- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
-
Ankin
- Specjalista
- Posty: 202
- Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28
Post
autor: Ankin » 25 lut 2025, 21:23
impuls pisze: 25 lut 2025, 19:30
Na pierwsze pytanie znajdziesz odpowiedź w necie tylko trzeba dane zsumować.
Poszperałem, poczytałem, policzyłem i jeżeli nie popełniłem błędów w obliczeniach wyszło mi zużycie na poziomie 270 kWh na godzinę pracy na rozruchu w odniesieniu do wagonu 105N
impuls pisze: 25 lut 2025, 19:30
[...] Modernizacja N8C niestety okazała się nieudana. Zarówno bez modernizacji jak i po modernizacji są problemy z tymi wagonami.
A coś więcej w odniesieniu do ww. nieudanej modernizacji możesz napisać?
-
krk_kmk
- Miłośnik
- Posty: 60
- Rejestracja: 20 lis 2020, 9:59
- Lokalizacja: Kraków, Dzielnica XI
Post
autor: krk_kmk » 25 lut 2025, 22:11
Wie ktoś dlaczego 2x105Na nie będzie na wydarzeniu?
Bez stresu, to tylko post

-
impuls
- Ekspert
- Posty: 1562
- Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05
Post
autor: impuls » 25 lut 2025, 22:41
Ankin pisze: 25 lut 2025, 21:23
A coś więcej w odniesieniu do ww. nieudanej modernizacji możesz napisać?
A dlaczego dzisiaj wysłali tylko jednego N8C na sześć do ruchu?
A dlaczego HK454 stoi w krzakach od 71 dni, a HK451 nie jeździ od 116 dni?
Wydano kupę kasy na nowy napęd i elektrykę. Nowy system drzwi. Przebudowano na jednokierunki i mamy efekt powyżej. Wagony w trakcie dnia zjeżdżają lub mają dłuższe przestoje. Krótka seria i dostęp do części Cegelec.
-
impuls
- Ekspert
- Posty: 1562
- Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05
Post
autor: impuls » 26 lut 2025, 9:08
krk_kmk pisze: 25 lut 2025, 22:11
Wie ktoś dlaczego 2x105Na nie będzie na wydarzeniu?
Chyba nie potrzeba. Będzie pociąg 105NT, 105N i 105Na. Solo w składzie podwójnym i potrójnym. I tyle raczej zostawią jako muzealne.
-
Ankin
- Specjalista
- Posty: 202
- Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28
Post
autor: Ankin » 26 lut 2025, 11:02
impuls pisze: 25 lut 2025, 22:41
A dlaczego dzisiaj wysłali tylko jednego N8C na sześć do ruchu?
A dlaczego HK454 stoi w krzakach od 71 dni, a HK451 nie jeździ od 116 dni?
Nie mam takiej wiedzy jak Ty, dlatego pytam, ale widzę że na przyszłość lepiej sobie odpuścić.
impuls pisze: 25 lut 2025, 22:41
Wydano kupę kasy na nowy napęd i elektrykę. Nowy system drzwi. Przebudowano na jednokierunki i mamy efekt powyżej. Wagony w trakcie dnia zjeżdżają lub mają dłuższe przestoje. Krótka seria i dostęp do części Cegelec.
I tyle wystarczyło napisać w ramach odpowiedzi.
-
impuls
- Ekspert
- Posty: 1562
- Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05
Post
autor: impuls » 01 mar 2025, 18:55
Mija dzisiaj 50 lat wprowadzenia do ruchu wagonów 105N. Wtedy w 1975 to też była sobota. Na stanie było siedem wagonów 105N solo. Rozdział taboru wprowadzono od 2.03.1975 w którym brygady 1-01, 1-04, 1-06, 1-08, 1-12 obsługiwały wagony 105N solo. W niedziele było 10 brygad a w dni powszednie 12 na jedynce. Resztę brygad jedynki obsługiwały 102N. Szybko okazało się, że 105N są za ciasne na linię '1'. Już w kwietniu skierowano 105N na linię '2'. Jesienią 1975 i na początku 1976 wagony 105N solo obsługiwały linię '10'. Miałem przyjemność wtedy jeździć 105N na '10' do szkoły i to mi utkwiło w pamięci. Po przybyciu większej partii wagonów 105N w 1976 skierowano je już w składach na linie '9' i '13'.
-
impuls
- Ekspert
- Posty: 1562
- Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05
Post
autor: impuls » 02 mar 2025, 14:04
Sprostowanie
Nie 1 marca 1975 jak jest napisane na stronie MPK a jednak 2 marca 1975 roku rozpoczęto eksploatację wagonów 105N w Krakowie. Są zdjęcia jeszcze solo wagonów na '9' z tego pierwszego okresu.
-
impuls
- Ekspert
- Posty: 1562
- Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05
Post
autor: impuls » 07 mar 2025, 11:55
RZ234 stoi rozpięty przed Halą. Może jakieś przepięcia i kasacje najgorszych 105Na, aby zrobić miejsce "nowym" wagonom GT8SU.
-
Bayer2003
- Pomiarowiec
- Posty: 1882
- Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
- Lokalizacja: Bronowice-Widok
Post
autor: Bayer2003 » 07 mar 2025, 12:04
impuls pisze: 07 mar 2025, 11:55
RZ234 stoi rozpięty przed Halą. Może jakieś przepięcia i kasacje najgorszych 105Na, aby zrobić miejsce "nowym" wagonom GT8SU.
Podobno wagony z przedziału numeracji RZ242-RZ247 nie mogą być ukrotnione potrójnie. Jeżeli MPK kasuje ponad 40-metrowy tabor, żeby zrobić miejsce wagonom 26-metrowym (starszym i również wysokopodłogowym), gratuluję głupoty. Być może jednak po prostu jakieś wagony wzięto do naprawy, żeby na czas remontów można było zwiększyć wykorzystanie najdłuższego taboru. W najbliższym czasie zapewne dowiemy się o co chodzi.