
Umowa z Mobilisem była ogólnie dostępna bo to postępowanie przetargowe, nie wiem czy jeszcze jest gdzieś w sieci. Jeżeli nie ma to zawsze można ją zdobyć w trybie dostępu do informacji publicznej.
Do tej pory mnóstwo prowadzących (w tym ja) z uwagi na zapis o zakazie słuchawek używa małych radyjek czy głośników bluetooth do słuchania muzyki czy radia w czasie jazdy. Jedni to robią dla przyjemności, a mnie np. muzyka pozwala się bardziej skoncentrować w czasie jazdyBayer2003 pisze: 28 lut 2025, 20:31 W latach 2019-2020, kiedy na linii "24" kursowały jeszcze składy wiedeńskie, powszechna była sytuacja w której motorniczy miał w kabinie głośnik
1. Nie kara bezpośrednio kierowców, tylko przewoźnika (bo to on jest pracodawcą) - i dopiero przewoźnik może ukarać swojego kierowcę.Scania_9640 pisze: 28 lut 2025, 19:31 Na Śląsku ZTM kara kierowców za to, że nie zatrzymali się na przystankach, za odjazdy przed czasem itp
Chcesz zasugerować, że MPK samo z siebie nie ukara kierowcy, który jedzie z petem w ustach - za to potrafili się czepiać braku krawata?MM869 pisze: 28 lut 2025, 17:32 No ale jak mają wymusić jakość na operatorze jeśli jest np jakaś skarga że kierowca pali papierosa w czasie jazdy.
To jest powielana narracja MPKu że ZTP takie złe bo kara kierowców.
Kara jest na operatora a co on z tym zrobi to już jego sprawa. Może pozwolić kierowcom nawet jeździć w szortach i koszulkach żonobijkach z petem przyklejonym do ust, jeżeli tylko go stać na płacenie kar do miasta.
Narracja, że ZTP chce „karać kierowców” to jest kłamstwo MPK.
Uwalanie tych zapisów przez zarząd MPK pokazuje tylko i wyłącznie ich butę i rozbuchane ego. Bo argument jest tylko taki, że oni się najlepiej na wszystkim znają a co organizatorowi do tego. Skoro są tacy super i chwalą się na lewo i prawo mega jakością to czemu boją się tych kar?
No pewnie, niech zamienią tą firmę w obóz pracy czy jakiś gułag jak chcą. Ciekawe czy wtedy znajdą chętnych do pracy w takich warunkachsuchy pisze: 01 mar 2025, 12:24 Ja słyszałem plotki, że ZTP chciałoby kontrolować kierowców i motorniczych tak samo, jak robią to inspektorzy MPK - czyli kontrolować własnie umundurowanie, wspomniane używanie słuchawek, przekroczenia prędkości, itp.
Bardzo dobrze, zacznie brakować kierowców, to wynagrodzenia pójdą do góry. Bo nie będzie komu jeździć. W końcu kierowca autobusu miejskiego będzie adekwatnie wynagradzany, bo jak na razie ZTP tudzież przewoźnicy patrzą jakby tu szkłem tyłek obetrzeć.Kierman pisze: 01 mar 2025, 13:14 No pewnie, niech zamienią tą firmę w obóz pracy czy jakiś gułag jak chcą. Ciekawe czy wtedy znajdą chętnych do pracy w takich warunkach
Najlepszą rzeczą dla ZTP i mieszkańców Krakowa byłaby likwidacja ww. instytucjiJelczyk pisze: 01 mar 2025, 14:50 A może trzeba zaglądnąć do ZTP i tam przeprowadzić kontrolę, zrobić urzędnikom certyfikacje na pracę w ZTP![]()
Na pewno pewne aspekty wymagają sporej zmiany. Po pierwsze, czasami ciężko nie odnieść wrażenia że ZTP robi zmiany żeby pokazać że są ważni i coś robią. Patrz: czcionka na przystankach, zmieniona bez żadnych konsultacji, bo takie było widzimisię.Ankin pisze: 02 mar 2025, 14:44 Najlepszą rzeczą dla ZTP i mieszkańców Krakowa byłaby likwidacja ww. instytucji![]()
Z perspektywy minionych kilkunastu lat od momentu kiedy powołano do życia ZIKiT a obecnie jego "spadkobiercą" jest ZTP, w moim subiektywnym odczuciu przynajmniej zbiorkom i to co z nim związane funkcjonował zdecydowanie lepiej kiedy odpowiadało za niego MPK.
U naszego miejskiego przewoźnika jest zdecydowaniej mniej biurkowych, którzy nie czują swojej pracy![]()
Raczej powrót do czasów, kiedy to MPK było i organizatorem komunikacji oraz przewoźnikiem w jednym nie jest możliwy. Nie wiem czy nie reguluje tego jakaś ustawa odgórna. Weszła jakoś w życie w (2004)? To wówczas prawie w całej Polsce wprowadzono schemat: Organizator transportu>przetargi>wykonawcy. A ZiKit to utworzono specjalnie dla Jana T, tak przynajmniej głoszono w mediach w czasie kiedy powstał ten urząd. A co później wyprawiał i jak się sto skończyło wszyscy wiemyAnkin pisze: 02 mar 2025, 14:44 Najlepszą rzeczą dla ZTP i mieszkańców Krakowa byłaby likwidacja ww. instytucji![]()
Z perspektywy minionych kilkunastu lat od momentu kiedy powołano do życia ZIKiT a obecnie jego "spadkobiercą" jest ZTP, w moim subiektywnym odczuciu przynajmniej zbiorkom i to co z nim związane funkcjonował zdecydowanie lepiej kiedy odpowiadało za niego MPK.
U naszego miejskiego przewoźnika jest zdecydowaniej mniej biurkowych, którzy nie czują swojej pracy![]()
Jak to mówią nie ma rzeczy niemożliwychtomek_m pisze: 02 mar 2025, 16:00 Raczej powrót do czasów, kiedy to MPK było i organizatorem komunikacji oraz przewoźnikiem w jednym nie jest możliwy. Nie wiem czy nie reguluje tego jakaś ustawa odgórna. Weszła jakoś w życie w (2004)? To wówczas prawie w całej Polsce wprowadzono schemat: Organizator transportu>przetargi>wykonawcy.
Jak mówią wiewiórki w różnych większych miastach na terenie Polski, każdą instytucję miejską tworzy się przede wszystkim po to aby krewni i znajomi któlika mieli robotętomek_m pisze: 02 mar 2025, 16:00A ZiKit to utworzono specjalnie dla Jana T, tak przynajmniej głoszono w mediach w czasie kiedy powstał ten urząd. A co później wyprawiał i jak się sto skończyło wszyscy wiemy![]()
Tu uwaga: za utrzymanie torowisk odpowiada akurat ZDMK i to ich ciśniemy o to, by się wzięli za szlifowanie i ogólnie poprawne utrzymanie torów. Niestety, z racji że to drogowcy i największy beton, jaki był w ZIKiT, to mają wywalone na wszystko, co nie jest szerokim na 3,50m pasem ruchu.Ydhflx pisze: 02 mar 2025, 15:25 Po drugie i gorsze jednak, powstała straszna silosowość. Przykład: szlifierka torowa. Z jednak strony, dlaczego przewoźnik ma odpowiadać za utrzymanie nie swojej infrastruktury? Z drugiej strony, ZTP jest tylko urzędem, nie mają za bardzo chęci żeby mieć ramię odpowiedzialne za utrzymanie torowisk. Efekt: robi to prywatna firma, i jest drożej. Kolejny przykład: ZTP zlikwidowało punkt biletowy na rogu Studenckiej, bo musieli płacić MPK za wynajem pomieszczeń.
Prywatyzacja.
Krakowskie MPK ogłosiło przetarg na zakup nowego samochodu technicznego. Miejski operator tym razem chce pozyskać pojazd drogowo-szynowy, zbudowany na bazie samochodu ciężarowego, dla zajezdni tramwajowej Podgórze. Podobny wóz jest już eksploatowany w naszym mieście w zajezdni Nowa Huta.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość