Też dzisiaj przez krótką chwilę pomyślałem o 163. Biorąc jednak pod uwagę korki w jakich już teraz stoi i (nie)punktualność, dodatkowo wówczas wzbogaconą o odcinek Mikołajczyka i Piasta Kołodzieja to myślę, że to nie miałoby prawa się udać. Nawet najbardziej wytrwali pasażerowie po krótkim czasie by wymiękli (w kontekście przesiadki na pociąg).Mr. Passenger pisze: 17 lis 2024, 15:23Oprócz tego świetnie tutaj sprawdziłoby się przedłużone "163" jako wzmocnienie "193" i dobry dojazd do pociągu lub hipotetyczne "438" o którym kiedyś się mówiło, a mogłoby się sprawdzić jako połączenie nowego przystanku kolejowego z Krowodrzą i Azorami.
Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Tak, skomunikowanie tego nowego przystanku kolejowego z resztą Nowej Huty jest konieczne. Zarówno dla mieszkańców aglomeracji dojeżdżających w ten rejon Krakowa (w tym szpital Rydygiera), ale i dla nowohucian, którzy mogliby dojechać do kolei i z przesiadką dojechać do centrum, czy dalej na południe.dlugi_krk pisze: 17 lis 2024, 13:26 Taka mnie refleksja naszła, że my cały czas mówimy o tym, że są korki i jak ułatwić wyjazd z osiedla. Dobrze byłoby, żeby ta oferta koleji i dojazd w głąb Huty/Mistrzejowic był atrakcyjny też dla mieszkańców okolicznych gmin i tych pasażerów, którzy dziś przyjeżdżają autem, bo to oni generują lwią część tych korków np. na Piasta Kołodzieja.
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Jeśli chodzi o SKA, przesiadki itd.... to nadal nie mamy sensownej, wspólnej taryfy
I z punktu widzenia mieszkańców Piastów i okolic "fajnie, że będzie pociąg", tyle, że on w niektórych godzinach będzie nawet co 15 minut, ale w niektórych godzinach będą również godzinne dziury. Czyli raz pojedziemy pociągiem (np. do centrum / pracy / szkoły), ale powrót może być już tramwajem (52), autobusem itd. Jednego dnia / o danej porze będzie bardziej pasował pociąg, innego tramwaj itd.
Przykładowo jadąc do centrum i mając pociąg za 10 minut poszedłbym na pociąg. Ale będąc w centrum i mając pociąg akurat za 50 minut, wsiadłbym w 52, prawda?
Pytanie, czy za taką elastyczność ludzie będą chcieli płacić... 160 pln/m-c (zamiast 90 pln za samą KMK), bo tyle kosztuje bilet na KMK + kolej
W Wawie również nie ma pełnej integracji, ale jest od dobowego wzwyż. W Krakowie jakiekolwiek bilety gorsze, niż miesięczny metropolitalny (za 159 pln) zintegrowane nie są. Nawet bilet 70 minutowy obowiązuje jedynie w KMŁ, ale w PR już nie.
Dla porównania, jak miasto zachęca do KMK i pozostawienia auta pod domem - porównanie Krk i Waw:
- miesięczny na KMK + kolej - Kraków - 159 pln;
- miesięczny na WTP + kolej - Warszawa - 98 pln;
- bilety jednorazowe i czasowe - Kraków - brak jakiejkolwiek integracji;
- bilety jednorazowe i czasowe - Warszawa - integracja od dobowego wzwyż;

I z punktu widzenia mieszkańców Piastów i okolic "fajnie, że będzie pociąg", tyle, że on w niektórych godzinach będzie nawet co 15 minut, ale w niektórych godzinach będą również godzinne dziury. Czyli raz pojedziemy pociągiem (np. do centrum / pracy / szkoły), ale powrót może być już tramwajem (52), autobusem itd. Jednego dnia / o danej porze będzie bardziej pasował pociąg, innego tramwaj itd.
Przykładowo jadąc do centrum i mając pociąg za 10 minut poszedłbym na pociąg. Ale będąc w centrum i mając pociąg akurat za 50 minut, wsiadłbym w 52, prawda?
Pytanie, czy za taką elastyczność ludzie będą chcieli płacić... 160 pln/m-c (zamiast 90 pln za samą KMK), bo tyle kosztuje bilet na KMK + kolej


W Wawie również nie ma pełnej integracji, ale jest od dobowego wzwyż. W Krakowie jakiekolwiek bilety gorsze, niż miesięczny metropolitalny (za 159 pln) zintegrowane nie są. Nawet bilet 70 minutowy obowiązuje jedynie w KMŁ, ale w PR już nie.
Dla porównania, jak miasto zachęca do KMK i pozostawienia auta pod domem - porównanie Krk i Waw:
- miesięczny na KMK + kolej - Kraków - 159 pln;
- miesięczny na WTP + kolej - Warszawa - 98 pln;
- bilety jednorazowe i czasowe - Kraków - brak jakiejkolwiek integracji;
- bilety jednorazowe i czasowe - Warszawa - integracja od dobowego wzwyż;
-
- Pasażer
- Posty: 46
- Rejestracja: 18 lis 2024, 20:18
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Do tego bilet 90 dniowy WTP kosztuje 250 zł, co daje 83,3 zł za miesiąc. A z tej cenie jest strefa I+II, metro, kolej.
Resztę napiszę w wątku o biletach.
Resztę napiszę w wątku o biletach.
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Jak coś istnieje bilet metropolitalny 24h (I strefa - 22 zł, I+II+III (bez lotniska) - 30 zł, I+II+III + lotnisko - 50 zł), nie wiem czemu ztp o nich nie pisze.

https://kolejemalopolskie.com.pl/pl/dla ... ntegrowany

https://kolejemalopolskie.com.pl/pl/dla ... ntegrowany
-
- Pasażer
- Posty: 5
- Rejestracja: 05 maja 2025, 18:17
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Ma ktoś wiedzę, albo czy są oficjalne informacje jak tam frekwencja na SKA4 i czy są szanse na zmianę trasy np na obwodową dwukierunkową? To na pewno zwiększyłoby obłożenie trasy i rentowność.
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Frekwencji niestety nie znam, ale doskonale wiemy jak jest.Michau Talar pisze: 05 maja 2025, 19:11 Ma ktoś wiedzę, albo czy są oficjalne informacje jak tam frekwencja na SKA4 i czy są szanse na zmianę trasy np na obwodową dwukierunkową? To na pewno zwiększyłoby obłożenie trasy i rentowność.



Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Zgadzam się z tą Skawiną, to było proponowane od zawsze i ma największy sens. Jest to kwestia tego, że SKA powinna spełniać rolę tego środka transportu, który szybko pozwala na dostanie się na drugą stronę miasta. Takiego czegoś Krakowowi trochę brakuje i z pewnością tej roli nie spełnią tramwaje ani autobusy. Teraz nie widzę sensu jechać z Huty do Dworca z Piastów czy Luboczy skoro mam bliżej i częściej tańszy tramwaj, podobnie pewnie większość pasaźerów.sudione pisze: 05 maja 2025, 19:24 Frekwencji niestety nie znam, ale doskonale wiemy jak jest.Bez dodatkowych przystanków po wschodniej stronie ma to średni sens chyba, że chcemy ratować frekwencją na odcinku "Węgrzce Wielkie" - "Kraków Piastów". Dodatkowe pytanie przy "dwukierunkowej obwodowej" co zrobić ze stacją "Podłęże"? Każdy skład ma wjeżdżać do Podłęża bez względu na kierunek
W chwili obecnej chyba lepiej linię SKA4 wydłużyć do Skawiny, a w drugą stronę do Bochni/Brzeska/Tarnowa.
![]()
ona/jej
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Formalnie ta linia jednak niestety nie jest linią SKA. Nie ma oficjalnie SKA4.
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Z tego co widziałem i słyszałem jakieś minimalne napełnienia są Kraków Główny - Kraków Piastów a potem pociąg jedzie praktycznie pusty co chyba nikogo nie dziwi. Ja się tam nie spodziewam frekwencji aż SKA4 nie pojedzie do Niepołomic
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Może być poprawa na wakacje, bo to jest atrakcyjna opcja przejazdu do Przylasku, ale to sezonowo
ona/jej
-
- Pasażer
- Posty: 5
- Rejestracja: 05 maja 2025, 18:17
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Co to oznacza? Początkowo reklamowali to jako SKA4. Czy to może być wstęp do wygaszania tego jak obowiązkowe 3 lata od uzyskania dofinansowania się skończą?Kaszmir pisze: 06 maja 2025, 10:03 Formalnie ta linia jednak niestety nie jest linią SKA. Nie ma oficjalnie SKA4.
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Znajomy z Bochni mówił mi o tym, że podobno od nowego rozkładu jazdy - w grudniu - pociągi relacji Kraków Gł - Nowa Huta - Podłęże zostaną wydłużone tamże.
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
Nazwa SKA4 została użyta przez jednego z Radnych Dzielnicy Nowa Huta, co potem podchwyciły media (przyznam się, ja również). Nigdzie jednak nie znalazłem oficjalnych informacji o SKA4, a sama linia nie wydaje się reprezentować standardu SKA. Nie ma też jej uwzględnionej w schematach, a przynajmniej ja nie znalazłem takiego który by zawierał SKA4.Michau Talar pisze: 11 maja 2025, 23:26Co to oznacza? Początkowo reklamowali to jako SKA4. Czy to może być wstęp do wygaszania tego jak obowiązkowe 3 lata od uzyskania dofinansowania się skończą?
Re: Szybka Kolej Aglomeracyjna (SKA)
W zasadzie to większość linii SKA nie reprezentuje za bardzo tego standardu, przynajmniej w kwestii regularności kursów.Kaszmir pisze: 12 maja 2025, 12:24 Nigdzie jednak nie znalazłem oficjalnych informacji o SKA4, a sama linia nie wydaje się reprezentować standardu SKA. (…)
Tak czy inaczej, patrzę na rozkład jazdy od czerwca br. (który, należy zaznaczyć, jest jeszcze w trakcie budowy) i nie widzę żadnych rewelacji jeśli chodzi o ilość połączeń czy takt. Za to zwróciło moją uwagę, że część pociągów regio dostała w nazwie numer linii, np. "K52 BOLEK I LOLEK", "K5 KASPROWY", "K33 JADWIGA".
Zdaje się, że pochodzą z tego dokumentu: https://edziennik.malopolska.uw.gov.pl/ ... 63/akt.pdf. Jeśli sugerować się tabelką na s. 48., to do relacji Główny - Nowa Huta - Podłęże (- Bochnia - Tarnów) najlepiej pasuje numerek K63. Zaś SKA4 w ogóle tam nie figuruje

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości