Linie pracownicze

- Linie, trasy, rozkłady
Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Linie pracownicze

Post autor: Kojak » 09 kwie 2025, 10:57

boms pisze: 08 kwie 2025, 20:33 Jeśli chodzi o usterki to są książeczki serwisowe. Po zjeździe jeśli coś wpisał kierowca ze zmiany A czy B to kierowca odnosi ją na warsztat i tam już mechanicy decydują co dalej. Piloci tankują, ewentualnie uzupełniają płyn do spryskiwaczy, przejeżdżają przez myjnie i parkują auto na placu. Ewentualnie odstawiają na warsztat jak jest coś poważniejszego do zrobienia że trzeba wjechać nad kanał, podnieść auto czy jakieś prace lakiernicze.
Boże święty to się dalej odbywa na książeczkach serwisowych? Jak za komuny lol
Czemu nie ma aplikacji, w której jest check-lista co kierowca powinien sprawdzić w ramach OC. I również ta aplikacja powinna służyć do wpisywania usterek. Majster na bieżąco miałby w systemie usterki, które mógłby zaplanować do usunięcia przez konkretnego mechanika.

Jeszcze mi powiedz, że te karteczki dalej są odrywane z książeczki i kładzione na kontuarze, z którego mechanicy biorą, naprawiają i podpisują karteczkę wraz opisem co zostało zrobione.
Istne średniowiecze

Jelczyk
Ekspert
Posty: 1049
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Linie pracownicze

Post autor: Jelczyk » 09 kwie 2025, 11:08

Wszystko zależy skąd jedziesz i na którą godzinę. Są linie nocne które nawet w rozkładzie mają przewidziany zjazd jako przewóz pracowniczy. Jeśli mieszkasz gdzieś blisko pętli zawsze możesz podejść na końcówkę i po prostu się spakować z kierowcą pod warunkiem, że zjeżdża do Twojej zajezdni. Ogólnie nie jest łatwo się dostać bo codziennie wyjeżdżasz z reguły o innej godzinie. Ale zawsze jakaś tam alternatywa jest. Niekoniecznie zawsze pasująca, albo po prostu trzeba dłużej poczekać.

Kuciak
Znawca
Posty: 155
Rejestracja: 20 paź 2020, 19:12
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Re: Linie pracownicze

Post autor: Kuciak » 09 kwie 2025, 21:08

Kojak pisze: 09 kwie 2025, 10:57 Boże święty to się dalej odbywa na książeczkach serwisowych? Jak za komuny lol
Czemu nie ma aplikacji, w której jest check-lista co kierowca powinien sprawdzić w ramach OC. I również ta aplikacja powinna służyć do wpisywania usterek. Majster na bieżąco miałby w systemie usterki, które mógłby zaplanować do usunięcia przez konkretnego mechanika.

Jeszcze mi powiedz, że te karteczki dalej są odrywane z książeczki i kładzione na kontuarze, z którego mechanicy biorą, naprawiają i podpisują karteczkę wraz opisem co zostało zrobione.
Istne średniowiecze
U nas jest aplikacja inspecto, bardzo sprawnie to działa i nie trzeba instalować aplikacji na prywatnym telefonie bo można zalogować się przez przeglądarkę. W MPK nie wiem ile trzeba byłoby czasu żeby to wdrożyć i działało u każdego, ale pewnie się da.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2025, 21:12 przez Kuciak, łącznie zmieniany 1 raz.

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Linie pracownicze

Post autor: Kojak » 09 kwie 2025, 21:10

U was czyli gdzie?

Kuciak
Znawca
Posty: 155
Rejestracja: 20 paź 2020, 19:12
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Re: Linie pracownicze

Post autor: Kuciak » 09 kwie 2025, 21:13

Kojak pisze: 09 kwie 2025, 21:10 U was czyli gdzie?
Również w firmie przewozowej, tyle wystarczy ;)

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Linie pracownicze

Post autor: Kojak » 09 kwie 2025, 21:27

No a jak jest w Mobilisie? Też karteczki jak w MPK?

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1645
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Linie pracownicze

Post autor: yosujiro » 09 kwie 2025, 22:35

W Mobilsie i MPK są tożsame książeczki serwisowe, nikt żadnych kartek nie wyrywa, po naprawie ma być wpis z pieczątką mistrza. Jak coś działa to widać te firmy nie widzą powodu, żeby przepłacać Nie mnie oceniać.

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Linie pracownicze

Post autor: Kojak » 10 kwie 2025, 8:07

yosujiro pisze: 09 kwie 2025, 22:35 W Mobilsie i MPK są tożsame książeczki serwisowe, nikt żadnych kartek nie wyrywa, po naprawie ma być wpis z pieczątką mistrza. Jak coś działa to widać te firmy nie widzą powodu, żeby przepłacać Obrazek Nie mnie oceniać.
Kiedyś były takie książeczki jak na zdjęciu:
https://zapodaj.net/plik-Cy6wQcGI50

I tutaj właśnie się wyrywało połowę karteczki. Jedna część zostawała w książeczce, każdy kierowca mógł sobie przejrzeć wcześniejsze zgłoszenia, a część karteczki majster wyrywał i rozdzielał.

Karteczki może i działają, ale aplikacja, dla przykładu taka jak kolega wyżej zaproponował (chociaż jest tego wiele) jest zwyczajnie wygodniejsza i sprawniejsza. Przede wszystkim masz od razu wszystko w systemie. Jeśli dodatkowo jest to skorelowane z oprogramowaniem do zarządzania warsztatem, to majster od razu może planować prace obsługowe, naprawcze. Jest to po prostu wygoda i w pewnym sensie automatyzacja.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 6 gości