Sprowadzono 5 'w tej transzy' - 3 do przebudowy, 2 na części. Ale tymczasowo mogą nawet 4 uruchomić, za PSMKS:suchy pisze: 01 mar 2025, 10:45 No sprowadzili 3 sztuki, więc raczej więcej niż 3 nie uruchomią - chyba że któryś z nich pójdzie na części, to wtedy jeszcze mniej![]()
Co do układu linii, to zastanawiałem się wogóle, czy nie warto byłoby zrobić może nieco kontrowersyjną rzecz. Skoro na Makach mamy ciasno i ciężko będzie wcisnąć tam linię zastępczą 7x bez zawieszenia / zmniejszenia częstotliwości na 11/17/18/52 - to czy nie lepiej byłoby skierować 7x np. do Borku Fałęckiego (a w zamian skrócić 22 do Łagiewnik)?
Pasażerowie z Maków jadący na Grunwaldzkie przesiadaliby się wtedy do 7x na Borsuczej, do tego mielibyśmy również bezpośrednie połączenie Grunwaldzki - Borek. Bo w przypadku jeśli 7x pojedzie do Maków, to takie połączenie do Borku będzie karkołomne - najpierw trzeba będzie wysiąść na Lipińskiego, podjechać do Łagiewnik i ponownie się przesiadać na 8/22, odjeżdżające z przystanku na Wadowickiej.
Co 7x na Borek - moim zdaniem lepiej nie. Maki mają dużo większe potoku w tamtym kierunku: 22 z f15 18 i 52 razem z f4 w dłuższym taborze. Owszem, spora część z tych potoków to pasażerowie do centrum, ale dalece nie wszyscy, a przecież to samo dotyczy 22. Ma zresztą też pojechać autobus zastępczy na Łagiewniki, więc na Borek dojedziesz z jedną przesiadką.Pierwszy z nich trafił już do hal Stacji Obsługi i Remontów, gdzie jest poddawany modernizacji. Pozostałe wagony zostały rozdzielone pomiędzy zajezdnię Podgórze i Nowa Huta. Żadnego z nich nie rozpoczęto rozbierać na części zamienne.
Z drugiej strony takie przekierowanie dopchało by 194: ktoś kto do tej pory na alejach wsiadał w cokolwiek i przesiadka na Grunwaldzkim, w Twoim wariancie miał by 2 przesiadki, a jadąc 194 na Lipińskiego, nadal 1. Dalej, w sytuacji gdy 18 i 52 zapewni połączenie Maków z Matecznym i Podgórzem, a 22 wspomoże odcinek Podgórze - Grzegórzeckie, to nie widzę większego problemu ze skróceniem (np. do Łagiewnik) lub zawieszeniem 17. Zawsze można też zrobić 19 całodzienną.
Po ostatnie, nie zawieszenie żadnej linii, a po prostu wrzucenie wszystkiego na Matecznego, oznaczać będzie problemy z przepustowością - to aż 40 poc/h, które musi przeciąć jeden z bardziej ruchliwych ciągów samochodowych. A wbrew pozorom, większe korki na Matecznym oznaczają więcej przesiadkowiczów z Maków na Grunwaldzkim, więc warto by mieli dobry dojazd tam.
Osobny temat: gdzie będzie przełączka dla dwukierunkowych? Fajnie, by linie skręcające z Monte Cassino w lewo w aleje, nie musiały stać w korku na pasie ruchu ogólnego, bo sobie jakiś dwukierunkowy zmienia kierunek na ich dotychczasowym pasie.