Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Wykorzystanie taboru 40m+ wynosi dziś... a jakże, 29/45 (64%). Złośliwego wciskania pasażerów do za małych tramwajów ciąg dalszy.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 668
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Warty odnotowania jest również powrót Protramu po prawie 2 tygodniach. Szkoda tylko, że za Krakowiaka, a nie Lajkonika. 

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Są rozkłady na DMB od 26.04.25 i po tym dniu od 28.04.25. Linia 13 staje się oficjalnie niskopodłogowa i nie będzie na niej nawet dopuszczenia na skład 105Na. W dniu 27.04.25 '22' też niska i nie będzie w tym roku ufoków na tej linii, a zawsze były.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Oczywiście zastąpi je w tym dniu niskopodłogowy tabor ponad 40-metrowy... prawdaimpuls pisze: 22 kwie 2025, 14:47 W dniu 27.04.25 '22' też niska i nie będzie w tym roku ufoków na tej linii, a zawsze były.

https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Biorąc pod uwagę, że od 28.04.2025 nie będzie już składu na 13 i zostaną tylko dwa składy na 49, to można też sobie darować puszczanie tych dwóch składów na 49 i wtedy zostaną wysokie 21, 52 i 75.Bayer2003 pisze: 22 kwie 2025, 8:41 Wykorzystanie taboru 40m+ wynosi dziś... a jakże, 29/45 (64%). Złośliwego wciskania pasażerów do za małych tramwajów ciąg dalszy.
W związku z tym wysłałem do MPK propozycję:
- przepięcie wszystkich wagonów 105Na w 10 trójskładów.
- zdjęcie 105Na z 49.
- zwiększenie wykorzystania 3x105Na z obecnego 4/8 na 7/10.
- wprowadzenie podmian powiązanych z przejazdem z Borku na Maki pięciu najwcześniej kończących brygad linii 8. (18:54, 19:01, 19:31, 19:46, 20:01)
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Postulaty sensowne (chociaż osobiście dodałbym do tego w pełni niską "21" w taborze 26m, którego wykorzystanie w Hucie jest niskie), tylko co z tego, jeżeli przy obecnym kierownictwie MPK szanse na ich realizację są zerowe? Tyle mówi się o audytach, zmianach personalnych, ale póki co z każdym miesiącem jest coraz gorzej.MBOREK pisze: 22 kwie 2025, 15:41 Biorąc pod uwagę, że od 28.04.2025 nie będzie już składu na 13 i zostaną tylko dwa składy na 49, to można też sobie darować puszczanie tych dwóch składów na 49 i wtedy zostaną wysokie 21, 52 i 75.
W związku z tym wysłałem do MPK propozycję:
- przepięcie wszystkich wagonów 105Na w 10 trójskładów.
- zdjęcie 105Na z 49.
- zwiększenie wykorzystania 3x105Na z obecnego 4/8 na 7/10.
- wprowadzenie podmian powiązanych z przejazdem z Borku na Maki pięciu najwcześniej kończących brygad linii 8. (18:54, 19:01, 19:31, 19:46, 20:01)
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 668
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W tym roku nie ma w komunikacie mowy o zwiększonej pojemności taboru, więc się zabezpieczyli. O dziwo, nawet 77 ma być bez zmian, czyli raczej 26m, a przecież pojedzie z centrum i dworca.Bayer2003 pisze: 22 kwie 2025, 14:59 Oczywiście zastąpi je w tym dniu niskopodłogowy tabor ponad 40-metrowy... prawda?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
michal49944 pisze: 22 kwie 2025, 17:29 W tym roku nie ma w komunikacie mowy o zwiększonej pojemności taboru, więc się zabezpieczyli. O dziwo, nawet 77 ma być bez zmian, czyli raczej 26m, a przecież pojedzie z centrum i dworca.

Dobrze, że powyższe zdjęcie jest tylko internetowym memem, który wyszedł z Photoshopa. Gdyby tak krótkie tramwaje naprawdę istniały, z pewnością MPK zrobiłoby wszystko żeby je pozyskać i kierować liniowo. Jeżeli chodzi o najbliższe święto, "22" w 33-metrowym taborze oraz "77" w 26-metrowym taborze na pewno będą przepełnione, zwłaszcza tuż przed mszami.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Właściwie to ciekawe dlaczego MPK przez ostatnie lata, gdy kasowano wiedeńczyki, nie pozostawiło samych składów, tylko skasowano nawet doczepy po tzw. estetyzacji?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Zawsze można poratować się na jedną brygadę składem 102N z muzeum. Pojemność niewiele ustępuje PESIE.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Nawet chyba ją przewyższaKowalik pisze: 22 kwie 2025, 20:49 Zawsze można poratować się na jedną brygadę składem 102N z muzeum. Pojemność niewiele ustępuje PESIE.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Patrząc w chwili obecnej na tabor kursujący po mieście, to rzeczywiście składy mogłyby przestać gnębić pasażerów 49. Użycie NGT6 wynosi teraz 28/50, więc spokojnie te dwa wozy mogłyby obsłużyć te dwie brygady 49.
Tym bardziej, że rotacja Bombek jest widoczna po danych z TTSS.

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Od trzech dni przydział brygad na '75' jest taki sam. Brygadę 75-05 obsługuje wagon 26 metrowy EU8N, brygady 03,06,09 Stadlery a pozostałe E1+c3.
Zmienili przydział na DMB i tak 27.04.25 możliwe są jednak ufoki na '22'
Zmienili przydział na DMB i tak 27.04.25 możliwe są jednak ufoki na '22'
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Generalnie przy obecnej ilości brygad na mieście mogłoby nie pojawiać się nic z wysoką podłogą poza 3x105Na na 52.Kowalik pisze: 23 kwie 2025, 16:12 Patrząc w chwili obecnej na tabor kursujący po mieście, to rzeczywiście składy mogłyby przestać gnębić pasażerów 49. Użycie NGT6 wynosi teraz 28/50, więc spokojnie te dwa wozy mogłyby obsłużyć te dwie brygady 49.Tym bardziej, że rotacja Bombek jest widoczna po danych z TTSS.
Ew. zrobić 75 w całości z wysoką podłogą, ściągając na nią również składy z 49. I wtedy mamy jedną linię z wysoką podłogą + ufoki na 52, ale tam jest f7/8. Chyba mało kto rozumie obecnie zarówno E1 solo na 21, jak i składy na 49, które najwyraźniej "muszą być".
Brak oznaczeń kursów bez LF w rozkładach '21', '49' i '75' też jest totalną kpiną z pasażerów :/
Swoją drogą jakie jest w ogóle uzasadnienie utrzymywania tych 3 szt. składów 2x105Na?

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Przez pół roku służą jako "przecieraki" na trasie do Bieżanowa.kot_feliks pisze: 24 kwie 2025, 7:52
Swoją drogą jakie jest w ogóle uzasadnienie utrzymywania tych 3 szt. składów 2x105Na?![]()

Ciekawe co będą puszczać jak ich już nie będzie?


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości