Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Quackked
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 18 kwie 2024, 14:42

Re: Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: Quackked » 16 mar 2025, 22:01

Gołąb_NGT8 pisze: 16 mar 2025, 20:31 Uwaga!
Linie tramwajowe na ATW:
14: Jancarza, Bohomolca, Dobrego Pasterza, Lublańska, Tunel, Meissnera, Mogilska, Lubicz, Rakowicka, Prandoty, 29. Listopada, Juliusza Słowackiego, Królewska, Podchorążych, Bronowicka

17: Bobrzyńskiego, Grota-Roweckiego, Brożka, Wadowicka, Kalwaryjska, Limanowskiego, Na Zjeździe, Most Powstańców Śląskich, Starowiślna, Dietla, Grzegórzecka, Powstania Warszawskiego, Tunel, Pawia, Juliusza Słowackiego, Adama Mickiewicza, Zygmunta Krasińskiego, Tadeusza Kościuszki

18: Słomczyńskiego, Bociana, Siewna, Pachońskiego, Sosabowskiego, Dra Twardego, Kamienna, Juliusza Słowackiego, Adama Mickiewicza, Zygmunta Krasińskiego, Marii Konopnickiej, Monte Cassino, Kapelanka, Grota-Roweckiego, Bobrzyńskiego

Nowa linia nocna 68 (Cmentarz Rakowicki -> Łagiewniki):
Rakowicka, Prandoty, 29. Listopada, Juliusza Słowackiego, Adama Mickiewicza, Zygmunta Krasińskiego, Marii Konopnickiej, Wadowicka
Kolejne nieprzemyślane linie, które idealnie komponują w każdej nieudanej krakowskiej inwestycji (czyli w myśl byle by były).
"14" - osoba chcąca z Mogilskiej przedostać się na ciąg bronowicki wykorzysta "4", gdyż zapewnia szybsze połączenie, jak i również mieszkańcy 29 Listopada prędzej wybiorą "139"/"199" niż "14". Dodatkowo plan zakłada pozbycie się "14" z Al. Pokoju czyli odcięcia tej strefy od bezpośredniego dostępu do Dworca Głównego, czy właśnie ciągu Bronowickiego
"17" - Każdy logicznie myślący człowiek z Dietla wybierze "1", gdyż przewiezie go szybciej na Salwator niż wspomniana propozycja "17", spod Dworca Głównego również "2" będzie lepszą alternatywą...
"18" - Tutaj to już w ogóle paranoja. Odcinamy "Górkę Narodową" od dostępu do I obwodnicy, "18" puszczamy w większości po trasie "169"/"503"... przecież to się w ogóle mija z celem, to by była linia widmo.
"68" - Ktokolwiek w nocy ma potrzebę aby się przedostawać na Cmentarz Rakowicki? Swoją drogą pętla po drugiej stronie - "Łagiewniki" też od czapy. Linia zaczyna się w centrum i kończy w martwym punkcie, podczas gdy założeniem nocnych linii ma być połączenie możliwie najodleglejszych stref od siebie. Wyczekujące na nocny tramwaj wciąż są "Wzgórza Krzesławickie", "Salwator" czy "Cichy Kącik" (który nota bene odciążyłby nocne "601" i "611" dalej będą zwlekały bez połączenia, ale my będziemy mieli... pustą linię, która nawet nie zahacza o "Teatr Słowackiego" na trasie, więc nie będzie uczestniczyć w nocnych zlotach, co już zupełnie mija się z celem i przydatnością tej linii...

Proszę nie pisz takich propozycji, bo jeszcze któryś z urzędników to zobaczy i stwierdzi, że to genialny pomysł i zamiast dobrze funkcjonującej komunikacji miejskiej, będziemy mieli zupełnie nikomu niepotrzebne inwestycje, na które przewali się grube miliony które mogłoby wspomóc już i tak konającą w rozpaczy organizację komunikacji zbiorowej...

Księżyc
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 31 sty 2025, 20:34

Re: Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: Księżyc » 16 mar 2025, 22:05

Taka trasa tramwajowa przez Al. Trzech Wieszczów to daleka przyszłość. Jeśli powstała by taka od Ronda Matecznego to zmiany powinny być następujące :
LINIE TRAMWAJOWE :
2. CMENTARZ RAKOWICKI - ... - Podwale - Piłsudskiego - Al. Krasińskiego - Konopnickiej - Monte Cassino - jak linia 52 - CZERWONE MAKI P+R
( co 15 Minut )
6. KURDWANÓW P+R- jak linia 24 - Wielicka - ... Filharmonia - Zwierzyniecka- Kościuszki - SALWATOR ( co 15 minut )
11. MAŁY PŁASZÓW P+R - ... - Korona - Kalwaryjska - Konopnickiej - Al. Trzech Wieszczów - Kamienna - DWORZEC TOWAROWY (co 7,5 minuty )
7. CICHY KĄCIK - Al. 3 Maja - Al. Trzech Wieszczów - Al. 29 Listopada - Biskupa Prandoty - Rakowicka - Lubicz - jak linia 14 - RONDO HIPOKRATESA
( co 15 minut )
12. BRONOWICE MAŁE - jak linia 4 - Plac Inwalidów - Al. Słowackiego - Kamienna - jak linia 18 - GÓRKA NARODOWA P+R ( co 15 minut )
19. BOREK FAŁĘCKI - ... - Rondo Matecznego - Konopnickiej - Al. Trzech Wieszczów - Kamienna - Dworzec Towarowy - Dworzec Główny tunel -
- Rondo Mogilskie - jak linia 10 - BARDOSA ( co 15 minuty )
20. SALWATOR - Kościuszki - Zwierzyniecka - Filharmonia - Podwale - ... -MAŁY PŁASZÓW P+R ( 7,5 minuty )
23. CICHY KĄCIK - jak obecnie linia 6 - Dominikańska - Poczta Główna - Starowiślna - Dietla - Grzegórzecka - Rondo Grzegórzeckie - jak linia 9 -
NOWY BIEŻANÓW P+R ( co 15 minut )
25. ŁAGIEWNIKI - Wadowicka - Rondo Matecznego - jak nowa linia 19 - Mogilska - Meissnera - Młyńska - Lublańska - Dobrego Pasterza - Bohomolca-
- MISTRZEJOWICE ( co 15 minut )
44. CICHY KĄCIK - Al. 3 Maja - Al. Mickiewicza - Karmelicka - jak linia 4 - ZAJEZDNIA TRAMWAJOWA NOWA HUTA ( co 15 minut) Linia kursuje
we wszystkie dni tygodnia
49. PROKOCIM - jak linia 9 - MISTRZEJOWICE ( KURSUJE TYLKO W DZIEŃ POWSZENI W GODZINACH SZCZYTU )
LINIE AUTOBUSOWE :
114. CICHY KĄCIK - Piastowska - Głowackiego - Czyżewskiego - Wrocławska - Prądnicka - jak linia 189 - Rondo Mogilskie - jak linia 124 - Pilotów -
Ułanów - Al. Jana Pawła II - Lema - Al. Pokoju - Centralna - jak linia 103 - LESISKO
124. LINIA ZLIKWIDOWANA
146. MIEJSKIE CENTRUM OPIEKI - Jakubowskiego - Kostaneckiego - Wielicka ( powrót : Wielicka - Wolska - Na Kozłówce - Wlotowa - Wielicka ) -
- Nowosądecka - Witosa - Trasa Łagiewnicka - Grota - Roweckiego - Bobrzyńskiego - CZERWONE MAKI P+R
169. wszystkie kursy wykonuje na trasie : PIASKI NOWE - ... - GÓRKA NARODOWA P+R
199. PRĄDNIK CZERWONY - ... - Al. Słowackiego - Prądnicka - Wrocławska - Kijowska - Królewska - Podchorążych - Bronowicka - Balicka -
- MYDLNIKI WAPIENNIK P+R
307. SALWATOR - Kościuszki - Al. Trzech Wieszczów - ... - MICHAŁOWICE P+R
310. DWORZEC GŁOWNY WSCHÓD - jak linia 192 - Al. Mickiewicza - Czarnowiejska - ... - BĘDKOWICE PĘTLA
424. LINIA ZLIKWIDOWANA
469. LINIA ZLIKWIDOWANA

Księżyc
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 31 sty 2025, 20:34

Re: Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: Księżyc » 16 mar 2025, 22:21

Można też zlikwidować linię 189 i wydłużyć linię 192
192. PLAC CENTRALNY - Al. Andersa - Bora - Komorowskiego - Młyńska - jak linia 189 - DWORZEC GŁÓWNY WSCHÓD - ... - CHEŁM / OLSZANICA BORY

Księżyc
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 31 sty 2025, 20:34

Re: Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: Księżyc » 17 mar 2025, 0:02

LINIE NOCNE TRAMWAJOWE :
60. KURDWANÓW P+R - Trasa Łagiewnicka - Zakopiańska - Wadowicka - Konopnickiej - Al. Trzech Wieszczów - Kamienna - Dworzec Towarowy - Pawia -
- Westerplatte - Starowiślna - - Dietla - Grzegórzecka - Kotlarska - jak linia 20 - MAŁY PŁASZÓW P+R
61. CICHY KĄCIK - jak obecnie linia 20 - Rondo Mogilskie - Mogilska - Meissnera - Młyńska - Lublańska - Dobrego Pasterza - Bohomolca - Jancarza -
Srebrnych Orłów - Mikołajczyka - Broniewskiego - Al. Andersa - Plac Centralny - Al. Solidarność - Ujastek Mogilski - ZAJEZDNIA NOWA HUTA
62. CZERWONE MAKI P+R - ... - Plac Centralny - Al. Andersa - Kocmyrzowska -WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE
64. bez zmian
69. bez zmian
Wszystkie linie tramwajowe nocne kursują codziennie co 20 minut
LINIE NOCNE AUTOBUSOWE:
601. kursuje codziennie co 60 minut
602. CICHY KĄCIK - JAK LINIA 102 - Królowej Jadwigi - Junacka - Chełmska - ZAKAMYCZE ( kursuje codziennie co 60 minut )
603. LINIA ZLIKWIDOWANA
604. SWOSZOWICE SKA - jak linia 155 - Witosa - Nowosądecka - jak linia 904 - PRĄDNIK BIAŁY ( kursuje codziennie co 60 minut )
609. BIELANY - ... - Basztowa - Westerplatte - Starowiślna / Wielopole - Dietla - Most Grunwaldzki - Monte Cassino - jak linia 162 - Kostrze - Dąbrowa
- Tyniecka - jak linia 612 - TYNIEC KAMIENIOŁOM ( kursuje codziennie co 60 minut )
610. kursuje przez: Rondo Matecznego - - Wadowicka - Łagiewniki - Zakopiańska ( kursuje codziennie co 30 minut ; w tym codziennie co 60 minut do
SIDZINY )
611. kursuje codziennie co 60 minut
612. LINIA ZLIKWIDOWANA
613. DWORZEC GŁÓWNY WSCHÓD - Lubomirskiego - Rakowicka - Lubicz - Basztowa - Dunajewskiego - Podwale - Piłsudskiego - Al. Krasińskiego -
- Konopnickiej - Kamińskiego - Wielicka - Wolska - Na Kozłówce - Wlotowa - Wielicka - Czerwiakowskiego - Rydygiera - Rżąka - Rydygiera -
Czerwiakowskiego - Wielicka ( powrót: Wielicka - Kamińskiego ) - Mała Góra - Aleksandry - Ćwiklińskiej - jak linia 163 - ZŁOCIEŃ ( kursuje
codziennie co 60 minut )
614. LESISKO - jak nowa linia 114 - Rondo Mogilskie - Lubicz - Pawia (powrót : Pawia - Warszawska - Plac Jana Matejki - Basztowa - Lubicz ) -
- jak nowa linia 114 - CICHY KĄCIK ( kursuje codziennie pon/wt - czw/pt co 60 minut ; pt/sob - nd/pon co 30 minut )
618. POD FORTEM - jak linia 608 - Al. Andersa - AL. PRZYJAŻNI ( kursuje codziennie co 60 minut )
624. OS. KURDWANÓW - Cechowa - Bojki - Wysłouchów - Halszki - Witosa - Łużycka - Trybuny Ludów - Sławka - Puszkarska - Kamińskiego - Rondo
Matecznego - Kalwaryjska - Krakowska - Stradomska - Św. Gertrudy - Westerplatte - Pawia ( Powrót : Pawia - Warszawska - Plac Matejki -
- Basztowa - Westerplatte ) - Al. 29 Listopada - jak linia 169 - GÓRKA NARODOWA P+R ( linia kursuje codziennie co 30 minut )
662, 664, 669 LINIE ZLIKWIDOWANE
902. kursuje codziennie co 30 minut
653. DWORZEC GŁÓWNY WSCHÓD - jak linia 613 - Ćwiklińskiej - jak linia 153 - BIEŻANÓW POTRZASK ( linia kursuje codziennie co 60 minut )

Gołąb_NGT8
Miłośnik
Posty: 73
Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05

Re: Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: Gołąb_NGT8 » 17 mar 2025, 7:41

Na Rakowickiej i Prandoty tramwaje będą jeździły razem z samochodami. Torowisko będzie wyłożone asfaltem. Jazda aut po torach tramwajowych będzie oznaczona odpowiednimi znakami i tabliczkami. Na Al. 29. Listopada tramwaje będą jeździły koło bloku mieszkalnego z falistymi balkonami. Na Estakadzie Pod Politechniką tramwaje będą jeździły między jezdniami aż do końca trasy. Na przystanku Cm. Rakowicki Zach. Będzie zakaz wysuwania stopni drzwiowych w wagonach N8. Na Alejach Trzech Wieszczów od Nowego Kleparza będzie tylko jedna jezdnia. Torowisko będzie zielone. W miejscu drugiej jezdni będzie od N. Kleparza do Pl. Inwalidów i od Kina Kijów do Jubilata droga dojazdowa na zasadzie strefy zamieszkania i SCT, a od Placu Inwalidów do Kina Kijów deptak.

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: Kojak » 17 mar 2025, 7:46

tomek_m pisze: 16 mar 2025, 20:52 Sorry ale mam wrażenie że trollujesz.
Boję się przyznać Ci rację, ale co mi tam, raz się żyje.

Swoją drogą, gdzie jest moderacja, że nie widzi w tym ewidentnej prowokacji?

Gołąb_NGT8
Miłośnik
Posty: 73
Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05

Re: Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: Gołąb_NGT8 » 17 mar 2025, 13:14

Quackjed, jako dostęp z Górki Narodowej do I Obwodnicy będzie 75, zmieniona w całotygodniową 25.

Woof
Pasażer
Posty: 43
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:50

Re: Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: Woof » 17 mar 2025, 13:38

Gołąb_NGT8 pisze: 17 mar 2025, 7:41 Na przystanku Cm. Rakowicki Zach. Będzie zakaz wysuwania stopni drzwiowych w wagonach N8.
:shock:

Podziwiam zwrócenie uwagi na takie detale. Szkoda, że pomijasz jeden szczegół - realistyczność takich planów.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: Bayer2003 » 17 mar 2025, 15:23

Woof pisze: 17 mar 2025, 13:38 :shock:

Podziwiam zwrócenie uwagi na takie detale. Szkoda, że pomijasz jeden szczegół - realistyczność takich planów.
Plany te może i są możliwe do zrealizowania, jednak nie stanie się to w XXI wieku. Czy wagony N8 przetrwają chociażby do 2030 roku? Nie jest to pewne. To czy ten temat w ogóle ma sens w obliczu wszystkich obecnych problemów to inna sprawa...
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: Kojak » 17 mar 2025, 19:20

Bayer2003 pisze: 17 mar 2025, 15:23 To czy ten temat w ogóle ma sens w obliczu wszystkich obecnych problemów to inna sprawa...
Nie ma sensu.
Siatka połączeń to wypadkowa wielu zmiennych, których wiele osób nie jest świadomych. Dlatego uważam, że propozycje dotyczące lokalnych zmian, mają sens, bo ludzie dość dobrze się orientują czego potrzebują w obrębie swojej dzielnicy. Natomiast organizowanie siatki połączeń dla całej sieci miasta jest dobrym tematem na pracę magisterską. I tworzenie takich tematów ma wymiar - delikatnie rzecz ujmując - czysto hobbistyczny, a wręcz zabawowy (przy kieliszku i/lub skręcie, bo wtedy mózg jest bardziej płodny i więcej dzieł tworzy).

Przede wszystkich potrzebna jest aktualna wiedzą najlepiej temat głównych potokow pasażerskich w mieście. Na to trzeba dołożyć przepustowość skrzyzowań, ograniczenia taborowe, pojemność pętli, dostęp do punktów socjalnych, możliwość koordynacji z innymi.
Wydaje mi się, że Krakow jest zbyt dużym miastem, że zbyt gęsta siecią komunikacyjną by można to było efektywnie zaplanować na kartce papieru.

Swoją drogą czy ktoś się orientuję, czy są może w uzyciu ZTP programy do symulacji ruchu chociażby tramwajów w Krakowie? W którym można by wprowadzić zmienne, jak dane z badań frekwencji, pojemność danego taboru i oczywiście czasy przejazdu, wraz z geometrią koncowek?

Gołąb_NGT8
Miłośnik
Posty: 73
Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05

Re: Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: Gołąb_NGT8 » 19 mar 2025, 16:55

Wagony N8 mają człon niskopodłogowy, więc powinny przetrwać. W razie modernizacji najdroższe już mamy.

Bautosz
Znawca
Posty: 168
Rejestracja: 26 wrz 2024, 20:40
Lokalizacja: Podgórze

Re: Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: Bautosz » 19 mar 2025, 17:36

Gołąb_NGT8 pisze: 19 mar 2025, 16:55 Wagony N8 mają człon niskopodłogowy, więc powinny przetrwać. W razie modernizacji najdroższe już mamy.
Zależy jaką perspektywę czasu przyjmujesz do realizacji tego tramwaju, a sądząc po sytuacji finansowej miasta, kosztowności i ilość kontrowersji związanymi z taką trasą, powiedzenie, że ta trasa powstanie za np. 10 lat jest nierealne. Wagony N8S są dość awaryjne, ostatnio jeden z nich został skasowany. Te tramwaje zostały wyprodukowane w latach 1976-77, więc po Wiedeńczykach są najstarszymi pojazdami w MPK. Być może, N8C (odmiana zmodernizowana w 2006 r.) mogą przetrwać dłużej niż wagony, które nie przeszły modernizacji. Średnio co 6 lat na stan wchodzą nowe tramwaje, a być może do 2030 r. tramwaje wysokopodłogowe nie będą wykorzystywane. Następne do wycofania pójdą tramwaje częściowo niskopodłogowe, mając na uwadze, że modernizacja N8C nie należy do udanych, zarówno N8S i N8C mogą zostać wycofane w podobnym czasie.

Gołąb_NGT8
Miłośnik
Posty: 73
Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05

Re: Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: Gołąb_NGT8 » 21 mar 2025, 15:35

Pierwsze powinni wycofać NGT6 z 1999 i 2000 roku.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: Bayer2003 » 21 mar 2025, 15:41

Gołąb_NGT8 pisze: 21 mar 2025, 15:35 Pierwsze powinni wycofać NGT6 z 1999 i 2000 roku.
Wiem, że ilość drzwi jest istotna, ale bez jaj. Na "2" czy "6" taki tabor jest i będzie idealny, a jego stan jest dalece lepszy od wszelakich odmian N8, GT8 czy EU8N.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Gołąb_NGT8
Miłośnik
Posty: 73
Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05

Re: Układ linii komunikacyjnych i organizacja ruchu po otwarciu tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów

Post autor: Gołąb_NGT8 » 21 mar 2025, 17:31

Niektóre EU8N mają o 17 lat mniej od pierwszych NGT6

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość