Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Mam pytanie o funkcjonowanie linii współfinansowanych z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych. Na przykładzie gminy Zabierzów. Gmina ma umowę z Województwem na dotację na 10 lat, natomiast umowa z przewoźnikiem wyłonionym w przetargu była na lekko ponad rok. Kończy się w lipcu br., więc kolejny przetarg na kontynuację obsługi linii GZ będzie zapewne w najbliższych tygodniach. Przez miesiące mówiono, że tras linii GZ nie da się zmienić z powodu właśnie trwającej umowy z przewoźnikiem lub umowy z Województwem, gdzie te trasy są zapisane "na sztywno" i wszelka zmiana nawet jednego przystanku powoduje, że dotacja byłaby utracona i należałoby ponownie wnioskować o dofinansowanie już bez gwarancji otrzymania go. Czy tak rzeczywiście to wygląda pod względem prawnym? Uważam, że to absurd i powinno się dofinansowywać określoną pulę wozokilometrów, aby gminy mogły w czasie trwania umowy korygować trasy.
Ponoć testowano to na linii GZ2 (Lotnisko-Zabierzów). Próbowano skorygować trasę w okolicy lotniska, aby przestać obsługiwać przystanek Balice Medweckiego i wykorzystując układ drogowy na terenie MPL omijać przejazd kolejowy, którego zamknięcie powoduje ogromne korki i opóźnienia tej linii. I ta zmiana nie została zaakceptowana w Województwie, gdyż miałoby to się wiązać z zerwaniem umowy na dofinansowanie.
Czy rzeczywiście gmina nie może ruszyć trasy przez 10 lat, a może tylko przez czas trwania umowy z przewoźnikiem, bo straci dofinansowanie?
Ponoć testowano to na linii GZ2 (Lotnisko-Zabierzów). Próbowano skorygować trasę w okolicy lotniska, aby przestać obsługiwać przystanek Balice Medweckiego i wykorzystując układ drogowy na terenie MPL omijać przejazd kolejowy, którego zamknięcie powoduje ogromne korki i opóźnienia tej linii. I ta zmiana nie została zaakceptowana w Województwie, gdyż miałoby to się wiązać z zerwaniem umowy na dofinansowanie.
Czy rzeczywiście gmina nie może ruszyć trasy przez 10 lat, a może tylko przez czas trwania umowy z przewoźnikiem, bo straci dofinansowanie?
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
To jest po prostu majstersztyk w czystej postaci. Nie utną komunikacji w mieście tylko w aglomeracji, będą na swój sposób duże oszczędności. Zrobią jakąś popelinę z tramwajami tylko po to aby się chwalić na przyszłych wiecach jak to się Kraków nie rozwija.Ydhflx pisze: 28 mar 2025, 20:41 Jak będą korki to tym lepiej, Kracikowi będzie łatwiej przepchnąć środki z inwestycji komunikacyjnych na samochodowe (jak obecny cyrk z tramwajem na os. Kliny).
Przez pewien czas będą korki, ale tylko przez pewien czas bo wejdzie SCT i wszyscy wokoło nie będą mogli wjechać do Krakowa.scyzor663 pisze: 28 mar 2025, 20:34 Tym się nikt nie przejmuje, brakuje kasy w budżecie i będą robić wszystko żeby jak najmniej ciąć komunikację w mieście żeby nie narażać się przyszłym wyborcom. A że przyszli wyborcy będą mieć większe korki pod oknami to już sprawa drugorzędna.
Czyż to nie genialne w swej prostocie

"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Przecież 20 letniego gruchota w benzynie z Euro4 można kupić za parę groszy, który i tak będzie smrodził z racji zajechanego silnika. Ale za to w papierkach będzie Euro4. A tymczasem ktoś drugi będzie posiadaczem samochodu np z 2000 roku ale dobrze utrzymanego i do SCT nie wjedzie, choć ten pojazd będzie bardziej ekologiczny niż to zajechane padło z Euro4.Zorza Polarna pisze: 29 mar 2025, 12:09 Przez pewien czas będą korki, ale tylko przez pewien czas bo wejdzie SCT i wszyscy wokoło nie będą mogli wjechać do Krakowa.
Czyż to nie genialne w swej prostocie![]()
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Ale kto na to zwraca uwagę. Ja to wiem, ty to wiesz, wiedzą ci co jakiekolwiek badania przeprowadzili (ale takie kompleksowe, analizujące każdy aspekt, również ten który przedstawiłeś). Jednakże dla miasta cel jest jedny. Wprowadzić SCT i już pora na CS'a.tomek_m pisze: 29 mar 2025, 13:31 Przecież 20 letniego gruchota w benzynie z Euro4 można kupić za parę groszy, który i tak będzie smrodził z racji zajechanego silnika. Ale za to w papierkach będzie Euro4. A tymczasem ktoś drugi będzie posiadaczem samochodu np z 2000 roku ale dobrze utrzymanego i do SCT nie wjedzie, choć ten pojazd będzie bardziej ekologiczny niż to zajechane padło z Euro4.
W sensie ja też jestem za tym aby aut było mniej, jednakże zakazami nic nie wskóramy bo wielu będzie kombinować ect.
Powinno najpierw się zrobić P+R (jak obiecali, ale na razie, żaden nowy nie jest w etapie przygotowywania), rozwinąć sieć tramwajową (w końcu na te Azory, w końcu na Os. Pod Fortem, no i może pod Węzeł Skawiński), zwiększyć ofertę linii 5xx aby właśnie takie rejony jak Os. Pod Fortem, Kobierzyn miały szanse choć w jakimś stopniu zjawić się szybciej w rejonach przesiadkowych (Bieżanów ma 503 to czemu Kobierzyn z Klinami mieć 5xx nie może).
Ja wiem, że koszty ect. jednak bez takich rozwiązań absolutnie nikt nie powinien o SCT myśleć bo po prostu nie jesteśmy wgl na to gotowi...
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Dajcie spokój, SCT nie spowoduje żadnego zmniejszenia ruchu, auto spełniające wymogi można spokojnie kupić za dwie minimalne wypłaty. Jak ktoś teraz jeździ autem to z niego z powodu SCT nie zrezygnuje.Zorza Polarna pisze: 29 mar 2025, 12:09
Przez pewien czas będą korki, ale tylko przez pewien czas bo wejdzie SCT i wszyscy wokoło nie będą mogli wjechać do Krakowa.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Ja to wiem. To był żart skierowany w błędne myślenie szanownych prezydentów i urzędników z ZTP na czele.scyzor663 pisze: 30 mar 2025, 12:56 Dajcie spokój, SCT nie spowoduje żadnego zmniejszenia ruchu, auto spełniające wymogi można spokojnie kupić za dwie minimalne wypłaty. Jak ktoś teraz jeździ autem to z niego z powodu SCT nie zrezygnuje.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
A jaki jest sens budowy tego tramwaju do Węzła Skawińskiego? Mi to wygląda na projekt taki, żeby móc z dofinansowaniem wybudować drogę z niego do pętli Czerwone Maki. P+R powinno się budować w miejscach, z których dojazd tramwajem będzie szybszy niż autem, a raczej nie spodziewam się, że będzie na tej nowobudowanej trasie.Zorza Polarna pisze: 29 mar 2025, 13:42 Powinno najpierw się zrobić P+R (jak obiecali, ale na razie, żaden nowy nie jest w etapie przygotowywania), rozwinąć sieć tramwajową (w końcu na te Azory, w końcu na Os. Pod Fortem, no i może pod Węzeł Skawiński)
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Już za 4 tys zł kupisz rzęcha spełniającego Euro4.scyzor663 pisze: 30 mar 2025, 12:56 Dajcie spokój, SCT nie spowoduje żadnego zmniejszenia ruchu, auto spełniające wymogi można spokojnie kupić za dwie minimalne wypłaty.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Dlatego napisałem "spokojnie" w znaczeniu "bez problemu i długich poszukiwań" dwie minimalne

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 3 gości