Post
autor: Bayer2003 » 25 mar 2025, 16:28
Rozdział taboru tramwajowego 25.03.2025 (szczyt popołudniowy, bez uwzględniania rezerw na liniach), czyli jak bardzo antypasażerskim przewoźnikiem jest krakowskie MPK:
"1": 6xRF, 2xHK(2k)
"3": 4xRY, 10xHY
"4": 2xRG, 7xHG
"5": 7xRF
"8": 13xRY, 2xHY
"9": 3xRY, 5xHY
"10": 4xRY, 6xHY
"11": 5xRP, 2xHL
"13": 1xRZ(2x), 4xRP
"14": 9xHY
"17": 6xRP, 1xHL
"18": 7xRY, 2xHY
"20": 10xRP, 2xHL
"21": 1xHK(1k), 2xHL, 3xHW(s)
"22": 2xRY, 9xHY
"24": 5xRG, 2xRY, 1xHY
"49": 2xRZ(2x), 4xHL
"50": 10xRY, 15xHY
"52": 5xRZ(3x), 3xRG, 8xHG, 3xHY
"71": 9xRF
"75": 7xHW(c3), 2xHY
"76": 3xRP, 3xHL
"78": 5xHL
R: 1xRP, 2xRF, 4xHL (domysł, ciężko to niestety zaobserwować)
Wykorzystanie poszczególnych rodzajów taboru:
RG: 10/14 (71%)
HG: 15/23 (65%)
RY: 45/55 (82%)
HY: 64/80 (80%)
RP: 29/50 (58%)
RF: 24/31 (77%)
HL: 23/40 (58%)
HK(1k): 1/6 (17%)
HK(2k): 2/5 (40%)
RZ(3x): 5/8 (63%)
RZ(2x): 3/3 (100%)
HW(c3): 7/10 (70%)
HW(s): 3/8 (38%)
Wykorzystanie taboru według długości:
40m+: 30/45 (67%)
33m: 116/145 (80%)
26m: 82/135 (61%)
20m: 3/8 (38%)
Wykorzystanie taboru według wysokości podłogi:
Przynajmniej częściowo niskopodłogowe: 213/304 (70%)
Wysokopodłogowe: 18/29 (62%)
Wykorzystanie taboru 40m+ zdecydowanie dałoby się poprawić, prawdopodobnie obsadzając nawet wszystkie brygady "4", "24" i "52" takim taborem. MPK mogłoby sobie również odpuścić wysyłanie 2x105Na oraz przepełnionych solówek E1 - niskopodłogowe tramwaje 26-metrowe w sporej części stoją bezczynnie na zajezdniach.