14.04.2025 [wypadek na al. Róż]
Re: 14.04.2025 [wypadek na al. Róż]
Nagranie z chwili tego strasznego wypadku. Klasyka tego miejsca - bezrefleksyjny wjazd na skrzyżowanie mimo znaków ustąp pierwszeństwa.
https://www.facebook.com/share/v/1GcGt5 ... tid=wwXIfr
Może coś co można zrobić „na już” to postawić progi zwalniające u wylotu ulicy podporządkowanej. Choć w tym przypadku to tzw. taxi wcale szybko na skrzyżowanie nie wjechało.
https://www.facebook.com/share/v/1GcGt5 ... tid=wwXIfr
Może coś co można zrobić „na już” to postawić progi zwalniające u wylotu ulicy podporządkowanej. Choć w tym przypadku to tzw. taxi wcale szybko na skrzyżowanie nie wjechało.
Re: 14.04.2025 [wypadek na al. Róż]
W autobusach regionalnych, turystycznych, pasy bezpieczeństwa dla pasażerów to standard. Ale w komunikacji miejskiej, gdzie przystanek jest co 500m, w sytuacji, gdy ludzie podjeżdżają nieraz 2-3 przystanki, tych pasów nikt by nie używał.
Poza tym i tak 3/4 pasażerów zajmuje miejsca stojące, a to oni są najbardziej narażeni na obrażenia.
Zobacz sobie na YT nagrania z monitoringu w autobusach/tramwajach w momencie nagłego hamowania, zderzenia.
To nie ludzie na siedzeniach odnoszą największe obrażenia tylko pasażerowie stojący.
Także pasy bezpieczeństwa w KM średnio przydatne.
Poza tym i tak 3/4 pasażerów zajmuje miejsca stojące, a to oni są najbardziej narażeni na obrażenia.
Zobacz sobie na YT nagrania z monitoringu w autobusach/tramwajach w momencie nagłego hamowania, zderzenia.
To nie ludzie na siedzeniach odnoszą największe obrażenia tylko pasażerowie stojący.
Także pasy bezpieczeństwa w KM średnio przydatne.
Re: 14.04.2025 [wypadek na al. Róż]
@Bayer2003 dwudrzwiowe Solarisy, zostały sklasyfikowane jako podmiejskie. Muszą posiadać koło zapasowe i pasy bezpieczeństwa.
Re: 14.04.2025 [wypadek na al. Róż]
Widać, że taksówka praktycznie się nie zatrzymała przed skrzyżowaniem. Toyota jechała przepisowo z niewielką prędkością. Co nie zmienia faktu, że mamy wymuszenie pierwszeństwa. Obawiam się jednak z kolei, że kierujący(a) autobusem jechał(a) znacznie ponad dozwolonej prędkości. Mam nadzieję, że prokuratora to wszystko rzetelnie ustali. Ponoć jutro ma być przesłuchany kierowca taksówki i być może usłyszy zarzuty spowodowania katastrofy w ruchu lądowym. Tak mówili dzisiaj w radiu RMF o godzinie 10,00.boms pisze: 15 kwie 2025, 10:11 Nagranie z chwili tego strasznego wypadku. Klasyka tego miejsca - bezrefleksyjny wjazd na skrzyżowanie mimo znaków ustąp pierwszeństwa.
https://www.facebook.com/share/v/1GcGt5 ... tid=wwXIfr
Może coś co można zrobić „na już” to postawić progi zwalniające u wylotu ulicy podporządkowanej. Choć w tym przypadku to tzw. taxi wcale szybko na skrzyżowanie nie wjechało.

Re: 14.04.2025 [wypadek na al. Róż]
W tych autobusach ma to jak najbardziej sens. W końcu większość pasażerów linii podmiejskich wsiada i jedzie, a nie wysiada zaraz. Poza tym jest tam więcej miejsc siedzących..szakal pisze: 15 kwie 2025, 11:12 @Bayer2003 dwudrzwiowe Solarisy, zostały sklasyfikowane jako podmiejskie. Muszą posiadać koło zapasowe i pasy bezpieczeństwa.
Aczkolwiek patrząc na wieżową zabudowę silnika i układ siedzeń na tyle pojazdu w tych dwudrzwiowych Solarisach, można zapytać: serio?
Zbabrane to jest niemiłosiernie. Tam aż się prosiło o układ amfiteatralny jak to zwykle jest w układach 2-2-0. Kto normalny pcha wieżę do dwudrzwiowego 12-sto metrowca. Masakra jakaś.
Re: 14.04.2025 [wypadek na al. Róż]
Nie do końca. Bezpieczniejsi będą ci, co jadą tyłem do kierunku jazdy. Natomiast ci co jadą przodem - w przypadku takiego nagłego hamowania czy w najgorszym razie - zderzenia mogą wtedy odruchowo spaść z siedzenia i uderzyć głową albo o inne siedzenie albo o podłogę. Jakiś miesiąc temu miałem taki przypadek. Jechałem linią "189" (MAN) i siedziałem przodem do kierunku jazdy między pierwszymi a drugimi drzwiami. Kierowca nagle zahamował i gdyby nie siedząca naprzeciwko mnie pani, to był ładnie przywalił głową w siedzenie.Kojak pisze: 15 kwie 2025, 11:09
To nie ludzie na siedzeniach odnoszą największe obrażenia tylko pasażerowie stojący.
Także pasy bezpieczeństwa w KM średnio przydatne.
Re: 14.04.2025 [wypadek na al. Róż]
Oczywiście, że siedząc przodem do kierunku jazdy możesz uderzyć głową o siedzenie przed Tobą, rozwalić nos, czoło, wybić sobie zęby itp jasne. I tu faktycznie pasy pirotechniczne by pomogły.Karol1994 pisze: 15 kwie 2025, 11:27 Nie do końca. Bezpieczniejsi będą ci, co jadą tyłem do kierunku jazdy. Natomiast ci co jadą przodem - w przypadku takiego nagłego hamowania czy w najgorszym razie - zderzenia mogą wtedy odruchowo spaść z siedzenia i uderzyć głową albo o inne siedzenie albo o podłogę. Jakiś miesiąc temu miałem taki przypadek. Jechałem linią "189" (MAN) i siedziałem przodem do kierunku jazdy między pierwszymi a drugimi drzwiami. Kierowca nagle zahamował i gdyby nie siedząca naprzeciwko mnie pani, to był ładnie przywalił głową w siedzenie.
Natomiast stojąc podczas uderzenia lecisz przez cały autobus, z impetem uderzasz o siedzenia, poręcze, drzwi, łamiesz kończyny.
Autobus raczej też nie jechał zbyt szybko, ta taksówka wjechała dość ślamazarnie.kucyk pisze: 15 kwie 2025, 11:23 Widać, że taksówka praktycznie się nie zatrzymała przed skrzyżowaniem. Toyota jechała przepisowo z niewielką prędkością. Co nie zmienia faktu, że mamy wymuszenie pierwszeństwa. Obawiam się jednak z kolei, że kierujący(a) autobusem jechał(a) znacznie ponad dozwolonej prędkości. Mam nadzieję, że prokuratora to wszystko rzetelnie ustali. Ponoć jutro ma być przesłuchany kierowca taksówki i być może usłyszy zarzuty spowodowania katastrofy w ruchu lądowym. Tak mówili dzisiaj w radiu RMF o godzinie 10,00.![]()
Co najwyżej kierowca autobusu mógł nie dostrzec zbliżającego się auta z lewej strony. Ale to takie gdybanie.
Re: 14.04.2025 [wypadek na al. Róż]
Ale dzięki temu masz płaską podłogę do końca. Moim zdaniem dużo wygodniejsze oraz bezpieczniejsze dla pasażerów.Kojak pisze: 15 kwie 2025, 11:26 W tych autobusach ma to jak najbardziej sens. W końcu większość pasażerów linii podmiejskich wsiada i jedzie, a nie wysiada zaraz. Poza tym jest tam więcej miejsc siedzących..
Aczkolwiek patrząc na wieżową zabudowę silnika i układ siedzeń na tyle pojazdu w tych dwudrzwiowych Solarisach, można zapytać: serio?
Zbabrane to jest niemiłosiernie. Tam aż się prosiło o układ amfiteatralny jak to zwykle jest w układach 2-2-0. Kto normalny pcha wieżę do dwudrzwiowego 12-sto metrowca. Masakra jakaś.
Re: 14.04.2025 [wypadek na al. Róż]
Są gdzieś zdjęcia pokazujące wnętrze jak ta podłoga tam jest dokładnie poprowadzona?Jelczyk pisze: 15 kwie 2025, 12:04 Ale dzięki temu masz płaską podłogę do końca. Moim zdaniem dużo wygodniejsze oraz bezpieczniejsze dla pasażerów.
Bo to co mi się rzuca w oczy, to mnóstwo zmarnowanego miejsca.
Re: 14.04.2025 [wypadek na al. Róż]
Musisz szukać na FB MPK bo bardzo dużo było różnych zdjęć.Kojak pisze: 15 kwie 2025, 12:39 Są gdzieś zdjęcia pokazujące wnętrze jak ta podłoga tam jest dokładnie poprowadzona?
Bo to co mi się rzuca w oczy, to mnóstwo zmarnowanego miejsca.
Re: 14.04.2025 [wypadek na al. Róż]
Kiedyś jeszcze był przepis dot takich autobusów, aby oprócz wyposażenia wymienionego powyżej były wyposażone w "firanki" w oknach. Nie wiem czy to jeszcze jest wymagane czy już nie.szakal pisze: 15 kwie 2025, 11:12 @Bayer2003 dwudrzwiowe Solarisy, zostały sklasyfikowane jako podmiejskie. Muszą posiadać koło zapasowe i pasy bezpieczeństwa.
Pamiętam że np Jelcze M11 czy L11 we flotach PKSu takowe w oknach posiadały.
Re: 14.04.2025 [wypadek na al. Róż]
Na stronie Michała Wojtaszka znalazłem bardzo dokładne zdjęcia wnętrza z tyłu.
Wcale nie jest tak, że płaska podłoga jest do końca, bo trzy ostatnie rzędy są dostępne ze stopnia.
Wcale nie jest tak, że płaska podłoga jest do końca, bo trzy ostatnie rzędy są dostępne ze stopnia.
My też mieliśmy w latach 90-tych 3 takie autobusy z firankami, 22109, 22117, 22118 - Jelcze L11, malowane z żółtym pasem zamiast czerwonego. Jeździły na liniach 133, 155, 141, 255, 265.tomek_m pisze: 15 kwie 2025, 12:47 Kiedyś jeszcze był przepis dot takich autobusów, aby oprócz wyposażenia wymienionego powyżej były wyposażone w "firanki" w oknach. Nie wiem czy to jeszcze jest wymagane czy już nie.
Pamiętam że np Jelcze M11 czy L11 we flotach PKSu takowe w oknach posiadały.
Re: 14.04.2025 [wypadek na al. Róż]
Mogą być przyciemniane szybytomek_m pisze: Kiedyś jeszcze był przepis dot takich autobusów, aby oprócz wyposażenia wymienionego powyżej były wyposażone w "firanki" w oknach. Nie wiem czy to jeszcze jest wymagane czy już nie.
Pamiętam że np Jelcze M11 czy L11 we flotach PKSu takowe w oknach posiadały.
Re: 14.04.2025 [wypadek na al. Róż]
Podają w internecie informacje, że sprawca wypadku 24-letni obywatel zza Buga.
Re: 14.04.2025 [wypadek na al. Róż]
I jak dobrze pamiętam, to któryś z Jelczy 121M miał możliwość montażu firanek, choć na co dzień po mieście śmigał bez nich. Ale jak był wynajmowany "w trasę", to wtedy miał zakładane...Kojak pisze: 15 kwie 2025, 12:53
My też mieliśmy w latach 90-tych 3 takie autobusy z firankami, 22109, 22117, 22118 - Jelcze L11, malowane z żółtym pasem zamiast czerwonego. Jeździły na liniach 133, 155, 141, 255, 265.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości