Od nowego rozdziału NGT6 będzie mieć wykorzystanie 30/50 a EU8N razem z N8C tylko 21 na 46. Bardzo mało, raptem 46%Kowalik pisze: 16 mar 2025, 10:23 Dla mnie to i tak jest kuriozum, że prawie połowa niskopodłogowych NGT6 zapełnia plac zajezdni, a pasazerowie 13 lub 49 jeżdżą złomami, które przecierają, ale chyba cierpliwość pasażerów.To samo tyczy się 21 gdzie muszą obiekty muzealne kursować, a połowa EU8N odpoczywa w zajezdni. Odnośnie przecierania to jest dostęp do prognozy pogody i gdy nie ma spadków poniżej zera to spokojnie można pozostawić przecierak w zajezdni.
Rozdział taboru - tramwaje
-
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Rzucają się na pewno w oczy trzy bezsensowne rzeczy:
- dalsze kursowanie 2x105Na
- dalsze kursowanie E1 solo
- potencjalnie 2x stadler na 52
Cała reszta ok, może sobie to zależeć od planowanego wykorzystania taboru przez przewoźnika, niemniej trzy powyższe rzeczy spokojnie powinny być zlikwidowane i nie powinny nastręczać najmniejszych trudności.
Dla dalszego kursowania E1 solo i 2x105Na uzasadnienia nie ma kompletnie żadnego, łącznie z potencjalnym zwiększeniem ilości pociągów na mieście po otwarciu KST-IV. To jest max 6 pociągów wyjeżdżających na miasto, przy sprowadzanych kolejnych GT8 i przy olbrzymiej rezerwie taborowej. Do tego 3 szt. składów 105Na zaczyna wyglądać na jakieś hobbystyczne podejście (ze szkodą dla pasażerów). Pomijam zupełnie przetarg na 90 szt. nowych wagonów.
Trudniej sprawa może wyglądać z '52', ale tam mamy potencjalnie rezerwę aż 14 szt. (pesy i 3x105Na), z opcją teoretyczne spięcia obecnych 2x105Na -> 2x105Na. I ok, niech sobie od czasu do czasu jedzie stadler, ale jedynie w sytuacji, gdy nie uda się wysłać dłuższego taboru.
- dalsze kursowanie 2x105Na
- dalsze kursowanie E1 solo
- potencjalnie 2x stadler na 52
Cała reszta ok, może sobie to zależeć od planowanego wykorzystania taboru przez przewoźnika, niemniej trzy powyższe rzeczy spokojnie powinny być zlikwidowane i nie powinny nastręczać najmniejszych trudności.
Dla dalszego kursowania E1 solo i 2x105Na uzasadnienia nie ma kompletnie żadnego, łącznie z potencjalnym zwiększeniem ilości pociągów na mieście po otwarciu KST-IV. To jest max 6 pociągów wyjeżdżających na miasto, przy sprowadzanych kolejnych GT8 i przy olbrzymiej rezerwie taborowej. Do tego 3 szt. składów 105Na zaczyna wyglądać na jakieś hobbystyczne podejście (ze szkodą dla pasażerów). Pomijam zupełnie przetarg na 90 szt. nowych wagonów.
Trudniej sprawa może wyglądać z '52', ale tam mamy potencjalnie rezerwę aż 14 szt. (pesy i 3x105Na), z opcją teoretyczne spięcia obecnych 2x105Na -> 2x105Na. I ok, niech sobie od czasu do czasu jedzie stadler, ale jedynie w sytuacji, gdy nie uda się wysłać dłuższego taboru.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Czyli z tego co podałem wcześniej rozdziału będą dwie rezerwy NGT6 a jedna GT8N. No i wiedeńczyków na 75 będzie siedem tyle co było nie sześć.Scania_9640 pisze: 16 mar 2025, 12:35 Od nowego rozdziału NGT6 będzie mieć wykorzystanie 30/50 a EU8N razem z N8C tylko 21 na 46. Bardzo mało, raptem 46%
Czyli spadnie ilość brygad wyłącznie niskopodłogowych a wysokopodłogowe pozostaną na tym samym poziomie. Ale trzeba z tym poczekać do jutra. Ale jeśli tak będzie, to może znowu trzeba nagłośnić sprawę. Tak aby ograniczyli ilość wiedeńczyków i składów 105Na. Ufoki muszą jeździć.
Nie ma co liczyć na większe wykorzystanie Krakowiaków bo trzy są wyłączone przez TR. Znowu są remonty tych wagonów.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Taboru ponad 40-metrowego jest w ilostanie 45, a linie "4", "24" i "52" mają 36 brygad. Remonty remontami, jednak każdy tabor jest czasami remontowany, a zadaniem przewoźnika jest planowanie remontów tak, żeby pasażerowie ich nie odczuli. Wykorzystanie 36/45 nie jest nieosiągalne, oczywiście połączenie wagonów RZ242-RZ247 w trójskłady poprawiłoby sytuację, jednak słyszałem że nie mają one opcji potrójnego ukrotnienia.kot_feliks pisze: 16 mar 2025, 13:02 Trudniej sprawa może wyglądać z '52', ale tam mamy potencjalnie rezerwę aż 14 szt. (pesy i 3x105Na), z opcją teoretyczne spięcia obecnych 2x105Na -> 2x105Na. I ok, niech sobie od czasu do czasu jedzie stadler, ale jedynie w sytuacji, gdy nie uda się wysłać dłuższego taboru.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Przy takim zapasie taboru, rezerwy czynne powinny być obsługiwane przez STL. I z jedną na GT8N aby ratować kursy na 1 czy 5.
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 672
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A tak z ciekawości, na czym polega ta rzekoma niemożność ukrotniania tych Konstali w trójskłady?Bayer2003 pisze: 16 mar 2025, 13:39 oczywiście połączenie wagonów RZ242-RZ247 w trójskłady poprawiłoby sytuację, jednak słyszałem że nie mają one opcji potrójnego ukrotnienia.
Zdecydowanie się zgadzam! Potem, gdy jakiś uffok padnie na 52 to ludzie się cisną do 26-metrówek, a do Stadlera zawsze dużo więcej ludzi wejdzie. Szczególnie, że aktualnie linia 52 jest właśnie głównym beneficjentem rezerw.Jelczyk pisze: 16 mar 2025, 13:48 Przy takim zapasie taboru, rezerwy czynne powinny być obsługiwane przez STL. I z jedną na GT8N aby ratować kursy na 1 czy 5.

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Szczegółów nie znam, jednak słyszałem taką wersję - może być to jednak tylko wymówka MPK, które jest przewoźnikiem chcącym wciskać pasażerów do jak najmniejszych tramwajów za wszelką cenę.michal49944 pisze: 16 mar 2025, 13:51 A tak z ciekawości, na czym polega ta rzekoma niemożność ukrotniania tych Konstali w trójskłady?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
A ta chęć wciskania pasażerów do najmniejszych tramwajów wynika z czego? Oszczędność energii czy jakiś inny powód?Bayer2003 pisze: 16 mar 2025, 14:00 Szczegółów nie znam, jednak słyszałem taką wersję - może być to jednak tylko wymówka MPK, które jest przewoźnikiem chcącym wciskać pasażerów do jak najmniejszych tramwajów za wszelką cenę.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
To są typowe wagony 105Na. Wszystkie są do dostosowania w ukrotnienie trzykrotne nawet czterokrotne. Jedyną sprawą która może blokować na spięcie obecnych składów RZ242-247 w trójskłady to wyposażenie dodatkowe, głównie wyświetlacze chyba są różnych typów. Trzeba wymienić na jeden typ.Bayer2003 pisze: 16 mar 2025, 14:00 Szczegółów nie znam, jednak słyszałem taką wersję - może być to jednak tylko wymówka MPK, które jest przewoźnikiem chcącym wciskać pasażerów do jak najmniejszych tramwajów za wszelką cenę.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Albo oszczędność energii albo czysta złośliwość.Ankin pisze: 16 mar 2025, 16:35 A ta chęć wciskania pasażerów do najmniejszych tramwajów wynika z czego? Oszczędność energii czy jakiś inny powód?
Wagony RZ242-RZ247 były wyposażone w wyświetlacze już przed masowymi kasacjami E1 oraz c3, więc raczej nie są one różnych typów (chociaż chyba ufok z wyświetlaczami różnych typów swego czasu jeździł, jeżeli nie jeździ ciągle). Czyli typowa wymówkaimpuls pisze: 16 mar 2025, 17:52 To są typowe wagony 105Na. Wszystkie są do dostosowania w ukrotnienie trzykrotne nawet czterokrotne. Jedyną sprawą która może blokować na spięcie obecnych składów RZ242-247 w trójskłady to wyposażenie dodatkowe, głównie wyświetlacze chyba są różnych typów. Trzeba wymienić na jeden typ.

https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Gdyby chodziło o oszczędność energii to zamiast 105Na wyjeżdżały by NGT6. MPK chyba chodzi o to, żeby zajechać stare tramwaje przed tym jak pójdą na złom. Czyli oszczędzamy nieco na częściach zamiennych kosztem komfortu pasażerów. Co mam na myśli z oszczędzaniem na częściach? Jak się coś w NGT6 zużyje to musisz wymienić. W Konstalu - przekładasz wyjęte wcześniej z ostatniego zezłomowanego, a jak nie ma, to złomujesz tego.Ankin pisze: 16 mar 2025, 16:35 A ta chęć wciskania pasażerów do najmniejszych tramwajów wynika z czego? Oszczędność energii czy jakiś inny powód?
Dokładnie. W sytuacji tak dużych cięć, wyższe wykorzystanie tramwajów starych (105Na, E1) niż nowych/zmodernizowanych (NGT6, EU8N) to jest absurd nie do obrony. Powinno się wszystkie dwuskłady Konstali skierować do głębokiej rezerwy, tak samo wszystkie albo większość E1. A jak się nie da bo się zastaną (choć w wakacje się dało), to niech ich wykorzystanie będzie 30% a nie 70%.Kowalik pisze: 16 mar 2025, 10:23 Dla mnie to i tak jest kuriozum, że prawie połowa niskopodłogowych NGT6 zapełnia plac zajezdni, a pasazerowie 13 lub 49 jeżdżą złomami, które przecierają, ale chyba cierpliwość pasażerów.To samo tyczy się 21 gdzie muszą obiekty muzealne kursować, a połowa EU8N odpoczywa w zajezdni. Odnośnie przecierania to jest dostęp do prognozy pogody i gdy nie ma spadków poniżej zera to spokojnie można pozostawić przecierak w zajezdni.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W oparciu o to co piszecie to jest wręcz niegospodarność, kiedy stosunkowo młode jak na czas eksploatacji tramwaje w postaci NGT6 stoją sobie pod chmurką a na miasto wyjeżdżają leciwe tramwaje, które przy aspiracjach Krakowa i PR-owej paplaninie o najlepszej komunikacji w PL, powinny co najwyżej jeździć na liniach muzealnych w okresie wakacyjnym.
Kolejny raz potwierdza się, że gdzie kończy się logika zaczyna się Kraków...
Kolejny raz potwierdza się, że gdzie kończy się logika zaczyna się Kraków...

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Gdzieś pojawił się post o Stadlerach na "78". MPK jednak nie zauważyło, że przystanek Filharmonia na Zwierzynieckiej ma mniej niż 30 metrów, przez co nawet przy tramwajach kursujących na liniach "1" i "2" mogą zdarzać się sytuacje gdzie pasażerowie wysiadają na ulice.
-
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dziwna rzecz jest z 78, w weekend jest tam tabor 32 metrowy a w dzień powszedni będzie tabor 26 metrowy. Nie wiem dlaczego tak zrobiliBautosz pisze: 16 mar 2025, 21:06 Gdzieś pojawił się post o Stadlerach na "78". MPK jednak nie zauważyło, że przystanek Filharmonia na Zwierzynieckiej ma mniej niż 30 metrów, przez co nawet przy tramwajach kursujących na liniach "1" i "2" mogą zdarzać się sytuacje gdzie pasażerowie wysiadają na ulice.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ale przecież to samo masz na 20tce - w tygodniu EU/NGT6, a w weekendy NGT8/StadleryScania_9640 pisze: 16 mar 2025, 21:17 Dziwna rzecz jest z 78, w weekend jest tam tabor 32 metrowy a w dzień powszedni będzie tabor 26 metrowy. Nie wiem dlaczego tak zrobili

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości