Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Gołąb_NGT8
Miłośnik
Posty: 73
Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05

Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: Gołąb_NGT8 » 15 mar 2025, 20:09

Ulice:
Rakowicka, Prandoty, 29. Listopada, Juliusza Słowackiego, Adama Mickiewicza, Zygmunta Krasińskiego, Marii Konopnickiej.

Przystanki:
1. Cmentarz Rakowicki
2. Biskupa Prandoty
3. Cmentarz Rakowicki Zachód
4. Nowy Kleparz
5. Radio Kraków
6. Plac Inwalidów
7. AGH/UR
8. Muzeum Narodowe
9. Jubilat
10. Konopnickiej
11. Rondo Grunwaldzkie
12. Ludwinów
13. Rondo Mogilskie
Ostatnio zmieniony 15 mar 2025, 20:25 przez Gołąb_NGT8, łącznie zmieniany 1 raz.

Gołąb_NGT8
Miłośnik
Posty: 73
Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05

Re: Układ linii komunikacyjnych po otwarciu Tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: Gołąb_NGT8 » 15 mar 2025, 20:24

169/469, 503/513, 301: Wita Stwosza, Aleksandra Lubomirskiego, Powstania Warszawskiego, Kotlarska, Most Kotlarski, Grudzińskiego, Klimeckiego, Powstańców Wielkopolskich, Powstańców Śląskich, Kamieńskiego.

304: Pawia, Rafała Kalinowskiego, Wita Stwosza, Aleksandra Lubomirskiego, Powstania Warszawskiego, Kotlarska, Most Kotlarski, Grudzińskiego, Klimeckiego, Powstańców Wielkopolskich, Powstańców Śląskich, Tischnera, Turowicza, Herberta, Stojałowskiego, Cechowa, Rzącka, Kosocicka, Wielicka

192: Rafała Kalinowskiego, Szlak, Warszawska, Plac Matejki, Basztowa, Dunajewskiego, Podwale, Straszewskiego, Piłsudskiego, Focha

139, 159, 199, 307: Juliusza Słowackiego, Prądnicka, Wrocławska, Al. Kijowska, Nawojki

144, 173:
Al. Kijowska/ArmiiKrajowej, Nawojki, Piastowska, Królowej Jadwigi, Księcia Józefa, Bohdana Zielińskiego, Monte Cassino

194/494: Łagiewnicka, Turowicza, Tischnera, Powstańców Śląskich, Bolesława Limanowskiego, Na Zjeździe, Most Powstańców Śląskich, Starowiślna, Św. Gertrudy, Plac Wszystkich Świętych, Straszewskiego, Podwale, Karmelicka, Królewska, Al. Kijowska

Nocne: Normalnie

Gołąb_NGT8
Miłośnik
Posty: 73
Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05

Re: Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: Gołąb_NGT8 » 15 mar 2025, 20:49

Przepraszam. W pierwszych poście miało być Rondo Matecznego.

Quackked
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 18 kwie 2024, 14:42

Re: Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: Quackked » 15 mar 2025, 21:38

Przepraszam, ale co to jest za temat? Tramwaju na Al. Trzech Wieszczów nie było, nie ma i nie zapowiada się aby w ciągu kolejnych 10 lat miał powstać, zwłaszcza po licznych protestach mieszkańców.
Abstrahując od tego jak bezsensowne są to propozycje liniowe dla autobusów. Większość linii zamienia się w tasiemce krążące bez celu po mieście.
"304" która ma być przyspieszoną aglomeracyjną by dostała gorszą ofertę przewozową niż zwykłe "204", "224" czy "244" - co się zupełnie mija z celem autobusów przyspieszonych.
"144" i "173" również z bliżej nieokreślonych powodów by jechały na około, a patrząc po trasie tabor na nich musiałby zostać ograniczony do 12 metrowców co również mija się z celem.
"194" i "494" które obsługują osiedle Kliny, cały ciąg Kobierzyński - zostały by bez połączenia autobusowego, a sam autobus by krążył po mieście zahaczając to tu, to tam o przystanki tramwajowe które totalnie odbierają mu sens. "8" czy "13" pasażer dojedzie szybciej z "Korony"/"Limanowskiego" na "Biprostal" niż krążącą między ulicami "194"/"494"

Temat założony bez sensu, zwłaszcza, że nawet nie ma planów tworzenia wspomnianej linii tramwajowej...

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 392
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: Aułrora » 15 mar 2025, 22:08

Quackked pisze: 15 mar 2025, 21:38 Przepraszam, ale co to jest za temat? Tramwaju na Al. Trzech Wieszczów nie było, nie ma i nie zapowiada się aby w ciągu kolejnych 10 lat miał powstać, zwłaszcza po licznych protestach mieszkańców.
Abstrahując od tego jak bezsensowne są to propozycje liniowe dla autobusów. Większość linii zamienia się w tasiemce krążące bez celu po mieście.

[...]
Temat założony bez sensu, zwłaszcza, że nawet nie ma planów tworzenia wspomnianej linii tramwajowej...
Lepszym tematem byłby "układ komunikacyjny i organizacji ruchu po otwarciu 8PU" bo to moim zdaniem zaraz po tramwaju na Mistrzejowice będzie swoistym game-changerem dla os. Pod Fortem, całego Kobierzyna i Klinów. Mimo, że do zakończenia inwestycji jeszcze daleki (z 2 lata?). To zawsze lepsze niż wątek o trasie, która zapewne nigdy nie powstanie...
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

canoe_bart
Miłośnik
Posty: 52
Rejestracja: 23 lis 2024, 14:48
Kontakt:

Re: Układ linii komunikacyjnych po otwarciu Tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: canoe_bart » 16 mar 2025, 0:09

Gołąb_NGT8 pisze: 15 mar 2025, 20:24 169/469, 503/513, 301: Wita Stwosza, Aleksandra Lubomirskiego, Powstania Warszawskiego, Kotlarska, Most Kotlarski, Grudzińskiego, Klimeckiego, Powstańców Wielkopolskich, Powstańców Śląskich, Kamieńskiego.

304: Pawia, Rafała Kalinowskiego, Wita Stwosza, Aleksandra Lubomirskiego, Powstania Warszawskiego, Kotlarska, Most Kotlarski, Grudzińskiego, Klimeckiego, Powstańców Wielkopolskich, Powstańców Śląskich, Tischnera, Turowicza, Herberta, Stojałowskiego, Cechowa, Rzącka, Kosocicka, Wielicka

192: Rafała Kalinowskiego, Szlak, Warszawska, Plac Matejki, Basztowa, Dunajewskiego, Podwale, Straszewskiego, Piłsudskiego, Focha

139, 159, 199, 307: Juliusza Słowackiego, Prądnicka, Wrocławska, Al. Kijowska, Nawojki

144, 173:
Al. Kijowska/ArmiiKrajowej, Nawojki, Piastowska, Królowej Jadwigi, Księcia Józefa, Bohdana Zielińskiego, Monte Cassino

194/494: Łagiewnicka, Turowicza, Tischnera, Powstańców Śląskich, Bolesława Limanowskiego, Na Zjeździe, Most Powstańców Śląskich, Starowiślna, Św. Gertrudy, Plac Wszystkich Świętych, Straszewskiego, Podwale, Karmelicka, Królewska, Al. Kijowska

Nocne: Normalnie
Ogólnie w pełni zgodzę się z moim przedmówcami co do faktu, że takie marszruty, zwłaszcza w przypadku ostatniego kwartetu linii, są wzięte z kapelusza. Natomiast pozwolę od siebie dodać, że Wrocławska nie przyjmie kolejnych 16 kursów/h w szczycie, nawet jeśliby powstał tam buspas w stronę Prądnickiej, co obecnie można potraktować jako sferę marzeń. Nie bardzo też wiem, czemu miałoby służyć przeniesienie 192 na I obwodnicę, gdzie dublowałaby niepotrzebnie 152 - obecny układ raczej się sprawdza pod tym względem. Nie mówiąc o ogólnej bezsensowności proponowanych tras 144+173, to jak miałyby się teleportować z Królowej Jadwigi na wiecznie zatłoczoną Księcia Józefa - Starowolską/Jodłową, na których nie bez powodu kursują krótkie Urby na podwoziu Iveco, czy na około przez Zakamycze i Orlą, gdzie, tak jak mówi kolega @Quackked, maksymalnie wszedłby tabor standardowy - dopóki nie powstałaby Trasa Zwierzyniecka, to te linie należałoby zostawić w świętym spokoju (a nawet potem bym miał poważne wątpliwości co do takiego trasowania). Trasę 194 pozwolę sobie pozostawić bez komentarza...

Poza tym ogólna uwaga - autor wątku nawet nie określił, czy i które obecne linie tramwajowe miałyby trafić na ATW i ewentualnie jakie nowe miałyby powstać przy tej okazji, a biorąc pod uwagę, że to byłaby rewolucja kilkukrotnie większa niż przy otwarciu trasy przez Meissnera, to powinno być clue tych rozważań. A tak jak już wcześniej zauważono, nawet krótki odcinek między Placem Inwalidów a Nowym Kleparzem wywołał spore kontrowersje, stąd do czasu opracowania nawet ogólnych założeń technicznych jakkolwiek pojętego transportu szynowego w ATW lub ich okolicach (bo faktycznie, przydałoby się odciążenie I obwodnicy od strony zachodniej) tego typu rozważania powinny wylądować w koszu.

tomek_m
Ekspert
Posty: 511
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: tomek_m » 16 mar 2025, 2:11

Przed laty na siostrzanym forum była dyskusja, co mogłoby tym torowiskiem pojechać. Jednym z kandydatów była "4" i w zasadzie to tyle. Od strony Górki Narodowej/Krowodrzy Górki nie ma kandydata. Gdyby ten ciąg powstał aż do Zwierzynieckiej, być może udałoby się tam posłać coś jeszcze, tylko znowu w ten sposób odcinamy "hutę" od rejonu Teatru Bagatela.

Wojciech
Znawca
Posty: 168
Rejestracja: 18 lut 2020, 21:43

Re: Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: Wojciech » 16 mar 2025, 11:22

Komunikacyjne science-fiction, bez najmniejszych szans na realizację.

Awatar użytkownika
Mateuszppp
Pasażer
Posty: 33
Rejestracja: 25 paź 2024, 8:23
Lokalizacja: Kaszów

Re: Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: Mateuszppp » 16 mar 2025, 12:23

Z tramwajem na Alejach jest taki problem, że duplikowałby on połączenia autobusowe, a jeśli ktoś chcemy wydawać duże pieniądze, na żeby tego pokroju należy to zrobić tak, aby utworzone zostały nowe połączenia. W zamian zależny wybudować nowy ciąg Krowodrza Górka-Azory-Głowackiego-Piastowska-Cichy Kącik-Salwator-Kapelanka. Można by wtedy przetrasować 8 lub 13 na Aleję 3 maja. 6 przetrasować Filharmonia-Salwator-Cichy Kącik-Bronowiece (Małe) i jakaś nowa linia Górka Narodowa-Czerwone Maki/Borek/Kurdwanów. Fragment Krowodrza Górka-Cichy Kącik nie jest szczególnie problematyczny, CK-Salwator to już problemy z przejściem wzdłuż Rudawy po bulwarach (innej opcji raczej nie widzę) i bliskości zabudowań mieszkalnych i najbardziej problematyczny jest nowy most na Wiśle (tramwaj+piesi/rowerzyści) ze względów techniczny i użerania się z konserwatorem, ale to samo spowoduje ruszanie Mostu Dębnickiego.

Natomiast wracając do Alei najlepiej byłoby moim zdaniem wyrzucić samochody z bus-pasa i zrobić łączone torowisko z bus-pasem w tym samym miejscu co teraz, nie będzie trzeba wycinać zieleni, które w tej części miasta jest bezcenna (i wpisana do rejestru zabytków, chociaż patrząc na wykreślenie mostu kolejowego pod Halą Targową, odpowiednie zmiany personalne mogą czynić cuda) i umożliwi łatwe przesiadki bez biegania po światłach.

Ankin
Specjalista
Posty: 201
Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28

Re: Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: Ankin » 16 mar 2025, 16:48

O ile tramwaj w ciągu ATW uważam, za rzecz totalnie wziętą z czapki, to akurat realizacja "spięcia" pętli Salwator z pętlą na Krowodrzy (przez Cichy Kącik + odnoga w stronę Bronowic odchodząca gdzieś w okolicy Armii Krajowej/miasteczka studeckiego AGH) powinna być przez ludzi odpowiedzialnych za inwestycje transportowe w naszym mieście brana całkiem poważnie pod uwagę i realizowana w bliższej bądź dalszej perspektywie czasowej.
Ogólnie bolączką krakowskiej sieci tramwajowej, jest brak alternatywnych połączeń głównych ciągów tramwajowych jak choćby:
1. Mogilska - Al. Pokoju przez Lema, którą z powodzeniem można było zrealizować przy obecnej budowie nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic,
2. łącznik od strony Kurdwanowa w stronę Bieżanowa
3. Alternatywna trasa do Mistrzejowic odchodząca od pętli przy Cmentarzu Rakowickim jako realizacja planów z przed wielu lat
4. "spięcie" budowanej linii do Mistrzejowic z Górką Narodową w okolicy Ronda Barei

No to sobie pomarzyłem, ale teraz wracam do szarej, krakowskiej rzeczywistości :lol:

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: Ydhflx » 16 mar 2025, 18:20

Moim zdaniem głównym problemem jest po pierwsze brak przepustowości w centrum, a po drugie brak tramwaju na duże osiedla. I to ten drugi problem jest bardziej palący - przepustowości jeszcze troszkę zostało, można też się ratować dłuższymi tramwajami. Na myśli mam oczywiście wiecznie odkładane inwestycje jak np. tramwaj na Azory i Bronowice Wielkie (z nową, pilnie potrzebną zajezdnią) czy linie na Os. Kliny (koniecznie w ul. 8PU), Os. Złocień, Rżąkę, czy Prądnik Czerwony. Poza tą ostatnią, powinny te odnogi spokojnie dać radę przy obecnej przepustowości w centrum (choć być może przydał by się dłuższy tabor) - a jednocześnie, zapewniły bo dostęp do tramwaju sporej częsci mieszkańców. Tymczasem taka linia w ATW to nie za bardzo wiadomo nawet co miałoby tak pojechać, ani za bardzo po co - obecny układ z przesiadkami na bardzo częste na alejach autobusy funkcjonuje dość dobrze, a problemy jak antyprzesiadkowe węzły można łatwo i tanio poprawić.

Z drugiej strony, problemu pierwszego (przepustowości w centrum) nie rozwiąże budowa tramwaju na Alejach czy w Lema (choć to drugie akurat powinno być zrobione, bo jest proste i zwiększa niezawodność sieci, ale to osobna sprawa). Ten problem może rozwiązać w zasadzie już tylko budowa tuneli pod centrum.

Co do propozyji zaczynającej wątek, to mam wrażenie że to sztuka dla sztuki. Na Alejach mamu autobusy przywożące ludzi z osiedli bez tramwaju do centrum. Jak zbudujemy nawet tramwaj na Alejach (na co się nie zanosi) to tamte osiedla nadal będą potrzebowały dojechać do centrum, i nie zapewni tego tramwaj, bo go nie mają. Autor zaś proponuje przekierować linie autobusowe bez żadnej rekompensaty.

Ankin
Specjalista
Posty: 201
Rejestracja: 05 lut 2025, 16:28

Re: Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: Ankin » 16 mar 2025, 19:59

Ydhflx pisze: 16 mar 2025, 18:20 Moim zdaniem głównym problemem jest [...] brak tramwaju na duże osiedla. I to ten drugi problem jest bardziej palący
Zgadzam się z tym w zupełności.
Może nie będzie to odpowiednie określenie ale nam (czyt. miastu Kraków), brakuje czegoś na wzór linii obwodowych, tyle że dla tramwajów, które łączyły by ze sobą przynajmniej jakąś część głównych/największych osiedli bez konieczności pchania się do centrum.

Gołąb_NGT8
Miłośnik
Posty: 73
Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05

Re: Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: Gołąb_NGT8 » 16 mar 2025, 20:31

Uwaga!
Linie tramwajowe na ATW:
14: Jancarza, Bohomolca, Dobrego Pasterza, Lublańska, Tunel, Meissnera, Mogilska, Lubicz, Rakowicka, Prandoty, 29. Listopada, Juliusza Słowackiego, Królewska, Podchorążych, Bronowicka

17: Bobrzyńskiego, Grota-Roweckiego, Brożka, Wadowicka, Kalwaryjska, Limanowskiego, Na Zjeździe, Most Powstańców Śląskich, Starowiślna, Dietla, Grzegórzecka, Powstania Warszawskiego, Tunel, Pawia, Juliusza Słowackiego, Adama Mickiewicza, Zygmunta Krasińskiego, Tadeusza Kościuszki

18: Słomczyńskiego, Bociana, Siewna, Pachońskiego, Sosabowskiego, Dra Twardego, Kamienna, Juliusza Słowackiego, Adama Mickiewicza, Zygmunta Krasińskiego, Marii Konopnickiej, Monte Cassino, Kapelanka, Grota-Roweckiego, Bobrzyńskiego

Nowa linia nocna 68 (Cmentarz Rakowicki -> Łagiewniki):
Rakowicka, Prandoty, 29. Listopada, Juliusza Słowackiego, Adama Mickiewicza, Zygmunta Krasińskiego, Marii Konopnickiej, Wadowicka

Gołąb_NGT8
Miłośnik
Posty: 73
Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05

Re: Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: Gołąb_NGT8 » 16 mar 2025, 20:34

Na wysokości ul. Pawiej z powodu torów kolejowych nie będzie można wyprowadzić zwrotnic z i do Al. 29. Listopada. Będą za to zwrotnice w kier. J. Słowackiego

tomek_m
Ekspert
Posty: 511
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: tomek_m » 16 mar 2025, 20:52

Gołąb_NGT8 pisze: 16 mar 2025, 20:31 Uwaga!
Linie tramwajowe na ATW:
Rakowicka, Prandoty, 29. Listopada, Juliusza Słowackiego,
Może najpierw rozrysuj na GoogleMaps i wstaw na forum którędy dokładnie to torowisko w ATW miałoby przebiegać, bo w twojej propozycji pada ulica np: Prandoty czy 29 Listopada co mało realne.
Był projekt torowiska w ATW gdzie wspomniane torowisko się miało zaczynać łącząc z istniejącym torowiskiem w ulicy Kamiennej. Propozycje przekierowania linii autobusowych z ATW w inne ciągi komunikacyjne podajesz zupełnie z "czapy", jak np: "307" miałoby pojechać Wrocławską, Kijowską i wylądować gdzieś na ulicy Nawojki. Nie bierzesz pod uwagę, czy proponowane ulice na które chcesz przekierować autobusy z ATW mają odpowiednią przepustowość, aby jeszcze cokolwiek tam pojechało oprócz tego co jeździ tam obecnie. I czy takie relacje są w ogóle potrzebne.
Sorry ale mam wrażenie że trollujesz.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość