Działalność ZTP

- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Działalność ZTP

Post autor: Ydhflx » 09 kwie 2025, 22:50

Kontynuując w odpowiednim wątku,
kbieniu7 pisze: 09 kwie 2025, 20:58 Mniej więcej miesiąc temu napisałem pismo do MPK (oraz do ZTP i Prezydenta) o, o czym było na Kraboku. Dostałem odpowiedzi od ZTP i MPK. Wrzucam dla informacji.

Obrazek

Obrazek

Napisałem też ponownego maila z prośbą, by po wyborze dwukierunkowców, skupić się na całej puli 40-metrowców, zgodnie zresztą ze stanowiskiem ZTP.

Czyli jest dokładnie tak jak pisałem w wątku o MPK. Najpierw sobie kupują co chcą (^), a potem sobie puszczają gdzie chcą (vide Stadlery na 52). ZTP może próbować to zmienić w nowej umowie ale jak ta zmiana idzie to widzimy wszyscy - miała być umowa do końca poprzedniego roku, a nie ma. A w międzyczasie wydają pieniądze na nową stronę z rozkładam, co nie leży w ich gestii.

Niestety, wydzielenie ZTP z MPK wyszło źle. W teorii mamy przewoźnika który podlega urzędowi, w praktyce to MPK zarządza ZTP. A ZTP żeby udowodnić ze coś robi, to zmienia czcionkę na liniowkach - na gorszą.

Co więcej, skoro ZTP ma na temat zakupów inne stanowisko niż MPK to można wyciągnąć dwa wnioski: albo MPK o tym wie i ma to w D, albo ZTP im tego nie przekazało. Nie wiem co gorsze.

suchy
Ekspert
Posty: 1169
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Działalność ZTP

Post autor: suchy » 10 kwie 2025, 12:21

Ydhflx pisze: 09 kwie 2025, 22:50 Czyli jest dokładnie tak jak pisałem w wątku o MPK. Najpierw sobie kupują co chcą (^), a potem sobie puszczają gdzie chcą (vide Stadlery na 52). ZTP może próbować to zmienić w nowej umowie ale jak ta zmiana idzie to widzimy wszyscy - miała być umowa do końca poprzedniego roku, a nie ma. A w międzyczasie wydają pieniądze na nową stronę z rozkładam, co nie leży w ich gestii.

Niestety, wydzielenie ZTP z MPK wyszło źle. W teorii mamy przewoźnika który podlega urzędowi, w praktyce to MPK zarządza ZTP. A ZTP żeby udowodnić ze coś robi, to zmienia czcionkę na liniowkach - na gorszą.

Co więcej, skoro ZTP ma na temat zakupów inne stanowisko niż MPK to można wyciągnąć dwa wnioski: albo MPK o tym wie i ma to w D, albo ZTP im tego nie przekazało. Nie wiem co gorsze.
Ale o jakiej umowie mówisz - na przewozy tramwajowe? Przecież żadnej "nowej umowy" nie miało być - obecna umowa została podpisana w 2019 roku i będzie obowiązywała jeszcze przez kolejne 10 lat - aż do marca 2035 roku:
wtorek, 2 kwietnia 2019 r.

W poniedziałek, 1 kwietnia między Gminą Miejską Kraków a Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym SA w Krakowie została zawarta umowa na świadczenie tramwajowych usług przewozowych na okres 16 lat – od 1 kwietnia 2019 do 31 marca 2035 roku.
https://www.krakow.pl/aktualnosci/22880 ... isana.html
A o zapisy tej umowy można winić urzędników, którzy zapisali, że tramwaje 30 oraz 40 metrowe należą do TEJ SAMEJ kategorii w rozpisce taboru, czyli "30+ metrów" (co wielokrotnie było na tym forum już wspominane), jednocześnie pozwalając przewoźnikowi na samodzielny wybór, który z tych wagonów zostanie wysłany na linię. Więc jak ZTP robi rozdział taboru, to jest podane np. "Linia 52 - wagony 30+ metrowe" - a zgodnie z umową, to MPK decyduje, czy wyśle wagon 40 metrowy czy 30 metrowy.

A wystarczyło pomyśleć i zapisać w umowie konkretny podział taboru wg długości:
- 20 metrowy (E1 solo, 2x105Na, EU8N, GT8N, N8C/S, NGT6)
- 30 metrowy (NGT8, obecne Stadlery + przyszłe Pesy 1 i 2 kierunkowe 30m),
- 40 metrowy (2014N Krakowiak + przyszłe Pesy 40m).

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Działalność ZTP

Post autor: Ydhflx » 10 kwie 2025, 13:16

suchy pisze: 10 kwie 2025, 12:21 Ale o jakiej umowie mówisz - na przewozy tramwajowe? Przecież żadnej "nowej umowy" nie miało być - obecna umowa została podpisana w 2019 roku i będzie obowiązywała jeszcze przez kolejne 10 lat - aż do marca 2035 roku:


A o zapisy tej umowy można winić urzędników, którzy zapisali, że tramwaje 30 oraz 40 metrowe należą do TEJ SAMEJ kategorii w rozpisce taboru, czyli "30+ metrów" (co wielokrotnie było na tym forum już wspominane), jednocześnie pozwalając przewoźnikowi na samodzielny wybór, który z tych wagonów zostanie wysłany na linię. Więc jak ZTP robi rozdział taboru, to jest podane np. "Linia 52 - wagony 30+ metrowe" - a zgodnie z umową, to MPK decyduje, czy wyśle wagon 40 metrowy czy 30 metrowy.

A wystarczyło pomyśleć i zapisać w umowie konkretny podział taboru wg długości:
- 20 metrowy (E1 solo, 2x105Na, EU8N, GT8N, N8C/S, NGT6)
- 30 metrowy (NGT8, obecne Stadlery + przyszłe Pesy 1 i 2 kierunkowe 30m),
- 40 metrowy (2014N Krakowiak + przyszłe Pesy 40m).
Rozumiem że negocjowana jest obecnie wyłącznie autobusowa? Bo coś chyba negocjowane jest. Tak czy siak, to tym gorzej dla miasta. Bo negocjacje idą jak po gruzie, co dowodzi tego co pisałem, a tramwajowo to dodatkowo sytuacja jest zabetonowana do 2035.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6833
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Działalność ZTP

Post autor: Kaszmir » 10 kwie 2025, 13:23

Z drugiej strony, gdyby była wola obu stron (Miasta oraz MPK), to chyba umowę tramwajową można negocjować albo dodać aneks?

MM869
Miłośnik
Posty: 50
Rejestracja: 03 gru 2024, 9:47

Re: Działalność ZTP

Post autor: MM869 » 10 kwie 2025, 13:32

Umowa autobusowa jest już podpisana i obowiązuje od 1 kwietnia.

suchy
Ekspert
Posty: 1169
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Działalność ZTP

Post autor: suchy » 10 kwie 2025, 16:07

Kaszmir pisze: 10 kwie 2025, 13:23 Z drugiej strony, gdyby była wola obu stron (Miasta oraz MPK), to chyba umowę tramwajową można negocjować albo dodać aneks?
Podejrzewam że tak - jak w przypadku każdej dowolnej umowy ;)

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Działalność ZTP

Post autor: Bayer2003 » 10 kwie 2025, 16:46

suchy pisze: 10 kwie 2025, 16:07 Podejrzewam że tak - jak w przypadku każdej dowolnej umowy ;)
Z drugiej strony zmiana napisów umowy wymaga zgody obydwóch stron. Nie liczyłbym, że w obecnej sytuacji MPK podpisze aneks do umowy, nakazujący kierowanie na "24" i "52" wyłącznie tramwajów ponad 40-metrowych, skoro obecnie broni się przed tym rękami i nogami, pomimo możliwości.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

fubukiers
Znawca
Posty: 180
Rejestracja: 22 wrz 2024, 22:41
Kontakt:

Re: Działalność ZTP

Post autor: fubukiers » 10 kwie 2025, 16:58

MM869 pisze: 10 kwie 2025, 13:32 Umowa autobusowa jest już podpisana i obowiązuje od 1 kwietnia.
Ale nowa czy znowu aneks? I czemu tak o niej jest cicho?

suchy
Ekspert
Posty: 1169
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Działalność ZTP

Post autor: suchy » 10 kwie 2025, 17:37

Bayer2003 pisze: 10 kwie 2025, 16:46 Z drugiej strony zmiana napisów umowy wymaga zgody obydwóch stron. Nie liczyłbym, że w obecnej sytuacji MPK podpisze aneks do umowy, nakazujący kierowanie na "24" i "52" wyłącznie tramwajów ponad 40-metrowych, skoro obecnie broni się przed tym rękami i nogami, pomimo możliwości.
No tak - OBIE STRONY muszą wyrazić zgodę i chęć zawarcia aneksu ;) Kaszmir pytał tylko, czy GDYBY taka zgoda była, to formalnie można podpisać aneks. Pewnie myślał, czy np. nie ma jakiegoś zapisu w umowie, że NIE WOLNO aneksować umowy. Ale takie coś nie byłoby chyba zgodne z prawem.

MM869
Miłośnik
Posty: 50
Rejestracja: 03 gru 2024, 9:47

Re: Działalność ZTP

Post autor: MM869 » 10 kwie 2025, 19:17

fubukiers pisze: 10 kwie 2025, 16:58 Ale nowa czy znowu aneks? I czemu tak o niej jest cicho?
Nowa.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość