kurs po 23:35 z Maków), a też ma taką samą funkcję, szybkiego połączenia między kilkoma dzielnicami po głównych arteriach.
Ale zgodzę się co do podniesienia częstotliwości 172, jest to jedna z kilku, a nawet kilkunastu linii, które powinny kursować co 7,5/10/10/20 cały tydzień.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Podobno z pomysłu 137 już mniej lub bardziej po cichu ZTP się wycofało. 572 sprawdza się jako szczytówka, bo właśnie po swojej trasie w linii prostej Huta - Bronowice może ominąć część korków. A 132 nie pojedzie ani szybciej, ani nawet tak samo i nie zapewni też połączenia w stronę Bronowic czy tych obrzeży Azorów. Twój pomysł ma oczywiście pewne plusy i tego nie neguje. Nie jestem po prostu zwolennikiem likwidowania czegoś co jest sprawdzone na rzecz rozwiązań, które w założeniach nie są nierozsądne, niemniej takie rzeczy weryfikuje dopiero rzeczywistość i mogą się udać, ale też nie muszą.Piotr246 pisze: 09 lut 2025, 22:33 Doczytałeś, że w zestawie jest wzmocnienie 172, linią 132 od Mackiewicza do Kombinatu? ZTP ma w planie też 137 od Opolskiej Estakady (wcześniej z GN) do Bronowic po trasie 172.
Jaki jest cel 572?
Jeśli szybkie połączenie wschód - zachód, to trochę mnie dziwi, że linia ta ma tak okrojony rozkład. Jakoś 578 potrafi mieć całodzienny rozkład w dni powszednie (a nawet jako jedna z niewielu ma cały kurs po 23:35 z Maków), a też ma taką samą funkcję, szybkiego połączenia między kilkoma dzielnicami po głównych arteriach.
Ale zgodzę się co do podniesienia częstotliwości 172, jest to jedna z kilku, a nawet kilkunastu linii, które powinny kursować co 7,5/10/10/20 cały tydzień.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Chyba nie zauważyłeś, że "578" to częściowa rekompensata za zabranie "178" z Ruczaju i stąd ma całodzienny rozkład w tygodniu.Piotr246 pisze: 09 lut 2025, 22:33Jakoś 578 potrafi mieć całodzienny rozkład w dni powszednie (a nawet jako jedna z niewielu ma cały kurs po 23:35 z Maków), a też ma taką samą funkcję, szybkiego połączenia między kilkoma dzielnicami po głównych arteriach.
Dokładnie. Takie "572" czy "578" po prostu strzał w dziesiątkę i takich linii przyspieszonych powinno być więcej.cynamon pisze: 09 lut 2025, 23:12 Podobno z pomysłu 137 już mniej lub bardziej po cichu ZTP się wycofało. 572 sprawdza się jako szczytówka, bo właśnie po swojej trasie w linii prostej Huta - Bronowice może ominąć część korków. A 132 nie pojedzie ani szybciej, ani nawet tak samo i nie zapewni też połączenia w stronę Bronowic czy tych obrzeży Azorów. Twój pomysł ma oczywiście pewne plusy i tego nie neguje. Nie jestem po prostu zwolennikiem likwidowania czegoś co jest sprawdzone na rzecz rozwiązań, które w założeniach nie są nierozsądne, niemniej takie rzeczy weryfikuje dopiero rzeczywistość i mogą się udać, ale też nie muszą.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
"501" to jedyna linia z ciągu Obrońców Krzyża - Al. Róż dojeżdżająca do ronda Mogilskiego i w okolice Dworca Głównego. Myślę, że jest przydatna dla wielu pasażerów. Połączenie z Obrońców Krzyża w stronę Opolskiej na pewno cieszyłoby się zainteresowaniem, lecz raczej trzeba je uruchomić jako dodatkową linię, nie w miejsce "501".
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Pojawiła się odpowiedź na interpelację radnego dot. linii 139.
https://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/k ... 2-14_1.PDF
https://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/k ... 2-14_1.PDF
Wynika z tego, że zapewne linia 139 nie zostanie ruszona.Linia 139 zapewnia połączenie rejonu Nowej Huty i Prądnika Czerwonego z Alejami
Trzech Wieszczów i rejonem Miasteczka Studenckiego, zatem odpływ pasażerów z komunikacji
autobusowej do transportu tramwajowego po otwarciu nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic
może być niewielki. Aktualnie nie są przewidziane dodatkowe rozwiązania odciążające
poszczególne linie autobusowe.
-
- Miłośnik
- Posty: 74
- Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
Można 75 zmienić w 25 lub 55 i obsadzić taborem niskopodłogowym. Puścić przez Tunel pod Dworcem i Meissnera.
Re: Układ linii po otwarciu trasy Mistrzejowice - Wieczysta
"75" to dawne "44", czyli skrócone kursy linii "4". Dobrze, że jeździ przez Basztową bo dzięki temu trochę odciąża "4" do I obwodnicy.Gołąb_NGT8 pisze: 05 kwie 2025, 17:02Można 75 zmienić w 25 lub 55 i obsadzić taborem niskopodłogowym. Puścić przez Tunel pod Dworcem i Meissnera.
Był czas (od 2019), że zlikwidowano "44" i w zamian do Kopca Wandy jeździło "49". Nie zdało to egzaminu bo "49" wspierało linię "4" tylko do/od ronda Mogilskiego i w efekcie "4" nie wyrabiała. Zresztą nawet obecnie jest w niej tłoczno. Tam raczej potrzeba powrotu "44" (obecnego "75") pod Bagatelę a może i w ogóle na ciąg bronowicki, a nie dalszego oddzielania jego trasy od linii bazowej.