KONSTAL 105N/Na

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Ankin
Specjalista
Posty: 202
Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: Ankin » 25 lut 2025, 21:23

impuls pisze: 25 lut 2025, 19:30 Na pierwsze pytanie znajdziesz odpowiedź w necie tylko trzeba dane zsumować.
Poszperałem, poczytałem, policzyłem i jeżeli nie popełniłem błędów w obliczeniach wyszło mi zużycie na poziomie 270 kWh na godzinę pracy na rozruchu w odniesieniu do wagonu 105N
impuls pisze: 25 lut 2025, 19:30 [...] Modernizacja N8C niestety okazała się nieudana. Zarówno bez modernizacji jak i po modernizacji są problemy z tymi wagonami.
A coś więcej w odniesieniu do ww. nieudanej modernizacji możesz napisać?

krk_kmk
Miłośnik
Posty: 60
Rejestracja: 20 lis 2020, 9:59
Lokalizacja: Kraków, Dzielnica XI

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: krk_kmk » 25 lut 2025, 22:11

Wie ktoś dlaczego 2x105Na nie będzie na wydarzeniu?
Bez stresu, to tylko post ;)

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: impuls » 25 lut 2025, 22:41

Ankin pisze: 25 lut 2025, 21:23
A coś więcej w odniesieniu do ww. nieudanej modernizacji możesz napisać?
A dlaczego dzisiaj wysłali tylko jednego N8C na sześć do ruchu?
A dlaczego HK454 stoi w krzakach od 71 dni, a HK451 nie jeździ od 116 dni?

Wydano kupę kasy na nowy napęd i elektrykę. Nowy system drzwi. Przebudowano na jednokierunki i mamy efekt powyżej. Wagony w trakcie dnia zjeżdżają lub mają dłuższe przestoje. Krótka seria i dostęp do części Cegelec.

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: impuls » 26 lut 2025, 9:08

krk_kmk pisze: 25 lut 2025, 22:11 Wie ktoś dlaczego 2x105Na nie będzie na wydarzeniu?
Chyba nie potrzeba. Będzie pociąg 105NT, 105N i 105Na. Solo w składzie podwójnym i potrójnym. I tyle raczej zostawią jako muzealne.

Ankin
Specjalista
Posty: 202
Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: Ankin » 26 lut 2025, 11:02

impuls pisze: 25 lut 2025, 22:41 A dlaczego dzisiaj wysłali tylko jednego N8C na sześć do ruchu?
A dlaczego HK454 stoi w krzakach od 71 dni, a HK451 nie jeździ od 116 dni?
Nie mam takiej wiedzy jak Ty, dlatego pytam, ale widzę że na przyszłość lepiej sobie odpuścić.
impuls pisze: 25 lut 2025, 22:41 Wydano kupę kasy na nowy napęd i elektrykę. Nowy system drzwi. Przebudowano na jednokierunki i mamy efekt powyżej. Wagony w trakcie dnia zjeżdżają lub mają dłuższe przestoje. Krótka seria i dostęp do części Cegelec.
I tyle wystarczyło napisać w ramach odpowiedzi.

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: impuls » 01 mar 2025, 18:55

Mija dzisiaj 50 lat wprowadzenia do ruchu wagonów 105N. Wtedy w 1975 to też była sobota. Na stanie było siedem wagonów 105N solo. Rozdział taboru wprowadzono od 2.03.1975 w którym brygady 1-01, 1-04, 1-06, 1-08, 1-12 obsługiwały wagony 105N solo. W niedziele było 10 brygad a w dni powszednie 12 na jedynce. Resztę brygad jedynki obsługiwały 102N. Szybko okazało się, że 105N są za ciasne na linię '1'. Już w kwietniu skierowano 105N na linię '2'. Jesienią 1975 i na początku 1976 wagony 105N solo obsługiwały linię '10'. Miałem przyjemność wtedy jeździć 105N na '10' do szkoły i to mi utkwiło w pamięci. Po przybyciu większej partii wagonów 105N w 1976 skierowano je już w składach na linie '9' i '13'.

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: impuls » 02 mar 2025, 14:04

Sprostowanie
Nie 1 marca 1975 jak jest napisane na stronie MPK a jednak 2 marca 1975 roku rozpoczęto eksploatację wagonów 105N w Krakowie. Są zdjęcia jeszcze solo wagonów na '9' z tego pierwszego okresu.

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: impuls » 07 mar 2025, 11:55

RZ234 stoi rozpięty przed Halą. Może jakieś przepięcia i kasacje najgorszych 105Na, aby zrobić miejsce "nowym" wagonom GT8SU.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: Bayer2003 » 07 mar 2025, 12:04

impuls pisze: 07 mar 2025, 11:55 RZ234 stoi rozpięty przed Halą. Może jakieś przepięcia i kasacje najgorszych 105Na, aby zrobić miejsce "nowym" wagonom GT8SU.
Podobno wagony z przedziału numeracji RZ242-RZ247 nie mogą być ukrotnione potrójnie. Jeżeli MPK kasuje ponad 40-metrowy tabor, żeby zrobić miejsce wagonom 26-metrowym (starszym i również wysokopodłogowym), gratuluję głupoty. Być może jednak po prostu jakieś wagony wzięto do naprawy, żeby na czas remontów można było zwiększyć wykorzystanie najdłuższego taboru. W najbliższym czasie zapewne dowiemy się o co chodzi.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: pasazer_mobilisu i 5 gości